فِدریتد لِرنینگ آف کِیهورتس (FLoC) گوگل چیست و چگونه آینده تبلیغات وب را تغییر می دهد؟

فِدریتد لِرنینگ آف کِیهورتس | Federated Learning of Cohorts که به اختصار (FLoC)گفته می شود راهی جدید برای دسترسی شرکت ها به گروه های بزرگ افراد با علایق مشابه است. اما این برنامه چه نقشی در جهان اول حریم خصوصی و سئو ایفا خواهد کرد؟

هدف این برنامه این است که تبلیغ کنندگان را بدون آشکارسازی جزئیات در مورد کاربران جداگانه ، تبلیغات را هدف قرار دهد ، و این کار را با گروه بندی افراد با علایق مشابه در کنار هم انجام می دهد: هواداران فوتبال ، رانندگان کامیون ، مسافران بازنشسته ، سئوکار یا هر آنچه که باشد.

این گروه ها (یا “گروه ها”) از طریق الگوریتم ها (که عبارت “یادگیری فدرال” است ایجاد می شوند) ، و هر هفته در گروه دیگری قرار می گیرید – تبلیغ کنندگان فقط می توانند شناسه آن را ببینند. هر گروه کوچکی که بسیار کوچک باشند تا زمانی که حداقل چند هزار کاربر در آنها وجود داشته باشد با هم گروه بندی می شوند تا تشخیص تک تک کاربران سخت تر شود.

Google FLoC  چیست و چگونه آینده تبلیغات وب را تغییر می دهد

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، احتمالاً متوجه فشار شدید گروه های مصرف کننده برای محدود کردن میزان اطلاعات شخصی یا حساس که مارک ها و شرکت ها به آنها دسترسی دارند ، شده اید.

قوانین جدید دائماً چشم انداز تبلیغات را تغییر می دهد ، که باعث می شود برخی از بزرگترین شرکت های فناوری تغییرات گسترده ای در نحوه اجازه جمع آوری و استفاده از اطلاعات ایجاد کنند.

یعنی اپل و گوگل.

در حالی که مطالب زیادی در مورد شیوه های جمع آوری داده ها برای کاربران iOS گفته شده است ، اما تغییر بزرگی در گوگل رخ می دهد.

این رویکردFLoC  نامیده می شود ، اساساً راه حل غول موتورهای جستجو برای حفاظت از افراد مورد نظر در حالی است که تبلیغ کنندگان می توانند از رویکردی هدفمند استفاده کنند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد منبع جدید Google و نحوه تأثیر FLoC بر بازاریابی و حفظ حریم خصوصی دیجیتال بدانید ، آمده است .

FLoC دقیقاً چیست؟

در ظاهر ، عبارت Federated Learning of Cohorts (FLoC) شبیه نوعی مفهوم علمی تخیلی است که در یک فیلم می بینید.

با این حال ، واقعیت این است که این برنامه جدید گوگل است تا به تبلیغ کنندگان راهی مطمئن برای هدف قرار دادن تبلیغات در گروه های خاص بدون دسترسی به داده های خصوصی افراد ارائه دهد.

علاوه بر این ، این تغییر برای کمک به حذف کوکی های شخص ثالث از طریق مرورگر وب شرکت گوگل (کروم) طراحی شده است.

این برنامه بخشی از ابتکار عمل حریم خصوصی گوگل محسوب می شود ، که بر بهبود امنیت و تبدیل وب به مکانی امن تر برای کاربران تأکید می کند.

خوب این به چه معنا است؟

به جای اینکه حرکتهای کاربران به صورت جداگانه ردیابی شود ، هر فردی که در اینترنت مرور می کند در گروه هایی به اصطلاح گروه بندی قرار می گیرد که بر اساس معیارهای علاقه گروه های بسیار خاصی هستند.

هدف این است که اطلاعات شخصی کاربران را در یک جمعیت مخفی کرده و انتخاب یک کاربر واحد از یک گروه خاص را دشوار کند.

هدف نهایی گوگل برای این برنامه این است که این گروه های مختلف را براساس علاقه ای که هنوز هم می توانند تبلیغات آنلاین را در خود جای دهند ، داشته باشد ، اما دسترسی به اطلاعات خاص و ترجیحات یک مصرف کننده را آسان نکند.

چگونه می توان از FLoC استفاده کرد؟

از نقطه نظر بازاریابی ، درک اینکه چگونه می توان از FLoC در این دوره جدید بازاریابی استفاده کرد ، بسیار مهم است.

جواب؟ ما هنوز دقیقاً نمی دانیم

FLoC هنوز در مرحله آزمایش است ، به این معنی که هنوز جزئیات نحوه استفاده موثر تبلیغ کنندگان از آن هنوز مشخص نیست.

با این حال ، ما می دانیم که باید شبیه مخاطبان فعلی عمل کند.

این بدان معناست که شما هنوز باید بتوانید تبلیغات خاصی را به مخاطبان گروهی هدایت کنید ، درست مانند نحوه عملکرد گروه های طبقه بندی در گذشته.

از آنچه ما می توانیم جمع آوری کنیم ، گوگل اصرار دارد که این روش الگوریتم جدید هنوز راهی بسیار راحت است تا در زمان مناسب جلوی مخاطبان مناسب قرار گیرد.

نحوه اجرای آن و روشهای مختلف بازاریابان برای هدف قرار دادن گروه های خاص خریداران ، تماشای آن با شروع برنامه جالب خواهد بود.

FLoC چگونه کار می کند؟ و چه چیزی آن را متفاوت می کند؟

پیش از این ، کوکی های شخص ثالث به صورت شخصی دنبال می شد.

این داده های مرور سپس از وب سایت ها به سیستم عامل ها منتقل می شود تا اطلاعات مربوط به آنچه یک کاربر خاص در حال مشاهده است جمع آوری شود.

روش جدید FLoC رویکرد وسیع تری را دنبال می کند.

داده ها در سطح مرورگر ذخیره می شوند و هر مرورگر بر اساس داده های جستجوی مشابه به یک گروه اختصاص داده می شود.

این چیزی است که پروتکل را متفاوت می کند.

به عنوان مثال ، یک گروه می تواند افرادی باشد که عاشق پیراشکی ، تعطیلات ساحلی و گل رز هستند ( مثال احمقانه ، اما متوجه منظور ما می شوید ، درست است؟ )

برای عضویت در گروه فردی ، باید اطلاعات مربوط به آن موارد را در هفته گذشته جستجو کرده باشید.

در ابتدا ،FLoC  هر هفت روز یکبار مرورگرهای گروه مرورگر را به روز می کند تا زمانی که استفاده گسترده از آن می تواند منجر به اصلاح این روش شود.

ایده این است که با جلوگیری از تحویل داده های فردی به تبلیغ کنندگان شخص ثالث ، اطلاعات شخصی بسیار امن تر می ماند.

برای شروع این برنامه ، گفته می شود که گروه هایی با کمتر از چند هزار نفر به صورت پویا در گروه های دیگر توزیع می شوند تا زمانی که اطلاعات بیشتری در دراز مدت در دسترس باشد.

آیا FLoC جایگزین کوکی های شخص ثالث است؟

خب بله.

از آنجا که FLoC به عنوان جایگزینی برای کوکی های شخص ثالث طراحی شده است ، به راحتی می توان فرض کرد که فرآیندی که Google برای بازاریابان دیجیتال ارائه می دهد تا حدودی مشابه آنچه در حال حاضر استفاده می شود ، باشد.

از این گذشته ، آنها قطعاً نمی خواهند بازار تبلیغات پولی را خراب کنند ، که بخش عظیمی از درآمد سالانه آنها را به مبلغ میلیاردها دلار ایجاد می کند.

خبر خوب؟ تمام امید برای تبلیغ کنندگان از بین نرفته است.

کوکی های شخص ثالث هنوز بخشی از مرورگر Google Chrome هستند.

این بدان معناست که ردیابی وب سایت شما هنگام ورود کاربر به حساب خود یا تأیید شرکت در آن هنوز برای اهداف بازاریابی قابل استفاده است.

در حالی که این نوع مجوز قبلاً مهم بود ، به راحتی می توان فهمید که در آینده کجا اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

جمع آوری داده های شخص اول: چک لیست مورد نیاز شما در جهان بدون کوکی.

آیا FLoC گوگل ایده وحشتناکی است؟

بسیاری از کارشناسان صنعت احساس می کنند که FLoC گوگل بدترین چیزی است که در این چند سال به صنعت ضربه زده است.

چرا؟

راه های بسیار زیادی وجود دارد که یک گروه خاص می تواند برای افراد مشکل ایجاد کند ، به ویژه اگر جستجوهای وب آنها شامل مقوله های حساسی باشد ، مانند موضوعات مربوط به خشونت خانگی و برخی شرایط بهداشتی.

اگر از این دسته ها به عنوان بخشی از داده های گروه استفاده شود ، ممکن است دیگران که از مرورگر یکسانی در یک دستگاه استفاده می کنند تبلیغات مربوط به آن دسته را مشاهده کنند ، که معمولاً برای حفظ حریم خصوصی خانواده خوب نیست.

➤ کارشناسان امنیت سایبری نیز احساس می کنند که طرح جمع کردن گوگل برای تبلیغ تهاجمی آماده نیست که هنوز هم کار برای رسیدن به انگشت نگاری فردی با ترکیب صفات داده شخص اول با گنجاندن کوهورت.

برای توضیح ساده تر ، آنها می ترسند که شرکت های بزرگ بتوانند کاربران متمایز را با ترکیب دو نوع اطلاعات برای نمایه کاربری جامع که مرزهای حریم خصوصی بسیاری را می شکند ، محدود کنند.

باز هم ، از آنجا که گوگل در حال اتمام آزمایش است ، بیشتر این نگرانی ها هنوز حدس و گمان است.

اما هنوز مهم است که مسائل مختلفی را که ممکن است باعث شود FLoC از نظر حریم خصوصی داده ها به یک شکست بزرگ تبدیل شود ، بدانیم.

نگرانی های حریم خصوصی ایجاد شده توسط FLoC

همانطور که اشاره کردیم ، بزرگترین نگرانی در مورد FLoC در بین متخصصان صنعت این است که آیا می توان داده های گروهی را به گونه ای طبقه بندی کرد که افراد را در سطحی دقیق تر مورد هدف قرار دهد یا خیر – چیزی که گوگل واقعاً در ابتدا قصد دارد از آن جلوگیری کند.

تحلیلگران امنیتی با ایجاد گروهی از کاربران که دارای مجموعه خاصی از علایق هستند ، استدلال می کنند که این اطلاعات را می توان با اطلاعات دقیق تر شخص اول ، مانند سوابق فروش مقایسه کرد.

نتیجه نهایی می تواند این باشد که برخی از افراد به طور کامل از ارائه پیشنهادات خودداری می کنند ، چه در مورد تخفیف های تجارت الکترونیک و چه در زمینه عوامل مهم تر ، مانند توانایی اعطای وام مسکن.

کسانی که مقررات سختگیرانه تری در مورد داده های شخصی دارند ، استدلال می کنند که FLoC به اندازه کافی از آنچه کوکی های شخص ثالث انجام می دهند ، فاصله نمی گیرد.

آنها احساس می کنند که هرگونه بازاریابی هدفمند بسیار آسان است و می تواند سابقه مرور خصوصی مصرف کنندگان را در معرض خطر قرار دهد.

اساساً ، کارشناسان حریم خصوصی نگران هستند که انتخاب سابقه ردیابی مرور از دست افراد و دادن آن به Google برای استفاده در قالب گروه ، یک دستورالعمل برای فاجعه کامل است.

و در اینجا یک شوک بزرگ وجود دارد: مرحله آزمایش FLoC در مناطقی که GDPR در حال اجرا است اتفاق نمی افتد .

برخی از منتقدان این ابزار معتقدند این روش به این دلیل است که روش هایی که گوگل برای تعیین گروه ها استفاده می کند با مقررات موجود در این کشورها مطابقت ندارد ، اما غول فناوری این موضوع را قاطعانه رد می کند.  

در عوض ، آنها ذکر می کنند که “کاملاً متعهد” هستند تا از حریم خصوصی دیجیتال از طریق FLoC در سراسر جهان اطمینان حاصل کنند.

واکنش گوگل به این نگرانی ها

همانطور که انتظار می رفت ، گوگل قاطعانه مشکوک به حریم خصوصی در فرایند FLoC را رد می کند.

در واقع ، آنها بر خلاف این امر اصرار دارند و می گویند هیچ فردی در گوگل نمی تواند گروه های گروهی را ببیند.

در عوض ، آنها با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یک الگوریتم بسیار خاص تعیین می شوند.

و اطلاعات دقیق در مورد گروه ها طوری طراحی نشده است که با تبلیغ کنندگان به اشتراک گذاشته شود.

این یکی از زمینه هایی است که آنها در مورد آن قاطع هستند. در واقع ، آنها ذکر کرده اند که تبلیغ کنندگان در یک مجموعه گروه خاص نمی توانند عناصر غیر مرتبط با گروه را نیز ببینند.

به مثال نیاز دارید؟

وضعیتی را در نظر بگیرید که در آن مشتریانی که به صورت آنلاین از یک مارک تجارت الکترونیکی خاص خرید می کنند ، نباید به گروهی متصل شوند که شامل موضوع دیگری است که اخیراً جستجو کرده اند.

پس از همه ، هنگام جستجوی کفش های کتانی جدید به صورت آنلاین ، احتمالاً نمی خواهید فروشگاه آنلاین بداند که شما در همان روز درمان های افسردگی را نیز جستجو کرده اید ، که بسیار شخصی است.

تبلیغ کنندگان و بازاریابان چگونه می توانند آماده شوند؟

اگر فکر می کنید این تغییر بسیار زیاد است ، حق با شماست.

این بدان معناست که همه افرادی که تبلیغات دیجیتالی را اجرا می کنند – از صاحبان وب سایت و وبلاگ نویسان گرفته تا مارک های تجارت الکترونیک و تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی – باید آماده باشند.

البته ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، هنوز همه جزئیات موجود نیست.

اما دانش قدرت است ، بدین معنی که تا آنجا که می توانید در مورد فرایند زودتر بدانید مهم است.

برای آماده شدن برای FLoC ، به کاغذ سفید رسمی گوگل نگاه کنید که آزمایش و سایر عناصر مهم را نشان می دهد.

گوگل همچنین گفته است که وب سایت ها باید با اطمینان از برچسب گذاری آنها با برچسب جهانی Google Ads آماده شوند ، که می تواند اطمینان حاصل کند که آنها در تکالیف گروه مناسب قرار گرفته اند.

علاوه بر این ، از آنجا که تبلیغات شخص اول به جایی نمی رسد ، عاقلانه است که پیش بروید و برخی از کمپین های خود را به کمپین هایی تغییر دهید که فقط از این نوع استفاده از داده های مجاز استفاده می کنند.

آیا FLoC در مرورگرهایی غیر از Chrome فعال می شود؟

توجه به این نکته ضروری است که مرورگرهای دیگری غیر از Google Chrome در حال حاضر بخشی از برنامه FLoC نیستند.

Firefox و Safari ، دو مرورگر پرکاربرد در جهان ، قبلاً استفاده از کوکی های شخص ثالث را حذف کرده اند.

و ، در این زمان ، آنها اعلام کرده اند که هیچ برنامه اولیه ای برای پرش از گروه FLOC ندارند.

این برای تبلیغ کنندگان چه معنایی دارد؟

در اصل ، باید نحوه تقسیم بندی کاربران در مرورگرهای مختلف را دوباره انجام دهید.

در حالی که این تفاوت چندانی با شیوه کار در حال حاضر ندارد ، مهم است که برای ردیابی تجزیه و تحلیل و بررسی داده ها به یاد داشته باشید .

اما به عنوان یک مصرف کننده چطور؟

به هر حال ، ما ممکن است ابتدا بازاریاب باشیم ، اما همه ما هنوز محصولات و خدمات را به صورت آنلاین خریداری می کنیم.

خوب ، کارشناسان معتقدند که بهتر است تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد امنیت داده های اطراف FLoC به دست نیامده ، از Chrome به طور کلی صرف نظر کرد.

جمع بندی: FLoC به عنوان جایگزینی برای کوکی های شخص ثالث

به طور خلاصه ، قصد گوگل از FLoC این است که داده های مرور هر یک را خصوصی نگه دارد.

این برنامه برای اختصاص مرورگرها به گروه های خاصی که شامل داده های اخیر وب سایت و علایق خاص است ، طراحی شده است.

گوگل می خواهد FLOC جایگزین روش سنتی ردیابی افراد در اینترنت شود: کوکی ها. این تکه های کوچک متن و کد توسط مرورگر شما در رایانه یا تلفن شما ذخیره می شوند و به وب سایت ها کمک می کند بفهمند آیا قبلا بازدید کرده اید ، ترجیحات سایت شما چیست ، در کجای جهان مستقر هستید و موارد دیگر. آنها می توانند برای وب سایت ها و بازدیدکنندگان مفید باشند ، اما از تبلیغ کنندگان و کارگزاران داده نیز برای ایجاد الگوهای سابقه مرور ما استفاده می کنند.

حامیان حریم خصوصی احساس می کنند که این یک فاجعه است ، زیرا ممکن است تبلیغ کنندگان بی وجدان از داده های شخص اول استفاده کنند تا از ردپای دقیق تری از وب گردی شما را نسبت به گذشته بدست آورند.

در حالی که برنامه FLoC هنوز در پایان آزمایش و مراحل اولیه راه اندازی است ، اکنون بهترین زمان برای تبلیغ کنندگان است که با این فرآیند آشنا شده و برنامه اولیه بازی خود را در مورد چگونگی اجرای آن مطابق با نیازهای خود تهیه کنند.

فِدریتد لِرنینگ آف کِیهورتس (FLoC) گوگل چیست و چگونه آینده تبلیغات وب را تغییر می دهد؟
فِدریتد لِرنینگ آف کِیهورتس (FLoC) گوگل چیست و چگونه آینده تبلیغات وب را تغییر می دهد؟

به هر حال ، این یک فرآیند فنی است که بر نحوه دسترسی تبلیغات شما به کاربران خاص تأثیر می گذارد.

شرکت هایی از جمله اپل در حال حاضر با این نوع ردیابی مقابله می کنند ، در درجه اول به سادگی آن را بدون اجازه صریح کاربران به طور کلی مسدود می کنند (اپل رویکرد مشابهی را با برنامه ها در پیش گرفته است ). گوگل ترجیح می دهد همچنان تبلیغات هدفمند را در حالی که کاربران ناشناس هستند ، ادامه دهد و می خواهد کوکی ها را تا سال 2022 با FLOC جایگزین کند – اما این ایده با موجی از مخالفت طرف های دیگر روبرو شد.

بنت سایفرز از بنیاد Electronic Frontier به لغو کوکی ها اعتراف می کند ، اما FLoC را “ایده وحشتناکی” می داند که به همان اندازه بد است.

سازندگان مرورگر محبوب Vivaldi نیز از FLoC پشتیبانی نمی کنند: آنها آن را به عنوان “فناوری ردیابی تهاجم به حریم خصوصی” توصیف می کنند که به همان اندازه بد است که جایگزین آن شده است. همانطور که تیم ویوالدی اشاره می کند ، یک شناسه FLoC همچنان سابقه مرور خصوصی شما را به سایر تبلیغ کنندگان ارائه می دهد ، حتی اگر به صورت کلی و ناشناس باشد. و حتی وقتی FLoC و مرورگر محبوب Chrome را توسعه می دهد ، قدرت بیشتری به Google می بخشد.

مایکروسافت ، اپل و موزیلا در مورد FLoC پشتیبان هستند: ممکن است مرورگرهای آنها در نهایت از این فناوری استفاده کنند

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما