تاثیر نرخ کلیک | CTR بر روی دید سایت شما

تاثیر نرخ کلیک | CTR بر روی دید سایت شما

در مرحله اول، نسخه رسمی دستورالعمل Google ، تمام عوامل اصلی رتبه بندی SEO را فهرست می کند. با این حال، تعداد زیادی از عوامل وجود دارند که چندان مشهود نیستند، اما با تمرین، می توانند به طور مستقیم بر موقعیت صفحه شما در نتایج موتور جستجوی گوگل و سئو تأثیر بگذارند.

از جمله عواملی که قطعا باید برجسته شوند، مواردی هستند که مربوط به رفتار کاربر در SERP های گوگل و در سایت شما هستند. Google ارتباط عبارات جستجو و نشانی‌های وب نشان داده شده به کاربران را با نظارت دقیق بر نتایجی که انتخاب می‌کنند و اینکه آیا احساس می‌کنند محتوای یک صفحه خاص مرتبط است یا خیر، کنترل می‌کند.

تحقیقات انجام شده توسط Moz قویاً از این فرضیه پشتیبانی می کند که نرخ کلیک با رتبه سایت همبستگی مثبت دارد، بنابراین منطقی است که نتیجه گیری کنیم که بهبود CTR شما یک موضوع SEO است. پس چگونه آن را بهبود می دهید؟

نرخ کلیک سایت چیست؟

اولین راه برای افزایش CTR این است که سایت خود را بیشتر در معرض دید کاربران قرار دهید. دیده شدن سایت شما به دوستی آن با گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) بستگی دارد. خزنده های گوگل باید ارتباط محتوای شما را درک کنند، زیرا یکی از عواملی است که گوگل شما را بر اساس آن قضاوت می کند. خود گوگل به شما توصیه می کند که از نشانه گذاری داده های ساخت یافته استفاده کنید. هنگامی که یک صفحه شامل نشانه گذاری داده های ساختاریافته است، درک محتوای آن برای موتورهای جستجو آسان است و بنابراین، گوگل می تواند اطلاعات شما را به طور موثر بازیابی کند و سریعتر ایندکس کند.

تعدادی از ذهن های باهوش در صنعت سئو به طور عمومی از این پیشنهاد حمایت کرده اند که داده های ساختاریافته نرخ کلیک را افزایش می دهد:

نظرسنجی Searchmetrics نشان می‌دهد که نمایان بودن سئو دامنه‌هایی که از نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته استفاده می‌کنند بسیار بیشتر از دامنه‌هایی است که آن را نادیده می‌گیرند. دامنه های بزرگتر نیز ریزداده ها را بیشتر ادغام می کنند.

بنابراین، چگونه داده‌های ساختاریافته را پیاده سازی می کنید؟

اگر تصمیم گرفته اید از فرمت Microdata برای وب سایت خود استفاده کنید، باید از Schema.org بازدید کنید . Schema.org یک منبع شناخته شده است که مجموعه خاصی از تعاریف مورد توافق را برای برچسب های میکروداده ارائه می دهد. با وجود روند رو به رشد فعلی نشانه گذاری استاندارد شده، اکثریت قریب به اتفاق دامنه ها هنوز از تگ های HTML Schema استفاده نمی کنند.برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد جنبه‌های فنی پیاده‌سازی نشانه‌گذاری داده‌های ساخت‌یافته، توصیه می‌کنم این پست را نیز بررسی کنید.

نشانه گذاری طرحواره | اسکیما چیست؟

بهبود دید سایت خود با ویژگی های Google SERP

از نظر بهبود دید و ارتقای محتوای شما، نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته مهم است زیرا اجرای آن باعث می‌شود صفحه وب شما برای ویژگی‌های پیشرفته SERP Google مانند Rich Snippets، Breadcrumbs یا جعبه جستجوی پیوندهای سایت واجد شرایط باشد. در واقع، بسیاری از عناصر ممکن برای Google SERP وجود دارد. آناتومی SERP به طور مداوم در حال تغییر است زیرا گوگل همیشه در تلاش است تا صفحه نتایج جستجوی خود را با نیازهای کاربران تطبیق دهد. این یک پست کمی قدیمی است، اما من آن را دوست دارم زیرا به صورت گرافیکی تمام عناصر SERP و شرایط آنها را نشان می دهد. همچنین، من یک ابزار عالی به نام SERPstat را توصیه می کنم که یک ویژگی خاص دارد – نشان می دهد که کدام درخواست های SERP شامل ویژگی های Google می شود. برای مثال بیایید Skyscanner.com را تحلیل کنیم.

علاوه بر این، می توانید نگاهی به Mozcast بیندازید ، که تغییرات در ثبات SERP و همچنین تعداد دفعات ظاهر شدن عناصر تازه راه اندازی شده را نظارت می کند. طبق این Mozcast ، 31 درصد از تمام پرس و جوهای SERP با عناصر Google Knowledge Graph همراه هستند. برای مقایسه، تصاویر در 32.1 درصد از جستارهای SERP گنجانده شده است. چنین فرکانس بالایی از عناصر نمودار دانش به راحتی توضیح داده می شود. در سال 2015، گوگل شروع به کار کردواقعاً آنها را تحت فشار قرار می دهم، و این چیزی است که می خواهم روی آن تمرکز کنم. هدف یک نمودار دانش انعکاس ارتباط بین افراد، مکان ها و اشیا است. اگر سایت شما قابل اعتماد است و محتوای خود را برای موتورهای جستجو قابل خواندن می کنید، گوگل می تواند برخی از اطلاعات سایت شما را در یک نمودار دانش مربوط به پرس و جوهای مربوطه ادغام کند.

در اینجا چند توصیه در مورد نحوه نشان دادن شرکت خود در نتایج نمودار دانش آورده شده است:

  • یک صفحه ویکی پدیا برای شرکت خود ایجاد کنید
  • یک نمایه در Wikidata.org ایجاد کنید. (اگر قبلاً یک نمایه Freebase دارید، حتماً با استفاده از عنصر Freebase Identifier به آن در نمایه ویکی داده خود ارجاع دهید.)
  • نشانه گذاری طرحواره سازمانی* را در وب سایت خود پیاده کنید. حتما لوگو، نمایه های اجتماعی، ویکی داده و نمایه ویکی پدیا خود را با استفاده از عنصر SameAs مشخص کنید.
  • ایجاد یک شهرت آنلاین قوی و اعتبار برند، و همچنین حضور قوی در کانال های SMM، نام تجاری Google+ در صفحه محلی
  • استفاده از نشانه گذاری shema.org برای آرم های سازمان از وبلاگ مرکزی وب مستر گوگل
  • نمایه های اجتماعی خود را در گوگل مشخص کنید
  • استفاده از ویکی داده برای به دست آوردن نتیجه نمودار دانش گوگل

بنابراین، نکته اصلی در اینجا این است که می‌توانید مکان‌های بیشتری را در SERP بگیرید و با برخی از پرس و جوهای خاص بسیار قابل مشاهده باشید. در پایان به معرفی بیشتر برند شما به کاربرپسندترین روش و مطابق با الزامات گوگل کمک می کند. به منظور ساده‌سازی فرآیند آزمایش عناصر مختلف داده‌های ساختاریافته، گوگل حتی ابزار تست داده‌های ساختاریافته را ایجاد کرد . استفاده از این راه حل آسان است و به شما کمک می کند تا سایت خود را از نظر داده های ساختاریافته اعتبارسنجی کنید

بهینه سازی قطعه SERP گوگل

بسیار خوب، جنبه هایی که در بالا مورد بحث قرار گرفت همه در مورد چگونگی بهبود CTR خود از منظر فنی بود. اما راه های دیگر چطور؟ جدای از اجرای داده های ساختاریافته، که محتوای شما را برای موتورهای جستجو مناسب می کند، می توانید با عناوین صفحات و توضیحات متا بهینه سازی شده، نظر جستجوگران را جلب کنید. تنها 70 کاراکتر از عنوان صفحه و 150 کاراکتر از توضیحات متا در SERP نمایش داده می شود. بنابراین آیا می دانید چگونه آنها را برای بازدیدکنندگان بالقوه سایت خود مجذوب خود کنید؟

در واقع، عناوین و توضیحات متا را می توان به راحتی و بدون هیچ مهارت توسعه دهنده بهینه سازی کرد. اما مهم است که چندین گونه از آنها را آزمایش کنید. و تعدادی ابزار وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند. یکی از این ابزارها SERP Snippet Optimizer توسط SEOmofo است. SERP Turkey ابزار دیگری است که می تواند به شما کمک کند تا گزینه قابل کلیک برای قطعه SERP سایت خود را پیدا کنید. آخرین یافته من، که در حال حاضر مورد علاقه من است، Predikkta است. در تجربه شخصی من، این ابزار نسبت به سایر ابزارها مزایای زیادی دارد. در مرحله اول، یک رابط کاربری آسان دارد. ثانیاً، Predikkta به شما اجازه می‌دهد تا تکه‌های سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید. و در نهایت، Predikkta از « تحلیل پیش‌بینی » استفاده می‌کندفن آوری، که نوید تجزیه و تحلیل عمیق تر و دقیق تر از رفتار فردی در یک زمینه خاص را می دهد.بهینه ساز SERP Predikkta به شما کمک می کند اگر چندین ایده برای نحوه سازماندهی قطعه های خود دارید و سعی می کنید از بین آنها قابل کلیک ترین مورد را انتخاب کنید.اگر می خواهید قطعه نتایج جستجوی ارگانیک سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید، می توانید از تست رقیب Predikkta استفاده کنید .

همانطور که می بینید، اسنیپت ها برای CTR صفحه شما مهم هستند. یک قطعه باید به دقت تنظیم شود تا آموزنده و چشم نواز باشد. مطمئن شوید که آن را با اطلاعاتی که واقعا مرتبط هستند پر می کنید. با این حال، باید مراقب باشید، زیرا در اینجا ممکن است تله‌ رخ دهد. به طور کلی، دو نوع اطلاعات وجود دارد: اطلاعات پویا که در طول زمان ارتباط خود را از دست می دهند و اطلاعات ایستا که برای مدت طولانی مرتبط باقی می مانند. من به شما توصیه می کنم که اطلاعات پویا را در قطعه ایستا قرار ندهید. حتی اگر قطعه خود را طوری سازماندهی کنید که به صورت دوره ای اطلاعات تازه را دریافت کند، همیشه این خطر وجود دارد که گوگل آن را با سرعت کافی در SERP ها به روز نکند.

بیایید یک مثال ساده را در نظر بگیریم: ارزش خالص بیل گیتس در زمان واقعی چقدر است.

در اینجا یک SERP گوگل برای پرس و جو “ارزش خالص بیل گیتس” وجود دارد.

عنصر Answer Box Graph دانش، و همچنین خود نمودار دانش، به ما نشان می دهد که دارایی خالص فعلی او 79.2 میلیارد دلار است. اولین صفحه رتبه بندی در نتایج ارگانیک برای این پرس و جو، نمایه بیل گیتس در فوربس است. همانطور که می بینید، توضیحات متای این صفحه با رقم 79.6 میلیارد دلار نشان داده می شود و با کلیک بر روی سایت فوربس، همین اطلاعات را مشاهده می کنیم.

بدیهی است که قطعه این صفحه فوربس داده های به روز شده ای را از نمایه واقعی بیل گیتس دریافت نمی کند. و گاهی اوقات حتی گوگل نمی تواند با ویژگی های SERP خود کنار بیاید.

به طور کلی، دو راه برای افزایش نرخ کلیک صفحه شما در SERP ها وجود دارد. راه اول فنی است. شما می توانید داده های ساخت یافته را پیاده سازی کنید و با سفارشی کردن ویژگی های Google SERP، دید سایت خود را افزایش دهید. راه دیگر کمتر حرفه ای تر است و نیازی به مهارت برنامه نویسی ندارد. شما می توانید محتوای قطعه خود را بهینه کنید. توصیه شخصی من در اینجا این است که از هر دو گزینه استفاده کنید که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب باشد تا CTR خود را افزایش دهید.

نرخ کلیک یا کلیک ریت (CTR) چیست؟

نرخ کلیک معیارهایی هستند که در تجزیه و تحلیل وب استفاده می شوند. به طور کلی، نرخ کلیک یک معیار محاسبه شده است که نسبت کاربرانی را که روی یک لینک خاص کلیک می کنند به تعداد کل کاربرانی که صفحه، ایمیل، تبلیغات و غیره را مشاهده می کنند، اندازه گیری می کند.

آیا نرخ کلیک و CTR یکسان است؟

CTR معیاری است که نشان می دهد چند نفر روی یک تبلیغ کلیک می کنند. اما نرخ کلیک CR درصد بینندگانی است که روی آن تبلیغ کلیک کرده اند. CTR و CR دو معیار متفاوت هستند که هر دو برای درک میزان تأثیرگذاری تبلیغات شما ارزشمند هستند.

یک CTR خوب برای سئو چیست؟

طبق گفته تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان ما، میانگین نرخ کلیک آنها بین 3-5٪ متغیر است. بنابراین یک میانگین CTR خوب می تواند هر چیزی در انتهای بالای آن طیف یا بیشتر باشد (یعنی 5% +)

اسکیما چیست؟

اسکیما یا نشانه گذاری طرحواره (schema) در سئوی وب سایت گوگل شکلی از ریزداده است که توضیحات دقیق تری را برای نتایج جستجوی گوگل ارائه می دهد، مشابه آنچه که ریچ اسنیپت ها ارائه می دهند

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما