تجربه صفحه کاربر

اهمیت UX Writing در ایجاد یک تجربه شخصی برای مخاطبان وب سایت

نوشتن تجربه کاربری (UX) چیست؟

نوشتن تجربه کاربری (UX) | UX Writing فقط یک سفر بصری نیست، بلکه یک سفر متنی است. بنابراین اگر نتوانید محتوای جذاب برای وب سایت خود بنویسید، فرصت حفظ توجه کاربر خود را از دست داده اید.نوشتن تجربه کاربری جزء لاینفک فرآیند طراحی محصول است. این می تواند تجربه کاربر را ایجاد کند یا خراب کند – اما درست کردن آن می تواند دشوار باشد.آن پیام‌های کوچک اما معنادار که هر زمان که از یک وب‌سایت یا برنامه استفاده می‌کنید، شما را راهنمایی می‌کنند، نتیجه تحقیقات گسترده، برنامه‌ریزی دقیق و تکرارهای بی‌شماری است. باور کنید یا نه، نوشتن UX فقط یک فکر بعدی نیست. این یک رشته کامل UX است.با وجود این، هنوز رازهای زیادی در مورد اینکه نوشتن UX چیست و نویسندگان UX چه می‌کنند وجود دارد. برای کمک به از بین بردن این زمینه جذاب، این راهنما را گردآوری کرده ایم.به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید نوشتن UX چیست، تفاوت آن با کپی‌رایتینگ و روند معمولی که نویسندگان UX دنبال می‌کنند چیست. تا انتها با ما همراه باشید و همچنین نکات مفید و بهترین روش‌ها را برای نوشتن UX خود خواهید یافت.

فقط ۱۵ ثانیه طول می کشد تا کاربران تصمیم بگیرند که آیا باید بمانند یا به دنبال دیگری بگردند.

عوامل متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که چرا کاربران در یک وب سایت نمی مانند. یکی از آنها این است که محتوای یافت شده در وب سایت انتظارات آنها را برآورده نمی کند. به ویژه اگر آنچه آنها به صورت آنلاین جستجو می کنند یافتن راه حلی برای یک مشکل باشد، صادق است.به همین دلیل، نقش یک نویسنده UX به اندازه یک طراح UX مهم است.برای روشن کردن مقداری از نوشتن UX برای مخاطبان جهانی، با شهرام طاهری سئوکار ، بهینه‌ساز نرخ تبدیل ، یک آژانس ترجمه که از نزدیک با مترجمان بومی متخصص در نوشتن UX و توسعه‌دهندگان وب در ایجاد رابط‌های کاربری چندزبانه برای مشاغل همکاری می‌کند، مصاحبه کردم.ما در مورد تجربه او در بهینه سازی وب سایت آژانس و برخی از بینش های او در مورد نوشتن UX صحبت کردیم، اگر قصد دارید چندین بازار را هدف قرار دهید.

نوشتن تجربه کاربری چیست؟

تجربه کاربری (UX) ایجاد تمام کپی هایی است که هنگام استفاده از یک محصول دیجیتال می بینید، می شنوید یا با آن مواجه می شوید.این به حوزه طراحی UX تعلق دارد، بنابراین همه چیز در مورد نوشتن برای بهبود تجربه کاربر است. چیزی به نام کپی تزئینی در نوشتن تجربه کاربری وجود ندارد: هر کلمه برای کمک به کاربر ساخته شده است. این پیام‌های مختصر و در عین حال قدرتمند که توسط نویسندگان UX نوشته شده‌اند، در صنعت به‌عنوان «میکروکپی» شناخته می‌شوند.هر زمان که از یک محصول دیجیتال استفاده می کنید، با میکروکپی UX مواجه خواهید شد. این شامل هر چیزی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها گرفته تا بازی‌های ویدیویی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای، ربات‌های گفتگو و فناوری صوتی می‌شود به Amazon Alexa یا تلویزیون هوشمند خود فکر کنید.در نهایت، هر جا که تعاملی بین یک فرد و یک محصول یا خدمات وجود داشته باشد، نویسندگان UX برای راهنمایی کاربر و کمک به انجام وظایف مورد نظر خود، یک نسخه کوچک ایجاد می کنند.

مثال های برای فهم UX مواردی مانند:

  • پیام خوش آمدگویی که هنگام باز کردن یک برنامه در تلفن خود دریافت می کنید
  • متنی که روی دکمه‌ها پیدا می‌کنید، مانند «ورود به سیستم» یا «ثبت‌نام»
  • پیام‌های خطایی که وقتی مشکلی پیش می‌آید ظاهر می‌شوند – برای مثال، به شما اطلاع می‌دهند که رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده‌اید
  • برچسب گذاری آیتم های منو در یک وب سایت
  • دستورالعمل‌هایی که شما را راهنمایی می‌کند که چه کاری باید انجام دهید – اگر پرواز رزرو می‌کنید، معمولاً از شما خواسته می‌شود تاریخ سفر و مقصد خود را انتخاب کنید، سپس صندلی‌های خود را انتخاب کنید و غیره
  • این پیام های کوچک ممکن است جزییات جزئی و بی اهمیت به نظر برسند. اما در واقع، نوشتن UX به اندازه خود طراحی UX مهم است.

چرا نوشتن UX اینقدر مهم است؟

نوشتن UX بسیار مهم است زیرا به شکل دادن به تجربه کلی کاربر کمک می کند. تجربه کاربری یا UX توضیح می‌دهد که کاربر چقدر راحت می‌تواند با یک محصول یا خدمات تعامل داشته باشد و چگونه می‌تواند وظایف مورد نظر خود را به طور یکپارچه انجام دهد (مانند رزرو پرواز یا خرید بلیط سینما).

اگر تجربه خوب باشد، کاربر با خوشحالی دوباره از آن محصول خاص استفاده خواهد کرد. از منظر تجاری، این یک مشتری وفادار است که به تعامل با برند ادامه می دهد (و به احتمال زیاد توصیه می کند). اگر تجربه بد باشد، کاربر به سرعت به دنبال یک جایگزین کاربرپسندتر خواهد بود. این یک مشتری از دست رفته و ضربه ای به اعتبار برند است. در این پست می توانید در مورد ارزش طراحی UX بیشتر بدانید .

نوشتن UX نقشی اساسی در کمک یا ممانعت از تجربه کاربر دارد. در واقع، موفق ترین برندها (مانند گوگل و Airbnb) نویسندگان UX را در تیم های طراحی خود اختصاص داده اند. نوشتن تجربه کاربری پس از طراحی محصول صرفاً یک فکر بعدی یا یک افزونه نیست. این بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی است.

نوشتن تجربه کاربری در مقابل کپی رایتینگ: تفاوت چیست؟

نوشتن UX با کپی رایتینگ یکسان نیست . کپی رایتینگ معمولاً یک رشته بازاریابی است که با هدف جذب کاربران یا مشتریان جدید و در نهایت ترغیب آنها به انجام یک اقدام خاص نوشته می شود.کپی‌نویسی مواردی مانند پست‌ها و زیرنویس‌ها در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌های بازاریابی و خبرنامه‌ها، پست‌های وبلاگ، کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی و کپی تبلیغات را پوشش می‌دهد (به عنوان مثال، تبلیغاتی که درست در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند وقتی چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید).

در مقابل، نوشتن UX بر روی کپی درون خود محصول تمرکز دارد. به دنبال راهنمایی کاربر و ارائه یک تجربه روان است.

در این مقاله

  • UX Writer چیست؟
  • هدف از نوشتن تجربه کاربری چیست؟
  • چرا شخصی سازی در UX مهم است؟
  • نمی توان ارتباط برقرار کرد، نمی ماند و منتظر می ماند: نقش ترجمه در شخصی سازی
  • DIY یا نه: نوشتن UX چند زبانه
  • توصیه یک متخصص ترجمه در مورد نوشتن UX خوب برای مخاطبان چند زبانه
  • انجام تحقیقات UX و بازار
  • دموگرافیک و ترجیحات کاربر خود را شناسایی کنید
  • لحن را برای کاربران هدف خود تعیین کنید
  • مانند یک محلی بنویسید
  • همیشه قبل از راه‌اندازی موارد را آزمایش کنید
  • یو ایکس رایتینگ UX Writer چیست؟

قبل از بحث در مورد نوشتن تجربه کاربری، ابتدا باید در مورد اینکه نویسندگان UX چه کسانی هستند و نقش آنها صحبت کنیم.نویسندگان UX برای وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و سایر مواد دیجیتالی توضیحات می‌نویسند که به کاربران کمک می‌کند تا در اطراف محصول پیمایش کنند.

“نوشتن UX یکی از مهمترین چیزها در وب سایت است. به خصوص با طراحی، اعتماد ایجاد می کند. شما نمی توانید بدون هر دو عنصر کاربر را متقاعد کنید و تبدیل کنید.

بخشی از این محتوا شامل منوها، دکمه‌ها، پیام‌های خطا، دستورالعمل‌ها و غیره است. قطعات کوچک کپی نوشته شده در مجموع «میکروکپی» نامیده می‌شوند

نقش نویسنده UX در نوشتن میکروکپی به طور مستقیم درک و پیمایش را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. آنها وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که نسخه نوشته شده UX با صدای برند مطابقت دارد.

هدف از نوشتن تجربه کاربری چیست؟

برای بسیاری از نویسندگان UX، اهداف با اصول نوشتن UX مطابقت دارند. قلب این طرح این است که اطمینان حاصل شود که نوشته شما به سفر کاربران کمک می کند و آنچه را که نیاز دارند را در خود جای می دهد.

شهرام هنگام توضیح اینکه چقدر نوشتن UX برای کل تجربه کاربر بسیار مهم است، گفت که برای او صددرصد را تشکیل می‌دهد، به خصوص وقتی صحبت از توضیحات و بخش‌های Call-to-Action طراحی محتوا باشد.

به گفته وی، غیرممکن است که همه چیز را در محتوا برای همه شخصی سازی کنید زیرا هر فرد ترجیحات خود را دارد. اما این بدان معنا نیست که شما نباید طراحی تجربه کاربری خود را برای مخاطبان شخصی سازی کنید.

چرا شخصی سازی در UX مهم است؟

شخصی‌سازی فقط یک کلمه رایج و روندی نیست که به زودی از بین می‌رود. طبق گزارش Instapage، ۷۵ درصد از بازاریابان گفتند که معتقدند افزایش نرخ کلیک به دلیل شخصی سازی آنها بوده است.

  • چرا کاربران شخصی سازی را ترجیح می دهند؟

خب، به این راه نگاه کنید. اگر نمی توانید با محتوا ارتباط برقرار کنید و به سؤالات شما پاسخ نمی دهد یا مشکل شما را حل نمی کند، کاربران در وب سایت شما نمی مانند.

وقتی صحبت از مخاطب جهانی می شود، شخصی سازی محتوا می تواند ترجیحات فرهنگی و زبانی را نیز در بر گیرد مقالات آموزش سئو گزارش داد که ۹۰ درصد خریداران اگر به زبان مادری خود باشند، محصولات آنلاین خریداری می کنند.

برای شهرام، از آنجایی که او برای یک آژانس ترجمه کار می‌کرد، اظهار داشت که از تجربه‌اش، حتی اگر شما برای کاربران بومی انگلیسی‌زبان بازاریابی می‌کنید، آنها هنوز فرهنگ‌ها و ترجیحات زبانی متفاوتی دارند که نویسندگان UX و طراحان UX باید بدانند. شما باید برای هر بازاری که قصد ورود به آن را دارید، تحقیقات UX خود را انجام دهید تا بهتر به آنها متصل شوید.

چگونه تحقیقات UX می تواند بازاریابی شما را ارتقا دهد

هر کسب‌وکاری، سود غیرانتفاعی اهدافی دارد که باید به منظور مرتبط ماندن و موفقیت‌آمیز بودن انجام شود. چه افزایش درآمد از طریق فروش، تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به اهداکنندگان، یا ایجاد عضویت، محصول شما نیاز به بازاریابی دارد تا بتواند مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کند. تیم های بازاریابی در گذشته نه چندان دور تنها بر تحقیقات بازاریابی تکیه داشتند.

نمی توان ارتباط برقرار کرد، نمی ماند و منتظر می ماند: نقش ترجمه در شخصی سازی

ارتباط شخصی با مخاطبان خود از طریق سفرهای کاربر بسیار مهم است. یکی از راه های دستیابی به این هدف، صحبت با کاربران بین المللی خود به زبان مادری آنهاست.

از ابتدا، من صفحات فرود را بر اساس آنچه مردم به دنبال آن هستند طراحی می کنم. من بر اساس آنچه که در اینترنت جستجو می کنند، به هدف آنها نگاه می کنم. شهرام توضیح داد که اگر متوجه چیزی در صفحه فرود شدم، آن را در محتوای آن قرار می دهم.

ما بحث کردیم که چگونه زبان در نوشتن UX همه چیز است و گرامر یک عامل بزرگ است.

نظرسنجی Website Planet گزارش داد که صفحات فرود با گرامر و املای نامرغوب ۸۵ درصد نرخ پرش بالاتری نسبت به صفحاتی که به درستی نوشته شده اند دارند. اگر قصد دارید یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که سفر کاربر را بهبود بخشد، به آن نیاز دارید تا بدون دردسر جریان داشته باشد و تجربه ای معتبر بسازید.

به همین دلیل، ترجمه با کیفیت در نسخه UX ما بسیار مهم است. اولین برداشت برند شما با نحوه عملکرد آن در زبان مادری و دانش آن از بازار هدف شروع می شود   .

جستجوی کارشناسان برای ایجاد نسخه ای که به زبان مخاطبان شما ارتباط برقرار کند، مانند یک آژانس ترجمه یا شما به عنوان یک زبان بومی UX، انتخاب خوبی برای این پروژه است. اما آیا برای جذب مخاطب هدف خود مهارت های نوشتن UX دارید؟

DIY یا نه: نوشتن UX چند زبانه

اگر زبان مادری یک بازار هدف هستید، می‌توانید متن UI را خودتان بنویسید. زیرا اگر زبان مادری کاربران هدف نیستید، بهتر است با آژانس‌های ترجمه حرفه‌ای همکاری کنید، زیرا آنها افراد واجد شرایط بیشتری دارند که این کار را انجام می‌دهند.اگر قصد دارید نوشتن UX چند زبانه را به طور مستقل انجام دهید، مزایایی دارد.

با این حال…

مشکل ایجاد متن UI چندزبانه توسط خودتان این است که اگر نویسنده UX خوبی نیستید، احتمالاً با استخدام نکردن یک آژانس یا متخصص، بیش از هر چیزی که پس انداز کرده اید، ضرر کرده اید. نویسندگان UX مهارت‌های خود را به حدی ارتقا داده‌اند که می‌دانند چگونه کاربران را در جهت درست سوق دهند.طراحی UX بستگی به این دارد که کپی چقدر خوب نوشته شده باشد. اگر در نوشتن محتوای UX، به ویژه به زبان دیگری متخصص نیستید، باید به دنبال افرادی باشید که متخصص زبان هستند و در زمینه نوشتن و تحقیق UX تخصص دارند.

از کجا شروع کنیم: توصیه یک متخصص ترجمه در مورد نوشتن UX خوب برای مخاطبان چند زبانه

در طول مصاحبه خود، از شهرام برای نویسندگان UX که قصد ایجاد رابط کاربری چند زبانه را دارند، توصیه و راهنمایی هایی از او خواستم.

به عنوان فردی که در تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل یک آژانس ترجمه کار کرده است، برخی از پیشنهادات او را در زیر نوشتم که چگونه می توانید شروع به نوشتن یک رابط کاربری برای مخاطبان جهانی کنید.

انجام تحقیقات UX و بازار

وقتی در مورد UX و تحقیقات بازار بحث کردیم، شهرام پیشنهاد کرد که آنها را جداگانه انجام دهید، زیرا آنها فرآیندهای تحقیقاتی کاملاً متفاوتی هستند.تحقیقات بازار بیشتر از اعداد پیروی می کند. UX یک ضربه یا از دست دادن است،” او توضیح داد.

به‌عنوان یک نویسنده UX، همچنین باید در انجام تحقیقات UX ، از جمله آزمایش طراحی UX قبل از راه‌اندازی رسمی آن، آگاه باشید. همه اشکال تحقیق مدتی طول می کشد.آژانس‌های ترجمه حرفه‌ای می‌توانند در یک مهلت محدود به شما در تحقیقات و طراحی UX کمک کنند. آنها طراحان UX و نویسندگان UX دارند که در بازاریابی به بازارهای مختلف تخصص دارند.

دموگرافیک و ترجیحات کاربر خود را شناسایی کنید

اکنون بیش از هر زمان دیگری، درک رفتار مشتری از طریق قصد کاربر آسانتر شده است.

“با مطالعه قصد کاربر و عوامل مرتبط، صفحات فرود ایجاد می کنم. زبانی که ما در صفحات خود استفاده می کنیم با آن جمعیت شناسی و مکان گرا همگام است. بنابراین، برای مثال، حتی اگر ما در حال بازاریابی برای افراد بومی انگلیسی زبان هستیم، صفحه فرود من مطمئن می شوم که صرفاً انگلیسی ایالات متحده یا انگلیسی بریتانیا نیست که آنها را در وب سایت ما ترکیب می کند.

به یاد داشته باشید، نوشتن UX خوب به معنای تمرکز آن بر خواسته ها و نیازهای کاربر است. یک نویسنده UX باید از نزدیک با محققان UX همکاری کند، اگر خودشان این کار را انجام نمی دهند.

لحن را برای کاربران هدف خود تعیین کنید

عدم برقراری ارتباط با کاربران چیزی است که تجربه کاربر را از بین می برد. این فقط زبان مادری نیست که شما در نظر خواهید گرفت، بلکه درک شخصیت مشتری و برقراری ارتباط با آنها بر اساس آنچه که تحقیق کرده اید است.موسسات ترجمه حرفه ای می توانند به شما کمک کنند زیرا نویسندگان UX چند زبانه آنها محتوایی مطابق با برند شما ایجاد می کنند. ایجاد ارتباط با کاربران در کار نویسندگان UX از طریق ایجاد صدای و لحن برند حیاتی است و آن را از رقبای خود منحصر به فرد می کند.به همین دلیل، شهرام توصیه کرد که اگر قصد دارید با یک آژانس ترجمه کار کنید، باید روشن باشید که می‌خواهید پیام‌ها و لحن برندتان برای بازار هدف شما چگونه باشد.

مانند یک محلی بنویسید

بخشی از نقش های متعدد نویسندگان UX نیز این بود که استراتژیست محتوا برای منطقه هدف شما باشد. وقتی از شهرام راهنمایی خواستم، او گفت که یک نویسنده UX باید بداند که کاربر چه می خواهد.

“دریابید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. شهرام گفت: اگر به دیدگاه محلی برای ایجاد یک استراتژی محتوای معتبر برای برند شما و مرتبط بودن نیاز دارید، این کار را انجام دهید.نوشته UX ممکن است کافی نباشد. شما همیشه می توانید به دنبال آژانس های ترجمه حرفه ای با یک نویسنده UX و یک متخصص زبان مادری متخصص در بازار هدف خود باشید.

همیشه قبل از راه‌اندازی موارد را آزمایش کنید

شهرام متن و اسکریپت‌های رابط کاربری را بررسی می‌کند و مطمئن می‌شود که همه جنبه‌های صفحات فرود کار می‌کنند. او توضیح داد که گاهی اوقات افراد چیزهای کوچکی را در مورد نوشتن UX فراموش می‌کنند، مانند ترجمه پیام‌های خطا، که تجربیات وب را برای کاربر تحریف می‌کند.هنگام کار با یک آژانس ترجمه، این امکان را دارید که به کارشناسان اجازه دهید UX چند زبانه شما را آزمایش کنند. اما اگر قصد دارید به تنهایی راه اندازی کنید، از افراد زبان مادری بخواهید از کار شما انتقاد کنند تا اطمینان حاصل شود که کار شما به درستی انجام شده است.

نتیجه نهایی

امیدواریم با مشاوره ای که از شهرام گرفتیم، بتوانید با همکاری با نویسنده تجربه کاربری از یک آژانس ترجمه شروع کنید یا فرآیند طراحی را شروع کنید تا به اهداف تجاری خود در جذب بازار هدف خود برسید.

منبع: سئو

نمونه های نوشتن UX چیست؟

  1. کال تو اکشن Call to actions (CTA) فراخوان‌هایی که به‌خوبی بیان شده‌اند می‌توانند کاربران را به اقدام وادار کنند و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهند.
  2. طراحی و پیمایش منو کار
  3. پشتیبانی از محتوای توضیح دهنده یک عملکرد یا ویژگی.
  4. رابط های کاربری مکالمه ای
  5. چگونه نوشتن UX را یاد بگیرم؟
  6. به یک خبره میکروکپی تبدیل شوید.
  7. درباره طراحی کاربر محور بخوانید.
  8. در مورد نوشتن UX بخوانید.
  9. مهارت های خود را با spec-work تقویت کنید.
  10. یک دوره آموزشی UX را به صورت آنلاین شرکت کنید.

به عنوان یک نویسنده UX به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

  1. مهارتهای فنی. …
  2. مهارت های فنی نوشتاری. …
  3. مهارت های گرامر. …
  4. تحقیق کاربر و تفکر کاربر محور. …
  5. مهارت های طراحی وب سایت …
  6. مهارت های ارتباطی. …
  7. مهارت های اولیه تست قابلیت استفاده …
  8. مهارت های تحلیلی.

چه کسی مسئول نوشتن UX است؟

  1. نوشتن UX بخش مهمی از تجربه کاربر است و متخصصانی هستند که کاملاً به این جنبه از فرآیند طراحی محصول اختصاص دارند.
  2. “نویسنده UX” همیشه عنوان شغلی شناخته شده امروزی نبود. اما، با توجه به اینکه برندهای بزرگی مانند گوگل و Airbnb با معرفی نویسندگان اختصاصی UX پیشرو هستند، در سال‌های اخیر هم نویسندگی UX و هم عنوان شغل نویسنده UX شناخته شده‌اند. امروزه، نویسندگان UX به طور فزاینده ای به عنوان یک استخدام جدایی ناپذیر برای تیم طراحی در نظر گرفته می شوند، به ویژه در شرکت های فناوری بزرگتر که در آن نقش های تخصصی UX رایج تر است.
  3. علاوه بر نوشتن میکروکپی UX، نویسندگان UX همچنین ممکن است در انجام تحقیقات کاربر، ایجاد و حفظ یک راهنمای سبک محتوا، کمک به توسعه استراتژی محتوای کلی برای محصول و اجرای آزمایش‌ها برای ارزیابی و بهبود نسخه UX موجود مشارکت داشته باشند.
4.6/5 - (11 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما