استراتژی بازاریابی محتوایی برای سازمان خود تدوین کنید!

پشت هر کمپین موفق ، انبوهی از محتوای ارزشمند و اصلی قرار دارد که به موتور دامن می زند و روند ورودی را به جلو سوق می دهد. بدون محتوای مرتبط و آموزشی ، هیچ حرکتی برای چرخاندن چرخ فلک بازاریابی ایجاد نمی شود.برخلاف تصور عمومی ، بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی جدید و انقلابی نیست. با این حال ، مشاغل به طور فزاینده ای در حال کشف چگونگی استفاده از بازاریابی محتوا برای تولید محتوایی هستند که به طور فعالانه به برجسته ترین سوالات افراد هدف خود پاسخ می دهند تا اطمینان حاصل شود که در زمان مناسب از آنها مطلع و آماده خرید هستند. بازاریابی محتوا برای بسیاری از مشاغل به یک روش رشد حیاتی در ماموریت تبدیل شده است.

بنابراین دقیقاً بازاریابی محتوا چیست و چرا برای سازمان شما مهم است؟

بازاریابی محتوا چیست؟

HubSpot بازاریابی محتوا را چنین تعریف می کند: “فرایند برنامه ریزی ، ایجاد ، توزیع ، به اشتراک گذاری و انتشار محتوا برای رسیدن به مخاطبان هدف شما.” برای برداشتن این تعریف یک گام فراتر ، بازاریابی محتوای استراتژیک بر ایجاد محتوای اصلی سازگار ، مرتبط ، ارزشمند و بسیار آموزنده برای جذب ، ، لذت بردن و مهمتر از همه حفظ مخاطب هدف کاملاً مشخص با هدف نهایی هدایت تبدیل های بیشتر متمرکز است. یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی می تواند عواملی مانند آگاهی از برند ، دسترسی ، تعاملات ، وفاداری به برند و فروش کلی را تقویت کند.تفاوت کلیدی بین بازاریابی محتوا و روش های سنتی بازاریابی این است که بازاریابی محتوا به دنبال جلب اعتماد شما از طریق جذب محتوای مفید است نه مجبور کردن پیام رسانی به مشتریان بی میل یا بی علاقه. یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا با هدف تجهیز مشتری های آینده به دانش لازم برای تبدیل بدون قطع زندگی آنها انجام می شود. اگر زمان و تجربه مشتریان احتمالی خود را در اولویت قرار دهید ، آنها با حمایت ، وفاداری و در نهایت کسب و کار خود تلافی متقابل خواهند کرد.

مزایای استراتژی بازاریابی محتوای قوی

مشاغل به سرعت در حال شناسایی بازاریابی محتوا به عنوان ماده اصلی گمشده در دستور کار موفقیت آمیز بازاریابی خود هستند. سازمان هایی که یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی را اجرا می کنند ، تأثیرات موج دار مثبتی بر ابتکارات دیگر مانند اقتدار نام تجاری ، رتبه بندی سئو و تعامل با شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند. بازدید وب سایت بیشتر است و آنها به دلیل آن منجر به هدایت بیشتری می شوند.نگاهی به داده ها بیندازید. ثابت شده است که کسانی که استراتژیهای بازاریابی محتوای جامعی دارند ، 7.8 برابر بیشتر از کسانی که این بازدید را ندارند ، بازدید می کنند. به گفته موسسه بازاریابی محتوا (CMI) ، 72 درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی محتوا باعث افزایش مشارکت می شود. همین درصد نیز موافقت می کند که به دلیل آن افزایش بازدهی داشته اند.با وجود این فرصت های مثبت رشد ، بسیاری از مشاغل راهبرد بازاریابی محتوا را اجرا نمی کنند یا نمی دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند. طبق یک مطالعه مشترک توسط بازاریابی Profs و CMI ، 63 درصد از تکان دهنده های مشاغل از استراتژی محتوای مستند استفاده نمی کنند.مزایای استراتژی بازاریابی محتوای قویبا این حال ، با دیدن تأثیرات مثبت بازاریابی محتوا ، مشاغل بیشتری علاقه مند می شوند که نحوه عملکرد آن را بیاموزند.همانطور که باید بازاریابی محتوا سلطان است. بنابراین در این پست ، ما مزایای بازاریابی محتوایی را که می تواند به سازمان شما ارائه دهد ، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و شما را با نکاتی کاربردی راهنمایی می کنیم تا به شما کمک کند این استراتژی ها را در روند کار خود پیاده سازی کنید.

اعتبار و اقتدار مارک تجاری را تقویت کنید

امروزه در بازار دیجیتال که به طور فزاینده ای اشباع و رقابت می کند ، تمایز برندها از رقبا ضروری است. یکی از راه های دستیابی به این تمایز استفاده از بازاریابی محتوای مداوم است. بازاریابی محتوا این فرصت را به کسب و کارها می دهد تا تخصص و دانش صنعت خود را به منظور ایجاد اعتماد ، اعتبار و اقتدار با راهنمایی و مشتری بالقوه به نمایش بگذارند . مصرف کنندگان به سادگی در مورد مارک هایی قابل اعتمادتر هستند که به طور مداوم و شفاف به سوالات خود با محتوای با کیفیت پاسخ می دهند بدون اینکه در عوض چیزی دریافت کنند. از آنجا که مشتریان احتمالی محتوای با کیفیت بیشتری مصرف می کنند ، به احتمال زیاد شرکت شما را به عنوان یک رهبر معتبر فکر معتبر مرتبط می کنند. 

اما چگونه می توان محتوایی را نوشت که اعتماد را بهبود بخشد و از خود به عنوان یک رهبر فکر استفاده کنید؟ اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع شما موجود است:

با تیم فروش خود صحبت کنید. دریابید که برخی از سوالات متداول از مشتریان و چشم اندازها چیست.

در مورد مسیرهای خریدار و مسیرهای منحصر به فرد آنها در طول سفر خریدار ، در جریان باشید.

تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید ، بدانید که مشخصات خریدار شما به دنبال چه چیزی است.

اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما دارای هدف بوده و پاسخ سوالاتی را که مشتریان شما در جستجوی آن هستند ارائه می دهد.

از اثبات اجتماعی غافل نشوید – مرورها ، مطالعات موردی ، نقل قول ها و توصیفات را در محتوای خود بگنجانید.

تلاش های SEO را بهبود ببخشید

یکی از بزرگترین مزایای استراتژی جامع بازاریابی محتوا ، قابلیت بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است . یک استراتژی فعال SEO نقش مهمی در بهبود قابلیت مشاهده حضور آنلاین شما دارد. مهم است که به خاطر داشته باشید که برای بهبود SEO خود ، باید محتوای اصلی و بهینه سازی شده ایجاد کنید. پیاده سازی محتوای بهینه شده در یک استراتژی محتوای توسعه یافته ، مانند صفحه ستون یا مدل توپی و سخنرانی ، باعث بهبود دید شما و کمک به رتبه بندی بالاتر در جستجو می شود. انتشار مداوم محتوای بهینه شده همچنین به برندها این امکان را می دهد تا برای کلمات کلیدی بیشتر رتبه بندی کرده و پتانسیل رتبه بندی را افزایش دهند. به عنوان مثال ، ایجاد یک استراتژی وبلاگ جامع که شامل موضوعات مختلف مرتبط باشد ، فرصت های بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی مربوطه که مخاطبان هدف آنها در جستجوی آنها است ، برای کسب و کارها فراهم می کند.

تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه

ایجاد محتوای جذاب ، اصیل و ارزشمند به طور مداوم ، یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه برای ارائه آگهی های جدید است. برخلاف ابتکارات سنتی بازاریابی خارج از کشور ، بازاریابی محتوا یک استراتژی تولید بازدید مقرون به صرفه است که اغلب متناسب با محدودیت های بودجه مشاغل کوچک و متوسط SMB هااست. براساس DemandMetric ، هزینه بازاریابی محتوا 62٪ کمتر از بازاریابی سنتی است و حدود 3 برابر منجر به تولید می شود. در حالی که من می توانم شما را با کوهی از آمار بمباران کنم ، این آمار ارزش واقعی بازاریابی محتوا را دربرمی گیرد: با کسری از هزینه ، بازده بیشتری دریافت کنید.

تولید بازدید موثرتر و واجد شرایط تر

بازاریابی محتوایی نقشی اساسی در تولید کارآمد لیدهای واجد شرایط بازاریابی (MQL) دارد . هرچه چشم اندازها از هر مرحله از قیف بازاریابی عبور می کنند ، در معرض محتوای اصلی و غنی از SEO قرار می گیرند که به آنها در مورد محصول یا خدمات مورد نظر بیشتر می آموزد. مطالب باید س سوالاتی ، نگرانی ها و نیازهای مشتری احتمالی را در نقاط مختلف قیف بازاریابی پاسخ دهد تا درک آنها از نام تجاری را تقویت کرده و احتمال تبدیل را افزایش دهد. در اینجا خلاصه ای از قیف بازاریابی و انواع محتوایی آورده شده است که باید در هر مرحله گنجانده شود.

مثالی از قیف خریداران

قیف بالایی (TOFU) – در این مرحله ، مشتریان احتمالی تازه وارد قیف می شوند و از مشکلات خود آگاه می شوند. محتوای بالای قیف برای تسهیل آگاهی ایجاد می شود. محتوای مشترک ایجاد شده برای بالای کانال شامل موارد زیر است:

  • وبلاگ
  • رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات پولی
  • اینفوگرافیک ها
  • فیلم ها و پادکست ها

قیف میانه (MOFU) – در این مرحله ، مشتریان احتمالی به محتوای آموزشی نیاز دارند که ارزیابی را تسهیل کند ، آنها را به تصمیم نهایی خرید نزدیک کند و آنها را به MQL تبدیل کند. محتوای مشترک ایجاد شده برای وسط قیف شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی ایمیلی
  • کتابهای الکترونیکی و مقاله های سفید
  • گزارش ها و راهنماهای بلند مدت
  • الگوها و جعبه ابزارها
  • مطالعات موردی

Bottom-of-Funnel (BOFU) – در طول این مرحله ، محتوا ایجاد می شود تا به شما کمک کند تا منجر به عبور از خط پایان تبدیل شود. محتوای مشترک ایجاد شده برای پایین قیف شامل موارد زیر است:

  • داستان موفقیت مشتری
  • مقایسه های رقابتی
  • مشخصات دقیق
  • توصیفات
  • وبینار یا رویداد ترکیبی

ترافیک شبکه های اجتماعی را فعال می کند

مشاغلی که به دنبال ایجاد حضور پررنگ در اینترنت هستند می توانند برای تقویت جذابیت در شبکه های اجتماعی به بازاریابی محتوا روی آورند . از بازاریابی محتوا می توان برای گسترش مخاطبان و تبلیغ بیشتر محتوای با ارزش منحصر به فرد شما استفاده کرد. بازاریاب های استراتژیک دیجیتال می توانند از شبکه های اجتماعی استفاده کنند تا قطعه های قابل اشتراک از محتوای خود را در سیستم عامل های اجتماعی مانند Linkedin ، Facebook ، Instagram و Twitter ارسال کنند که به صفحه وب سایت خود لینک می دهند تا بازدید وب سایت را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را افزایش دهند. به یاد داشته باشید ، محتوایی که در سیستم عامل های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید باید مخاطبان خاص شما را هدف قرار دهد. شخصیت های خریدار شما به احتمال زیاد در هر سیستم عامل رسانه اجتماعی فعال نیستند. هنگام تنظیم یک استراتژی ارتقا marketing بازاریابی محتوا ، سوالات زیر را بپرسید تا مشخص کنید کدام یک از سیستم عامل ها را باید متمرکز کنید.

  • چه کسی این مطالب را می خواند؟
  • چرا آنها این مطالب را می خوانند؟
  • در چه مرحله ای از سفر خریدار قرار دارند؟
  • چه کالایی / خدماتی است که آنها در جستجوی اطلاعات هستند؟
  • چه نوع دارایی های رسانه های اجتماعی (ویدئو ، عکس ، آمار ، متن) این محتوا را برای خریدار که این اطلاعات را جستجو می کند جذاب تر می کند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا از مطالب خود در شبکه های اجتماعی استفاده بهتری داشته باشید. جذب افراد مناسب منجر به افزایش میزان بازدید مناسب در سایت شما خواهد شد. 

ایجاد یک استراتژی جامع بازاریابی محتوای برای کسب و کار شما

یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا می تواند تأثیرات مثبتی بر روی رتبه بندی SEO در کسب و کار ، تولید بازدید و شهرت کلی برند از جمله درجه ای از مشتری های آینده داشته باشد که برند شما را به عنوان یک رهبر معتبر در صنعت شما می بینند.  مشاغلی که می خواهند از مزایای بازاریابی محتوا بهره مند شوند باید با انجام یک حسابرسی کامل از محتوای فعلی خود شروع کنند. این یک نقشه راه برای ایجاد محتوای آینده فراهم می کند که با سوالات و نگرانی های مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها به درستی آموزش دیده و آماده تبدیل هستند.

Rate this post
  • برچسب ها :

دیدگاه شما