تجربه صفحه و INP گوگل در سال 2022 چیست؟

جان مولر، از تیم جستجوی گوگل، تغییرات الگوریتم اصلی، کنسول جستجو و تجربه صفحه و INP گوگل در سال 2022 را مورد بحث قرار می دهد.

در یک جلسه آنلاین در  سال 2022 ، جان مولر، از تیم جستجوی گوگل در مورد تأثیر تجربه صفحه بر رتبه بندی و سئو موتورهای جستجو و تغییرات در نحوه امتیازدهی موتور جستجو به سایت ها صحبت کرد.

یکی از تغییرات آشکار شده این بود که گوگل اکنون نتایج جستجوی دسکتاپ را بر اساس تجربه دسکتاپ یک سایت و نتایج جستجوی تلفن همراه را بر روی تجربه تلفن همراه یک سایت قرار می دهد.

او همچنین سه معیار اصلی را که موتور جستجو در تعیین امتیازات تجربه استفاده می‌کند مورد بحث قرار داد:

  • بزرگترین رنگ محتوا (LCP)
  • تاخیر ورودی اول (FID)
  • تغییر طرح تجمعی (CLS).

مولر گفت: «این یک ساختار شکنی نیست. “فاکتور کور وب وایتال،وب سایت شما را از نظر جستجو رشد یا شکست نمی دهد، اما عاملی است که در رتبه بندی بین نتایج مختلف نقش دارد.”

گوگل همچنین یک معیار تجربه صفحه | پیج اکسپرینس جدید، “تعامل در صفحه بعدی” یا INP اضافه کرده است.

گوگل ابتدا Interaction to Next Paint (INP) را در I/O 2022 اعلام کرد، و در حالی که مولر واضح بود که این یک عامل مستقیم رتبه بندی نیست، او INP را به عنوان چیزی که ممکن است در آینده نقشی داشته باشد مورد بحث قرار داد.

INP گوگل چیست؟

تعامل با رنگ بعدی (INP) یک معیار میدانی تجربی است که پاسخگویی را ارزیابی می‌کند . INP تأخیر تمام تعاملات را در کل چرخه عمر صفحه ثبت می کندبالاترین مقدار این تعاملات – یا نزدیک به بالاترین برای صفحات با تعاملات زیاد – به عنوان INP صفحه ثبت می شود. INP پایین تضمین می کند که صفحه همیشه به طور قابل اعتماد پاسخگو خواهد بود.

پاسخگویی – یعنی سرعت پاسخگویی یک صفحه به ورودی کاربر – برای تجربه کاربر بسیار مهم استداده‌های استفاده از کروم نشان می‌دهد که تقریباً 90 درصد از زمان کاربر در یک صفحه پس از بارگیری آن صرف می‌شود، بنابراین، اندازه‌گیری دقیق پاسخ‌دهی مهم است، به‌ویژه زیرا وب‌سایت‌های بیشتری برای ارائه تعامل به جاوا اسکریپت متکی هستنداین همان چیزی است که INP اندازه گیری می کند و کل چرخه عمر یک صفحه را در بر می گیرد.

هنگامی که پاسخگویی خوب باشد، صفحات به سرعت به تعاملات ایجاد شده با آن پاسخ می دهندهنگامی که یک برنامه به تعاملات پاسخ می دهد، تغییراتی که در رابط کاربری ایجاد می شود، بازخورد بصری است بازخورد بصری چیزی است که به ما نشان می‌دهد – مثلاً – موردی که از ما خواسته‌ایم به سبد خرید آنلاین اضافه کنیم واقعاً اضافه می‌شود، آیا محتوای فرم ورود توسط سرور تأیید اعتبار می‌شود، آیا منوی تلفن همراه باز شده است یا خیر، و غیره.

این مقاله نحوه عملکرد INP، نحوه اندازه‌گیری آن را توضیح می‌دهد و پیشنهادهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد، زیرا پاسخ‌دهی خوب برای یک تجربه کاربری خوب ضروری است.

INPچیست؟

INP معیاری است که هدف آن نشان دادن تأخیر کلی تعامل صفحه با انتخاب یکی از طولانی ترین تعاملاتی است که هنگام بازدید کاربر از یک صفحه رخ می دهدبرای صفحاتی که در مجموع کمتر از 50 تعامل دارندINP  با بدترین تأخیر است برای صفحات با تعاملات زیاد98INP  خوب است.

INP چه تفاوتی با تاخیر ورودی اول (FID) دارد؟ 

در جایی که INP همه تعاملات صفحه را در نظر می گیرد، تاخیر ورودی اول (FID) فقط اولین تعامل را به حساب می آوردهمچنین فقط تأخیر ورودی را اندازه‌گیری می‌کند ، نه زمان پردازش کنترل‌کنندگان رویداد، یا تأخیر در ارائه فریم بعدی.

با توجه به اینکه FID همچنین یک معیار پاسخگویی بار است، منطق پشت آن این است که اگر اولین تعاملی که با یک صفحه در مرحله بارگذاری انجام می‌شود، تأخیر ورودی کمی داشته باشد، صفحه تأثیر اولیه خوبی را ایجاد کرده است.

INP بیشتر از برداشت های اولیه استاین کل طیف تعاملاتی را که می تواند از زمانی که صفحه شروع به بارگذاری می کند تا زمانی که کاربر صفحه را ترک می کند رخ دهد، پوشش می دهدبا نمونه برداری از تمام تعاملات، پاسخگویی را می توان به طور جامع ارزیابی کرداین باعث می شود INP نسبت به FID شاخص قابل اعتمادتری برای پاسخگویی باشد.

اگر کاربر هرگز با صفحه ارتباط برقرار نکند چه؟

  1. گاهی اوقات یک صفحه بارگذاری می شود، اما با آن تعاملی وجود ندارد. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد:
  2. ممکن است شخصی صفحه ای را بارگذاری کرده باشد، اما حواسش پرت شده باشد و هرگز از آن استفاده نکرده باشد.
  3. شاید بخش مفیدی از صفحه که کاربر به دنبال آن بود نیاز به هیچ تعاملی برای رسیدن به آن نداشت.
  4. صفحه توسط یک ربات (به عنوان مثال، یک خزنده جستجو یا مرورگر بدون سر) که برای تعامل با صفحه اسکریپت نشده است، قابل دسترسی است.

در چنین مواردی، هیچ مقدار INP گزارش نخواهد شد.

  • نحوه اندازه گیری INP

INP را می توان هم در میدان و هم در آزمایشگاه (با کمی تلاش) از طریق ابزارهای مختلف اندازه گیری کرد.

  • PageSpeed Insights.
  • Chrome User Experience Report (CrUX).
  • Lighthouse npm module.
  • Lighthouse User Flows.
  • Web Vitals extension for Chrome.

 Insights کنسول جستجو راه آسان تری را برای ردیابی رتبه بندی جستجو ارائه می دهد

مولر بخش اول ارائه خود را به بحث در مورد مزایای Search Console Insights اختصاص داد. با استفاده از داده های کنسول جستجو، در کنار تجزیه و تحلیل، کاربران می توانند گزارش های سفارشی تولید کنند و دید متفاوتی از داده ها داشته باشند.

او به طور خاص استفاده از BigQuery و Data Studio را به عنوان “روشی برای اتصال منابع داده های مختلف به یکدیگر و ایجاد گزارش های واقعاً عالی” ذکر کرد.

به گفته مولر، گوگل همچنین در حال کار بر روی گسترش API های کنسول جستجوی خود است که به کاربران امکان می دهد این API ها را به کدنویسی در سایت های خود متصل کنند.

استفاده های احتمالی که مولر ذکر شد شامل نظارت بر پرس و جوهای برتر و بررسی اینکه آیا URL های خاص ایندکس شده اند یا خیر.

  • ویدئوها و تصاویر نقش برجسته تری در جستجو دارند

در I/O اوایل سال جاری، گوگل مجموعه‌ای از گزارش‌های ویدیویی را که به کنسول جستجو می‌آمد پیش‌نمایش کرد: پاسخی به افزایش اشتها برای این نوع رسانه در نتایج جستجو.

مولر گفت: «ما می بینیم که مردم ویدیوها و تصاویر معتبر را در نتایج جستجو دوست دارند، بنابراین سعی می کنیم آنها را بیشتر نشان دهیم.

در این روند رو به رشد، او داستان های وب را شامل می شود، مجموعه ای از صفحات که اغلب دارای ویدئو هستند. برای تسهیل استفاده از آنها، گوگل اکنون یک افزونه وردپرس را برای ایجاد آنها ارائه می دهد.

  • بررسی های معتبر محصول بر اساس رتبه بندی ها

تجارت الکترونیک روند صعودی داشته است و انتظار می رود که بازار جهانی در سال جاری از 5.5 تریلیون دلار فراتر رود . گوگل در الگوریتم خود آنچه را که مولر آن را «بررسی‌های معتبر» می‌نامد، در نظر می‌گیرد تا خریداران دیجیتال را بهتر بپذیرد.

او گفت: «مردم انتظارات زیادی از بررسی‌هایی که آنلاین پیدا می‌کنند دارند، بنابراین ما به‌طور خاص روی به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌ها با توجه به رتبه‌بندی این بررسی‌های محصول کار کرده‌ایم.

این غول موتور جستجو همچنین متا تگ ربات جدیدی به نام “indexifembedded” اضافه کرده است.کاربران می توانند هنگام جاسازی محتوا در صفحه اصلی از متا تگ استفاده کنند و می خواهند نمایه سازی آن قطعه از محتوای تعبیه شده را کنترل کنند.

مولر همچنین گفت که وبلاگ گوگل بهترین منبع اطلاعات در مورد هر موضوع مرتبط با سئو است.

او خاطرنشان کرد: «با هر نوع به‌روزرسانی بزرگ‌تری… گاهی اوقات گفتن به مردم واقعاً دشوار است که به طور خاص به چه چیزی نگاه کنند. بنابراین ما یک پست وبلاگ نسبتاً جامع داریم.

5/5 - (7 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما