قدرت داستان های رسانه های اجتماعی

قدرت داستان های رسانه های اجتماعی فقط اطلاعات مختصری نیستند که برای مشاهده توسط شما ادمین سوشیال مدیا آماده می شوند بلکه تولید این محتوا تأثیر دائمی بر روی آنها دارند. همین امر باعث محبوبیت و سرمایه بسیار خوبی برای بازاریابان شده است. به خواندن ادامه دهید تا از چگونگی آن مطلع شوید.

آغاز داستان های رسانه های اجتماعی

آیا می دانید یک کاربر متوسط ​​اینستاگرام هر روز بین 24 تا 32 دقیقه را هر روز به تماشای داستان می گذراند؟ اینستاگرام خود این گفته را تأیید کرده است. هیچ فردی تصوری نداشت که مفهومی که اسنپ چت در سال 2013 ابداع کرده است ، همان چیزی شود که امروز دارد.

در حالی که Snapchat یکی از کسانی بود که به آن رسید ، این Instagram بود که آن را به یک نام محبوب تبدیل کرد. داستان ها اساساً در حال از بین رفتن وضعیت هستند که پس از 24 ساعت منقضی می شوند. آنها در قالب عمودی منتشر می شوند و بهینه سازی شده اند تا در دستگاه های تلفن همراه دیده شوند.این بخش ، جایی که داستان تمام پروفایل های مختلفی که کاربر دنبال می کند ، بیشتر در بالای صفحه نشان داده می شود. یک باند رنگی آنها را محصور می کند یا آنها را برجسته می کند تا به طور فعال توجه کاربر را جلب کند تا وسوسه شود آنها را باز کند برخی از محبوب ترین سیستم عامل هایی که از این ویژگی های برخوردار است:

  • اسنپ ​​چت
  • اینستاگرام
  • واتس اپ
  • فیس بوک
  • یوتیوب
  • لینکدین
  • توییتر

تأثیر داستان های رسانه های اجتماعی بر بازاریابی

در حالی که هر پلتفرمی که از این ویژگی داستانی برخوردار باشد ، نسخه کمی متفاوت خود را دارد ، اما نکته اصلی یکسان است – آنها می خواهند اطلاعات را به راحتی قابل هضم به کاربران تحویل دهند. تنها نکته ارتباط برقرار کردن پیام شما با مخاطب است.

بسیاری فکر می کنند از آنجا که این مطالب بسیار کوتاه مدت است و فقط باید یک اسلاید آسان باشد. اما آنها اشتباه می کنند. این دقیقاً همان چیزی است که آن را بسیار سخت می کند. در چند میلی ثانیه که کاربر برای یک داستان شبکه اجتمایی شما صرف می کند ، قبل از استفاده از داستان بعدی ، باید چیزهای زیادی به او منتقل کنید.شما باید مخاطب را احاطه کرده و بلافاصله توجه آنها را جلب کنید بدون اینکه خیلی اغراق آمیز بنظر بیاد. بنابراین ، وقتی نوبت به استفاده از آنها برای اهداف بازاریابی می رسد ، تفکر زیادی در پشت هر داستان وجود دارد و اینجا سئو شبکه های اجتمایی شروع می شود

چگونه بازاریابان از قدرت داستان استفاده می کنند

هنگام تفکر از دید بازاریاب ، هر داستانی که بارگذاری می شود باید دارای عمق خاصی باشد زیرا همین امر باعث می شود بینندگان انگیزه بیشتری برای جستجوی محتوای شما داشته باشند. اینستاگرام فقط از طریق ایجاد و انتشار استوری های با کیفیت ، بستر را برای بازاریابی و کسب تخصص واقعی در تجارت به بازاریابان ارائه داده است. 

هنگامی که این مفهوم در اینستاگرام و اسنپ چت بسیار محبوب شد ، سیستم عامل های دیگر (همانطور که در بالا ذکر شده است) نیز با انواع مختلفی از آنها ظاهر شدند تا به طور موثرتری به مشتریان خود برسند.

با کمک بازاریابی داستان می توانید:

  • به راحتی با مخاطبان خود درگیر شوید
  • پخش زنده داشته باشید و به مخاطبان خود به روزرسانی های واقعی ، وبینارها و موارد دیگر بدهید
  • هر محتوایی را که ممکن است منتشر کرده باشید از جمله پست جدید ، وبلاگ یا ویدیو تبلیغ کنید
  • محتوایی را که تأثیرگذارانی که با آنها همکاری می کنید در مورد نام تجاری شما به اشتراک بگذارید
  • شفافیت بین مشتریان و شرکت خود را بهبود ببخشید

چگونه می توان به بهترین شکل از داستان ها استفاده کرد؟

محتوایی متناسب با داستان ها ایجاد کنید

وقتی این حرف را می زنیم ، منظور ما این نیست که بگوییم خودتان را محدود می کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید که محتوایی درست متناسب با ابعاد ایجاد کنید تا پیام با وضوح و زیبایی بیشتری بیرون بیاید. مشاهده شده است که فیلم های لایو اکشن از نظر مخاطبان بهتر هستند.

به آزمایش ادامه دهید

کارهای بی پایان وجود دارد که می توانید با داستان ها انجام دهید. بنابراین خود را محدود به یک الگو ، یا برخی از رنگبندی ها یا موارد دیگری نکنید که باعث می شود مطالب شما برای مخاطب یکنواخت یا تکراری به نظر برسد. به چیزهای جدید ادامه دهید

تا حد ممکن خلاق باشید

فیلترها ، برچسب ها ، فونت ها و موارد بسیار بیشتری که هنگام خلق داستان در اختیار دارید. از این ویژگی های مختلف استفاده کنید و محتوایی ارائه دهید که بلافاصله با مخاطب ارتباط برقرار کند. 

پیشرفت خود را با استفاده از UTM کنترل کنید

با استفاده از کدهای UTM ، که می توانند به URL هایی که در داستان های خود قرار می دهید ، اضافه شوند ، می توانید پس از مشاهده داستان های شما ، به راحتی آنچه را که دنبال می کنند انجام دهید. ببینید چه چیزی را آنها کلیک می کند و چه چیزی نه. ویژگی “کلیک” یکی دیگر از ویژگی های عالی برای دنبال کردن دنبال کنندگان خود به طور مستقیم به یک صفحه فرود یا برخی از وب سایت ها است.

شامل AR و GIF های سفارشی

داستان ها به طور طبیعی روی داستان پردازی متمرکز هستند. کمک گرفتن از GIF های سفارشی یا واقعیت افزوده می تواند تجربه کاربران را بیش از پیش بهبود بخشد. سعی کنید این عناصر را نیز در محتوای خود بگنجانید. 

قدرت داستان های رسانه های اجتماعی
قدرت داستان های رسانه های اجتماعی

نتیجه

هیچ دو روز در فضای دیجیتال یکسان نیست. به همین دلیل است که محتوای ما باید با این حالات دائماً در حال تغییر صنعت مطابقت داشته باشد. در حال حاضر ایجاد داستان یکی از سریعترین راه ها برای انتقال پیام خود به مخاطب است. بنابراین شروع به ایجاد کنید و حتماً آن را در استراتژی های بازاریابی خود بگنجانید.

برای اطلاعات بیشتر از این قبیل ، فراموش نکنید که به بخش بلاگ seoword قسمت آموزش سئو راجعه کنید. علاوه بر این ، دوره های مختلف بازاریابی دیجیتال را که ما ارائه می دهیم مرور کنید و اولین قدم خود را برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال بردارید.

منبع: سئو ورد

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما