لاراول در مقابل وردپرس،کدام را انتخاب کنیم؟

هنگامی که بنیانگذاران استارتاپ یا صاحبان مشاغل ایده های خود را در مورد وب سایت های مورد انتظار خود توصیف می کنند ، شرکت های توسعه دهنده خوب باید بتوانند بهترین فناوری را برای ایجاد محصول نهایی مورد نیاز انتخاب کنند. این فناوری ها ممکن است به هر نوع CMS مانند وردپرس ، دروپال ، جوملا و غیره … یا براساس هر چارچوبی مانند لاراول ، سمفونی و غیره اشاره داشته باشند .

همانطور که می دانید ، امروزه محبوب ترین CMS برای طراحی سایت و سئو WordPress است و چارچوب آن Laravel است. به همین دلیل است که ما قصد داریم تفاوت های اصلی آنها را مورد بحث قرار دهیم و تشخیص دهیم چه زمانی انتخاب بهتر از دیگری بهتر است.

وردپرس:

همانطور که ممکن است برخی از شما قبلاً بدانید ، وردپرس محبوب ترین نرم افزار CMS در جهان است ، حدود 16.000.000 وب سایت بر اساس آن وجود دارد. شرکت هایی مانند نیویورک پست ، TED ، USA Today ، Time.com ، Spotify ، TechCrunch و بسیاری دیگر ، همه از WordPress استفاده می کنند.

وردپرس متن باز و منعطف ساده و توسعه آن راحت است. وردپرس از PHP و MySQL استفاده می کند. شروع وردپرس مختص وبلاگ نویسان بود ولی با توسعه طی زمان تبدیل به یک CMS محبوب و ارزان شد و امروزه سیستم های فروشگاهی را پشتیبانی می کند.

اما چرا شرکت های توسعه دهنده این سیستم مدیریت محتوا را انتخاب می کنند؟ بیشتر توسعه دهندگان وردپرس را دوست دارند زیرا:

شروع توسعه بسیار سریع است

سئو دوستانه است

تعداد زیادی پلاگین و تم آماده وجود دارد.

بر این اساس ، اگر می خواهید وب سایتی ایجاد کنید که بر اساس محتوا باشد ، مانند وبلاگ ، خبرنامه یا وب سایت شرکت ساده ، قطعاً می توانید با وردپرس همراه شوید.

با این حال ، وردپرس همیشه ایده آل نیست. بعضی اوقات ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید وردپرس. شما باید از انواع مختلف افزونه ها در هر وب سایتی استفاده کنید و در صورتی که یکی از آنها دارای مشکلات امنیتی باشد ، سایت شما نیز آسیب پذیر خواهد بود.

از طرف دیگر ، به روزرسانی افزونه های وردپرس می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر بر اساس استانداردها ننوشته باشد ، حتی یک به روزرسانی پلاگین ساده نیز می تواند وب سایت شما را از بین ببرد. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که در انتخاب بهترین افزونه های وردپرس و همچنین مدیریت آنها دقت کافی داشته باشید.

یکی دیگر از مشکلات وردپرس این است که ساخت برنامه های بسیار مقیاس پذیر نیز امکان پذیر نیست. خوب ، البته ، این امکان وجود دارد اما در نهایت ، مدیریت توسعه بسیار دشوار خواهد بود ، و روزی حتی ممکن است رسیدگی به مسائل امکان پذیر نباشد.

نتیجه: وردپرس بیشتر شبیه راه حل سایت های ساده است. این نوع سیستم عامل ها باعث می شوند اقدامات و نتایج آنها بلافاصله قابل مشاهده باشند ، در حالی که ضعف عملکرد بالایی در ورد پرس وجود دارد.

لاراول

لاراول در سال 2011 توسط تیلور اوتول ساخته شد. در حال حاضر ، محبوب ترین چارچوب PHP است. این چارچوب توسعه دهندگان را به شدت به استفاده از OOP برنامه نویسی شی گرا و برخی دیگر از اصول برنامه نویسی مدرن مانند SOLID سوق می دهد. لاراول ساختار بسیار خوبی دارد و دارای ویژگی های بسیاری است که بر سرعت بخشیدن به توسعه تمرکز دارد. اساس معماری MVC برای توسعه اپلیکیشن های تحت وب لاراول را محبوب کرد در زیر ممکن است برخی از آنها را پیدا کنید:

  • احراز هویت
  • ارتباط آسان با دیتابیس، سشن ها، روتینگ ها
  • احراز هویت API
  • رمزگذاری
  • پرس و جو ساز
  • مهاجرت ها
  • ORM فصیح و موارد دیگر.

لاراول در مقابل وردپرس

هنگامی که شما نیاز به توسعه راه حل های نرم افزاری مانند بازارها ، سیستم عامل های SAAS ، راه حل های تجارت الکترونیکی سفارشی یا هر پلت فرم دیگری دارید که کاربران برای پیمایش و پیاده سازی فعالیت های بعدی مجبور به ثبت نام هستند ، بهتر است با لاراول همراه شوید.

چه پروژه هایی را با لاراول طراحی و کد نویسی کنیم؟

  • پیاده سازی راحت و اعتبار سنجی لاراول و ارائه مجوز ها
  • با سرویس های ایمیل راحت یکپارچه می شود
  • یکپارچه وسرعت پذیری وب اپلیکیشین ها
  • تست اتوماتیک و برطرف کردن مشکلات آسیب پذیری
  • پیکربندی مسیریابی URL ها
  • جداسازی منطق کار از ارائه کد
  • مدیریت و زمانبندی کارها و تاخیر پیام ها و تنظیمات
  • هزینه های توسعه

در حالی که با توسعه راه حل های نرم افزاری سروکار دارید ، یکی از مهمترین عواملی که باید مورد توجه قرار گیرد بودجه است. هزینه وب سایت های ساده وردپرس از 1000 تا 5000 دلار است ، در حالی که برنامه های لاراول بسته به نیاز شما از 2000 تا 10000 دلار متفاوت است. البته ، با توجه به سطح عملکردی که ارائه می دهید ، همه این قیمت ها می توانند بالاتر بروند.

ممکن است به وضوح ببینیم که توسعه لاراول در مقایسه با وردپرس هزینه بیشتری دارد. با این وجود ، وقتی با پروژه های گسترده ای سروکار دارید که با گذشت زمان بزرگتر و بزرگتر می شوند ، لاراول به شما کمک می کند تا هزینه و زمان زیادی را برای پشتیبانی صرفه جویی کنید.

وقتی نوبت به سرعت وب سایت می رسد ، لاراول برنده می شود زیرا وردپرس نیاز به بارگیری افزونه های زیادی دارد. هر افزونه وردپرس می تواند انواع مختلفی از اسکریپت ها را بارگیری کند که به نوبه خود ، زمان بیشتری می برد و سرعت آن را کاهش می دهد. در زیر می خواهم جدولی را معرفی کنم که بسته به ویژگی های خاصی که می خواهید در وب سایت خود بگنجانید ، می توانید زمان انتخاب Laravel یا WordPress را ببینید.

لاراول در مقابل وردپرس،کدام را انتخاب کنیم؟
لاراول در مقابل وردپرس،کدام را انتخاب کنیم؟

جمع بندی:

ما قبلاً درباره مزایا و معایب لاراول و وردپرس بحث کردیم ، بنابراین شما می توانید دانش مناسب را برای تصمیم گیری در مورد انتخاب خود کسب کنید. در پایان ، فقط لازم است توضیحاتی را ارائه دهم. اگر می خواهید یک وب سایت ساده مبتنی بر محتوا ایجاد کنید ، با وردپرس همراه شوید. با این حال ، درصورتی که می خواهید یک برنامه وب بسازید که عملکرد بسیار بالایی داشته باشد ، باید Laravel را انتخاب کنید. موفق باشید!

seoword

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما