گوگل سرپ | GOOGLE SERPS ویژگی ها و نحوه بهبود رتبه خود در سال 2022

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بخش مهمی از ایجاد یک سایت تجارت الکترونیکی است که ترافیک دریافت می کند. اما همگامی با آخرین تغییرات موتورهای جستجو دشوار است .به خصوص زمانی که گوگل هر روز تغییر می کند.علاوه بر این، ده لینک آبی گوگل به اندازه گذشته ترافیک ارگانیک ایجاد نمی کند.

چرا؟ به دلیل ویژگی های جدید SERP

این ویژگی‌های جدی SERP مختصر صفحه نتایج موتورهای جستجو است – تجربه را برای کاربران بهبود بخشیده است، اما همچنین بازی را برای مشاغل و سئو سایت پیچیده‌تر می‌کند.و اگر می خواهید در نتایج جستجو رتبه اول را کسب کنید، باید قوانین بازی را کاملاً درک کنید.در این آموزش سئو ، SERP، SEO و SEM را یاد خواهید گرفت. به علاوه، درک کاملی از بسیاری از ویژگی‌های Google SERP در سال 2022 به دست خواهید آورد.

SERP  چیست؟

خلاصه شده برای صفحه نتایج موتورهای جستجو ، گوگل سرپ  | GOOGLE SERPS تنها صفحه ای است که موتورهای جستجو در پاسخ به درخواست جستجوی کاربر ارائه می دهند.

در اینجا نمونه ای از SERP گوگل آورده شده است:

اصطلاح SERP مختص هیچ موتور جستجوی خاصی نیست – گوگل، بینگ و یاهو همگی SERP را به کاربران ارائه می کنند.و امروزه هیچ دو SERP یکسان نیستند. در عوض، آنها برای هر کاربر شخصی سازی شده اند. به همین دلیل است که گاهی اوقات هنگام جستجو در دستگاه‌های مختلف یا مکان‌های جدید، نتایج جستجوی متفاوتی می‌بینید.

چرا SERP مهم است؟

هنگامی که در مورد موضوعات SERP صحبت می کنیم، بر بهینه سازی موتور جستجوی گوگل تاکید می کنیم.

چرا؟ چون گوگل پادشاه است .

به طور جدی، آخرین باری که از یک موتور جستجوی متفاوت استفاده کردید کی بود؟ مردم دیگر حتی «چیزی را جستجو نمی‌کنند »، آن را «گوگل» می‌کنند.

به علاوه، این آمار را بررسی کنید.

در آوریل 2019، گوگل 62.7 درصد از کل جستجوهای اصلی را در ایالات متحده ایجاد کرد – پس از آن Microsoft Sites با 24.8 درصد و Verizon Media سابق Oath و یاهو با 11.6 درصد قرار گرفتند.و وقتی نوبت به بازار جستجوی موبایل در ایالات متحده می‌شود، گوگل با 93 درصد سهم بازار دوباره پیشتاز است.

اما این همه ماجرا نیست.

تسلط گوگل در بسیاری از بازارهای بزرگ دیگر ، مانند بریتانیا و آلمان ، که سهم بازار گوگل در بازار بیشتر از 87 تا 89 درصد است، بیشتر است.

SERP  در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی SERP فرآیند ارتقاء یک کسب و کار در نتایج یک موتور جستجو است. دو نوع بازاریابی SERP وجود دارد:

  • seo
  • sem

موثرترین استراتژی های بازاریابی SERP از سئو(SEO) و سِم(SEM) برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنند.بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از آنها بیندازیم.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و فرآیند دستیابی به رتبه بالا در SERP ها به صورت ارگانیک است. ارگانیک به این معنی است که این کار را بدون روش‌های پولی انجام می‌دهید مانند Google Ads.

استراتژی ها و تکنیک های زیادی در سئو سایت وجود دارد. دو تاکتیک اصلی بازاریابی محتوا و ایجاد بک لینک است.

با بازاریابی محتوا، محتوایی را ایجاد می‌کنید که هدف آن رتبه‌بندی مناسب برای یک کلمه کلیدی خاص باشد، و به آن‌ها موقعیت بالاتر و حداکثر قرار گرفتن در SERP ها می‌دهد. همچنین می توانید با وب سایت هایی که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند سعی کنید یک نمایه بک لینک بسازید. به عبارت دیگر، سعی کنید وب‌سایت‌هایی را که گوگل به آن‌ها اعتماد دارد، به محتوای شما پیوند دهند – که اعتبار دامنه و رتبه‌بندی SERPرا بهبود می‌بخشد.

بیایید صادق باشیم: برای صعود به صدر SERP ها از طریق SEO ارگانیک، زمان، فداکاری و تخصص زیادی لازم است. با این حال، نتایج به خوبی ارزش مبارزه را دارد.

چرا؟

هر چه SERP بالاتر باشد، کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد .

تنها در صفحه اول گوگل، پنج نتیجه اول ارگانیک بیش از 67 درصد از کلیک های صفحه یک را تشکیل می دهند، در حالی که نتایج 6 تا 10 کمتر از 4 درصد را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، محتوای ارگانیک با رتبه بالا معمولاً موقعیت خود را در SERP ها برای مدت زمان طولانی حفظ می کند – بدون هیچ یک از هزینه های مداوم مرتبط با لیست های پولی. به عبارت دیگر، این یک کانال بازاریابی پایدارتر و بادوام تر است.

SEM چیست؟

SEM مخفف بازاریابی موتورهای جستجو است و فرآیند کسب ترافیک از موتورهای جستجو از طریق لیست های پولی و تبلیغات است. یکی از رایج ترین کانال های SEM گوگل ادز که قبلا به عنوان AdWords شناخته می شد است. این فهرست‌های پولی در Google در بالا و پایین نتایج جستجوی ارگانیک و همچنین در نوار کناری ظاهر می‌شوند.

هر فهرست پولی توسط کلمات کلیدی هدفمند هدایت می شود، و معمولاً برای هر کلیک روی هر تبلیغ از شما هزینه دریافت می شود – از این رو نام پرداخت به ازای کلیک یا PPC است.

فهرست‌های تبلیغاتی Google شامل یک نشان کوچک «آگهی» برای شناسایی آنها به عنوان یک فهرست پولی است، مانند مثال زیر:

در حالی که نتایج پولی ممکن است قدرت ماندگاری را به عنوان فهرست های ارگانیک نداشته باشند، نتایج پولی مزایای خود را دارند.

اولا، بازگشت سرمایه (ROI) بسیار سریعتر تحویل داده می شود.

با یک کمپین تبلیغاتی گوگل که به خوبی هدف گذاری شده است، می توانید مستقیماً به بالای SERP ها بروید و کسب و کار خود را در معرض مشتریان بسیار هدفمند قرار دهید.

علاوه بر این، اگرچه نتایج پولی به احتمال زیاد نرخ کلیک (CTR) را به اندازه فهرست‌های ارگانیک نمی‌بینند، تبلیغات Google PPC میانگین 2 درصد CTR را مشاهده می‌کنند و کسانی که کلیک می‌کنند اغلب به تبدیل نزدیک‌تر هستند.

اما این همه ماجرا نیست.

نتایج پولی همچنین با مجموعه‌ای از تجزیه و تحلیل‌ها ارائه می‌شوند که مسیر روشنی برای CTR و تبدیل‌های بالاتر ارائه می‌کنند. و این دانش هنگام بهینه سازی تلاش های سئو شما بسیار ارزشمند است.

به همین دلیل است که بهترین بازاریابی SERP هر دو SEO و SEM را ترکیب می کند.

ویژگی های SERP چیست؟

ویژگی SERP هر شکلی از فهرست کردن در صفحه نتایج موتور جستجو است که یک نتیجه ارگانیک استاندارد نیست. این ویژگی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تنظیم هر SERP برای نمایش اطلاعات مرتبط‌تر و دقیق‌تر، تجربه بهتری را برای جستجوگران فراهم کنند.

برای درک قدرت ویژگی‌های SERP، در اینجا نتایج جستجوی ارگانیک Google در یک دهه پیش به نظر می‌رسید:

و در مقایسه، در زیر تصویری از SERP گوگل در سال 2021 با چهار ویژگی مختلف SERP نمایش داده شده است: خرید، تبلیغات، داستان های برتر و سپس نتایج ارگانیک.

واضح است که خیلی چیزها تغییر کرده است.

امروزه SERP های گوگل بسیار مفیدتر، مرتبط تر و دقیق تر هستند. گوگل در تلاش است تا زمان و تلاشی را که کاربران برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند، کوتاه کند – و این به برندهای تجارت الکترونیک بستگی دارد که این روند را ادامه دهند.

ویژگی های ارگانیک Google SERP در سال 2022

گوگل به طور مداوم در حال بهبود ویژگی های SERP و افزودن ویژگی های جدید است. این بدان معناست که امروزه راه‌های مختلفی برای رساندن کسب‌وکار شما به صدر SERP وجود دارد.

در اینجا خلاصه ای سریع از ویژگی های SERP گوگل در سال 2022 آمده است:

پاسخ غنی

پاسخ های غنی به عنوان جعبه پاسخ، پاسخ سریع یا پاسخ مستقیم نیز شناخته می شوند. اینها اغلب در SERP ها برای سؤالات ساده ای مانند “ساعت در ایران چند است؟” نمایش داده می شوند. گوگل به منابع پاسخ های غنی اعتباری نمی دهد زیرا آنها می گویند که اطلاعات بخشی از دامنه عمومی است .

تصویر زیر نمونه ای از یک پاسخ غنی را نشان می دهد:

نتایج غنی

یک نتیجه غنی ( که قبلاً به عنوان یک قطعه غنی شناخته می شد ) شبیه یک فهرست معمولی Google SERP است، با این تفاوت که حاوی اطلاعات بیشتری نسبت به عنوان استاندارد، توضیحات متا و URL است. اطلاعات اضافی اغلب رتبه بندی مشتریان، قیمت ها یا پیوندهای اضافی است.اپراتورهای وب سایت می توانند نشانه گذاری داده های ساخت یافته مانند Schema.org را برای بهینه سازی محتوای خود برای نتایج غنی گوگل اضافه کنند.

در این تصویر زیر، یک نتیجه غنی برای گوگل پیکسل 3 را مشاهده می کنید که رتبه بندی مشتریان و لینک های اضافی را نمایش می دهد:

ریچ کارت (موبایل)

Rich Cards نسخه موبایل پسند نتایج غنی هستند. بیشتر جستجوهای Google در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند، بنابراین مهم است که یک استراتژی اول از طریق تلفن همراه داشته باشید .

کارت دانش

کارت های دانش مشابه کارت های غنی کار می کنند، با این تفاوت که این کارت ها بر اساس داده های خاصی هستند. برای مثال، اگر «جمعیت بوزمن» را جستجو کنید، کارت دانشی را خواهید دید که پاسخ را نشان می‌دهد:

از آنجایی که این ها بر اساس داده های خاص و سخت هستند، رتبه بندی برای این نقاط دشوار است.

نمودار دانش

نمودارهای دانش در بالای نتایج ارگانیک یا در نوار کناری سمت راست نمایش داده می شوند. آنها اغلب شامل تصاویر، حقایق، نقشه ها و موضوعات جستجوی مرتبط هستند. این ویژگی SERP اغلب برای پرس و جو درباره موضوعات، مکان ها یا افراد خاص نشان داده می شود.

برای ایجاد نمودارهای دانش، گوگل اطلاعات را از داده های خود از سرویس هایی مانند Google Maps و همچنین منابع خارجی مانند ویکی پدیا می گیرد.

تصویر زیر نمودار دانشی را نشان می‌دهد که برای عبارت جستجوی «London»:

پانل دانش

پانل‌های دانش تقریباً مشابه نمودارهای دانش هستند، به جز اینکه Google فقط اطلاعات را از فهرست‌های Google Maps یا My Business استخراج می‌کند. به همین دلیل، پانل‌های دانش برای پرسش‌هایی درباره برندها، کسب‌وکارها یا سازمان‌ها نشان داده می‌شوند.

پانل های دانش اغلب شامل تصاویر، حقایق، پیوندهای رسانه های اجتماعی و جستجوهای مرتبط هستند.

بسته 3 محلی

بسته 3 محلی یک ویژگی SERP است که شامل یک نقشه و لیستی از سه کسب و کار محلی به عنوان نتایج غنی است. بسته‌های 3 تایی محلی معمولاً برای سؤالات مربوط به مشاغل یا سازمان‌های اطراف نشان داده می‌شوند.کاربرانی که به دنبال کسب و کارهای محلی هستند، اغلب قصد تجاری بالایی دارند. بنابراین، کسب یک موقعیت در یک بسته 3 تایی محلی می‌تواند برای جذب مشتریان جدید شگفت‌انگیز باشد.

تصویر زیر یک بسته 3 تایی محلی را نشان می دهد که برای عبارت جستجوی «بهترین استودیوهای یوگا در برلین» بازگردانده شده است:

به خاطر داشته باشید که این ویژگی SERP فقط برای مشاغلی با مکان‌های در دسترس است. اگر یک شرکت dropshipping فقط آنلاین هستید، این یک گزینه برای شما نخواهد بود.

بسته های تصویری

این ویژگی SERP برای هر درخواست جستجویی که به طور خاص به تصاویر اشاره دارد یا از نتایج بصری سود می برد، نمایش داده می شود . نزدیک به 23 درصد از SERP های گوگل تصاویر را نشان می دهند، و این همچنان در حال افزایش است.

متأسفانه برای کسب‌وکارها، وقتی کاربر روی یک تصویر کلیک می‌کند، به Google Images منتقل می‌شود، نه وب‌سایتی که تصویر از آن گرفته شده است.

مثال زیر یک بسته تصویری را نشان می دهد که برای پرس و جو “cat chasing mouse” بازگردانده شده است:

همچنین بسته های تصویری را می توان به روش های مختلفی نمایش داد. مثال زیر یک بسته تصویر کوچکتر را نشان می دهد که برای عبارت جستجوی «گربه در کامیون» بازگردانده شده است:

این همچنین برای جستجوی تصویر گوگل به نفع شماست. بر اساس Jumpshot و Moz ، 27 درصد از کل جستجوها برای تصاویر بوده است. و تفاوت اینجاست که وقتی کاربر روی یک تصویر کلیک می کند، به سایت شما منتقل می شود.

فیلم ها

Google همچنین گاهی اوقات چرخ فلکی از سه ویدیوی YouTube را مانند تصویر زیر نمایش می دهد. جستجوی «نحوه تعویض لاستیک» سه تصویر کوچک ویدیویی را نشان می‌دهد و کاربران می‌توانند برای مشاهده ویدیوهای مرتبط بیشتر به سمت راست حرکت کنند.

لینک های سایت

این ویژگی SERP گروه گسترده ای از پیوندها را از یک دامنه خاص ارائه می دهد. پیوندهای سایت معمولاً زمانی نشان داده می شوند که کاربر یک سازمان یا وب سایت خاص را جستجو می کند. هدف گوگل این است که به کاربران اجازه دهد مستقیماً به صفحه وب سایت مورد نظر خود حرکت کنند.

تصویر زیر لینک های سایت برای صفحات مختلف در وب سایت Shopify را نشان می دهد.

جستجوی عمودی

جستجوی عمودی زمانی در بالای صفحه ظاهر می‌شود که گوگل نیاز دارد اطلاعاتی را از دسته‌های مختلف مانند تصاویر، ویدئو یا اخبار استخراج کند. این ویژگی SERP معمولاً برای پرسش‌هایی درباره موضوعات یا مکان‌ها نشان داده می‌شود.

هنگام جستجوی “London”، Google یک جستجوی عمودی را نشان می دهد که شامل “کارهایی که باید در لندن انجام دهید:”

مردم همچنین می پرسند

کادرهای «افراد هم می پرسند» حاوی سؤالات مرتبطی است که به کاربران کمک می کند تا یک موضوع را بیشتر بررسی کنند. آنها بسیار رایج هستند و اغلب برای یک عبارت جستجو که یک سؤال مستقیم است نشان داده می شوند.

تصویر زیر کادری از افراد را نشان می‌دهد که شامل سؤالات اضافی مربوط به عبارت جستجوی «Shopify»:

توییتر

این ویژگی SERP چرخ فلکی از سه توییت اخیر یک حساب توییتر است. توییت های نمایش داده شده می توانند شامل تصاویر و لینک باشند. کاربران همچنین می توانند برای مشاهده توییت های اضافی از حساب به سمت راست حرکت کنند.

تصویر زیر این ویژگی SERP را نشان می دهد که برای پرس و جو “Shopify Twitter” بازگردانده شده است:

داستان های برتر

این ویژگی SERP اخبار فوری یا داستان های پرطرفدار مربوط به یک عبارت جستجو را نمایش می دهد. گوگل شامل سه داستان برتر در این ویژگی است و هر کدام شامل یک عنوان، تصویر، لینک منبع و زمان انتشار داستان است. این ویژگی قبلا “در اخبار” نامیده می شد.

هنگام جستجوی “لس آنجلس”، گوگل داستان های برتر مربوط به پایتخت را نشان می دهد:

Google گاهی اوقات داستان های برتر را به صورت افقی و بدون تصاویر نمایش می دهد:

قطعه های ویژه

تکه‌های ویژه Google شاید بهترین راه برای کسب‌وکارها باشد که به طور ارگانیک در معرض دید SERP قرار بگیرند – و در نتیجه، اغلب به عنوان «موقعیت 0» شناخته می‌شوند.

به گفته Ahrefs ، 99.58 درصد از اسنیپت های برجسته از صفحاتی استخراج می شوند که قبلاً در ده جایگاه برتر SERP قرار دارند. بنابراین برای داشتن شانس دستیابی به موقعیت 0، کسب و کارها باید قبلاً در SERP رتبه بالایی داشته باشند.

در اینجا پنج نوع اصلی از قطعه های برجسته آورده شده است:

پاراگراف های برجسته

برای ایجاد پاراگراف‌های برجسته، گوگل متن و گاهی اوقات یک تصویر را از یک صفحه می‌کشد تا به سؤال جستجوگر مستقیماً در SERP پاسخ دهد.

این محبوب‌ترین نوع قطعه برجسته است، و اغلب برای سؤالاتی که با «چگونه»، «چیست» یا «چرا است» شروع می‌شوند نشان داده می‌شوند. تصویر زیر یک قطعه پاراگراف برای پرس و جو “چرا آسمان آبی است؟” را نشان می دهد:

فهرست شماره گذاری شده قطعه های ویژه

این ویژگی SERP معمولا موارد را بر اساس تعداد رتبه بندی می کند یا دستورالعمل هایی را فهرست می کند که نحوه انجام کاری را توضیح می دهد.

در اینجا نمونه‌ای از یک قطعه ویژه فهرست شماره‌دار است که برای عبارت جستجوی «تغییر چهره فتوشاپ» برگردانده شده است:

فهرست شماره گذاری شده قطعات ویژه

این ویژگی جستجو تقریباً با قطعه‌های فهرست شماره‌دار یکسان است، با این تفاوت که به جای آن فهرست به سادگی گلوله‌بندی می‌شود. این قطعه‌های برجسته اغلب برای لیست‌های رتبه‌بندی نشده نشان داده می‌شوند و اطلاعات نشان‌داده‌شده اغلب از مقالات فهرستی استخراج می‌شوند.

تصویر زیر لیست گلوله‌ای را نشان می‌دهد که برای جستجو در مورد روغن‌های ضروری برای سرماخوردگی بازگردانده شده است:

قطعات ویژه جدول

این ویژگی SERP تصاویری را در بالای جدول حاوی اطلاعاتی مانند آمار و رتبه بندی نمایش می دهد.این جداول اغلب از نظر اندازه و چیدمان بسته به درخواست جستجو تغییر می کنند. و گوگل حتی اطلاعات را از بیش از یک منبع استخراج می کند تا قطعه ویژه جدول SERP خود را ایجاد کند.تصویر زیر یک جدول برجسته را نشان می دهد که برنامه سریال تلویزیونی واقعی خانه دارهای واقعی را نشان می دهد :

قطعه های ویژه  YouTube

این ویژگی SERP از یوتیوب استخراج شده و اغلب یک کلیپ خاص از یک ویدیو را نشان می دهد. قطعه‌های ویژه YouTube اغلب برای سؤالات «چگونه به» یا هر سؤالی که بهترین پاسخ را در قالب ویدیو داده می‌شود، بازگردانده می‌شوند.

تصویر زیر یک قطعه ویژه YouTube را نشان می‌دهد که برای عبارت جستجوی «چگونه اتاق را نقاشی کنیم:» بازگشت داده شده است.

مقالات علمی

مقالات علمی یا پژوهشی نیز در بخش اختصاصی خود در SERP های گوگل نمایش داده می شوند. در اینجا چیزی است که هنگام جستجوی “فناوری در مراقبت های بهداشتی” ظاهر می شود:گوگل این منابع را از عملکرد جستجوی Google Scholar خود استخراج می کند. مجلات علمی/پژوهشی و نشریات مشابه در اینجا ظاهر می شوند.

جستجوهای مرتبط

به پایین SERP بروید و پیشنهادات جستجوی مرتبط را خواهید دید. اینها توصیه‌های Google بر اساس درخواست اصلی کاربر هستند – شاید آنها به پایین پیمایش کرده باشند و دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نکرده باشند، بنابراین Google رویکرد متفاوتی را ارائه می‌کند.

جستجوهای مرتبط به روش های مختلفی ارائه می شوند. به صورت متن هایپرپیوند شده در پایین:

و به عنوان چرخ فلک های تصویری می توانید در میان آنها پیمایش کنید. اینها معمولاً مستقیماً بالای جستجوهای مرتبط مبتنی بر متن هستند یا در سرتاسر SERP پراکنده هستند.

نکته حرفه ای: از این برای اطلاع رسانی استراتژی کلمه کلیدی و محتوای خود استفاده کنید.

ویژگی های پولی Google SERP در سال 2022

اکنون که همه ویژگی‌های اصلی SERP ارگانیک را پوشش داده‌ایم، بیایید نگاهی به دو نوع ویژگی Google SERP پولی در سال 2022 بیندازیم.

تبلیغات گوگل (ادوردز سابق)

این تبلیغات با تبلیغات گوگل ایجاد می شوند و مشاغل می توانند از آنها برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص استفاده کنند . آنها تقریباً شبیه به لیست های معمولی به نظر می رسند، اما همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، نشان کوچک «تبلیغ» را قبل از URL نشان می دهند:

چهار جایگاه برتر تبلیغات بالاتر از نتایج ارگانیک در بالای SERP ها هستند.

با این حال، گوگل همچنین لیست های پولی را در زیر نتایج ارگانیک در پایین صفحه نمایش می دهد. قابل درک است که اینها نرخ کلیک پایین تری دارند و در نتیجه خریدشان کم هزینه تر است.

خرید گوگل

دومین ویژگی SERP پولی، خرید گوگل است . اینها برای پرس و جوهایی که بسیار مرتبط با محصولات هستند بازگردانده می شوند و این کاربران معمولاً قصد تجاری بالایی دارند.

نتایج خرید پولی شامل چندین فهرست محصول است. هر فهرست معمولاً حاوی عنوان محصول، تصویر، نام فروشنده و رتبه‌بندی مشتری است.

آنها اغلب در بالای SERP ها بالاتر از نتایج ارگانیک ظاهر می شوند:

گاهی اوقات گوگل نتایج خرید را در نوار کناری سمت راست در کنار سایر ویژگی‌های SERP و نتایج ارگانیک نشان می‌دهد. اگر «ماهیگیری» را جستجو کنید، در اینجا به نظر می رسد:

گوگل همچنین چرخ فلک های محصول محبوبی را در SERP ها معرفی کرده است که لیستی سریع از تصاویر کوچک و رتبه بندی ستاره ها را برای محصولات مرتبط ارائه می دهد. اگر «موی مجعد» را جستجو کنید، این چیزی است که نشان داده می‌شود:

خلاصه: آشنایی با SERP های گوگل

این ما را به پایان راهنمای ما در مورد SERP های گوگل در سال 2022 می رساند! تا به حال باید بدانید که SERP، SEO و SEM چیست و همچنین ویژگی های مختلف Google SERP موجود است.

به یاد داشته باشید، دو رویکرد برای بازاریابی SERP وجود دارد:

  • بهینه سازی ارگانیک برای موتورهای جستجو (SEO)
  • بازاریابی موتور جستجوی پولی (SEM)

بهترین استراتژی های بازاریابی SERP از این دو با هم برای به حداکثر رساندن ترافیک استفاده می کنند.

با حرکت رو به جلو، می‌توانید در راهنمای ما در مورد قطعه‌های ویژه Google درباره سئوی ارگانیک اطلاعات بیشتری کسب کنید، و می‌توانید در راهنمای ما برای تبلیغات خرید Google درباره SEM پولی بیشتر بدانید .

کسب و کار شما در حال حاضر بیشتر به کدام شکل از بازاریابی SERP متکی است، SEO یا SEM؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

5/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما