گوگل: Core Web Vitalدر مبارزه با وب کم عقب نشینی نمی کند.

گوگل: Core Web Vital در مبارزه با وب سایت های کند عقب نشینی نمی کند.

گوگل می گوید ما در توسعه وب به دو راهی رسیده ایم. راه عملکرد برای مشاغل آنلاین در مقابل تجربه بازدید کنندگان وب سایت ها اما کور وب وایتال (Core Web Vital) عقب نشینی نمی کند..

از یک طرف ، مشاغل مورد نیاز برای وقت و پول می خواهند تا آنجا که ممکن است قابلیت های بازاریابی و سئو سایت را در وب سایت های خود قرار دهند. از طرف دیگر ، بازدید کنندگان می خواهند یک صفحه سریع بارگیری شود و بدون تغییر عناصر یا منتظر بارگیری پلاگین ها در پس زمینه ، با صفحه ارتباط برقرار کنند.

با این حال ، این دو هدف بندرت برای یک سئو کار همسو می شوند. وارد Core Web Vital شوید.

گوگل اعلام کرده است که عرضه در حال حاضر به آرامی اتفاق می افتد و تا پایان آگوست 2021 به نتیجه می رسد.

Core Web Vital بخشی از سیگنالهای Page Experience Google است که هدف آن سنجش این است که آیا یک صفحه تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد یا خیر. Searchmetrics به تازگی یک مطالعه مهم را روی بیش از 2 میلیون URL انجام داده است تا از عملکرد وب سایت ها مطلع شود. ما دریافتیم که فقط 4٪ یا کمتر از صفحات در هر سه معیار Core Web Vital نمره خوبی کسب می کنند .

اما چرا این تعداد اینقدر کم است؟

یک دلیل اصلی این است که نرم افزارها ، پلاگین ها و برنامه هایی که برای بازاریابان مانند تقسیم خودکار ایمیل یا ردیابی تجزیه و تحلیل بسیار مفید هستند ، مهمترین اشکال در کاهش قابل توجه زمان بارگذاری صفحه وب است. آنها معمولاً قبل از ارائه یک صفحه به منابع خارجی که باید بازیابی شوند ، اضافه می کنند.

اما این اقتصاد پلاگین به یک قاعده برای مشاغل تبدیل شده است ، از سیستم عامل های عمده تجارت الکترونیکی گرفته تا کسب و کارهای نوپای MVP ، در حال حاضر عملکرد کسب و کار تجربه کاربر را شکست می دهد.

در مصاحبه اخیر با مارتین اسپلیت از گوگل سوال زیر پرسیده شد:

“آیا اگر از برنامه شخص ثالثی استفاده می کنند که منجر به کسب امتیازات کمتری در سایت آنها می شود ، به روزرسانی Core Web Vital به شما امکان می دهد.”

مارتین اظهار داشت که قوانین برای همه یکسان است – هر چیزی که تجربه کاربر را بدتر کند ممکن است توسط Google مجازات شود. بنابراین حتی اگر عملکرد به کاربران کمک کند ، اگر سرعت صفحه را کاهش دهد ، مجازات خواهید شد.

اما با توجه به عدم دسترسی بیشتر مشاغل و ناشران به CMS و برنامه نویسان پلاگین ، سوال میلیون دلاری این است: چگونه کسب و کارها می توانند وب سایت خود را سرعت بخشیده و Core Web Vital را تصویب کنند ، در حالی که همچنان عملکرد مورد نیاز خود را حفظ می کنند؟

این پست وضعیت فعلی بازی Core Web Vital را توصیف می کند ، بینش داده های خاص صنعت را ارائه می دهد و در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به وب سایت شما راهنمایی می کند.

بیایید عمیق تر شویم!

ابتدا نگاهی بیندازید به اصلی ترین دلایلی که وب سایت ها در حال حاضر در تست های Core Web Vital شرکت نمی کنند.

1.سایت ها از منابع بیشتری نسبت به نیاز خود استفاده می کنند

چگونه این را بدانیم؟ ما در یک مطالعه اخیر در مورد Core Web Vital بیش از 2 میلیون URL را تجزیه و تحلیل کردیم و فقط حدود 4٪ در همه 3 امتیاز خوبی کسب کرده اند. بیشتر سایت ها منابع مسدود کننده رندر زیادی دارند و از نظر اندازه کل صفحه سنگین هستند.

2. منابع (حتی در صورت نیاز) بهینه نشده اند

برای بهینه سازی عملکرد ، بهتر است فقط آنچه فوراً مورد نیاز کاربر است ، یعنی آنچه قابل مشاهده است ، ارائه شود. این شامل تصاویر ، فیلم ها و همچنین منابع خارجی مانند CSS و JavaScript است.

3.بسیاری از مشاغل و ناشران توانایی اصلاح الگوها یا کدهای وب CMS را ندارند

اصلاح کد هنجار نیست. الگوها و افزونه های وب سایت هنوز هم به عنوان راه حل های جعبه سیاه دیده می شوند ، به محض اینکه فعال شدند ، همین. در حالی که سیستم عامل های CMS و توسعه دهندگان پلاگین دقیقاً ایجاد تغییر در کد را برای کاربران ساده نکرده اند ، این یک قسمت اساسی از بهینه سازی SEO است و اغلب مواردی است که بیشترین افزایش عملکرد ممکن است باشد.

بینش داده ها: آیا همه صنایع برابر هستند؟

Searchmetrics بزرگترین مطالعه را در نوع خود انجام داد ، بیش از دو میلیون URL را از نظر عملکرد Core Web Vital تجزیه و تحلیل کرد. کمی عمیقتر حفاری کردیم تا ببینیم این مسائل خاص صنعت است.

بزرگترین رنگ محتوای

LCP مدت زمان لازم برای بارگیری بزرگترین عنصر در یک صفحه را اندازه گیری می کند. سایت ها باید هدف LCP 2.5 ثانیه ا داشته باشند تا از نظر گوگل امتیاز خوبی کسب کنند. با نگاهی به داده ها ، دو مورد دور از دسترس وجود دارد: سایت های مسافرتی و دیکشنری. حالت اول به ترتیب به 3.5 و دومی به ترتیب به 2.8 ثانیه نزدیکتر است.

چرا این چنین است: سایت های مسافرتی تمایل به استفاده بیش از حد از تصاویر بزرگ دارند در حالی که سایت هایی مانند ویکی پدیا تصاویر را کوچک نگه می دارند. با پشتیبان گیری از این ادعا می توانیم در زیر ببینیم که تصاویر بخش مسافرتی بدترین سایت های بهینه شده و از نوع فرهنگ لغت بهترین هستند:

زمان مسدود کردن کل

زمان مسدود کردن کل معیاری است که ما به عنوان یک پروکسی قابل اعتماد برای تأخیر ورودی اول استفاده می کنیم (که به طور مفصل در مطالعه توضیح داده شد ) ، به طور موثر مدت زمانی که کاربر قادر به تعامل با یک صفحه وب نیست ، طولانی است.

TBT خوب در حدود 0.3 ثانیه است. در حالی که میانگین TBT در تمام سایتهای مورد تجزیه و تحلیل 0.7 ثانیه بود ، سایتهای واقع در B2B با TBT 0.5 ثانیه بهترین عملکرد را داشتند.

چرا این چنین است: به نظر می رسد سایت های بزرگ B2B دارای SEO جستجوگر بزرگترین ورود را در بهینه سازی صفحات خود داشته اند.

با نگاهی به اندازه متوسط ​​صفحات وب (اندازه کل دارایی هایی که صفحه بارگیری می کند) ، این واقعیت پشتیبانی می شود که سایت های B2B به طور متوسط ​​با 2.36 مگابایت در مقابل 4.12 مگابایت برای سایت های خبری کوچکترین هستند:

تغییر چیدمان تجمعی

Cumulative Layout Shift میزان جابجایی یا پرش صفحه وب هنگام بارگیری را اندازه گیری می کند. آگهی های پاپ آپ ، آگهی های کوکی ، فرم های رضایت نامه ، فرم های ثبت نام از طریق ایمیل و تبلیغات از علل معمول تغییر چیدمان است.

این عناصر نیستند که باعث تغییر مکان می شوند ، بلکه این واقعیت است که آنها در طرح بندی صفحه حساب نمی شوند و سپس از بالای صفحه بارگیری می شوند.

ما دریافتیم میانگین CLS برای وب سایت های آمریکایی در حدود 0.38 است. این امتیاز برای نمره خوب 0.1 کاملاً بالاتر از معیار است و جایی است که بیشتر وب سایت ها از نظر Core Web Vital ضرر می کنند ، در حالی که حدود 95٪ نمره خوبی کسب نمی کنند.

سایت های خبری و رسانه ای و مسافرت با CLS 0.42 دارای بدترین صنعت بودند. این شاید جای تعجب نداشته باشد زیرا این بخشها هر دو سنگین هستند.

سایت های از نوع دیکشنری با میانگین CLS 0.32 بهترین عملکرد را داشتند ، به طور قابل توجهی پایین تر اما هنوز هم دور از معیار نیستند.

چرا چنین است: سایت هایی مانند ویکی پدیا تمایل دارند از طرح بسیار ابتدایی و یکنواخت ، تصاویر کم و تبلیغات کمتری نسبت به سایت های مسافرتی و خبری استفاده کنند.

3 رفع مشکلات هسته وب

اکنون ، نگاهی به داده ها انداخته ایم تا به برخی از اصلاحات بالقوه برویم:

1. از خود بپرسید آیا واقعاً به آن برنامه ، پلاگین یا بلوک کد نیاز دارید؟

ساده ترین راه برای سرعت بخشیدن به سایت شما لاغرتر بودن آن است. این به معنای حذف پلاگین هایی است که نیازی به آنها ندارید. برای سنجش این موضوع ، یک ممیزی Lighthouse  را اجرا کنید و ببینید این افزونه ها چقدر برای شما هزینه دارند.

با نگاهی به سایت های بزرگ خبری ، می بینیم که صفحه اصلی سایت خبری می تواند 1.28 ثانیه صرفه جویی کند ، منتظر ماند تا صفحه برای بارگذاری پرونده های JavaScript و CSS ارائه شود (در زیر نحوه انجام این کار را ببینید). علاوه بر این ، در زیر زبانه جاوا اسکریپت استفاده نشده ، این سایت می تواند با حذف کد جاوا اسکریپت که حتی استفاده نمی شود ، 1.25 ثانیه صرفه جویی کند.این با یافته های ما پشتیبانی می شود ، که به طور متوسط ​​سایت های خبری می توانند با حذف جاوا اسکریپت استفاده نشده بیش از یک ثانیه پس انداز کنند:

2.عناصر مهم صفحه را شناسایی کرده و آنچه را که واقعاً نیاز دارید بهینه کنید

توجه داشته باشید برای برخی از این راه حل ها ممکن است لازم باشد با یک توسعه دهنده کار کنید.فشرده سازی تصاویر / فیلم ها – برای کاهش اندازه تصویر بدون از دست دادن کیفیت ، از پلاگین های فشرده سازی png مانند Squoosh استفاده کنید .

قالب های تصویری نسل بعدی WebP توسط Google می تواند بیش از 25٪ اندازه تصویر را کاهش دهد بدون اینکه کیفیتی از دست بدهد.

درون خطی JS و CSS – به طور موثر ، کد به مهم و غیر بحرانی تقسیم می شود و ابتدا بارگیری می شود.

بارگذاری تنبل – این بدان معناست که عناصری مانند تصاویر و فیلم هایی که بلافاصله قابل مشاهده نیستند فقط در صورت لزوم بارگیری می شوند ، یعنی وقتی کاربر به پایین پیمایش می کند.

3. با توسعه دهندگان پلاگین / برنامه ارتباط برقرار کنید

فضای افزونه و برنامه یک بازار کاملاً رقابتی است. به همین ترتیب شما به عنوان یک کاربر نفوذ دارید. با موضوعات خاصی که دارید گفتگو کنید. در صورت امکان ، توسعه دهندگان وب خود را وادار کنید تا از نزدیک به افزونه هایی که در وب سایت شما استفاده می شود ، نگاهی بیندازند. این کار را می توان با اجرای ممیزی Lighthouse  انجام داد. به زمان بارگیری صفحه شما و مدت زمانی که می توانید با حذف منابع انسداد رندر صرفه جویی کنید ، توجه کنید.

چشم انداز Core Web Vital

واضح است که بین عملکرد سایت و تجربه کاربری تفاوت زیادی وجود دارد. با این حال ، اکنون هرگز چیزهای دیگری با بهینه سازی سایت شما بدست نیامده است. با شروع به روزرسانی Core Web Vital ها ، توجه کاربران به تجربه کاربر ادامه خواهد داد. اکنون اقدام کنید و می توانید از نظر عملکرد سایت به دستاوردهای گسترده ای دست پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاه شما