SSL رایگان در مقابل SSL پولی

گواهی SSL رایگان در مقابل SSL پولی | آیا واقعاً باید هزینه SSL را پرداخت کنم؟

SSL رایگان در مقابل SSL پولی؟

SSL رایگان دارای اعتبار دامنه واحد است(DV). تنها چیزی که نیاز است .اما قبل از صدور آن ، باید شرایط بسیار محدودی را رعایت کنید. در بیشتر موارد ، همه گواهینامه های SSL رایگان برای یک دامنه هستند.

با استفاده از گواهینامه های SSL پولی ، تنوع بسیار بیشتری خواهید داشت . چند دامنه دارید؟ یک گواهی برای همه آن وجود دارد.همچنین می توانید گواهینامه های SSL احراز هویت تجاری را از CA های تجاری دریافت کنید. هیچ گواهی اعتبارسنجی (EV) رایگان وجود ندارد . حتی اعتبارسنجی سازمان رایگان (OV) نیز وجود ندارد. اگر به غیر از یک گواهی DV دامنه چیزی می خواهید ، باید مسیر SSL پولی را طی کنید.

SSL رایگان در مقابل SSL پولی

 

SSL رایگان در مقابل SSL پولی

SSL چیست؟

SSL یک پروتکل امنیتی برای برقراری ارتباط رمز نگاری شده بین سرور سایت و مرورگر کاربر است. یعنی اطلاعات که بین سرور و مرورگر کاربر رد و بدل می شود امن و 2 طرفه است و شخص سوم و یا هکر ها به آن دسترسی ندارند. طبیعتا وقتی وارد خدمات اینترنتی بانک ها می شود این ssl خیلی مهم است که یوزر و پسورد یا شماره کارت شما در پرداخت و مبادلات بانکی سرقت نشود.همچنین اگر قصد خرید کالا و خدمات از فروشگاه های اینترنتی را دارید یا حتی از یک پلت فرم درخواست غذا می خواهید هزینه پرداخت کنید باید حواستان به آدرس بار مرورگر باشد که با https  شروع شده باشد

SSL رایگان در مقابل SSL پولی – 90 روز تمام است

گواهینامه های SSL رایگان فقط 90 روز قبل از اتمام اعتبار دارند. سپس باید آن را با یکی دیگر عوض کنید. این چهار برابر بیشتر کار و چهار برابر بیشتر ریسک دارد. گواهینامه های SSL پولی می توانند تا دو سال صادر شوند (هرچند اعتبار سال آینده به احتمال زیاد به 12 ماه کاهش می یابد). این بدان معناست که اگر از مسیر SSL پولی استفاده کنید ، می توانید نسبت به SSL/TLS بسیار کمتر از آنچه که باید نگران باشید.

SSL رایگان در مقابل SSL پولی – موفق در مدیریت با پنل مدبریت ssl

گواهینامه های SSL رایگان با هیچ نوع راه حل مدیریت گواهینامه تلفیقی ارائه نمی شوند . آنها چهار برابر بیشتر در طول یک سال صادر می شوند ، اما مدیریت گواهینامه. SSL پولی دارای یک پلت فرم مدیریت است ، چه از طریق فروشنده و چه از طریق گواهی نامه (CA) – یک رابط کاربری وجود دارد که می توانید همه چیز را به طور همزمان مدیریت کنید.

به این معنی که یا باید برای یک پلت فرم مدیریت هزینه پرداخت کنید و ما می دانیم که مسیر رایگان بدون پنل مدبریت ssl هرگز خوب پیش نمی رود و اغلب منجر به موارد زیر می شود :

  • گواهینامه های SSL سایه
  • انقضای گواهینامه
  • خرابی و خرابی سایت

SSL رایگان در مقابل SSL پولی – مقیاس SSL پولی بهتر است

هنگامی که سایت بزرگ و مهم دولتی و … را دارید ، به هیچ وجه نمی توانید از SSL رایگان در سطح سازمانی استفاده کنید. بعلاوه ، شما به احتمال زیاد به انواع دیگر گواهینامه های دیجیتالی احتیاج خواهید داشت – و آنها نیز رایگان نیستند. در این اندازه ، رفتن به مسیر رایگان منطقی نیست. استفاده از گواهینامه های DV 90 روزه در سطح سازمانی خطر قابل توجهی دارد. همچنین انگیزه ای برای رفتن به مسیر پولی وجود دارد زیرا قیمت شرکتی SSL پولی بسیار کمتر از پرداخت خرده فروشی است.

به پشتیبانی نیاز دارید؟ SSL رایگان نخرید

وقتی با یک محصول مشکلی دارید – نه فقط عیب یابی بلکه مشکلات مربوط به صدور ، ابطال یا تقریباً هر چیزی – آیا دوست ندارید بتوانید در مورد آن با شخص دیگری صحبت کنید؟ یا حداقل یک ربات چت؟ با استفاده از SSL رایگان کسی نیست که به تلفن ها پاسخ دهد – آنها حتی ممکن است تلفن نداشته باشند! این یک تیم اسکلتی است که هر کاری می تواند انجام دهد تا درها باز بماند. بنابراین ، اگر مشکلات یا “مشکلات فنی” دارید ، باید به امید یافتن راه حلی ، پست های قدیمی انجمن وب را مرور کنید. حتی یک پایگاه دانش وجود ندارد که با گواهینامه SSL رایگان به شما کمک کند!

گواهینامه های SSL پرداخت شده کاملاً پشتیبانی می شوند. نیاز به چیزی؟ فقط تماس بگیرید – 24/7 ، 365 روز در سال.

SSL رایگان در مقابل SSL پولی – چه چیزی برای شما مناسب است؟

اگر فقط از یک وب سایت شخصی ، یک وبلاگ استفاده می کنید ، گواهی SSL رایگان خوب خواهد بود. پس از همه ، آنها رمزگذاری مشابه گواهینامه های SSL پولی را ارائه می دهند. اما آنها برای تجارت نیستند. اجاره پایین است ، محدود است و مقیاس ضعیفی دارد. بله ، می توانید آن را به صورت رایگان دریافت کنید.

در بحث گواهینامه SSL رایگان در مقابل پولی ، به راحتی می توان فهمید که چرا برنده مشخصی وجود دارد. منتخب گواهینامه های SSL تجاری و پشتیبانی ، ضمانت نامه ها و مقیاس پذیری مورد نیاز سازمان خود را با خرید SSL  پولی دریافت می کنید:

 

گواهی SSL رایگان در مقابل SSL پولی

SSL چیست؟

SSL یا اس اس ال | Secure Sockets Layer یک پروتکل امنیتی برای برقراری ارتباط رمز نگاری شده بین سرور سایت و مرورگر کاربر است. یعنی اطلاعات که بین سرور و مرورگر کاربر رد و بدل می شود امن و 2 طرفه است و شخص سوم و یا هکر ها به آن دسترسی ندارند. 

تغاوت SSL رایگان و پولی ؟

SSL های رایگان زمان استفاده آن 3 ماه است ولی نسخه پولی یک و دو سال مهلت استفاده دارد. کد شناسایی ssl  به نام CSR در نسخه پولی قابل سفارشی سازی است ولی نسخه رایگان فاقد آن است و فقط با مشخصات دامنه نمایش داده می شود. خیلی از سئوکار ها نوع پولی را برای سئو سایت بهتر می داند.

 SSL پولی Wildcard چیست؟

قابلیت استفاده روی بی نهایت ساب دامنه را دارند و اصطلاحا Multi-Domain گفته می شوند برای افرادی که تعداد زیادی دامنه دارند مقرون به صرفه است.زیرا هزینه پرداختی تقسیم به تعداد دامنه ها می شود.

گواهینامه SSL پولی چند نوع است؟

گواهینامه SSL پولی شامل گواهینامه (DV ، OV ، EV) می شود یادور می شویم گواهینامه DV ارزانترین نوع پولی و EV بهترین و گرانترین گواهینامه امنیتی پولی است و در این نوع گواهینامه علاوه بر قفل سبز رنگ و نماد SSl نام شرکتی که آن را خریده نمایش داده می شود.

گواهینامه SSL پولی شامل گواهینامه (DV ، OV ، EV) می شود

 

گواهینامه SSL پولی شامل گواهینامه (DV ، OV ، EV) می شود

با نصب SSL پولی و یا رایگان روی سایت چه اتفاقی می افتد؟

با اجرا و نصب گواهینامه های ssl بر روی وب سایت شما در تمامی مرورگر های کامپیوتر و موبایل،  شروع سایت شما در نوار آدرس بار مرورگرها با پروتکل رمز نگاری https خواهد بود.

بررسی صحت ssl چگونه است؟

اگر سایتی آدرس آن با https شروع شد و خواستید خیالتان راحت شود که امنیت دارد می توانید از 2 روش زیر اعتبار ssl آن سایت را بررسی کنید

روش اول:سایت های زیادی هستند که بصورت آنلاین اعتبار ssl  را بر رسی می کند فقط باید تو گوگل عبارت ssl checker را سرچ کنید.و نام سایتی را که می خواهید به آن وارد شوید داخل باکس های بررسی اعتبار ssl سرچ کنید

روش دوم :

از طریق مرورگر کروم دکمه سه نقطه بالا سمت راست کروم را کلیک کنید سپس روی more tools کلیک کرده و بعد روی developer tools کلیک کنید وارد تب security شوید.(عبارت زیر را می بینید)

This page is secure (valid HTTPS).

Certificate – valid and trusted

The connection to this site is using a valid, trusted server certificate issued by GTS CA 1C3.

View certificate

Connection – secure connection settings

The connection to this site is encrypted and authenticated using QUIC, X25519, and AES_128_GCM.

Resources – all served securely

All resources on this page are served securely.

نکته مهم:

اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید سایتهای که https ندارند را ابتدا مسدود و در صورت درخواست شما آن را نمایش می دهد فقط باید مرورگر کروم خود را آپدیت کنید.

آپدیت کروم به آخرین نسخه:

از طریق مرورگر کروم دکمه سه نقطه بالا سمت راست کروم را کلیک کنید سپس روی help کلیک کرده و بعد رویAbout google Chrome کلیک کنید مرورگر شما از طریق اینترنت به آخرین نسخه گوگل کروم آپدیت می شود.

3/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما