تاثیر فناوری هوش مصنوعی (Google MUM) بر سئو چیست؟

گوگل ام یو ام چیست؟

گوگل ام یو ام چیست؟

گوگل موم (Google MUM) می تواند هر نوع محتوا را بسیار بهتر درک کند و قطعات مختلف اطلاعات را به هم متصل کند تا به پرسش های جستجوی پیچیده پاسخ دقیق دهد.

گوگل همیشه یکی از کسانی بوده است که صاحبان وب سایت ها را در هنگام تغییرات مداوم و موفقیت آمیز در دنیای بازاریابی دیجیتال و سئو ، سر پا نگه می دارد.با هر الگوریتم جدید یا ارتقاء فناوری ، مجموعه جدیدی از قوانین و دستورالعمل ها وجود دارد که باید برای بهبود بهینه سازی جستجو در نظر گرفته شوند .

اما ، آخرین اعلان غول فناوری یکی از هیجان انگیزترین و دراماتیک ترین تا کنون است.

در کنفرانسی اخیر ، گوگل MUM را معرفی کرد -یک الگوریتم منحصر به فرد مبتنی بر هوش مصنوعی که می تواند محاسبات جستجوی بسیار پیچیده را در چند ثانیه انجام دهد.

در این پست وبلاگ ، seoword در مورد این مدل جدید برای جستجوهای جستجوی پیچیده و اینکه چرا در آینده بهینه سازی جستجو را سخت تر می کند ، بحث خواهیم کرد.

آشنایی با گوگل موم (Multitask United Model)

Google MUM  جدیدترین تکرار جستجو و پیشرفته ترین نسخه تا کنون است.به گفته گوگل ، مفهوم پشت MUM هزار برابر قوی تر از آخرین تکرار ، BERT است . همچنین می تواند تصاویر ، پادکست ها و ویدئوها را برای کسب اطلاعات به هفتاد و پنج زبان مختلف تفسیر کند.

در بحث غیرتکنولوژی ، MUM یک نیروگاه قدرتمند است که نزدیکترین تجربه ای است که کسی می تواند در اینترنت جستجو کند و از یک انسان زنده سوال بپرسد.

این وب سایت به گونه ای طراحی شده است که می تواند در سطح جهان مقیاس بندی شود و موانع زبانی را برطرف کند ، زیرا این وب سایت قادر به جستجوی اطلاعات در ده ها زبان برتر جهان خواهد بود.

آیا نیاز به یک مثال دارید که چرا این مهم است؟

فرض کنید شما به دنبال اطلاعاتی درباره یک موزه مبهم در تایلند هستید.

➤ Google MUM به طور خودکار قادر به ترجمه یک وب سایت محلی با اطلاعات مربوط به بازدید از موضوع و ارائه اطلاعات مورد نظر شما خواهد بود ، حتی اگر آن وب سایت به زبانی غیر از انگلیسی باشد.اما بیایید آن را برعکس کنیم و بگوییم شما فردی هستید که انگلیسی صحبت نمی کند ، اما برای بازدید از شهری در ایالات متحده به اطلاعات نیاز دارد. MUM به طور خودکار این محتوا را به زبان مادری شما ترجمه می کند و درک آن را آسان تر می کند.

مهمتر از همه ، این کار را در چند ثانیه انجام می دهد.

این یک تغییر بزرگ است زیرا موانع استفاده از اطلاعات در اینترنت و دسترسی سایر فرهنگ ها به محتوای جهانی را می شکند.

با گوگل ام یو ام | Google MUM چه چیزی تغییر خواهد کرد؟

به زبان ساده ، انتشار MUM یک تغییر بزرگ برای ترافیک ارگانیک است . اما شاید آنطور که بسیاری از مردم متوجه آن شده اند نباشد.بزرگترین تفاوت بین MUM و نحوه انجام جستجوهای Google در این است که کل مدل بسیار بصری تر است.

به جای تجزیه و تحلیل جستجوهای وب به مجموعه ای از کلمات کلیدی ، سوالات یا عبارات مختلف ، کاربران می توانند به سادگی یک سوال اولیه را بپرسند و سپس سوالات اضافی مربوط به آن موضوع را پیگیری کنند.

MUM بلافاصله متوجه می شود که کاربر از چه چیزی می پرسد و چگونه ارتباط دارد ، درست مانند زمانی که شما در حال گفتگو با یک دوست یا همسایه هستید.با این حال ، ذکر این نکته بسیار مهم است که MUM هنوز در مراحل اولیه است که در نهایت قادر به انجام آن خواهد بود.

همانطور که پاندو نایاک ، نایب رئیس جستجوی گوگل اشاره می کند:

” اگرچه ما در روزهای اولیه کاوش MUM هستیم ، اما این یک نقطه عطف مهم در آینده ای است که در آن گوگل می تواند انواع مختلف روش های ارتباط طبیعی و تفسیر اطلاعات توسط مردم را درک کند. ”

آیا Google MUM سئو را می کشد؟

همانطور که می توانید بگویید ، افزودن MUM گوگل بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال را نگران تغییرات آینده می کند.

واقعیت؟

در اینجا چند مورد احتمالی وجود دارد که می توانیم در دوران پس از MUM پیش برویم.

پایان بالقوه کلمات کلیدی

وقتی صحبت از انجام جستجوها به میان می آید ، کاربران از مزیت بزرگتری با استفاده از MUM استفاده می کنند. ماهیت بصری برنامه باعث می شود تقریباً مانند یک دستیار شخصی برای جستجوی وب باشد که با جستجوگر مکالمه می کند.نتیجه نهایی احتمالاً وابستگی کمتری به کلمات کلیدی است ، زیرا MUM قادر خواهد بود اطلاعات مهمی را از طیف وسیعی از رسانه ها و موضوعات بگیرد.

وابستگی کمتر به محتوای نوشته شده

مطالب نوشته شده مانند پست ها و مقالات وبلاگ همیشه مهم خواهند بود.

اما MUM برای به دست آوردن اطلاعات نیز از رسانه های تصویری ، و صوتی استفاده می کند.

این بدان معناست که اگر تصادفاً در پادکست خود از یک نمایشگاه هنری در نیویورک نام ببرید ، گوگل می تواند از طریق آن صدا تشخیص دهد که قسمتی از محتوا شما شامل این اطلاعات است و آن را به نتایج جستجو اضافه می کند.

رقابت بیشتر برای جستجو

جنبه دیگری که ممکن است برای متخصصان سئوکار در پیشبرد مشکل باشد ، افزایش رقابت برای جستجو است.با MUM ، هیچ مانع زبانی یا منطقه ای وجود ندارد. این بدان معناست که اطلاعات شما در مقایسه با جهان در حال رقابت است.

اکنون ، جنبه های خاصی وجود دارد که جستجوی محلی هنوز مناسب است.

در این صورت ، فقط منطقی است که سعی کنید جنبه منطقه ای محتوا را تقویت کنید تا مشخص شود که مربوط به یک شهر یا محله بسیار خاص است.

با این حال ، اطلاعات زیادی در مورد چگونگی رسیدگی به این برنامه ها به ما داده نشده است.

جستجوی صوتی بهتر

بیشتر افرادی که از ابزارهایی مانند Google Assistant ، Siri و Alexa استفاده می کنند به این معنی است که قوانین جستجو در حال تغییر هستند.هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به بخشی از خانواده روزمره است ، به این معنی که استقرار آنها مهم خواهد بود.

MUM فقط یک گام دیگر در این روند محبوب است.

این بدان معناست که مارک ها و تبلیغ کنندگان باید با شروع فرآیند ترکیب عناصر مرتبط با هوش مصنوعی در محتوای معمولی ، در هنگام آمادگی برای رشد بیشتر در این زمینه سوار شوند.

چگونه برای Google MUM آماده شویم؟

در حال حاضر ، اطلاعات کافی برای تیم های بازاریابی دیجیتال وجود ندارد تا بتوانند یک برنامه بازی جامع برای مدیریت راه اندازی MUM ارائه دهند.با این حال ، این بدان معنا نیست که شما باید به طور کلی انتشار محتوا را متوقف کنید.در حقیقت ، بهترین راه برای آماده شدن برای MUM ، ایجاد محتوای عالی است که هم جذاب باشد و هم تا حد ممکن آموزنده باشد.

این امر همچنین به حوزه دیگری مربوط می شود که باید در آن توجه زیادی داشته باشید: ایجاد شناخت از برند ، وفاداری و ترجیح تنها بر بازاریابی محتوا به تنهایی.

چرا؟

➤ مهم نیست که Google اطلاعات خود را از کجا دریافت می کند ، اما هنوز هم مکان های خاصی وجود دارد که وفادارترین فالوورهای شما در صورت نیاز به پاسخ به یک سوال بسیار خاص در سایت شما به دنبال آنها هستند.

اگر وقت گذاشته اید تا ارزش خود را ارائه دهید و به آنها اطمینان دهید که یک متخصص مورد اعتماد هستید ، مهم نیست که جستجوی ارگانیک چه کاری انجام می دهد.هنوز هم به همان نتایج نهایی خواهید رسید.

با این اوصاف ، هنوز چند جزئیات فنی وجود دارد که می توانید در حال حاضر آنها را جمع بندی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنگام راه اندازی MUM ، گوگل تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد صفحه شما دارد.

افزودن داده های ساختار یافته به هر صفحه ، به موتورهای جستجو سرنخ های بیشتری درباره زمینه پشت محتویات شما می دهد ، که باید به حرکت در این مرحله جدید جستجو کمک کند.

چرا MUM برای کاربران خوب است

البته ، ما باید یک قدم به عقب برداریم و به این فکر کنیم که تغییر به این بزرگی چگونه بر کاربران تأثیر می گذارد.

از این گذشته ، حتی با تجربه ترین متخصص SEO باید هر چند وقت یکبار در خانه جستجوی Google انجام دهد.حقیقت این است که MUM از نظر کاربر فوق العاده است.

آن روزهایی که مجبور بودید یک یا دو ساعت روی مواد اولیه مناسب برای تهیه بهترین کوکی های شکلاتی یا لباسهایی که برای پیاده روی در کوه نیاز داشتید وقت بگذارید ، تمام شده است.

همانطور که گوگل استناد می کند ، گرفتن عکس از کفش های خود و پرسیدن اینکه آیا آنها مناسب صخره نوردی هستند ، راحت تر از هر زمان دیگری است ، اما فقط در چند ثانیه از گوگل پاسخ می گیرید.

برای هرکسی که نگران ترافیک ارگانیک یا نرخ کلیک نیست ، این همان نوع جستجویی است که همه ما مدتهاست می خواهیم از آن لذت ببریم.

MUM کی روانه بازار می شود؟

این احتمالاً بزرگترین سوالی است که همه در ذهن دارند: چه زمانی گوگل MUM را عرضه می کند؟

در این مرحله ، آنها هنوز در مراحل اولیه اعلام تغییر هستند.حتی برخی گزارشات هنوز بازه زمانی فعلی را در جایی در وسط آزمایش بتا دارند.این بدان معناست که ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا MUM به یک امر کاملاً درک شده تبدیل شود. برای استراتژیست های SEO ، این بدان معناست که زمان زیادی برای تنظیمات و برنامه ریزی برای آینده جدید بهینه سازی موتورهای جستجو ، صرف نظر از ظاهر آن ، وجود دارد.

مهمترین نکته ای که باید در مورد Google MUM بدانید

Google MUM بدون محتوای خوب که شامل دسته هایی باشد که افراد در جستجوی اطلاعات هستند ، اجرا نمی شود.این بدان معناست که ، علیرغم تغییرات بزرگ ، مهمتر از همیشه این است که محتوای فوق العاده را در آنجا قرار دهیم.

آن پست های وبلاگ را بنویسید و به وب سایت خود اضافه کنید. پادکست مربوط به موضوع خاصی را در سایت خود منتشر کنید. ویدیوهای YouTube با جزئیات نحوه حل مشکل خاص توسط بازار هدف خود ایجاد کنید.

چرا؟

مردم در آینده به جستجوی این نوع اطلاعات ادامه خواهند داد.

Google MUM فقط سریعتر و کارآمدتر کار می کند تا از نتایج نامرتبط عبور کرده و بهترین محتوا را برای حل سوالات کاربر پیدا کند.با ادامه تمرکز بر کیفیت بر کمیت در سئو وب سایت ، احتمالاً پس از عرضه MUM در نهایت شاهد تغییر عمده ای نخواهید بود.

چه چیزی حتی هیجان انگیزتر است؟

با روشی که MUM موانع بین زبان ها و حتی قاره ها را از بین می برد ، گسترش بازارهای هدف و مخاطبان حتی بیشتر از آن چیزی است که بسیاری از ما تصور می کردیم.این بدان معناست که یک پست وبلاگی که نوشتید می تواند به کسی در آن طرف جهان برسد که حتی به همان زبان شما صحبت نمی کند. اگر به یک مفهوم اساسی در مورد آن فکر کنید ، این یک مفهوم بسیار عالی است.

جمع بندی: Google MUM آینده سئو است؟

در حالی که نمی توانیم مطمئن باشیم آینده دقیقا چه می شود ، می دانیم که افزودن MUM به جستجوی Google همه چیز را تغییر می دهد.

از آنجا که ترافیک ارگانیک به طور فزاینده ای با قدرت هوش مصنوعی در هم آمیخته می شود ، تولید محتوای با کیفیت که پاسخ هایی را که مردم به دنبال آن هستند ارائه می دهد ، بیش از هر زمان دیگری ضروری خواهد بود.

و اگر علاقمند هستید در مورد نحوه بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی ترافیک وب سایت شما را بهبود بخشیده و کمپین های تبلیغاتی دیجیتال خود را افزایش دهید ، آموزش سئو ما را مطالعه کنید

مقاله مرتبط:

الگوریتم MUMجستجوی هوشمند گوگل

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه شما