سئو وبلاگ چیست؟

سئو وبلاگ عمل بهینه سازی محتوای وبلاگ ، معماری سایت و کد HTML برای موتورهای جستجو است.

کارهای معمول مرتبط با SEO وبلاگ شامل بهینه سازی در صفحه ، نصب پلاگین ها ، بهبود سرعت بارگذاری صفحه و پیوند داخلی است.

چرا سئو وبلاگ مهم است؟

موتورهای جستجو یک منبع ترافیکی بسیار مهم برای وبلاگ ها هستند.در حقیقت ، یک نظرسنجی اخیر از بیش از 1000 وبلاگ نویس نشان داد که سئو وبلاگ دومین منبع مهم ترافیک آنها (درست در پشت رسانه های اجتماعی) است.

چگونه وبلاگ نویسان به پست های خود مراجعه می کنند؟

وبلاگ خود ما اثبات زنده سئو است. مطمئناً ، از Twitter ، LinkedIn ، ایمیل و ترافیک مستقیم میزان قابل توجهی ترافیک دریافت می کنیم. این منابع اکثر ترافیک ماهانه ما را تشکیل می دهند.اما با بررسی سایت سئو ورد گوگل   متوجه شدیم که ماهانه بیش از 20،000 بازدید کننده برای سئو ورد از سمت موتورهای جستجوگر گوگل می آید و اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه وبلاگ خود را برای سئو بهینه سازی کنید ، این نکات تست شده سئو را بررسی کنید

برای هر پست یک کلمه کلیدی اصلی پیدا کنید:

هر پست وبلاگی که منتشر می کنید باید فقط با یک کلمه کلیدی بهینه شود اگر پست خود را در مورد بسیاری از کلمات کلیدی مختلف بهینه کنید ، گوگل  و سایر موتورهای جستجو گیج می شوند. آنها نمی دانند محتوای شما در واقع درباره چیست.اما وقتی روی یک کلمه کلیدی متمرکز می شوید ، گوگل به راحتی می فهمد که پست شما درباره آن یک موضوع است.

پست ها را در اطراف یک کلمه کلیدی برای سئو وبلاگ بهینه کنید:

بنابراین اولین قدم شما پیدا کردن یک کلمه کلیدی اصلی است برای پست خود است.اگر وبلاگ شما جدید است ، توصیه می کنم ابتدا روی کلمات کلیدی چند سیلابی (long tail)تمرکز کنید. دلیلش این است که اصطلاحات طولانی خیلی رقابتی نیستند.شما همچنین می توانید از یک ابزار رایگان به نام Answer The Public استفاده کنید .این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مبتنی بر سوالات را ایجاد می کند که می توانید پست خود را بهینه کنید.اکنون که یک کلمه کلیدی long tail پیدا کرده اید ، می خواهید پست خود را در آن اصطلاح بهینه کنید.

نیازی به پر کردن کلمه کلیدی شما یک میلیون بار در صفحه شما نیست. که ” پر کردن کلمات کلیدی ” نامیده می شود . پر کردن کلمات کلیدی برای کارکردن در گذشته استفاده می شد. اما امروز می تواند آسیب و سود کمتری به بار آورد.درعوض ، کلمه کلیدی خود را در چند مکان اصلی صفحه خود بگنجانید.بیشتر CMS ها (مانند وردپرس) دارای یک عنوان در بالای پست هستند.کلمه کلیدی خود را در عنوان پست وبلاگ و برچسب عنوان صفحه خود قرار دهید .

کلمه کلیدی خود را در پست وبلاگ خود  بگنجانید:

به عنوان مثال ، در این صفحه از سایت ما ، کلمه کلیدی هدف خود را “ سئو وبلاگدر عنوان پست قرار داده ایم:کلمه کلیدی هدف را در عنوان پست هدف قرار دهیدو ما از همان کلمه کلیدی دقیق در برچسب عنوان خود استفاده می کنیم:

کلمه کلیدی در برچسب عنوان برای سئو وبلاگ:

وقتی نوبت به سئو وبلاگ می رسد ، برچسب عنوان شما مهمترین این دو مورد است.این به این دلیل است که گوگل  وزن اضافی را برای اصطلاحاتی نشان می دهد که در برچسب عنوان صفحه شما نشان داده می شوند. گوگل  شرایط بیشتری را در برچسب های عنوان قائل می شود و یک مطالعه اخیر همبستگی بین عناوین غنی از کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحه اول گوگل را کشف کرده است .برخی از تم ها و افزونه های وردپرس به طور خودکار پست شما را برچسب عنوان شما می کنند. اما دیگران این کار را نمی کنند. بنابراین می خواهید HTML صفحه خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید کلمه کلیدی شما در عنوان شما ختم می شود.

شما همچنین می خواهید کلمه کلیدی خود را در مقدمه و نتیجه گیری پست وبلاگ خود ذکر کنید.از نظر من ، قرار دادن کلمه کلیدی خود در این دو زمینه کلیدی کمی به سئو سایت کمک می کند .همانطور که مشاهده می کنید ، من کلمه کلیدی اصلی خود را (“سئو وبلاگ “) در مقدمه خود اضافه کردم ..بیشتر قالب های وردپرس به طور خودکار عنوان پست شما را به H1 تبدیل می کنند.علاوه بر H1 ، حداقل یک عنوان فرعی به پست خود اضافه کنید که حاوی یک کلمه کلیدی باشد.به عنوان مثال ، من کلمه کلیدی خود را در این زیر عنوان H2 اضافه کردم این نکات مهمترین بهترین روشهای جستجوگرها هستند که باید هنگام بهینه سازی محتوای وبلاگ خود به خاطر بسپارید.اما آنها فقط ویو سایت را سئو می کنند. وقتی نوبت به سئو داخلی می رسد ، می توانید متن alt ، سرعت سایت ، طراحی پاسخگو ، بهینه سازی تلفن همراه و موارد دیگر را نیز بهینه کنید . برای

پلاگین های SEO را تنظیم کنید”

یوآست سئو و رنک مث محبوب ترین افزونه SEO برای وردپرس است. اما All In One SEO نیز وجود دارد .و پلاگین های مشابه SEO برای تقریباً هر بستر وبلاگ نویسی وجود دارد.پلاگین دقیق خیلی مهم نیست. نکته مهم این است که شما از انواع صحیح افزونه های SEO در وبلاگ خود استفاده می کنید.

به طور خاص ، شما پلاگین هایی می خواهید که:

  • به شما در بهینه سازی برچسب های عنوان و توضیحات کمک کنید: به این ترتیب می توانید عناوین و توضیحات متا با بهینه سازی SEO را بنویسید.
  • ایجاد یک نقشه سایت: یک نقشه سایت XML به موتورهای جستجو کمک می کند تا همه پست ها و صفحات وبلاگ شما را پیدا کنند
  • ایجاد یک ساختار سایت دوستانه برای SEO را آسان کنید: برای وبلاگ ها ، این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی صفحات و پست هایی را که نمی خواهید موتورهای جستجو فهرست بندی کنند noindex کنید .
  • فشرده سازی تصاویر برای سرعت: سرعت صفحه باعث ایجاد رتبه بندی سایت شما نمی شود. اما صفحات بارگیری سریع می توانند کمی به شما کمک کنند.
  • وقتی این پلاگین ها را در جای خود قرار دادید ، وقت آن فرا رسیده است که

وبلاگ خود را در زیر دامنه قرار ندهید

در گذشته ، مردم وبلاگ های خود را در زیر دامنه ها قرار می دادند ، مانند این:

blog. seoword.org

همانطور که مشخص شد ، زیر دامنه ها بسیار مناسب SEO نیستند.درعوض ، می خواهید وبلاگ خود را مانند این در زیر پوشه قرار دهید.

seoword.org/blog

از URL های همیشه سبز استفاده کنید

URL های وبلاگ می توانند بسیار طولانی تر باشند.و همانطور که مشخص شد ، URL های طولانی برای SEO مناسب نیستند.ما بین URL های کوتاه و رتبه بندی بالاتر گوگل  ارتباطی پیدا کردیم. URL های کوتاه از URL های طولانی در گوگل  پیشی می گیرندبه همین دلیل است که URL های کوتاه و سفارشی را برای هر پست توصیه می کنم.به عنوان مثال ، بسیاری از سیستم عامل های وبلاگ نویسی (از جمله وردپرس) URL ها را بر اساس عنوان وبلاگ شما تولید می کنند.اما به راحتی می توانید URL خود را ویرایش کنید تا کوتاهتر شود. URL ها را به صورت دستی کوتاه کنید.و تا زمانی که آدرس اینترنتی شما حاوی یک کلمه کلیدی باشد ، شما خوب کار می کنید.اما این تنها مسئله با URL های طولانی نیست بسته به نحوه تنظیم وبلاگ شما ، پست های شما می توانند در تاریخ با URL در URL شما پایان یابد.این موارد ناخواسته دیگری را به URL شما اضافه می کند که می تواند به سئو شما آسیب برساند. اما همچنین باعث می شود پست های قدیمی شما… قدیمی به نظر برسند.و حتی اگر دوباره برگردید و محتوای قدیمی خود را به روز کنید ، تاریخ در URL ثابت می ماند.یک URL سفارشی و همیشه سبز برای هر پست ، هر دو این مشکلات را کنار می گذارد

توضیحات منحصر به فرد متا بنویسید

ما اخیراً بیش از 5 میلیون نتیجه جستجوی گوگل  را تجزیه و تحلیل کرده ایم .و یکی از جالب ترین یافته های مطالعه ما این بود که متا توضیحات می توانند نرخ کلیک آلی را افزایش دهند .صفحات با توضیحات متا دارای میانگین CTR .v بالاتر هستند.  صفحات بدون شرح بنابراین قطعاً می خواهید برای هر پستی که در وبلاگ خود منتشر می کنید یک توضیح متای سفارشی بنویسید.اگر صفحه شما فاقد توضیحات متا باشد ، گوگل  مشخصات خود را براساس محتوای صفحه شما ایجاد می کند. گوگل  محتوا را از صفحه بیرون می کشد تا توضیحات متا از دست رفته را پر کند.گاهی اوقات توضیحات آنها مردم را به کلیک ترغیب می کند. اما بیشتر اوقات ، توصیف دست نویس بسیار بهتر کار می کند.

توجه: نیازی نیست که کلمه کلیدی خود را در توضیحات متای خود وارد کنید. گوگل  از توصیفات در الگوریتم خود استفاده نمی کند. این صرفاً برای افزایش CTR آلی در SERP است .

پیوند داخلی بین پست ها

یک سئو کلاه سفید و آسان می خواهید تکنیک که واقعاً کارساز باشد؟

پیوند داخلی را امتحان کنید بین پست های مختلف در سایت خود.ساده ترین راه برای استفاده از پیوند داخلی این است که هر زمان مطلب جدیدی را منتشر می کنید این روند 2 مرحله ای را دنبال کنید:

  • اول : 5-10 پیوند داخلی به پست جدید خود اضافه کنید. این پیوندها باید به پستهای قدیمی سایت شما اشاره داشته باشند.
  • دوم : 5-10 پیوند داخلی از پست های قدیمی به پست جدید خود اضافه کنید.و وقتی در آنجا هستید ، حتماً از متن لنگر استفاده کنید که پست شما را توصیف می کند.

صفحات دسته و برچسب

صفحات دسته و برچسب تقریباً 100٪ محتوای تکراری هستند . که می تواند مشکلات جدی در SEO ایجاد کند.به همین دلیل است که من توصیه می کنم بیشتر سایت ها برچسب “noindex” را به دسته و صفحات برچسب اضافه کنند. به این ترتیب ، این صفحات تا حدودی بی فایده توسط موتورهای جستجو فهرست نمی شوند.تنها استثنا در این قانون این است که اگر این صفحات به وب سایت شما مراجعه کنند. در این صورت می توانید آنها را دور و اطراف نگه دارید.اما اگر مانند اکثر وبلاگ نویسان هستید ، صفحات دسته و برچسب شما باید برچسب noindex را روی آنها اعمال کنند.

یک نقشه سایت بلاگ ایجاد کنید:

یکی از نکات جالب در مورد وبلاگ ها این است که ، به دلیل اینکه آنها همیشه چیزهای جدیدی را بیرون می آورند ، گوگل bot معمولاً همه وقت آنها را می خزد.اما برای اینکه گوگل  بتواند کاملاً همه پست های شما را خزیده و ایندکس کند ، استفاده از نقشه سایت را توصیه می کنم. نقشه سایت به سادگی لیستی است که به همه پست ها و صفحات شما لینک می شود.بسیاری از افزونه های جستجوگرها به طور خودکار یک نقشه سایت برای شما ایجاد می کنند.

صفحات گاهی در سایت شما دفن می شوند

این می تواند موتورهای جستجو را در یافتن آنها سخت کند. پیوند داخلی با آن صفحات می تواند کمک کند. اما باز هم ، این که صفحات خود را در یک نقشه سایت ذکر کنید ، هرگز به درد نمی خورد.ویژگی سرچ کنسول Coverage به شما نشان می دهد که در حال حاضر چند صفحه در گوگل  نمایه سازی کرده اید.و ویژگی Sitemap آخرین نقشه سایت را که گوگل  دیده است به شما نشان می دهد. همچنین به شما امکان می دهد یک نقشه سایت جدید ارسال کنید.

اسنیپت و سئوال و جواب

آنها قطعه های کوتاه متنی هستند که گوگل از نتایج جستجو می گیرد. و به طور معمول در بالای نتایج آلی ظاهر می شوند. گوگل  تمایل دارد متن را از پست ها و مقالات وبلاگ برای استفاده در قطعه های ویژه دریافت کند. و با توجه به اینکه وبلاگها تقریباً فقط مقالاتی را منتشر می کنند ، بهینه سازی Featured Snippet باید بخشی از برنامه SEO هر وبلاگی باشد.برای استفاده از قطعه های ویژه ، ابتدا باید بفهمید که چه نوع قطعه ویژه را هدف قرار داده اید.اگر می خواهید برای “قطعه تعریف” رتبه بندی کنید ، مطمئن شوید که تعریفی را که گوگل  می تواند در پست شما استفاده کند ، اضافه کنید.

نرخ گزاف گویی خود را کاهش دهید

اینکه آیا نرخ پرش از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است یا خیر ، جای بحث دارد.تعداد انگشت شماری از مطالعات صنعت ارتباطی را بین نرخ گزاف گویی و رتبه بندی پیدا کرده اند.

نرخ برگشت پایین = رتبه بندی بالای گوگل

آیا همبستگی به معنای علیت است؟ نه

اما در واقع هیچ نکته منفی برای کاهش نرخ گزاف گویی شما وجود ندارد. و می تواند به بهبود رتبه بندی SEO شما کمک کند .بنابراین منطقی است که مدتی را صرف بهبود نرخ پرش خود کنید.در سطح بالا ، بهترین راه برای کاهش نرخ پرش سایت شما انتشار محتوایی است که به جستجوگران گوگل آنچه می خواهند را می دهد.وقتی کسی روی پست شما فرود می آید و می گوید: ”خوب! این دقیقاً همان چیزی است که من بدنبال آن می گردم »، آنها می خواهند اطراف سایت شما بچرخند و مطالب شما را بخوانند.اما اگر پست شما چندان مناسب نباشد ، آنها خروج می کنند.و اگر افراد زیادی خروج کنند ، گوگل  متوجه شما می شود و شما را جریمه می کندپرشها باعث می شود گوگل  رتبه صفحه شما را کاهش دهدبه غیر از این ، من توصیه می کنم روی طراحی وبلاگ خود تمرکز کنید .

کاربران تصمیم می گیرند در ثانیه ای بمانند یا وبلاگ شما را ترک کنند. و اگر وبلاگ شما فوق العاده حرفه ای به نظر می رسد ، احتمال زیاد وجود دارد که در آن جا بماند.در حقیقت ، وقتی به داده های گوگل  Analytics خود نگاه می کنم ، متوجه می شوم که راهنماهای طراحی شده به صورت حرفه ای ، دارای نرخ پرش کمی پایین تر از پست های عادی هستند.

وبلاگ شما می تواند محتوای شگفت انگیز و در کلاس جهانی داشته باشد. و می توانید از هر روش بهینه سازی موتور جستجو در کره زمین استفاده کنید.اما برای اینکه وبلاگ شما در گوگل  رتبه بندی کند ، باید بک لینک ایجاد کنید . خوشبختانه چون وبلاگی را اداره می کنید ، سایت شما برای دریافت پیوندها مقدماتی ارائه می شود. به هر حال ، شما دائماً محتوای با کیفیت بالا منتشر می کنید. نوع دقیق محتوایی که سایر وبلاگ نویسان می خواهند به آن پیوند دهند.و اگر هدف اصلی شما از بازاریابی محتوا ، دریافت پیوندهای بیشتر به وبلاگ شماست ، پس توصیه می کنم روی آن تمرکز کنیدبا تجزیه و تحلیل اخیر 900+ میلیون پست مشخص شد که این نوع مطالب خاص پیوندهای بیشتری نسبت به حد متوسط دارند.

سخن پایانی:

کافیست برای سئو وبلاگ و در مرحله بالاتر سئو سایت خود با تیم سئو ورد تماس بگیرید

5/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما