بک لینک نوفالو | nofollow بگیریم یا نه؟

بک لینک نوفالو | nofollow بگیریم یا نه؟

آیا پیوندهای nofollow ارزش دارند یا اتلاف وقت هستند؟

در حین انجام بهینه سازی خارج از صفحه ، چندین وب مستر (از جمله من نیز) معمولاً به دنبال ایجاد بک لینک دوفالو (dofollow)هستیم.در حالی که درست است که فقط پیوندهای (dofollow) توجه ربات های موتور جستجو را به خود جلب می کنند و می توانند رتبه شما را برای کلمه کلیدی مورد نظر به طور قابل توجهی بهبود بخشند ، اما هنوز هم نمی توان از قدرت بک لینک نوفالو چشم پوشی کرد!

سالهاست که به متخصصان سئو گفته می شود که پیوندهای nofollow ارزش ندارند. این به یک مانترا تبدیل شده است که تا جایی تکرار شده است که برای ما به یک اصطلاح خنده دار تبدیل شده است.آیا پیوندهای nofollow  یک رویکرد سالم برای ایجاد لینک است؟ آیا باید فرصت های این بک لینک های کاهش یافته را نادیده گرفت و به جلو حرکت کرد؟

پیوند dofollow و nofollow چیست؟

این را کوتاه می گویم. هیچ پیوند dofollow وجود ندارد. همه پیوندها به صورت پیش فرض برای موتورهای جستجو شروع می شوند. گوگل سالها پیش با ویژگی جدیدی به نام nofollow ظاهر شد و از مدیران وب سایت خواست آنها را به پیوندهای بخش نظرات خود اضافه کنند زیرا اسپمرهای بی وجدان باعث تخریب الگوریتم های آنها شده است. این راهی آسان برای انواع سئو کلاه سیاه برای ایجاد پیوندهای زیاد در چندین سایت بود.

با گذشت زمان ، برخی از وب سایت ها این ویژگی را به قسمت های دیگر محتوای خود اضافه کردند ، اگر نه کل وب سایت خود ، تا سئوکار ها را از تلاش برای دریافت پیوندها در وب سایت های خود فقط برای اهداف SEO منصرف کند . در نتیجه ، بسیاری از سئوکار ها علاقه خود به این سایت ها برای ارائه محتوای با کیفیت از دست دادند.

گوگل با همه عجایب خود ، موقعیت آنها را به روز می کند

تقریباً یک سال پیش ، گوگل بیرون آمد و به ما گفت که الگوریتم را به روز کرده اند تا برخی پیوندهای nofollow را به عنوان نکات مهم در نظر بگیرند . میزان معنای آن می تواند برای تفسیر باز باشد.

اما به ما می گوید که گوگل به آنها توجه می کند. این بدان معنا نیست که من فصل باز را توصیه می کنم و استراتژی ایجاد لینک شما باید کاملاً بر اساس آنها باشد. اما قطعاً ارزش آنها بیشتر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند.

بک لینک های نوفالو Nofollow

دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت منتشر شده توسط Google تمرکز زیادی بر تخصص ، اعتبار و قابلیت اعتماد (EAT) قرار داده است . با مرور کلمات ، متوجه خواهید شد که آنها بر نویسندگان محتوایی که در مقالات و نشریات خبری ذکر شده است ، اقتدار می دهند. حتی ویکی پدیا به طور خاص ذکر شده است (که در کل وب سایت خود پیوندهایی را به عنوان خط مشی دنبال نمی کند یعنی همه نوفالو هستند).

Forbes ، Huffington Post، و Medium نمونه های عالی از وب سایت هایی هستند که فقط پیوندهای نوفالو ارائه می دهند. اما من تصور می کنم که نگرانی کمی در مورد این رتبه دهندگان کیفیت داشته باشد.

کنسول جستجو به طور مداوم این پیوندها را در گزارش خود ارائه می دهد

به اندازه اطلاعات موجود در کنسول جستجوی Google ، اطلاعات بسیار بیشتری وجود دارد که ما در جامعه SEO می خواهیم ببینیم که به آسانی در این ابزار ارائه نشده است. و با این وجود ، گوگل پیوسته بسیاری از پیوندهای nofollow را که با بک لینک های معمولی در گزارش ترکیب شده اند ، ارائه می دهد. به نظر شما چرا اینطور است؟

گوگل به راحتی تفاوت بین آنها را می داند و هنوز آنها را ارائه می دهد و سالهاست. نه تنها این – آنها همچنین آنها را در بخش پیوند دهنده بالای متن (anchor text) که بخش بزرگی از این پازل است ، قرار می دهند.

ترکیبی از دو نوع بک لین فالو و نوفالو همیشه برای نمایه وب سایت شما سالم تلقی می شود. جایی که nofollow ها می توانند تأثیر قوی داشته باشند ، ارائه زمینه است. قادر به تقویت نام تجاری و سایر اصطلاحات کلیدی برای سایت و صفحات فردی خود باشید.هیچ کس نمی تواند انتظار داشته باشد که کلمات کلیدی متن اصلی را از وب سایت های معتبر به طور منظم دریافت کند. اما ذکر در انجمن ها ، در حال حاضر نظرات و جاهای دیگر می تواند زمینه را فراهم کند ، اگر نه پیوند قوی. اگر می خواهید تمرکز کلمات کلیدی صفحات خود را اصلاح کنید ، این یک تلاش ارزشمند است.

یک لحظه SEO را فراموش کنید…

پیوندهای Nofollow فقط می توانند موتورهای جستجو را از پیوند خاصی منع کنند ، اما نه بازدیدکنندگان در زمان واقعی ، در حال مرور وب. اگر پیوندهای ناپیوسته را به درستی ایجاد می کنید ، همچنان می توانید ترافیک هدفمند را به وب سایت خود برسانید!

شما باید مطمئن شوید که از وب سایت مربوطه ، AUTHORITY و HIGH TRAFFIC به وب سایت خود لینک می دهید.

این را تصور کنید: شما در حال خواندن یک مقاله جالب در وبلاگ نحوه عکاسی هستید و پس از اتمام مقاله ، نظرات دیگر بازدیدکنندگان را می خوانید. آیا از بک لینک یک سئوکار در مورد خرید بلیط هواپیما یا پیوند مربوط به عکاسی که توسط یک بازدید کننده واقعی داده شده پیروی می کنید؟ قطعاً مورد دوم ، درست است؟ پس بک لینک گذاشتن در نظرات در صفحات وب که هیچ ارتباطی با هدف سئو سایت شما ندارند ، چیست؟ در وهله اول ، موتورهای جستجو آنها را دنبال نمی کنند و دوم این که به احتمال زیاد یک خواننده واقعی از وب سایت شما دیدن کند!

اما

بک لینک های دوفالو | Dofollow

پیوندهای Dofollow دو برابر یا شاید چندین بار: ارزشمندتر از nofollow هستند. زیرا علاوه بر اینکه می توانند توسط بازدیدکنندگان کلیک شوند ، موتورهای جستجو نیز آنها را دنبال می کنند. آنها ارزش صفحه بندی مناسب را به صفحات وب موردنظر منتقل می کنند و بنابراین در مورد تلاش های SEO شما یک دارایی محسوب می شوند.اما باز هم ، باید مطمئن شوید که وب سایت پیوند دهنده یک وب سایت مرتبط و دارای اعتبار است ، در غیر این صورت پیوند شما هیچ گونه وزن/ارزشی برای موتورهای جستجو نخواهد داشت.

علاوه بر این ، تعادل مناسب بین تعداد پیوندهای dofollow و nofollow برای نمایه backlink طبیعی/ارگانیک ، به ویژه پس از به روزرسانی پنگوئن ، اهمیت فزاینده ای یافته است .

ترافیک مستقیم تر

ترافیک واجد شرایط از هر نوع ارزشمند است. اگر کل کار شما افزایش رتبه وب سایت شما است ، این نکته کاربردی ندارد. اما سئو سایت معمولاً به معنای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما است. این مشکل است که بازدیدکنندگان از وب سایت های پر بازدید با وب سایت شما “بر اساس قصد پیوند ، به این ترتیب محسوب نشوند.

وقتی بازدیدکنندگان آن وب سایت ها مطالب خود را در مورد موضوعی خاص می خوانند و ناگزیر روی پیوندی به وب سایت شما کلیک می کنند ، این یک پیروزی برای سئوی سایت شما است. این به نوعی کل کار شماست.

ناگفته نماند که شخصی که در مورد موضوعی تحقیق کرده است و نام شرکت شما را بارها در وب سایت های خاص صنعت ذکر کرده است ، شروع به تقویت این شناخت برند می کند که همه همیشه درباره آن صحبت می کنند.

بک لینک نوفالو | nofollow بگیریم یا نه؟
بک لینک نوفالو | nofollow بگیریم یا نه؟

خلاصه بک لینک های نوفالو | nofollow

برای سئوکاران با تجربه ، بسیاری از این موارد شناخته شده است و گاهی اوقات یک یادآوری مفید را استقبال می کنند. کسانی که در صنعت سئو جدید هستند اغلب در مورد این موضوع نمی داند و از این بک لینک ها بدون انجام تحقیقات خود و آزمایش خودداری می کنند.این نکات برای موتورهای جستجو می تواند در صورت استفاده خویشتن داری و ملاحظه ارزش زیادی به همراه داشته باشد. چندان مایل به کم کردن آنها به صورت دستی نباشید.

تا زمانی که RELEVANCY و AUTHORITY را در نظر نگیرید ، ایجاد هیچ نوع پیوندی ضرری ندارد. هر دو نوع پیوند در مکان های خود خوب هستند. Dofollow و Nofollow از نظر اهمیت برابر هستند ، اما این واقعیت که پیوندهای dofollow مورد توجه قرار گرفته و توسط ربات های موتور جستجو دنبال می شوند ، آنها را برجسته می کند.

شخصاً ، اگر پیوند من در یک صفحه وب مقداری ارزش به مقاله اضافه کند ، اهمیتی نمی دهم که آن را دنبال نکرده یا انجام ندهید! بالاخره شما برای مردم وبلاگ و نظر می نویسید نه برای ربات ها ، درست است؟

بنابراین نظر شما در مورد دو نوع پیوند چیست؟ چرا نظر خود را اینجا اضافه نمی کنید؟

4.7/5 - (8 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما