محتوای تعاملی

محتوای تعاملی در ایجاد یک برنامه بازاریابی چقدر اهمیت دارد؟

محتوای تعاملی که کاربران را تشویق می کند تا در تجربه دیجیتالی خود نقش فعالی داشته باشند ، برای بهبود تبدیل و ایجاد تجربه بهتر مشتری و بهبود رتبه سئو سایت کلیدی است.

در مورد بازاریابی دیجیتال در طول سالها تغییرات زیادی انجام شده است .در حالی که ابتدا صفحات محتوای متنی تنها گزینه بود ، اما افزایش امکانات فنی وب سایت ها ایجاد یک تجربه بسیار غنی را برجسته تر از همیشه کرده است.

به بیان ساده ترغیب مخاطبان برای شرکت در کمپین های شما برای دریافت پاسخ مثبت بسیار مهم است.

محتوای تعاملی چگونه انجامش میدهی؟

ویدئوها ، آزمونها ، نمایش اسلاید ، کتابهای الکترونیکی و سایر روشهای مشابه همه این کارها را آسان تر و موثرتر می کند تا مخاطبین شما با اطلاعاتی که ارائه می دهید به صورت شخصی تری در ارتباط باشند.

نتیجه نهایی این است:

  • میزان پاسخگویی بهتر
  • افزایش سطح درک پیام شما
  • بهبود تجربه کاربر.

در این راهنما ، ما به این موضوع می پردازیم که تعاملی چیست و چرا در هنگام ایجاد یک برنامه بازاریابی مهم است که محتوای تعاملی ارائه کنیم.

محتوای تعاملی چیست؟

تعامل با محتوا به شکلی است که فراتر از خواندن متن در یک صفحه است.چند مثال خوب شامل ماشین حساب ، آزمون ، فیلم ، نمایش اسلاید و محتوای قابل بارگیری حتی پادکست ها را می توان تعاملی در نظر گرفت

با این حال ، یک عامل کلیدی وجود دارد که محتوای تعاملی را منحصر به فرد می کند-به شرکت ها این امکان را می دهد تا داده ها را به صورت لحظه ای و بر اساس شیوه های مختلف تعامل کاربر با گزینه های موجود جمع آوری کنند.

از این گذشته ، اگر محتوای تعاملی که ایجاد می کنید شامل راه هایی برای جمع آوری داده های اضافی از بازار هدف شما باشد ، می توانید از این اطلاعات برای بهبود و تنظیم کمپین های آینده برای نرخ پاسخ بهتر استفاده کنید.

مزایای محتوای تعاملی چیست؟

محتوای تعاملی نه تنها احساس ارتباط بیشتر با برند شما را برای مشتریان آسان می کند ، بلکه به آنها این امکان را می دهد تا پیام کلی را به گونه ای درک کنند که در سفر خریداران منحصر به فرد آنها انگیزه بیشتری داشته باشد.  

  • افزایش تعامل

هنگامی که بازدیدکننده فرصت دارد در اطلاعاتی که دریافت می کند شرکت کند ، این احتمال را افزایش می دهد که پیام ، دستورالعمل ها شما را سریعتر جذب کند.و محتوای تعاملی کنجکاوی و هیجان را در مورد نام تجاری شما ایجاد می کند.

  • افزایش تبدیل

به عنوان مثال ، با درخواست از مشتریان در قبال دسترسی به محتوای تعاملی ، آدرس ایمیل شان را در اختیار شما قرار دهند ، به این مبادله دست پیدا می کنید.

  • بهبود آموزش مصرف کننده

محتوای تعاملی راهی عالی برای ارائه جزئیات مهم در مورد محصول یا خدمات شما به روشی است که به راحتی قابل درک ، سرگرم کننده و منحصر به فرد است.

  • تجزیه و تحلیل داده های بهتر

همانطور که در بالا به طور مختصر اشاره کردیم ، توانایی جمع آوری داده ها در حالی که کاربر تصمیمات خاصی را در سفر محتوای تعاملی خود می گیرد ، درک دوست داشتن ، دوست نداشتن ، ترجیحات و غیره را بسیار آسان می کند.

  • تمایز بیشتر بازار

با استفاده از اشکال مختلف محتوا تعاملی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود ، می توانید کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید.

  • افزایش اشتراک گذاری

مشتریان شما محتوای سرگرم کننده و منحصر به فرد را دوست دارند. در حقیقت ، آنها به احتمال زیاد محتوای تعاملی را به اشتراک می گذارند تا محتوای استاتیک . این بدان معناست که با افزودن این نوع رسانه به رویکرد خود ، می توانید به افزایش مخاطبین کل برند خود کمک کنید.

چرا به برنامه بازاریابی نیاز دارید؟

ایجاد یک برنامه بازاریابی بخش مهمی از موفقیت هر نام تجاری در بازاریابی دیجیتال است.

برنامه های بازاریابی بسیار فراتر از ایده هایی است که شما امیدوارید با کمپین های خود به آنها دست پیدا کنید.

آنها به شما این توانایی را می دهند که تیم خود را از نظر اهداف و استراتژی ها در یک صفحه نگه دارید.

علاوه بر این ، آنها اغلب شامل چرایی و چگونگی روشی هستند که برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنید.

  • کاری که قرار است انجام دهید
  • چگونه می خواهید به آنجا برسید
  • و مراحلی که تیم شما در این راه طی می کند.

5 مرحله یک برنامه بازاریابی که باید دنبال کنید

1. نقاط قوت ، ضعف ها ، فرصت ها و تهدیدهای خود را تجزیه و تحلیل کنید (SWOT)

هنگامی که صحبت از ایجاد یک برنامه بازاریابی می شود ، باید ابتدا فرمول تجزیه و تحلیل SWOT را شروع کنید.

SWOT  برای کمک به مارک ها برای تجزیه و تحلیل مکان فعلی خود در بازار و شناسایی و بهبود زمینه های احتمالی طراحی شده است. این اطلاعات را برای شما آسان تر می کند تا ببینید در کجا ممکن است نیاز به تنظیم پیام برند خود یا افزایش سطح خاصی از تمرکز داشته باشید.

2. ایجاد اهداف روشن

در مرحله بعد ، می خواهید اهدافی را برای تلاش های بازاریابی خود تعیین کنید. اینها باید هم قابل دستیابی و هم واضح باشند – نه فقط این که شما بخواهید تبدیل ها را افزایش دهید یا مشتریان جدیدی پیدا کنید. تجزیه و تحلیل SWOT شما باید تشخیص مناطقی را که در کمپین های بازاریابی شما بیشترین توجه و اولویت را دارند ، آسان کند.از آنجا ، در مورد یک هدف نهایی و هر هدف کوچکتری که امیدوارید در طول مسیر به آن برسید ، تصمیم بگیرید.سپس روند چگونگی رسیدن نام تجاری خود را مشخص کنید ، از وضعیت فعلی شروع کنید و در هر مرحله منطقی کار کنید تا در نهایت به نتیجه نهایی برسید .

3. شخص خریدار هدف خود را مشخص کنید

هنگامی که می دانید می خواهید به چه چیزی برسید و چگونه می خواهید به آنجا برسید ، باید شخص خریدار مورد نظر خود را به وضوح مشخص کنید.

شخص خریدار نمایشی ساختگی از آنچه مشتریان واقعی شما در مورد یک موضوع خاص فکر می کنند است.

یک سناریوی کوچک ایجاد کنید که افکار خریدار را در مورد محصول یا خدمات شما ، چگونگی برآوردن نیازهای آنها و سایر موارد مربوط به شیوه زندگی مرتبط با ایجاد محتوای تیم شما توضیح دهد.

در واقع ، پس از انجام این مرحله ، احتمالاً سه یا چند خریدار متفاوت خواهید داشت.

چرا؟ هر چه بهتر بتوانید مشخص کنید که محتوا و پیام خود را به چه کسی هدایت می کنید ، راحت تر می توانید پیام و صدایی را که برای آنها طنین انداز شده است ، جذب کنید

4. استراتژی بازاریابی محتوایی خود را مشخص کنید

تا این مرحله ، شما تعیین کرده اید که شرکت شما در حال حاضر کجاست ، اهدافی که می خواهید به آنها برسید و چه افرادی را می خواهید از خود خریداری کنید.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که استراتژی بازاریابی محتوایی خود را تعیین کنید.

  • انواع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید
  • پیامی که می خواهید ارسال کنید
  • کانال هایی که قصد استفاده از آنها را دارید.

وقتی صحبت از محتوای تعاملی به میان می آید ، اینجاست که تصمیم می گیرید از چه رسانه ای استفاده کنید و چگونه آن را ایجاد کنید.

برای مثال ، فرض کنید شما می خواهید سه فیلم تعاملی برای ارتقای آموزش خریدار ، یک مسابقه آنلاین برای شخصی سازی بهتر و یک تجربه آفلاین ایجاد کنید که به طور منسجم با بقیه کمپین ارتباط دارد.

عناصری مانند افرادی که قصد دارید کار را تکمیل کنند ، مانند یک تیم داخلی یا یک آژانس خلاق خارج را اضافه کنید.

همچنین باید تاریخ راه اندازی پیشنهادی ، تقویم سرمقاله و نحوه برنامه ریزی برای تبلیغ محتوا را اضافه کنید.

و صرف وقت اضافی برای این بخش از فرایند نیز ایده بدی نیست.

5. نتایج پس از راه اندازی و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)

آخرین قسمت از برنامه بازاریابی شما واقعاً آن قسمتی است که باید برای پیگیری نحوه عملکرد همه چیز در کمپین های خود نیاز داشته باشید.

یک برنامه مشخص در مورد اینکه از چه ابزارهایی برای ردیابی تجزیه و تحلیل استفاده می کنید و کدام شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای شما مهمتر است ، تهیه کنید.

این می تواند از افزایش درصد تبدیل یا حتی افزایش ترافیک باشد.

 

تعامل چگونه می تواند به نفع یک برنامه بازاریابی باشد؟

روشهای متعددی از جمله محتوای تعاملی در برنامه بازاریابی شما وجود دارد که می تواند برای نتایج کلی شما مفید باشد.

  • افزایش شخصی سازی و آزمایش

بعد از این که می دانید شخصیت خریدار شما کیست و اهداف کلی شما چیست ، می توانید از محتوای تعاملی برای ایجاد پیامی شخصی و طنین انداز استفاده کنید.

بخش شفاف در این مورد این است که به شما امکان می دهد چندین شکل از محتوای تعاملی یکسان ایجاد کنید ، سپس A/B تست آنها را آزمایش کنید تا ببینید کدام بهتر کار می کند.

  • نتایج بهتر

وقتی محتوای تعاملی را به برنامه بازاریابی خود اضافه کردید ، می توانید ایجاد کمپین را آسان تر و با مشکلات کمتر درگیر شوید.

بهبود بازخورد در زمان واقعی

اشکال خاصی از محتوای تعاملی نیز به شما کمک می کند تا نتایج برنامه بازاریابی خود را به طور موثرتری اندازه گیری کنید. هنگامی که به بازخورد مخاطبان خود در زمان واقعی دسترسی دارید ، راحت تر می توانید در طول مسیر تعدیل کمی انجام دهید که می تواند نتایج بزرگی را به همراه داشته باشد.

منبع: سئوکار

 

در جستجو یک سئوکار حرفه ای هستی؟

بهبود رتبه سئو سایت خود را با تیم سئو ورد تجربه کنید
5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما