نحوه بهینه سازی محتوا موجود وب سایت

نحوه بهینه سازی محتوا موجود وب سایت

یک راهنمای سریع برای بهینه سازی محتوا که اصول سئو را پوشش می دهد ، اینکه چرا باید محتوای خود را به روز کنید و وقتی محتوای شما فقط کار نمی کند چه کاری باید انجام دهید.

انتشار هر روز محتوا و تلاش برای شنیدن صدای بالاتر یک کار تقریبا غیرممکن است. نه تنها این ، بلکه محتوا می تواند خیلی زود منسوخ شود.با وجود مشاغل گوناگون که در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند ، چگونه می توانید مطمئن باشید که محتوای شما بیش از بقیه دیده می شود؟

انتشار ساده محتوا و زنده گذاشتن آن و امید به دیده شدن عملی نیست. برای جلب توجه ، محتوای شما باید به طور منظم بهینه و به روز شود.دانستن اینکه چه زمانی و چه چیزهایی را باید بهینه کرد ، نکته کلیدی است. به همین دلیل من این راهنمای مفید را ارائه داده ام – به شما یک نمای کلی از بهینه سازی محتوا و چگونگی بهبود محتوای خود می دهد.

بهینه سازی محتوا چیست؟

به بیان ساده ، بهینه سازی محتوا فرآیند اطمینان از نوشتن محتوای شما به گونه ای است که برای موتورهای جستجو جذاب باشد و مخاطب مورد نظر شما را درگیر کند. اما این بدان معنا نیست که تمام بهینه سازی ها قبل از اجرا انجام شود.بهینه سازی محتوای واقعی در حال انجام است (صادقانه بگویم که پایان ناپذیر است) ، و شامل به روزرسانی و تنظیم دقیق محتوای شما برای مطابقت با اهداف همیشه در حال تغییر کاربر است.

آیا بهینه سازی محتوا برای سئو مهم است؟

محتوا ستون فقرات هر استراتژی بازاریابی است و مسلما مهمترین عنصر برنامه ای است که هنگام تلاش برای جذب بازدیدکنندگان بصورت آنلاین روی آن تمرکز می کند. آنچه کاربران می بینند و همچنین مکان و زمان مشاهده آن می تواند تفاوت بین اطمینان مشتری جدید یا از دست دادن فروش بالقوه باشد.

اگر محتوای شما برای سئو بهینه نشده باشد عملکرد خوبی نخواهد داشت. ساده است.

محتوای بسیار بهینه شده و ارزشمند ، مرتبط و کاربرپسند به احتمال زیاد در نتایج برتر موتورهای جستجو ظاهر می شود ، زیرا کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار می دهد ، واضح است که محتوای شما با هدف جستجو مطابقت دارد.

این فاکتورها نیز در آستانه اهمیت یافتن هستند ، زیرا به روزرسانی Core Web Vital های گوگل بسیار متمرکز بر تجربه کاربر است. تأکید مداوم بر قابلیت دسترسی به وب را در مخلوط خود قرار دهید و اگر می خواهید محتوای شما به قوت خود باقی بماند ، یک چالش نسبتاً بزرگ پیش روی شما قرار گرفته است.بهینه سازی محتوا کلیدی است برای اطمینان از اینکه رقبا از کسب و کار شما پیشی نمی گیرند یا توسط موتورهای جستجو جریمه نمی شوید.

چگونه می توانم محتوای خود را بهینه کنم؟

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید محتوای خود را قبل یا بعد از انتشار مستقیم بهینه کنید (در حالت ایده آل ، باید هر دو را انجام دهید ). وقتی من در اینجا در مورد “بهینه سازی محتوا” صحبت می کنم ، به این نکته اشاره می کنم که چگونه می توانید محتوای خود را برای سئو بهبود بخشید و همچنین نحوه به روزرسانی مطالب خود را به همین ترتیب مرتبط نگه دارید.

در اینجا نکات مهم من برای بهینه سازی محتوا آورده شده است که می توانید همین الان به راحتی آنها را اجرا کنید.

  • ابتدا محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی مفید است

اولین قدم در هر فعالیت بهینه سازی محتوا باید همیشه تجزیه و تحلیل محتوای شما باشد تا ببینید چه چیزی مفید است و چه کار نمی کند . این شامل بررسی داده ها ، تفسیر آنها و ارائه روش های آزمون و خطا برای بهبود آنها است.برای انجام این کار ، احتمالاً به کمک برخی از ابزارها نیاز خواهید داشت. صدها ابزار SEO وجود دارد ، اما شما همچنین می توانید به استفاده از Google Search Console یا سایر ابزارهای روی صفحه کاربر متمرکز بر رفتار مانند Hotjar پایبند باشید.از هر ابزاری که در سازمان خود استفاده می کنید ، بهتر است برنامه ای برای نحوه برخورد با تجزیه و تحلیل و همچنین اقدامات حاصل از آن داشته باشید.

هنگام استفاده از ابزاری مانند Search Console ، می توانید یک نمای کلی در سطح بالایی از عملکرد صفحات داشته باشید یا جزئیات را وارد کنید. با دیدن اینکه چه صفحاتی عملکرد خوبی دارند ، می توانید اطلاعاتی در مورد چگونگی بهبود محتوای غیرفعال شده بدست آورید .

تجزیه و تحلیل شما اساس چگونگی بهینه سازی محتوای شما را تشکیل می دهد – به عنوان مثال ، اگر فقط از نقطه نظر SEO نیاز به به روزرسانی دارد ، اگر نیاز به تغییر کاربری دارد یا اینکه به طور کامل باید حذف شود.

هنگامی که دانستید کدام یک از مطالب می توانند با تازه سازی رشد دهید موارد زیر را شروع کنید:

اصول SEO را بهینه کنید

به طور کلی ، هنگامی که به دنبال بهینه سازی محتوای خود هستید ، باید با اصول SEO شروع کنید: URL ها ، عناوین ، عنوان صفحه ها ، توضیحات متا و متن alt تصاویر  – اطمینان از بهینه سازی هر یک برای کلمات کلیدی و منطقی بودن برای کاربران شما.

URL ها

URL محتوای شما باید دقیقاً با آنچه در مورد محتوا است مطابقت داشته باشد – این ساده به نظر می رسد ، اما اغلب توسط عجله برای انتشار هرچه بیشتر مطالب فراموش می شود. URL ها به کاربران کمک می کنند تا اطلاعات مربوط به یک صفحه را دریافت کنند و همچنین تأیید می کنند که در مکان مناسب قرار دارند. نشانی های اینترنتی پیچیده و طولانی با تعداد زیادی تصادفی یا کلمات متناقض بسیار جالب توجه هستند و باعث راحتی کاربران شما نمی شوند. به URL های خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارند و هیچ نسخه تکراری وجود ندارد.

توضیحات متا

توضیحات متا اغلب اولین چیزی است که کاربر قبل از ورود به سایت شما می بیند و اغلب تفاوت بین از دست دادن بازدید کننده است. مهم نیست که محتوای شما چقدر بهینه باشد ، اگر متا توضیحات شما به درستی این مورد را منعکس نکند ، می توانید تمام سخت کوشی خود را از دست بدهید.اطمینان حاصل کنید که تمام متا توضیحات محتوای شما را توضیح می دهند و حاوی کلمات کلیدی موردنظر شما هستند. این به کاربران کمک می کند قبل از ورود به سایت شما محتوای موجود را بفهمند و از موتورهای جستجوگر نمرات برتر را کسب خواهید کرد.

عناوین

به هر صفحه وب که تاکنون بازدید کرده اید فکر کنید – چه چیزی بیشتر به شما سر می زند؟

درست است ، عنوان شما اولین چیزی است که کاربران هنگام کلیک بر روی محتوای شما مشاهده می کنند ، و با این وجود ممکن است از مزایایی که یک عنوان عالی می تواند استفاده کند استفاده نکنید.

بسیاری از مشاغل چنان درگیر می شوند که کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانند که جذابیت آن را فراموش کنند. درست است که سرفصل های شما یا H1 ها) باید حاوی یکی از اصلی ترین کلمات کلیدی باشد که می خواهید هدف قرار دهید ، اما باید جالب و مرتبط باشد . برچسب های عنوان شما باید دقیقاً با هدف کاربر مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال ، اگر کاربری “دوره های آموزشی فروش” را جستجو کند ، باید ببیند که شما بدون نیاز به خواندن محتوای شما ، آنچه را که به دنبال آن هستید را ارائه می دهید – اگر این عنوان صفحه شما به اندازه کافی خوب باشد ، این کار را انجام می دهد!

به یاد داشته باشید ، محتوای شما قبل از ورود کاربران به سایت شما ، باید کاربران را درگیر خود کند .

متن جایگزین

دقیقاً مانند برچسب های عنوان ، متن alt معمولاً چیزی است که هنگام انتشار محتوا به طور تصادفی کنار گذاشته می شود ، حتی اگر فوق العاده مهم باشد.

این که آیا تصاویر شما دارای متن alt هستند یا نه ، می تواند به طور قابل توجهی بر SEO شما تأثیر بگذارد. بدون آن ، موتورهای جستجو کمتر زمینه آنچه را که محتوای شما واقعاً در مورد آن است ، دارند. این می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه شما تأثیر بگذارد. نه تنها این ، بلکه تصاویر بدون متن alt یا متن آلت ضعیف ، غیرقابل دسترسی هستند.

اگر کاربران با اتصال اینترنت بد ، استفاده از دستگاه کمکی یا مرورگر قدیمی روبرو هستند ، متن alt متناسب با متن تصویر چیست و به درک آنها کمک می کند. بدون نوشتن متن روی هر تصویر ، شما می توانید بخش زیادی از مشتریان بالقوه را از خود دور کنید .

لینک به محتوای خود اضافه کنید

روش دیگر برای بهینه سازی محتوای خود افزودن پیوند به محتوای خود و شخص ثالث است. باز هم می گویم ، این نه تنها برای سئو مفید است ، بلکه به تجربه کاربر کمک می کند. پیوندهای شخص ثالث برای ارائه شواهد در وبلاگ ها عالی هستند ، اما همچنین می توانند ارزش محتوای شما و متعاقباً تجربه کاربر را بالا ببرند.

به عنوان مثال ، اگر در یک صنعت مبتنی خرید وفروش لباس مارک دار هستید ، ارتباط با سایت های شخص ثالث مانند برندهای مطرح دنیا که اصل بودن لباس شما را تائید می کند نه تنها محتوای شما را تأیید می کند ،  بلکه اطلاعات لازم را به کاربران می دهد . این باعث می شود کاربران اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و حتی ممکن است برای اطلاعات بیشتر به سایت شما بازگردند.

پیوند به صفحات شخصی خود نیز برای سئو بسیار مهم است ، زیرا به موتورهای جستجو درک کامل تری از یک محتوا را می دهد. هرچه بیشتر محتوای شخصی خود را به آن پیوند دهید ، بهتر است – این به کسب و کار شما اختیار می دهد و باعث می شود تا کاربران برای یافتن موارد مورد نیاز خود از طریق سایت شما کلیک کنند.

مطالب خود را به روز نگه دارید

غالباً ، مشاغل محتوای زیادی را منتشر می کنند و هرگز به آن نگاه نمی کنند. این یک عمل نادرست است.به روزرسانی مداوم محتوا برای اینکه از نظر واقعی دقیق باشد ، می تواند به شما در صعود به رتبه بندی نیز کمک کند. موتورهای جستجو تمایل دارند محتوای مرتبط و ارزشمندی را ترجیح دهند و تقریباً مطمئناً به دلیل اختصاص زمان لازم برای تازه نگه داشتن مطالب خود پاداش خواهید گرفت.

برای محتوایی مانند وبلاگ در موضوعاتی که به طور مداوم در حال پیشرفت هستند ، می توانید با به روزرسانی های اضافی ، تحقیق و مشاوره ، آنها را به مطالب طولانی تر گسترش دهید. این کار نه تنها برای SEO شما معجزه می کند ، بلکه کاربران را درگیر خود می کند.

CTA خود را تغییر دهید

احتمالاً هدف محتوای شما این است که کاربران بتوانند اقدامی انجام دهند – خواه دانلود یک راهنما ، رزرو نسخه ی نمایشی رایگان یا ثبت نام برای یک سرویس. این بدان معناست که شما به یک CTA قوی و متقاعدکننده نیاز دارید تا کاربران را مجاب به انجام آنچه می خواهید بکنید – اما اگر شما کار نمی کنید ، ممکن است زمان تغییر باشد.

هزار دلیل بالقوه وجود دارد که چرا محتوای شما به هدف مورد نظر خود نمی رسد ، اما CTA ها مکان خوبی برای شروع هستند. اگر نگران هستید که CTA شما به اندازه کافی قوی نیست ، آن را تغییر دهید. اگر احساس می کنید CTA دیگری ممکن است بهتر عمل کند ، سپس یک تست A / B را انجام دهید تا ببینید آیا از کاربران بیشتر کلیک می کند یا خیر.

بخش بزرگی از بهینه سازی محتوای شما ، امتحان کردن چیزهای مختلف ، آزمایش آنها و مهمتر از همه ، یادگیری از اشتباهات یا موفقیت های شما برای اطلاع رسانی مطالب در آینده است.

قالب محتوای خود را تغییر دهید

چرا در جایی که محتوایی دارید که به نظر شما مهم است ، اما کاربران به راحتی درگیر آن نیستند ، چرا قالب را تغییر نمی دهید؟

غالباً ، مشاغل همچنان به تبلیغ محتوای مشابه ادامه می دهند ، حتی اگر به وضوح کارساز نباشد . اما بخشی از بهینه سازی محتوای شما درک این است که یک موجود ثابت نیست – همان قطعه را می توان به روشهای مختلف برای جذب مجدد کاربران دوباره کار کرد. صرف اینکه شما وقت خود را صرف یک محتوا کرده اید ، به این معنی نیست که نباید آن را تغییر دهید.

به عنوان مثال ، شما می توانید یک وبلاگ موجود را که ایجاد کرده اید بگیرید و آن را به یک ویدیو تبدیل کنید ، سپس می تواند در سایت یا رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. مطالعات نشان می دهد که ۸۰٪ از کل بازدیدها تا سال ۲۰۲۱ شامل ویدیو خواهد بود ، بنابراین برای سئو نیز بسیار مناسب است. این برنامه همچنین کاربرانی را جذب می کند که بیشتر درگیر کمکهای دیداری هستند.

حتی بهتر ، قبل از انتشار یک محتوا ، باید آن را به روش های مختلفی دوباره کار کرده و از طریق نقاط دسترسی جایگزین در دسترس قرار دهید. با این کار ، شما یک تجربه عالی برای کاربران خود ارائه می دهید که مطابق روشی است که آنها می خواهند با محتوا درگیر شوند – نه به روشی که شما به آنها می گویید.

هرگز آزمایش محتوای خود را متوقف نکنید

درسی که باید در اینجا حذف شود این است که بهینه سازی محتوا کاری نیست که یک بار انجام شود ، و دیگر هرگز. برای استفاده واقعی از مزایای محتوای کاملاً بهینه شده ، باید کار را انجام دهید.

پاک کردن مطالبی که دیگر استفاده ای برای مخاطبان هدف شما ایجاد نمی کنند ، روش خوبی است – نکته اصلی استفاده حداکثری از مطالب شما قبل از زمان بازنشستگی است.

نحوه بهینه سازی محتوا موجود وب سایت
نحوه بهینه سازی محتوا موجود وب سایت

در مورد محتوایی که پتانسیل بیشتری برای پیشرفت دارد ، بهینه سازی همه چیز درمورد آزمایش است – خواه در تلاش برای بالا رفتن از رتبه بندی موتور جستجو باشید یا ایجاد بازدهی بیشتر. فقط با استفاده از ایده های جدید خواهید دید که چه عواملی موثرتر است.

نتیجه: 🙄 

اینها فقط چند نکته در مورد چگونگی بهینه سازی محتوای بود – موارد دیگر وجود دارد. در واقع آنقدر زیاد ، که من نمی توانم آنها را به تنهایی در این وبلاگ جای دهم. فقط تحقیق خود را انجام دهید ، محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید ، ببینید چه چیزی موثر است و چه چیزی بهبود می یابد. این روند را تکرار کنید تا محتوای شما به هدف خود برسد و بازنشسته شود.

ممکن است بخواهید خودتان آن را امتحان کنید یا از یک آژانس سئو کار کمک بخواهید – اما مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید ، هنگام ایجاد تجربه ای عالی برای مشتریان ، محتوای شما فقط یک قسمت از معما است.

Rate this post
  • برچسب ها :

دیدگاه شما