جستجوهای صفر کلیک گوگل چیست؟

جستجوهای صفر کلیک (Zero Click Searches) بهترین نتیجه جستجو است که پاسخ سوالات شما را در بالای صفحه با یک قطعه ساده ارائه می دهد ، یاد بگیرید چگونه برای این نقاط موردعلاقه ظاهر شوید.

آیا می دانید حدود 50 درصد جستجوها از طریق گوگل منجر به یک کلیک یا تبلیغات پولی یا نتیجه جستجوی ارگانیک نمی شود؟

به جستجوهای کلیک صفر خوش آمدید – هنگامی که نتیجه برتر جستجو پاسخ پرسش شما را در بالای صفحه با یک قطعه ساده ارائه می دهد ، بنابراین برای دریافت پاسخ مورد نیاز حتی لازم نیست نتایج موتور جستجو را کلیک و یا حتی سئو کنید؟ آنها برای کاربران صرفه جویی می کنند و به نفع گوگل هستند زیرا با صرفه جویی در وقت و نگه داشتن آنها در صفحه گوگل به جای ارسال به وب سایت شخص ثالث ، تجربه کاربر را بهبود می بخشند.

اما آیا جستجوی کلیک صفر برای صاحبان مشاغل که می خواهند ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنند بسیار مناسب است؟

در نگاه اول ، فاجعه بار به نظر می رسد – پس از همه ، چرا اگر جستجو گران روی آن کلیک نمی کند ، چرا محتوا ایجاد کنیم؟

خوشبختانه این همه تاریکی و نابودی ماجرا نیست. ما در حال بررسی عمیق آنچه که جستجوهای کلیک صفر برای شما بهتر است ، خواهیم کرد ، اینکه چگونه می توانید از آنها حداکثر استفاده را ببرید ، دید خود را بهبود ببخشید و حتی رتبه بندی موتور جستجو را افزایش دهید ، بنابراین وقتی کاربر آماده کلیک روی پیوند است ، وب سایت شما جلو و مرکز است.

همانطور که گفتیم ، جستجوی کلیک صفر پاسخی برای سوالات کاربر در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است ، بنابراین آنها نیازی به اطلاعات بیشتری ندارند که با کلیک کردن روی پیوند بدست می آیند. باز هم ، اینها برای سوالات ساده که نیاز به پاسخ ساده دارند ایده آل هستند. به طور معمول ، جستجوهای کلیک صفر در یکی از شش نوع نتیجه قرار دارند:

پاسخ فوری

نیازی به مراجعه به وب سایت نیست مگر اینکه به اطلاعات دقیق تری نیاز داشته باشید. اینها برای کاربرانی که سوالات نسبتاً ساده ای دارند و به پاسخ سریع نیاز دارند (مانند حل مشاجره با دوست یا شخص مهم دیگر) بسیار مناسب هستند.

تعریف

اگر تاکنون کلمه ای را صرفاً برای گرفتن تعریف یا هجی تایپ کرده اید ، بازدهی مشابه این را دریافت خواهید کرد

نقشه

به دنبال شهری هستید یا کشوری در آن واقع شده است؟ اولین نتیجه شما احتمالاً یک نقشه خواهد بود – به ویژه یک نقشه گوگل زیرا اگر لازم است روی چیزی کلیک کنید ، آنها می خواهند آن در ویژگی های Google باقی بماند.

ماشین حساب

اگر به کمک ریاضی نیاز دارید یا می خواهید تخمین بزنید که مبلغ پرداخت وام شما چقدر است ، با یک جستجوی ساده در Google می توانید یک ماشین حساب را در جایی که می توانید متغیرهای خود را تایپ کنید ، پیدا کنید.

پنل دانش

Google Knowledge Graph پایگاه داده ای است که خواص Google از آن برای جمع آوری اطلاعات در یک جعبه اطلاعات استفاده می کنند ، به آن یک پنل دانش گفته می شود که در کنار نتایج جستجو قرار دارد تا نگاهی سریع ، اما دقیق به آنچه که جستجو می کنید ، ارائه دهد. مشاغل ، مارک ها ، و حتی نوازندگان و هنرمندان می توانند برای ارسال ، پنل دانش خود را ایجاد کنند ، بنابراین به عنوان “کارت ویزیت” آنلاین عمل می کنند.

قطعه های ویژه

اینها بیت مختصری از متن است که از آنها پاسخ سوالات کاربر گرفته می شود. این موقعیت “موقعیت صفر” یا “موقعیت شماره 0” نامیده می شود زیرا در بالای نقطه 1 در SERP قرار دارد. قطعه های ویژه مواردی مانند لیست ها ، توضیحات کوتاه “چگونگی” یا تعاریف بیشتر توصیف شده برای پرس و جوهایی است که با “What is…” شروع می شود. و آنها به طور کلی شامل:

نقل قول ، لیست یا تعریفی از یک وب سایت منتخب (اگرچه ممکن است در برخی موارد ویدیو باشد)

URL صفحه

نیازی به گفتن نیست که اگر وب سایت شما به عنوان قطعه ویژه انتخاب شده باشد ، این امر می تواند دید و اقتدار شما را در این موضوع بهبود بخشد.

نحوه استفاده از پانل های دانش در جستجوهای صفر کلیک

اول ، شما به یک لیست Google برای کسب و کار من نیاز دارید – که یک ابزار رایگان است که دید شما را بهبود می بخشد. وقتی کسی به دنبال کسب و کار شما است ، این مورد در پانل دانش سمت راست نشان داده می شود:

  • نام
  • تصاویر
  • شرح تجارت
  • شماره تلفن
  • مکان نقشه
  • نشانی

بهینه سازی لیست Google Business شما باعث بهبود سئو محلی شما می شود. به عنوان مثال ، اگر “خرید گوشی در سعادت آباد” را در وب سایت خود داشته باشید ، هنگام جستجوی ” سئو در سعات آباد در تهران” ، احتمالاً در نتایج محلی نشان داده می شوید.

نکاتی برای رتبه بندی در قطعه های ویژه

به نظر نمی رسد قطعه ویژه یا موقعیت شماره 0 به نفع شما باشد ، اما دو کار مهم انجام می دهد:

تجارت خود را مستقیماً در مقابل افرادی قرار دهید که ممکن است به مهارت ، خدمات یا محصول شما نیاز داشته باشند.

نشان دهید که در یک موضوع اقتدار دارید – اگر Google وبلاگ یا صفحه خدمات شما را برای پاسخ دادن به سوالات انتخاب کند ، این بدان معناست که شما بسیار مورد بررسی قرار گرفته اید و احتمالاً کاربران به شما نسبت به یک رقیب اعتماد می کنند.

بنابراین ، اگر می خواهید برای کسب و کار خود دید و آگاهی ایجاد کنید یا اعتبار را افزایش دهید که منجر به بازدید شود ، داشتن قطعه ویژه این کار را انجام می دهد. بعلاوه ، با داشتن محتوای استراتژیک و عناوین صفحه ای که باعث ایجاد کنجکاوی می شوند ، می توانید آنها را از جواب سریع دور کرده و از کاربران بخواهید روی لیست شما کلیک کنند.

محتوای خود را برای Snippets بهینه کنید

اگر بتوانید مشاهده اینکه الگوریتم های Google به راحتی پاسخگوی سوالی خاص هستید ، آسان تر شوید ، احتمالاً انتخاب خواهید شد.دقیقاً مانند وقتی که برای رتبه بندی در SERP می نویسید ، می خواهید این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا موقعیت # 0 را بدست آورید:

از محتوای با کیفیت و مرتبط در وب سایت خود استفاده کنید.

جستجوهای نوع سوالات را با استفاده از کلمات کلیدی خود قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای یک تصویر بهینه شده است که به صورت قطعه ای قابل مشاهده است.

در نظر داشته باشید که یک صفحه سوالات متداول به وب سایت خود اضافه کنید که می تواند منبعی برای چندین قطعه از یک صفحه باشد.

چرا رتبه بندی SEO و SERP هنوز مهم است

بنابراین ، از آنجا که 50 درصد جستجوها صفر کلیک دارند ، آیا شما باید نگران SEO و رتبه بندی موتور جستجو باشید؟

کاملا! SEO بخش اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است و به این زودی ها پایان نمی یابد.

اول ، طبق AHREFs ، بیش از 90 درصد از قطعه ها و نتایج شماره 0 از صفحه یک SERPS بیرون کشیده می شود. به هر حال ، این همان چیزی است که گوگل به عنوان مناسب ترین و با کیفیت ترین اطلاعات برای سوالات در نظر گرفته است. اگر می خواهید در یک قطعه نمایش داده شوید ، باید در صفحه 1 ظاهر شوید ، و این بدان معنی است که یک استراتژی قوی در زمینه SEO ضروری است.

در مرحله بعدی ، جستجوهای کلیک صفر برای پاسخ ها و اطلاعات ساده است. “آب و هوای تهران؟” یا “چگونه یک سئو کار خوب پیدا کنم” را می توان در این بلوک های کوچک بالای صفحه پاسخ داد و پرسش کاربر را برآورده کرد. با این حال ، اگر آنها به خدماتی احتیاج دارند یا مجبورند در خانه خود چیزی را عیب یابی کنند ، قطعه ای آن را قطع نمی کند و برای دریافت بهترین اطلاعات و احتمالاً تماس با یک متخصص باید به یک وب سایت مراجعه کنند. شما می خواهید این وب سایت شما باشد که در ابتدا با آن روبرو می شوند.

تحلیل جستجوهای کلیک صفر گوگل؟

در حال حاضر ، بیش از 50٪ از جستجوهای گوگل بدون کلیک بر روی سایر مطالب به پایان می رسد و جستجوهای کلیک صفر در ماه ژوئن به بالاترین حد خود رسید.گوگل در مورد یافته های به روز شده از مطالعه داده های خود که روز سه شنبه منتشر شد ، اظهار داشت: داده های به روز شده نشان داد که در ماه ژوئن ، برای اولین بار ، بیشتر جستجوهای گوگل 50.33 بدون کلیک بر روی یک نتیجه جستجوی ارگانیک یا پولی به پایان رسید.

جستجوی پولی یا ادورز چطور؟

مدیر ارشد بلاگ گوگل گفت: “من فکر می کنم CTR جستجوی پولی احتمالاً طی چند ماه آینده کاهش یابد.” “این بدان دلیل است که از نظر تاریخی ، هر بار که گوگل نحوه نمایش تبلیغات پولی در نتایج جستجو را تغییر می دهد مانند تغییر اواخر ماه مه به برچسب های” تبلیغ “سیاه در SERP های تلفن همراه، CTR تبلیغ افزایش می یابد ، سپس با آشنایی بیشتر جستجوگران با آگهی ، به آرامی کاهش می یابد نادیده بگیرید و توسعه دهید.

“ممکن است ردیابی اطلاعات غنی از نتایج گوگل مانند تبلیغات بیلبورد یا مطبوعات دشوارتر از ترافیک وب سایت باشد ، اما همچنان نام برند شما را در معرض دید مخاطبان ، ایجاد آشنایی و اشتراک اطلاعات قرار می دهد. به نظر سئو ورد ، مارک هایی که راه هایی برای بهره مندی از آن نوع مواجهه با SERP پیدا می کنند ، حتی بدون کلیک ، کسانی هستند که در این فرم جدید SEO on-SERP برنده خواهند شد.

Rate this post
  • برچسب ها :

دیدگاه شما