چرا کسب و کار شما برای موفقیت به استراتژی کلید واژه قوی نیاز دارد؟

استراتژی کلید واژه چیست؟

اشما قبلاً می دانید که ایجاد محتوای آموزنده و جذاب بخش مهمی از ایجاد حضور دیجیتالی شما است.اما چه اتفاقی می افتد اگر شما هزاران قطعه عالی را بریده و کسی آنها را نخواند؟

حقیقت این است که بازاریابی موفق محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد.موفقیت در این نوع رسانه به همان اندازه شانس نیاز به استراتژی دارد البته برای سئو سایت ما تأکید زیادی بر مورد دوم داریم.افزودن چند کلمه کلیدی که فکر می کنید باعث ایجاد ترافیک می شود ، به سادگی کار نمی کند ، به این معنی که داشتن برنامه ای در مورد محتوایی که منتشر می کنید و افرادی که به آن دسترسی پیدا می کنند بسیار مهم است.

با انجام این کار ، می توانید تلاش های خود را بر روی یک موضوع خاص متمرکز کنید و واقعاً به آنچه مخاطبان و مشتریان هدف شما می خواهند ببینند بپردازید ، بدون این که حدس بزنید آنچه شما ایجاد می کنید می تواند در آینده به نحوی برای آنها طنین انداز شود.

آمادگی کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا کسب و کار شما به استراتژی کلمات کلیدی نیاز دارد و چگونه این امر را محقق می کند ، دارید؟ بیایید شروع کنیم.

استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

استراتژی کلمات کلیدی به سادگی فرآیند برنامه ریزی شده ای است که نشان می دهد چگونه کلمات کلیدی مورد نظر خود را مشخص کنید و پس از انتخاب آنها چه می کنید.

این شامل یافتن داده های قابل تأیید در پشت چیزی است که مردم در واقع به دنبال آن هستند.

همچنین شامل تصمیم گیری است که کدام کلمات کلیدی برای محتوای خاصی که ایجاد می کنید بهترین انتخاب هستند.

علاوه بر این ، استراتژی کلمات کلیدی شما با ردیابی عبارات خاص در طول زمان تعیین می کند که آیا ارزش دنبال کردن آنها را دارد یا اینکه آیا باید محتوای خود را ویرایش کنید تا شامل عبارات مختلف شود.

و فقط محتوای نوشته شده نیست که به این نوع برنامه نیاز دارید.

استراتژی کلمات کلیدی شما اساس همه چیز رسانه دیجیتال در برنامه بازاریابی شما است – از محتوای نوشته شده در وبلاگ گرفته تا بازاریابی ویدیویی ، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و موارد دیگر.

در واقع ، هرچه استراتژی کلمات کلیدی دقیق تری داشته باشید ، ایجاد قطعات محتوای منسجم که بر اساس آن در تمام کانال های شما مطابقت داشته باشد ، آسان تر است .

استراتژی کلمات کلیدی در مقابل تحقیقات کلمات کلیدی: تفاوت چیست؟

بیایید چیزی را روشن کنیم.

استراتژی کلمات کلیدی فقط جستجوی کلمات کلیدی مختلف و تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از آنها نیست.

در حالی که تحقیقات کلمات کلیدی بخش بزرگی از این فرایند است ، ایجاد یک استراتژی کامل نیاز به کمی آینده نگری و برنامه ریزی دارد.

➤ استراتژی کلید واژه یعنی شما بدانید که چه نوع محتوایی برای به هدف رسیدن مخاطبان لازم است

➤ شما همچنین می خواهید یک درک خوب از آن چه مخاطبان شما می خواهند و واکنش آنها به اشکال مختلف از محتوای شما، مانند فیلم و تصویر یا بنر و نوشته شما چگونه است.

➤ و هنگام نزدیک شدن به یک موضوع یا زاویه جدید یک معیار خواهید داشت.

با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی ، می توانید بپرسید که آیا ایده ای با آن طرح مطابقت دارد یا خیر. اگر چنین نشد ، شاید بهتر باشد آن را به نفع دیگری که این کار را می کند کنار بگذارید.

اهمیت استراتژی کلمات کلیدی

بنابراین ، چرا داشتن یک استراتژی کلید واژه قوی برای محتوای شما مهم است؟ بیایید از یک مثال استفاده کنیم. وانمود کنید که در حال سفر به سراسر کشور هستید.

می دانید که می خواهید از تهران شروع کنید و در مشهد به پایان برسانید. اما چگونه می خواهید به آنجا برسید؟

البته که شما به نقشه احتیاج دارید.

یک استراتژی کلمه کلیدی خوب مهم است زیرا مانند یک نقشه راه برای بازاریابی محتوای شما عمل می کند.درست مانند سفر جاده ای ، ممکن است گاهی اوقات از مسیر خارج شوید تا کار منحصر به فردی را ببینید یا انجام دهید. اما ، در بیشتر موارد ، شما قصد دارید به برنامه پایبند باشید و تمرکز خود را حفظ کنید.

یکی دیگر از دلایلی که یک استراتژی کلید واژه خوب برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است این است که شما را متقاعد می کند تا به جای اینکه در لحظه یک پروژه گیر کنید ، منتظر اهداف خود باشید.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما تمام وقت و تلاش خود را صرف تهیه یک پست طولانی وبلاگ می کنید. اما ، به جای اینکه فوراً ویروسی شود ، کاملاً شکست خورده است.

بدون استراتژی ای که به پیشرفت شما کمک کند ، ممکن است احساس سرخوردگی و گیرکردن کنید – فقط برای اینکه در آینده دیگر محتوایی از این نوع تولید نکنید.

با این حال ، با یک استراتژی ، می توانید با اطمینان پیش بروید و بدانید که با کمی تنظیم ، مورد بعدی که می نویسید می تواند یک موفقیت کامل باشد.

چگونه می توان یک استراتژی کلمات کلیدی هوشمند برای SEO ایجاد کرد؟

اکنون که به این موضوع پرداخته ایم که چرا استراتژی کلمات کلیدی بسیار مهم است ، بیایید به نحوه برنامه ریزی آن بپردازیم.

این منطقه ای است که بسیاری از کارآفرینان با آن دست و پنجه نرم می کنند ، بیشتر به این دلیل که آنقدر در بخش کلمات کلیدی تحقیق غرق شده اند که نمی توانند به چیز دیگری فکر کنند.

واقعیت؟

ایجاد یک استراتژی هوشمند برای رتبه بندی جستجوی بهتر معمولاً با چند مرحله کلیدی آغاز می شود.

1. به مخاطبان خود فکر کنید

قبل از اینکه مستقیماً وارد استراتژی کلمات کلیدی خود شوید ، اولین قدم این است که واقعاً درباره مخاطبان خود فکر کنید.

اگر شخص خریداری دارید ، از آن برای طوفان مغزی استفاده کنید که واقعاً می خواهید پست های وبلاگ شما را بخوانند و فیلم های شما را تماشا کنند.

سعی کنید ایده ای داشته باشید که در یک پست به دنبال چه چیزی هستند.

آیا آنها خواننده های حریصی هستند که زمان زیادی برای هضم یک بخش طولانی از محتوا دارند؟

یا بهتر است یک استراتژی کلمه کلیدی ارائه دهید که آن را به چند پست کوتاه تر و چند فیلم تقسیم کند؟

در حالی که به نظر نمی رسد ارتباط مستقیمی با استراتژی کلمات کلیدی داشته باشد ، اما واقعاً چنین است.

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبی که سعی در جذب آن دارید داشته باشید ، انتخاب کلمات کلیدی برای مجموعه ای از محتواها آسان تر می شود.

2. برنامه ای برای ردیابی داده ها داشته باشید

گام بعدی این است که برنامه ای برای ردیابی داده ها داشته باشید.

این می تواند به سادگی اطمینان از پیکربندی صحیح وب سایت شما برای Google Analytics باشد. یا ممکن است بخواهید روی ابزارهای نرم افزاری اضافی مانند SEM Rush سرمایه گذاری کنید.

عمق این که می خواهید بتوانید داده های محتوای منتشر شده را ردیابی کنید به اندازه تیم شما و استراتژی کلمات کلیدی کلی شما بستگی دارد.

اما ، با داشتن یک برنامه تحلیلی کاملاً محکم ، می توانید مطمئن شوید که موضوعاتی که بر آنها تمرکز می کنید هنوز برای صنعت یا هدف شما بهترین هستند.این قسمت را در سایت کاملا توضیح دادیم و با عنوان اتمی سازی محتوا می توانید مطالعه کنید

ردیابی همچنین به شما این امکان را می دهد که KPI های خاصی را ببینید و ROI خود را برای تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود ، و نه فقط محتوا ، افزایش دهید.

3. کلمات کلیدی را مورد تحقیق و تجزیه و تحلیل قرار دهید

در نهایت ، به نقطه ای می رسید که تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی مهم است.

اینجاست که ارائه موضوعی که می خواهید در مورد آن بنویسید و انتخاب چندین کلمه کلیدی هماهنگ کننده برای استراتژی بازاریابی کلی شما بسیار مهم است.

سعی کنید فهرستی از چند صد کلمه کلیدی تهیه کنید که مخاطبان شما ممکن است از آنها استقبال کنند.

به دنبال عناصری مانند حجم جستجوی ماهانه باشید ، اما به رقابت نیز توجه کنید.

اگر صفحه اول یک کلمه کلیدی خاص با شرکت های بزرگ با بودجه تبلیغاتی بزرگ پر شده است ، ممکن است بخواهید به جای صفحه دیگری از آن صرف نظر کنید.

به همین ترتیب ، نترسید که چند عبارت کلیدی بلند یا توصیفی را نیز در تحقیقات خود بیندازید.

بسیاری از مشاغل با استفاده از اصطلاحات جستجوی بسیار خاص به نحوی که مشتریان آماده اقدام را به خود جلب کنند ، موفقیت بزرگی کسب می کنند.

4. خوشه های موضوعی را برای ایجاد محتوا انتخاب کنید

بعد از اینکه لیست کاملی از کلمات کلیدی را که مورد تحقیق و ردیابی قرار داده اید تهیه کردید ، نوبت به ایجاد آنچه که خوشه های موضوعی نامیده می شود ، می رسد.

به طور خلاصه ، اینها گروه هایی از محتوا هستند که حول موضوعی مشابه به هم متصل می شوند .

یک خوشه SEO را تصور کنید. در آن ، می توانید مطالبی در مورد موضوعات مرتبط مانند:

ترافیک آلی | Organic traffic

بک لینک | Backlinks

کلاه سیاه | Black hat

تغذیه با لینک پرقدرت | Link juice

ساختمان پیوند | Link building

جستجوگرها محلی | Local SEO

سئو فنی |Technical SEO

و اگر کلمات کلیدی خاصی بین خوشه های کلمات کلیدی شما تلاقی کنند اشکالی ندارد.

نکته اصلی افزودن این موارد به استراتژی شما این است که انتخاب یکی را آسان کرده و سپس با استفاده از آن کلمات و عبارات جستجو ، محتوا را در مورد آن موضوع کلیدی تهیه کنید.پس از تهیه چندین مورد از این لیست ها ، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را در کنار هم قرار دهید و نوع رسانه ای که می خواهید استفاده کنید.

شاید مثلاً داشتن صفحه فرود و دو پست وبلاگ منطقی باشد .

5. محتوای خوب ایجاد و منتشر کنید

در نهایت ، شما می خواهید محتوای خوبی ایجاد و منتشر کنید.

در حالی که انجام تحقیقات زیادی در مورد کلمات کلیدی و داشتن استراتژی قوی بسیار مهم است ، مهمترین بخش هنوز ایجاد پست های با کیفیت ، فیلم ، اینفوگرافیک یا هر کار دیگری است که به طور منظم انجام می دهید.

به همین ترتیب ، ثبات کلیدی است.

وقتی صحبت از SEO می شود ، باید اطمینان حاصل کنید که پست های جدید و جذاب را به طور منظم منتشر می کنید.

با این کار ، به مخاطبان خود اطلاع می دهید که در زمینه خود یک متخصص متعهد هستید ، در حالی که این امر به موتورهای جستجو یادآوری می کند که باید وب سایت شما را بیشتر مکرراً بررسی کنند تا آن محتوای شاداب جدید را کشف کنند.

6. ببینید چقدر پیش رفته اید

پس از اینکه محتوای شما برای چند هفته یا ماه در جهان منتشر شد ، برای بازگرداندن اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن زمان بگذارید.

آیا کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید جایگاه گرفته اند ؟

یا رقابت هنوز آنقدر شدید است که مورد توجه قرار نگرفته است؟

زیبایی داشتن یک برنامه کلید واژه محکم این است که مجبور نیستید برای همیشه در کلمات کلیدی خود قفل شده باشید.

در واقع ، شما همیشه می توانید برگردید و بخش هایی از محتوای خود را مجدداً کار کنید تا کلمات کلیدی جدیدی را وارد کنید که دارای ترافیک بهتری نسبت به اولین مواردی هستند که انتخاب کرده اید.

فقط مطمئن شوید که کلمات کلیدی موجود خود را در قطعه بگذارید ، زیرا حذف آنها می تواند مشکلاتی را در مورد هر چیزی که نزدیک به ترافیک مناسب شما باشد ایجاد کند.

اما نکته اصلی ما این است که هیچ قانونی وجود ندارد که می گوید نمی توانید استراتژی کلمات کلیدی خود را در حال حرکت به روز کنید ، حتی اگر این بدان معنا باشد که در آینده چند ویرایش انجام دهید.

شروع با پایان در ذهن

این بخش مهمی از ایجاد استراتژی کلمات کلیدی است که ما تصمیم گرفتیم یک بخش کامل را به آن اختصاص دهیم. در حالی که مراحل فوق مهم هستند ، هنوز یک کار وجود دارد که همیشه باید برای داشتن یک استراتژی کلیدواژه موفق انجام دهید: پایان را در نظر داشته باشید.

این به چه معناست و چرا اینقدر مهم است؟

➤ این بدان معناست که همیشه بدانید وقتی می خواهید مخاطبان با محتوای شما تعامل داشته باشند چه کار می کنند.

مثلا اگر فروشنده گوشی موبایل هستید جدا از بررسی تخصصی و مقالات آموزشی برای راهنمای استفاده از گوشی های مختلف اگر در انتها مقالات شما اشتباها سایت ها و مکان های را برای خرید گوشی معرفی کنید تمام تلاش های سئو خود را از بین برده اید.

با مراقبت از آنچه که در نهایت می خواهید خواننده یا بیننده انجام دهد ، می توانید خوشه های کلیدی خود را طوری خلق کنید که محتوایی فوق العاده کاربردی داشته و از همان ابتدا در نتیجه نهایی شما تفاوت ایجاد کند.

جمع بندی: ایجاد استراتژی کلمه کلیدی برای کسب و کار شما بسیار مهم است

 

بدون این نوع نقشه راه برای هدایت فرایند تولید محتوا ، گم شدن در جزئیات یا گیر افتادن در طول مسیر بسیار آسان است.اما وقتی برنامه ای دارید و نتایج خود را در این مسیر دنبال می کنید ، ایجاد پست های وبلاگ که مردم می خواهند بخوانند و فیلم هایی که می خواهند تماشا کنند ، به طور مداوم آسان تر است.

و اگر محتوا کار نمی کند؟ همیشه می توانید مطابق آن ویرایش کنید.

آیا آمادگی کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه یک استراتژی کلیدی کلیدی می تواند به بهبود ترافیک وب سایت و افزایش حضور شما در SERP ها کمک کند ، دارید؟

مقالات آموزش سئو ما را بخوانیدی

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما