سئو (SEO) در مقابل ادورز (PPC ) کدام یک بهتر است؟

آیا پاسخ درست یا غلطی وجود دارد؟ آیا می تواند هر دو باشد؟ برای گرفتن این تصمیم ، باید مزایا و معایب هر دو SEO و PPC را درک کنید.

بحث SEO و PPC سالهاست که ادامه دارد. کدام یک بهتر است: صرف خرید راه خود برای رسیدن به بالای موتورهای جستجو از طریق کمپین پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یا پرورش استراتژی بازاریابی و ترافیک ارگانیک (یا طبیعی) موتور جستجو از طریق بهینه سازی و سئو موتور جستجو (SEO) ؟

تصمیم گیری برای دلارهای بازاریابی دیجیتال برای بسیاری از صاحبان مشاغل دشوار است و اغلب مردم را به فکر فرو می برد که کدام یک از استراتژی های بهتر است.آیا پاسخ درست یا غلطی وجود دارد؟ آیا می تواند هر دو باشد؟ برای گرفتن این تصمیم ، باید مزایا و معایب هر دو SEO و PPC را درک کنید.

 

فهرست مطالب | SEO یا PPC

جستجوگرها / بهینه سازی موتور جستجو

از سئو به عنوان تولید “ارگانیک” یا “طبیعی” یاد می شود. به طور کلی ، سئو شامل بهینه سازی صفحات وب شما برای افزایش موقعیت آنها در نتایج موتور جستجو است. سئو ارگانیک شامل اطمینان از این است که عنکبوت های موتور جستجو می توانند آنچه در صفحات وب شما وجود دارد را درک کنند و بنابراین ، در حالت ایده آل ، سایت شما را بالاتر از رقبای خود قرار می دهند.تعریف سئو به دلیل روند صنعت و تغییر الگوریتم Google می تواند تغییر کند. حتی با تغییراتی که انجام می شود ، سئو به ارائه وب سایتی می رسد که به درستی توضیح می دهد چه کاری انجام می دهد و محتوای مفیدی را به بازدید کنندگان انسانی و خزنده های جستجوی Google ارائه می دهد.

این می تواند شامل اطمینان از خوب بودن وب سایت با استفاده از کدهای تمیز و محتوای دوستانه موتور جستجو باشد که خوانندگان انسانی و همچنین عنکبوتها را به خود جلب می کند. پرورش لینک های ورودی از سایت های دیگر می تواند “اقتدار پیوند” شما را دیکته کند و رتبه بندی شما را بهبود بخشد. وبلاگ نویسی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و فیلم های آنلاین سه روش موثر برای دستیابی به پیوندهای با کیفیت هستند.

مزایای سئو آلی SEO:

سئو ارگانیک بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های نیروی انسانی برای راه اندازی و مدیریت یک کمپین PPC معمولاً یکسان یا حتی بیشتر از هزینه های سئو است. تفاوت در این است که هزینه های کلیک مداوم در کمپین های PPC وجود دارد. سئو ارگانیک طولانی مدت است – یک سایت به درستی بهینه سازی شده می تواند مدت ها پس از خاموش شدن یک کمپین PPC ، در نتایج جستجو موقعیت بالایی داشته باشد.موقعیت یابی موتور جستجو نسبتاً پایدار است در حالی که موقعیت های تبلیغاتی PPC با توجه به تاکتیک های پیشنهاد رقبای شما به طور مداوم تغییر می کند. یک سایت بهینه سازی شده با قدرت پیوند مناسب و محتوای عالی می تواند موقعیت موتور جستجوی خود را حفظ کند حتی اگر لازم باشد به مدت یک ماه از آن فاصله بگیرید.

اشکالات سئو SEO:

سئو در مقایسه با PPC بسیار کند است. ممکن است ماهها پس از بهینه سازی سایت خود شروع به دیدن نتایج کنید ، در حالی که PPC بلافاصله شروع به دستیابی به شما می کند.

سئو فرآیندی در حال انجام است. سایت شما هرگز 100٪ “بهینه سازی” نخواهد شد ، فقط وقتی کار بیشتری روی آن انجام می دهید بیشتر و بیشتر بهینه می شود. خبر خوب این است که در آینده رتبه های شما بهتر خواهد شد و امیدوارم از سرمایه شما در سئو بهره مند شوید.

سئو زمانبر است ، به خصوص اگر تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید. شما این گزینه را دارید که ابزارهای SEO را بخرید یا سئو کار را استخدام کنید که SEO را برای شما انجام دهد ، اما در نهایت هزینه واقعی شما بالا خواهد شد.

تبلیغات PPC / پرداخت به ازای هر کلیک

هنگام خرید بازدید کننده یا “کلیک” از Google یا سایر موتورهای جستجو ، به آن تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) می گویند. PPC به شما امکان می دهد با پرداخت یا پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی مرتبط با آنچه می فروشید یا خدمتی که ارائه می دهید ، به سرعت از ترافیک موتور جستجو استفاده کنید.

مزایای ادورز PPC:

بدون انتظار: به محض شروع مبارزات کمپین تبلیغاتی PPC ، بلافاصله شروع به دیدن ترافیک ، کلیک و تبدیل بیشتر خواهید کرد. قبل از شروع دیدن سایت ، سایت شما ممکن است ماهها طول بکشد تا نتایج موتور جستجو را به سمت بالا ببرد.

PPC مقیاس پذیر و قابل کنترل است – شما بودجه خود را تعیین می کنید و ایده مناسبی در مورد اینکه در ازای چند بازده کلیک دریافت می کنید ، ایده خوبی دارید. این به شما کمک می کند بودجه دقیقی را برای بازاریابی دیجیتال خود تخمین بزنید. سئو آنقدر دقیق نیست و اگر صنعت یا مکانی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید بسیار رقابتی است ، می تواند طولانی تر شود و یا به پول بیشتری نیاز دارد.

استفاده از PPC به این معنی است که نگران تأثیر الگوریتم موتور جستجو بر موقعیت خود نباشید. شما در مکان های برتر پیشنهاد می دهید تا رتبه آلی شما مهم نباشد. با استفاده از SEO ، شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت خود را مطابق با استانداردهای بهترین عملکرد گوگل بهینه سازی می کنید یا ممکن است به دلیل تاکتیک های کلاه سیاه رتبه خود را از دست دهید یا مجازات شوید.

اشکال ادورز PPC:

برای دریافت نتایج خوب باید هزینه کنید و در حالت ایده آل ، هرچه بیشتر بپردازید ، نتایج بهتری خواهید داشت. رقابت برای کلمات کلیدی هرگز بیشتر نبوده است. این ممکن است به این معنی باشد که بعداً برای نتایج مشابهی که گرفته اید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی موثر برای پیشنهاد بسیار زمانبر است. مدیریت هزینه ای که برای کلمات کلیدی خرج می کنید ، اندازه گیری بازده ، تنظیم میزان هزینه شما و انجام هوشمندانه بازی PPC اساساً یک کار تمام وقت است. یا خودتان وقت خود را صرف انجام این کار خواهید کرد و یا مجبورید یک متخصص PPC باتجربه استخدام کنید که بتواند به درستی مبارزات شما را برای شما انجام دهد.

PPC مانند یک شیر آب است: به محض خاموش کردن آن ، دیگر منجر به ارائه هدایت نمی شود. اگر ناگهان مجبور شوید بودجه PPC خود را به چیز دیگری معطوف کنید ، آیا می توانید با هدایت هایی که به طور طبیعی دریافت می کنید زنده بمانید؟ سئو سایت طولانی مدت است و گرچه هرگز به طور واقعی انجام نشده است ، اما مانند یک گلوله برفی در حال چرخش است: ادامه کار مدتی طول می کشد و ممکن است گاهی کند شود ، اما وقتی شتاب بیشتری بگیرد ، دیگر جلوی آن گرفته نمی شود.

“کلاهبرداری کلیک” همچنان یک مشکل است زیرا برخی از شرکت ها از کلیک دستی یا نرم افزار آسیب رسان استفاده می کنند که کلیک انسان را از آدرس های IP مختلف در سراسر جهان شبیه سازی می کند. رقبای شما می توانند به سرعت هزینه کلیک شما را افزایش دهند. Google می تواند برخی از این تقلب ها را کشف کند اما روشهایی برای فرار از این شناسایی وجود دارد.

کدام یک برای کسب و کار من بهتر است: SEO یا PPC؟

خوب کدوم بهتره؟ خوب ، این به صنعت و بودجه شما بستگی دارد. در حالت ایده آل ، هر دو SEO و یک کمپین PPC با ساختار مناسب می توانند به بهترین نتیجه برای یک کسب و کار منجر شوند. شما به سرعت خواهید دید که کلیک ها و بازده های بیشتری برای اطمینان از کسب درآمد کسب و کار شما در حالی که منتظر بازپرداخت تلاش های SEO هستید ، شروع می شود.

اگر بودجه دارید و باید تأثیر فوری آن را ببینید. سپس درگیر شدن در یک کمپین PPC سریعترین نتیجه را به شما نشان می دهد. اما استفاده از تبلیغاتی که بدون هزینه اضافی برای نتیجه تبدیل می شوند ، همچنان ممکن است به زمان و آزمایش و خطا نیاز داشته باشد.

اگر جدول زمانی طولانی تری در ذهن دارید و نیازی به دیدن نتایج فوری ندارید. سپس تلاش های SEO می توانند برخی از بهترین نتایج را ارائه دهند و با گذشت زمان بازگردند. شما مشمول پرداخت هزینه ای برای مراجعه به سایت و سرنخ های وب یا مجبور به ارائه تبلیغات جدید برای مبارزه با کوری تبلیغات نخواهید شد.

با این وجود یک برنامه بازاریابی کاملاً فکر شده که این دو تلاش را با هم ترکیب می کند. تمایل دارد که به بهترین نتیجه کلی منجر شود.

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما