تفاوت CMS با هاست چیست؟

CMS چیست؟

اصطلاح CMS مخفف Content Management System است. این اسم کاملاً خود توضیحی است ، زیرا هدف این نرم افزار سازماندهی و مدیریت یک استراتژی محتوا به طور کامل و موفقیت در سئو سایت است.این شامل تسهیل بسیاری از مراحل برای  ایجاد یک وبلاگ یا وب سایت سازگار است ، مانند برنامه ریزی ، تولید ، ویرایش ، بهینه سازی و توزیع. اگر در مقطعی وبلاگ داشته اید یا وبلاگ داشته اید ، احتمالاً سیستمی مانند آن را دیده یا استفاده کرده اید.به هر حال ، این فقط به راحتی مدیریت روتین وبلاگ نیست بلکه به نکات فنی مانند ایجاد و نگهداری پایگاه داده برای ذخیره سازی محتوای منتشر شده نیز مربوط می شود.

 نرم افزار اصلی CMS موجود در بازار

اگر اکنون تحقیق در مورد راه حل های CMS در بازار را شروع کنید ، متوجه خواهید شد که وقت کافی برای ارزیابی دقیق بسیاری از آنها ندارید. رایگان یا پولی ، تعداد زیادی از CMS  وجود دارند.به عنوان یک راهنما ، هدف ما از این پست این است که شما را برای شروع در مسیر درست قرار دهیم. بنابراین بیایید دامنه خود را به 3 مورد از آنها که در جهان به طور گسترده مورد استفاده و محبوب است محدود کنیم.

1. وردپرس | WordPress

آیا می خواهید یک استدلال برای استفاده از  وردپرس داشته باشید  و حتی گزینه های دیگر را در نظر نگیرید؟ این  پرکاربردترین CMS  در جهان است . تا کنون!

برای اینکه زمینه بهتری در مورد آن ایجاد کنید ، در اینجا چند مورد قابل توجه در مورد سیستم عامل آورده شده است:

سهم بازار وردپرس امروز  31.4٪ است .

تعداد وب سایتهایی که از CMS استفاده می کنند اکنون از 26 میلیون وب سایت گذشته

2. جوملا | Joomla

آیا این تسلط وردپرس در بازار نشانه این است که تنها CMS قوی و قابل اعتماد است؟ اصلا. جوملا  همچنین شایستگی های زیادی دارد و در سطح جهانی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.کد منبع باز آن جوایز بی شماری را به عنوان بهترین برنامه تخصصی در سالهای گذشته دریافت کرده است که نشان می دهد این پلتفرم و جامعه آن چقدر قدرتمند هستند.این ویژگی ها بیش از 2 میلیون وب سایت در سراسر جهان را متقاعد کرد   که از این راه حل استفاده کنند و ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری و رویکرد مقیاس پذیر را جستجو کنند.

3. دروپال | Drupal

ایده دروپال بسیاری از اصول WP (مانند استفاده از زبان PHP و جامعه عظیم توسعه دهندگان) را در اختیار دارد اما بیشتر بر روی توانمند سازی پروژه های دیجیتال متمرکز است.به عبارت دیگر ، دروپال  بهترین راه حل برای استراتژی های بزرگتر و بلند پروازانه است . به همین دلیل در ارائه ستون فقرات لازم برای ایجاد یک وب سایت قوی قادر به پشتیبانی از حجم گسترده ای از ترافیک و دامنه ها و زبان های مختلف رونق دارد.هیچ مدرکی بهتر از این توانایی وجود ندارد که بگوییم دروپال CMS منتخب دولت ایالات متحده ، فرانسه و لندن است. بیش از 1 میلیون شرکت توسعه مداوم در همکاری و بهبود پروژه وجود دارد.

میزبانی وب چیست؟

فقط همین الان می توانید این وبلاگ را بخوانید زیرا یک سرویس میزبانی وب در پشت خود دارد. همه برگه های دیگر نیز در مرورگر شما باز می شوند.

میزبانی مانند اجاره فضایی برای در دسترس نگه داشتن وب سایت خود در اینترنت است.مدل های میزبانی زیادی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد ، و گزینه های زیادی ارائه خدمات با برنامه های ماهانه ، سه ماهه و حتی سالانه.

5 نوع اصلی میزبان یا هاست (hosting)

مفهوم میزبانی وب نمی تواند ساده تر و مستقیم تر باشد: بدون آن ، سایت شما کار نمی کند. اما هنگام استفاده ، برخی از جنبه ها قبل از عقد قرارداد باید در نظر گرفته شود.

1. میزبانی مشترک (Shared hosting)

سرویس میزبانی وب مشترک محبوب ترین آنهاست که در آن چندین وب سایت از یک سرور مشترک استفاده می کنند.امتیاز اصلی قیمت  کم  و این واقعیت است که برای پاسخگویی به بیشتر خواسته های سایتها و وبلاگها – سایتهایی که بازدید کم یا متوسط ​​دارندکافی است.

حتی سرویس های میزبانی اشتراکی رایگان نیز وجود دارد اما فقط برای آزمایشات یا وب سایت هایی که واقعاً نگران بازدید و  عملکرد نیستند  – مانند صفحات ثابت توصیه می شود.

2. میزبانی ابری (Cloud hosting)

میزبانی ابری با مقدار بیشتری سرورهای فیزیکی کار می کند که پردازش داده ها را از طریق رایانش ابری و مجازی سازی ارائه می دهند.این به این معنی است که ، اگر یکی از سرورها خراب شود ، سایت شما مشکلی در دسترس نبودن را ندارد. به دلیل  اطمینان و انعطاف پذیری ، هزینه های آن بالاتر از میزبانی مشترک ساده است.

3. سرور خصوصی مجازی (VPS — Virtual Private Server)

سرور خصوصی مجازی ، مانند میزبانی ابری ، یک ماشین مجازی را در سرور ایجاد می کند تا منابع را  بهتر تخصیص دهد و هزینه و سود را بهبود بخشد .تفاوت بین آنها این است که به جای اینکه چندین ماشین فضای مشترکی روی ابر داشته باشند ، در اینجا هر یک از آنها در بسیاری از پروژه ها مشترک هستند.به این ترتیب ، VPS مانند یک گزینه میانی بین میزبانی وب اشتراکی و ابری است.

4. سرور اختصاصی (Dedicated server)

استخدام یک سرویس میزبانی سرور اختصاص داده شده است  امن ترین راه برای قوی نگه داشتن وب سایت خود را در دسترس  بر روی اینترنت. این برای صفحات یا برنامه هایی که به دلیل تقاضای بالای ترافیک و سطح حفاظت بالاتر  برای داده های شما ، به منابع سرور زیادی نیاز دارند ، بسیار توصیه می شود .از آنجا که سرور 100٪ به شما اختصاص داده شده است ، گزینه های متنوعی برای شخصی سازی و متناسب کردن منابع با نیازهای شما دارد. بدیهی است که این بدان معنی است که قیمت آن بسیار گرانتر از سایر گزینه ها است.

5. میزبانی مدیریت شده (Managed hosting)

در این مدل ، شرکت استخدام شده مسئول مدیریت ، امنیت ، پشتیبانی ، نگهداری و سازماندهی کلیه جنبه های فنی میزبانی است. به عبارت دیگر ، مشتری علاوه بر فضای موجود در سرورها ، خدمات فناوری اطلاعات را با هدف کارکرد روان استخدام می کند.

بزرگترین مزیت میزبانی مدیریت شده ، که مدلی است که توسط Stage ارائه می شود ، دقیقاً حذف کلیه هزینه های IT از طرف مشتری است. مشتری می تواند بدون نیاز به نگرانی در مورد مسائل فنی ، روی استراتژی بازاریابی و فروش خود تمرکز کند.این یک گزینه عالی برای هر نوع مشاغل است زیرا هزینه ها را کاهش می دهد و انعطاف بیشتری در استفاده از منابع ایجاد می کند.

چه زمانی باید یک طرح میزبانی را خریداری کنید؟

آیا تجارت شما واقعاً به خدمات میزبانی وب نیاز دارد؟ اگر هدف شما شروع یکی از پروژه های زیر است ، پاسخ مثبت است. یاد بگیرید چرا

سایت یا وبلاگ

همانطور که بحث کردیم ، شما فقط نمی توانید وب سایتی داشته باشید بدون هیچ نوع میزبانی. بنابراین مهم نیست که شما قصد ایجاد یک صفحه ثابت با اطلاعات کم یا یک پورتال محتوای غول پیکر را دارید ، ابتدا باید به این موضوع بپردازید.اما به یاد داشته باشید  که سرور مناسب خود را انتخاب کنید . وقت بگذارید قبل از تصمیم گیری ، به فکر پروژه های امروز و آینده خود باشید و اینکه برای کارکرد آنها به کدام نوع زیرساخت نیاز دارید.

تجارت الکترونیک

فروشگاه های آنلاین ، به طبع خود ، میزبانی وب قوی را می طلبند   که آماده مقیاس سازی نیز باشد. به هر حال ، هدف هر کارآفرین این است که رشد اقتصادی خود را ببیند.در صورت موفقیت ، میزان بازدید ، معاملات خرید و بلیط های پشتیبانی فقط افزایش می یابد. همه اینها به منابع بیشتری از سرور شما و  میزبان وب ساده تری   نیاز دارد.

نرم افزار SaaS

سیستم هایی که از طریق یک برنامه پرداخت مکرر تحویل داده می شوند ، همچنین به عنوان SaaS نرم افزار به عنوان سرویس شناخته می شوند ، به اندازه فروشگاه های تجارت الکترونیکی پیچیده هستند ، اگر نه بیشتر. یافتن سرویس های میزبانی که به طور خاص برای پاسخگویی به تقاضای این نوع برنامه ها طراحی شده باشند ، امری غیرمعمول نیست.

پروژه های SaaS معمولاً پرداخت می شوند یا از مدل Freemium استفاده می کنند (یک طرح رایگان که مشتری را به گزینه های پولی تبدیل می کند). به همین دلیل ، آنها مجبورند در مقابل حجم بالای ترافیک و پردازش داده ها مقاومت کنند ، زیرا  هیچ مشتری پرداخت کننده خدمات ناپایدار را نمی بخشد .

آیا CMS و میزبانی باید با هم راه بروند؟

پس از درک تفاوت بین CMS و میزبانی ، احتمالاً متوجه شده اید که دیگر جایی برای این سوال قدیمی که در پست های مقایسه ای مطرح شده است وجود ندارد: “کدام یک را باید انتخاب کنم” ؟.

در پایان روز ، هر دو راه حل با هم پیش می روند ، زیرا شما فقط نمی توانید وب سایتی را به صورت آنلاین و بدون میزبان در دسترس قرار دهید. مهم نیست کدام پروژه باشد ، این دو راه حل در آن تضمین شده اند. نکته اصلی در یافتن بهترین راه حل ها برای شما در میان بسیاری از گزینه های موجود در بازار است .و اگر وب سایت شما هنوز فعال نشده است ، پیش بروید و یک سرویس میزبانی را از قبل استخدام کنید تا حداقل یک صفحه فرود در آن قرار دهید و شروع به جذب بازدید کننده کنید. پس از آن ، CMS متناسب با استراتژی خود را پیدا کرده و با کمک آن ساخت وب سایت خود را شروع کنید.

همانطور که احتمالاً متوجه شده اید ، یک وبلاگ موفق به مهارت فنی ، مانند CMS خوب و خدمات میزبانی نیاز دارد. اما به این محدود نمی شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما