محتوای بصری در بازاریابی دیجیتال

محتوای بصری در بازاریابی دیجیتال چه کمکی به سئو سایت شما می کند؟

شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال حرفه ای (سئوکار) ، از قبل می دانید که کل صنعت حول محتوا می چرخد.به هر حال ، ایجاد قطعات جذاب و آموزنده برای تحریک و آموزش مخاطبان هدف ، سنگ بنای ایجاد حضور آنلاین است.با این حال ، در چند سال گذشته تغییری در مورد نوع محتوای مورد استفاده مردم ایجاد شده است.به جای محتوای متنی دقیق – مانند پست ها و مقالات وبلاگ – آنها به دنبال رسانه های تعاملی و بصری بیشتری هستند .و این بدان معناست که مشتریان شما به افرادی نیاز دارند که به آنها در انجام این کار و تولید محتوا بصری کمک کند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد ارائه خدمات محتوای بصری بدانید و چرا می تواند ایده ای عالی برای شرکت شما باشد ، آمده است.

چرا باید خدمات محتوای بصری را به مشتریان برای سئو ارائه دهید؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا شما باید این نوع محتوا را به مشتریان خود ارائه دهید ، اما همه آنها با درک نحوه درک مردم از محتوای نوشته شده در مقابل محتوای بصری شروع می شوند.

  • تفسیر راحت تر است

به طور کلی ، مغز تصاویر را به طرز عجیبی 60 هزار بار سریعتر از کلمات موجود در یک صفحه پردازش می کند.دلیل این امر به احتمال زیاد به ریشه انسان غارنشین ما مربوط می شود.مدتها قبل از اینکه زبان وجود داشته باشد و کتابخوانی به یک امر تبدیل شود ، اجداد ما مجبور بودند بر اساس آنچه که در مقابل خود می دیدند تصمیم بگیرند.در حالی که ما آن روزها را پشت سر گذاشته ایم ، مغز انسان هنوز طوری طراحی شده است که قبل از پردازش متن ، ابتدا با تصویر مطابقت داشته باشد.بنابراین ، درک تصاویر برای اکثر افرادی که در وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی شما حرکت می کنند ، آسان تر از دیوار متنی است.

  • سریعتر مصرف می شود

چشم انداز بازاریابی امروز شلوغ است.اکثر مردم حوصله متوقف کردن و خواندن چیزی را ندارند مگر اینکه واقعاً به آن علاقه مند باشند.و آیا می توانید میلیونها محتوا را روزانه نگاه کنید ، آیا واقعاً می توانید آنها را تفسیر کنید؟به همین دلیل است که مشارکت در استراتژی محتوای بصری برای بسیاری از شرکت ها بسیار موثر است – کاربران می توانند بلافاصله این محتوا را تشخیص داده ، اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند و اقدامی انجام دهند.

کمک به مشتریان برای ایجاد فیلم های مارک دار زیبا ، اینفوگرافیک ها ، تصاویر و سایر محتواهای تعاملی راهی است که به آنها کمک می کند مورد توجه مخاطبان مورد نظر خود قرار گرفته و کسب و کار خود را توسعه دهند.

محتوای بصری واقعا مهم است؟

8 نوع محتوای بصری در حال حاضر پرطرفدار

ما توضیح داده ایم که چرا شما باید گزینه های خدمات محتوای بصری را به مشتریان خود ارائه دهید.اکنون ، اجازه دهید به انواع مختلف که در حال حاضر داغترین هستند بپردازیم:

1. تصاویر

همانطور که انتظار دارید ، تصاویر بخش بزرگی از بازاریابی محتوای بصری هستند. خبر خوب این است که اغلب آنها ساده ترین و کم هزینه ترین ها برای ایجاد هستند.تصاویر بازاریابی می توانند از عکس های اصلی گرفته تا طرح های ایجاد شده با کلمات در پس زمینه متغیر باشند.ماهیت واقعی محصول نهایی بسته به موضوع و هدف متفاوت خواهد بود ، اما ایده اصلی این است که برای همراه داشتن اطلاعات اضافی که ارائه می دهید ، به یک تصویر نیاز دارید.علاوه بر این ، به عنوان یک حرفه ای که این خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد ، باید اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویری که ارائه می دهید مطابق با دستورالعمل های مارک تجاری شرکت است .ما در مورد رنگ ها ، فونت ها ، آرم ها و سایر عناصر مرتبط صحبت می کنیم.

2. فیلم ها

ویدئوها شکل دیگری از محتوای بصری هستند که می توانید برای مشتریان خود ایجاد کنید.اکثر صاحبان مشاغل کوچک به راحتی تلفن هوشمند خود را بیرون می آورند و از دوربین برای فیلمبرداری چند فیلم کوتاه استفاده می کنند تا با هم ترکیب شده و به یک ویدیوی دیجیتالی ویرایش شده تبدیل شوید.تماشاگران واقعاً ویدیو را دوست دارند ، زیرا به آنها این امکان را می دهد تا به کارهای روزانه خود نگاهی بیندازند یا ببینند که کارها با خود شرکت چگونه کار می کنند.به عنوان یک طراح ، می توانید این قطعات را به قطعه ای در برند تبدیل کنید که به شما آموزش ، هیجان و لذت می بخشد.بر اساس یک مطالعه پزشکی(یک ویدیو یک دقیقه ای برابر با 1.8 میلیون کلمه است)

ویدئوها شکل دیگری از محتوای بصری هستند

3. اینفوگرافیک

یکی دیگر از خدمات محتوای بصری که می توانید برای مشتریان خود ارائه دهید ، اینفوگرافیک است . آنها نه تنها یک عنصر اضافی به یک پست وبلاگ آموزشی طولانی تر اضافه می کنند ، بلکه این نوع تصاویر درک موضوعات پیچیده یا داده های سنگین را برای مخاطبان شما بسیار آسان می کند.به عنوان یک امتیاز ، اینفوگرافیک ها همچنین می توانند راهی مناسب برای افزایش رتبه جستجو در Google Images شوند. بسته به موضوع ، می توان با این نوع محتوای بصری رتبه بندی خوبی داشت – مخصوصاً وقتی تعاملی درگیر باشد.

4. الگوهای رفتاری و GIF

بیایید با هم روبرو شویم ، همه ما گاه و بیگاه به یک خنده خوب نیاز داریم. ایجاد ایموجی ها و GIF های سفارشی برای مشتریان شما راهی فوق العاده برای افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی و کمک به آنها برای متمایز شدن از جمعیت است.این تصاویر را می توان برای انواع مختلفی از پست ها استفاده کرد ، از یادآوری های مربوط به صنعت گرفته تا سوالات فقط برای جلب نظر طرفداران رسانه های اجتماعی. ایموجی ها و GIF ها نیز به شکل مدرن علائم نگارشی نزدیک هستند – می توانید از آنها برای تأکید بر احساسات ، تأکید بیشتر و یا تأکید بر سایر مطالب خود استفاده کنید.

5. تصاویر از صفحه

در برخی موارد ، گرافیک سفارشی حتی ممکن است لازم نباشد. در عوض ، یک اسکرین شات ساده می تواند همراه کاملی برای هرگونه محتوای نوشتاری لازم ، مانند یک آموزش یا راهنما باشد.

چرا این کار می کند؟

بسیاری از افراد یادگیرنده بصری هستند و اسکرین شات می تواند تشخیص مرحله ای از این فرآیند را بسیار ساده تر کند.این همچنین یک راه خوب برای نشان دادن چیزی است که باید به دنبال آن باشند

6. پخش زنده

یکی از محبوب ترین اشکال محتوای بصری در حال حاضر ، پخش زنده است .در حالی که انجام این کار به نمایندگی از مشتریان دشوار است مگر اینکه احساس راحتی کنید که به عنوان سخنگوی بصری عمل می کنید ، می توانید در فرایند برنامه ریزی به آنها کمک کنید.با یکدیگر همکاری کنید تا یک تقویم محتوا ایجاد کنید که زمان های مختلف و در چه پلتفرمی – یعنی Facebook ، Twitch ، Instagram Live ، TikTok را در بر می گیرد. تصمیم بگیرید که آنها چه چیزی را پوشش خواهند داد و چگونه با استراتژی بازاریابی دیجیتال کلی آنها ارتباط دارد .اگر درست انجام شود ، می تواند راهی عالی برای جلب توجه و افزایش شناخت برند باشد.

7. محتوای کوتاه

نوع دیگری از محتوای بصری فوق العاده مرسوم ، محتوای با اندازه کوچک است. اینها ویدئوهای کوتاهی هستند که به طور منظم در اینستاگرام یا TikTok مشاهده می کنید.

چرا آنها اینقدر محبوب هستند؟

اکثر مردم زمان کافی برای تماشای ویدئوها در طول یک دقیقه ندارند ، بنابراین آنها عاشق دیدن چیزی کوتاه هستند که مفهوم جدیدی را آموزش می دهد ، آنها را می خنداند یا در غیر این صورت سرگرم کننده است.شما به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال ، دو گزینه دارید که چگونه می توانید این محتوا را به مشتریان خود معرفی کنید. مانند جریانهای زنده ، می توانید به شرکتها در برنامه ریزی و تولید ویدئوها کمک کنید.یا می توانید اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که این نوع رسانه ها را ایجاد می کنند ، با آنها برای تنظیم قرارداد حمایتی همکاری کنید و از آن به عنوان راهی برای ایجاد محتوای تصویری از شخص ثالث استفاده کنید.

8. عکس های محصول

اگر مشتریان شما در خرده فروشی یا حتیB2B فعالیت می کنند ، مطمئناً می خواهید در استراتژی عکس محصول به آنها کمک کنید.به هر حال ، در جامعه ای که همه فقط به صورت آنلاین سفارش می دهند و این امکان را ندارند که قبل از خرید محصول را به صورت فیزیکی در دستان خود نگه دارند ، عکس های حرفه ای محصول در همه کانال ها ضروری هستند.به یاد داشته باشید که نور خوب را به عنوان فوکوس نگه دارید و در صورت لزوم از یک پس زمینه ساده استفاده کنید.تا آنجا که می توانید از زوایا و انواع مختلف عکس استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که خریدار نهایی تا آنجا که ممکن است ایده خوبی در مورد محصول بدست آورد.سپس می توانید از این تصاویر در پست های رسانه های اجتماعی ، صفحات فروش ، توضیحات محصولات فروشگاه تجارت الکترونیک و موارد دیگر استفاده کنید.

9. برچسب رسانه های اجتماعی

در نهایت ، یک گرافیک بصری سرگرم کننده کوچک که می توانید برای مشتریان خود ایجاد کنید ، برچسب های رسانه های اجتماعی است. این تصاویر کوچک را می توان با رنگ ها و فونت های شرکت خود مارک گذاری کرد ، اما به سرعت به پست های اینستاگرام یا فیس بوک اضافه می شود.

 رسانه های اجتماعی

از کجا شروع کنم؟

برای دیدن کارهایی که دیگران انجام می دهند ، سایتهایی مانند Etsy را مرور کنید و سپس از یک طرح گرافیکی برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید.تعداد زیادی از آژانس های دیجیتالی وجود ندارد که این سرویس را ارائه دهند ، بنابراین قطعاً می تواند راه خوبی برای برجسته شدن از رقابت شما باشد.

نحوه انتخاب بهترین انواع محتوای بصری

انتخاب بهترین نوع محتوای بصری برای یک مشتری خاص به نیازهای فردی و اهداف شرکت آنها بستگی دارد. علاوه بر این ، هدف نقش بسیار حیاتی ایفا می کند.به عنوان مثال ، یک بوتیک تجارت الکترونیک مرسوم و مد روز و یک شرکت تولید کننده B2B هنگام ایجاد محتوای بصری ، نیازهای کاملاً متفاوتی دارند.این بوتیک به احتمال زیاد به عکس های محصول ، پست های رسانه های اجتماعی و ویدئوی پخش مستقیم برای استفاده به عنوان ویترین نیاز دارد.در مقابل ، شرکت تولید کننده B2B احتمالاً چند اینفوگرافیک ، ویدئوهای مارک پشت صحنه و سایر مطالب بصری را می خواهد که بعداً توسط تیم فروش استفاده شود.

در مورد بهترین محتوا برای مشتریان خود ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اهداف کلی آنها در استفاده از رسانه های اجتماعی و/یا بازاریابی دیجیتال.
  • آنچه مخاطبان هدف آنها به دنبال یادگیری یا مشاهده در یک پست هستند.
  • جایی که تصاویر یا فیلم ها در نهایت ارسال می شوند.
  • چگونه بازار هدف به طور کلی به محتوای بصری پاسخ می دهد.

با در نظر گرفتن این عوامل ، می توانید به طور کلی چند دسته از موارد ذکر شده را محدود کنید تا متناسب با نیازهای مشتری خود پیدا کنید.

مردم از کجا محتوای تصویری پیدا می کنند؟

پیدا کردن محتوای بصری آسان است. اما کشف محتوای بصری خوب معمولاً بسیار دشوارتر است.هنگامی که به دنبال آن هستید ، چند مکان وجود دارد که می توانید شروع کنید. با این حال ، می خواهید به یاد داشته باشید که برداشتن هرگونه تصویر قدیمی از یک وب سایت توصیه نمی شود.این امر نه تنها می تواند بعداً شما را در معرض مشکل حق چاپ قرار دهد ، بلکه می تواند منجر به مشکل قانونی مشتری نهایی شما نیز شود.و این قطعاً چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید.در عوض ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد. برخی از رایج ترین مکان هایی که می توانید گرافیک بصری را در آنها پیدا کنید عبارتند از:

  • وب سایت های عکس
  • سایت Etsy و سایت freepik
  • بازار خلاق
  • طراحان گرافیک مستقل.
  • فیلمبرداران مستقل

در برخی موارد ، یافتن محتوای مناسب به سادگی این است که از مشتری بخواهید چند عکس فوری یا فیلم را در تلفن هوشمند خود برای ویرایش تهیه کند. یا ممکن است از مهارت های طراحی گرافیکی برای ایجاد تصاویر دلخواه خود استفاده کنید.

انتخاب دیگر؟ seoword

اجازه دهید تیم ما از متخصصان طراحی گرافیک همه چیز را از طرف شما مدیریت کند و محتوای مورد نیاز مشتریان خود را بدون اختصاص اعضای تیم داخلی شما برای انجام آن در اختیار مشتریان قرار دهد.

چگونه عملکرد محتوای بصری را اندازه گیری می کنید؟

اندازه گیری عملکرد محتوای بصری چندان دور از روشی که برای متن انجام می شود نیست.در اصل ، همه چیز به این بستگی دارد که ببینیم استاندارد قبل از افزودن عکس یا فیلم چیست.سپس آن را با نتایجی که بعد از آن به دست آورده اید مقایسه کنید. معیارهایی که می خواهید به طور مداوم به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • نرخ کلیک کاربر .
  • زمان صرف شده در صفحه
  • تبدیل | Conversions
  • فعالیت کاربر هنگام حضور در صفحه | User activity on page
  • نرخ پرش | Bounce rate
  • اشتراک گذاری (برای پست های رسانه های اجتماعی)| Shares

اکثر این شاخص ها توضیح می دهند که آیا فردی درگیر فیلم یا محتوای دیگر است یا به سرعت ترک می کند. به عنوان مثال ، نرخ پرش بالا نشان می دهد که آنها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

جمع بندی: ایجاد محتوای بصری برای مشتریان

تقریباً همه می توانند این روزها یک پست وبلاگ ایجاد کنند.اما گزینه های خدمات محتوای بصری راهی مطمئن برای اطمینان از موفقیت مشتری در حین ارائه خدماتی است که هر آژانس دیجیتالی ارائه نمی دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما