برای سئو در سال 2021 چکار کنیم؟

این سرعت تغییر تنها نویدبخش سرعت در دهه آینده است که زندگی بازاریابان را به ویژه پیچیده می کند. ما به عنوان بازاریاب دیجیتال ، این امتیاز را داریم که روزانه با مشتری بر روی استراتژی های سئو کار کنیم و علاقه مند به درک و پیش بینی مواردی برای سئو در سال 2021 (و بعد از آن) باشیم.در اینجا بهترین روند جستجوگرها برای سال 2021 شامل موارد مهم عملیاتی است که بازاریابان دیجیتال می توانند امروز کار کنند تا جلوتر از بازی 2021 باشند.

برای سئو در سال ۲۰۲۱ چکار کنیم؟ راهکارهای سئو ورد را بدقت بخوانید seoword.org

راهنمای مقاله

1. تجربه کاربری (UX) مرحله مرکزی را طی می کند

وقتی در مورد تجربه کاربری (UX) صحبت می کنیم ، درباره چه چیزی صحبت می کنیم؟ خوب ، کاربر. اکنون ، ما می دانیم که بهبود تجربه برای افراد پس از رسیدن به صفحات ما بسیار ضروری است – این UX است. همانطور که مشخص شد ، UX خوب تأثیر برجسته تری در رتبه بندی پیشرفته موتور جستجو خواهد داشت.طبق یک پست وبلاگ مرکزی وب مستر گوگل در سال 2020 ، جستجوی گوگل اکنون تعداد انگشت شماری از سیگنال های UX را در رتبه بندی خود ، از جمله Core Web Vital را در نظر می گیرد .

در اینجا جزئیات بیشتری از تیم گوگل آورده شده است:

Core Web Vital مجموعه ای از معیارهای کاربر محور دنیای واقعی است که جنبه های اصلی تجربه کاربر را کمی می کند. آنها ابعادی از قابلیت استفاده از وب مانند زمان بارگیری ، تعامل و پایداری محتوا را هنگام بارگیری اندازه گیری می کنند.

گرفتی؟ معیارهای کاربر محور . گوگل با این به روزرسانی ها در الگوریتم جستجوی خود ، تأکید بیشتر خود را بر تجربه های “جالب” وب برای افراد نشان می دهد – در مواردی که سریع بارگیری می شوند ، استفاده از آنها آسان است و یافتن آنها و دسترسی به آنها در همه دستگاه ها و سیستم عامل ها امکان پذیر است. به سایتهایی که بتوانند این کالیبره تجربه کاربری را ارائه دهند با قابلیت جستجوی بهتر پاداش می دهند.

در مورد UX باید بازاریابان روی چه موضوعاتی تمرکز کنند

به طور هم زمان ، اینها دقیقاً مناطقی هستند که توصیه می کنیم وقتی UX سایت خود را در نظر می گیرید ، روی آنها تمرکز کنید. این واقعاً فرصتی است که می توانید یک کیلومتر در کف بازدید کنندگان وب سایت خود قدم بزنید – تا در اولویت بندی تجربیات خوب کاربر در بخش جستجوگرها پاداش بگیرید.خوشبختانه برای شما ، اکنون یک گزارش اختصاصی Core Web Vital وجود دارد که می توانید از طریق کنسول جستجوی Google جستجو کنید تا در مورد مکان قرارگیری صفحات خود از دیدگاه UX – در برابر تمام سیگنال های رتبه بندی UX گوگل – و همچنین پیشنهاداتی در مورد چگونگی پیشرفت آگاه شوید.

با در دست داشتن این اطلاعات ، توصیه می کنیم به وب سایت خود در دسک تاپ ، آیفون و اندروید و سایر دستگاه ها یا سیستم عامل های دیگری که احتمالاً کاربران شما از طریق آن به سایت شما دسترسی دارند ، بپردازید. آیا در سایت شما صفحاتی وجود دارد که به آرامی بارگیری شوند؟ آیا شما پنجره های بازشویی را اجرا می کنید که هرچقدر برای تولید مهم باشد ، در واقع برای کاربران نهایی آزار دهنده و مزاحم است؟ سرانجام ، آیا تجربه هایی وجود دارد که ترجمه خوبی به دستگاه های تلفن همراه نداشته باشد؟

مانند هر مورد دیگری ، محتوا و تجارب محتوا را در اولویت قرار دهید که هم بیشترین ارزش را برای کاربران ایجاد می کند و هم معیارهای تجاری شما را مستقیماً تحت تأثیر قرار می دهد. شاید صفحات محصولات شما واقعاً خوب رتبه بندی شده و “سنگ بنای” محسوب شوند. اکنون ممکن است زمان بررسی آنها از دید UX باشد تا مطمئن شوید که بهترین تجربه ممکن را ارائه می دهید.نمرات ضعیف در هر یک از این “معیارهای کاربر محور” نه تنها UX را برای مخاطبان وب سایت شما پایین می آورد ، بلکه اکنون می تواند به رتبه بندی جستجوی شما آسیب برساند. به یاد داشته باشید ، وب سایت شما باید:

سریع . بسیار سریع ، به طوری که زمان تعاملی آنقدر کم است که کاربران متوجه آن نمی شوند.

بدون پاپ آپ آزار دهنده تمام صفحه . بازاریابان عاشق لید ، ایجاد لیست و گسترش دامنه هستند. بنابراین ، آنها به طور طبیعی عاشق پاپ آپ هستند. از طرف دیگر ، کاربران نمی توانند آنها را تحمل کنند – با اکثریت قریب به اتفاق . الگوریتم جستجوی گوگل در پاسخ به این احساس به روز شده است.تلفن همراه و پاسخگو در همه دستگاه ها و سیستم عامل ها . این شامل تلفن های هوشمند و تبلت ها ، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی است. این شامل سیستم عامل های iOS ، Android و Windows است.

2. جستجوی معنایی حتی برجسته تر خواهد بود

افراد و چگونگی جستجوی افراد در اینترنت به عنوان موضوعی اصلی در بیشتر این گرایش های جستجوگرها در سال 2021 خواهد بود. جستجوی معنایی تفاوتی ندارد. برای درک جستجوی معنایی ، بیایید با معناشناسی شروع کنیم . اساساً ، معناشناسی مطالعه کلمات ، روابط آنها و معنای این روابط در زمینه های خاص است.

غربال کردن داده ها در اقیانوس ها برای ارائه بهترین نتایج بر اساس پرسش جستجوی کاربر ، نوعی کار اصلی موتور جستجو است ، درست است؟ در زمینه موتورهای جستجو ، “جستجوی معنایی” به معنای نحوه استفاده موتورهای جستجو از تمام داده های موجود برای تعیین زمینه ، هدف و معنای مورد نیاز آنها برای ارائه مناسب ترین و کاملترین محتوای ممکن است.

نمونه ای از جستجوی معنایی

در اینجا یک نمونه خنده دار از جستجوی معنایی در بهترین حالت خود آورده شده است. یکی از کارمندان ما آخر هفته در خانه بود و آهنگی را قبلا گوش داده بود. تنها مشکل این بود که آهنگ را فراموش کرده بود – فقط “قرص قمر” را یادش بود.با تایپ در گوگل متوجه نام خواننده و … شد.

برای افراد بنویسید ، نه موتورهای جستجو . این به معنای توسعه محتوای کاملاً فشرده و مختصر و نوشته شده در جملات قابل فهم است. لیست هایی را به همراه داشته باشید که به راحتی افراد بتوانند اسکرین و اطلاعات لازم را پیدا کنند. سرانجام ، به طور طبیعی بنویسید!

از داده های ساخت یافته در جایی که منطقی است استفاده کنید . استفاده از طرح ، محصول ، سوال ، مقاله ، رتبه بندی یا بازبینی به ربات ها کمک می کند تا صفحات شما را با سهولت بیشتری پیدا کنند (که موتورهای جستجو بخصوص برای استفاده در قطعه های غنی دوست دارند)

پیوند داخلی را در وب سایت خود پیاده کنید . پیوند داخلی فراتر از ایجاد مسیرهای کلیک منطقی برای موضوعات مرتبط برای کاربران شما است. از نظر استراتژیک ، یک نقشه غنی از داده ، ساختار یافته از محتوای مرتبط پیرامون یک موضوع اصلی یا اصطلاح جستجو ایجاد می کند. به جای کلمات کلیدی ، مطالب را برای موضوعات بهینه کنید . یک استراتژی ساختن مجموعه های محتوای ارزشمند پیرامون یک موضوع سطح بالا است. به عنوان مثال یک خوشه موضوعی درمورد SEO می تواند شامل موضوعات فرعی باشد که به SEO فنی ، SEO داخلی و لینک دهی اختصاص داده شده است. همانطور که در مورد گروه بندی موضوعی ایجاد و بهینه سازی می کنید ، طبیعتاً پیوندی از کلمات کلیدی مرتبط با دم کوتاه و دم بلند ایجاد می کنید ، که همه اینها به رتبه های بهتر کمک می کنند.

3. قصد جستجو بیش از کلمات کلیدی مهم خواهد بود

گرچه مطمئناً بخشی از جستجوی معنایی است ، اما ما معتقدیم که هدف جستجو شایسته یک بخش اختصاصی است. در سال 2019 ، Google به روزرسانی BERT خود را ارائه داد . در حالی که ما شما را به خواندن خلاصه نکاتی از نظر فنی گوگل (مدلهای پردازش زبان طبیعی ، شبکه های عصبی و غیره) ترغیب می کنیم ، فقط کافی است بگوییم که از زمان BERT ، موتور جستجوی Google بسیار “گفتگو” محور شده است. بدین معنی که الگوریتم Google اکنون می تواند قصد را تفسیر کند – مثلاً برای خرید چیزی ، یا یافتن مکانی در نزدیکی آن – حتی از سوالات طولانی تر که از زبان طبیعی استفاده می کنند.

چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ خوب ، اول از همه و مهمترین ، این یک تحول در تجربه موتور جستجو است تا بتواند محبوبیت روز افزون دستیارهای صوتی و جستجوی صوتی را جبران کند . اکنون مردم به طور طبیعی با سیری یا الکسا صحبت می کنند ، سوالات می پرسند و با آن سیستم عامل های مکالمه هوش مصنوعی مانند موتورهای جستجو رفتار می کنند – نوعی تجربه جستجوی “بدون لمس”. به طور گسترده تر ، تمرکز بر قصد جستجو نشانه ای از بازار است که افراد ترجیح می دهند مانند صحبت خود جستجو کنند و Google برای رفع این نیاز سازگار می شود.از دیدگاه SEO ، این بدان معناست که تمرکز بر روی کلمات کلیدی بسیار مهم و کوتاه مدت دیگر باعث قطع آن نمی شود – این فقط نحوه تمایل افراد به جستجو نیست. در عوض ، افراد با چهار هدف اصلی مختلف جستجو می کنند:

  • اطلاعات بگیرند
  • خرید کنند
  • محصولات را خریداری و مقایسه کنند
  • به یک وب سایت خاص بروند

بازاریابان باید محتوا را بر اساس درک صحیح از هدف مخاطبان خود و اینکه چگونه محتوای آنها این نیاز را برآورده می کند ، ایجاد کنند. در نتیجه ، تحقیق درباره کلمات کلیدی برتر که می خواهید برای آنها به عنوان یک مارک رتبه بندی کنید ، یا اینکه مخاطبان هدف شما تمایل به استفاده از آنها دارند ، به اندازه کافی خوب نیست. درعوض ، بیشتر به نیازهایی که این جستجوها نشان می دهند ، بیشتر بپردازید. آیا مردم می خواهند از شما خرید کنند؟ اطلاعات تماس خود را پیدا می کنید؟ اطلاعات قیمت یا قیمت دریافت کنید؟ آیا سوال خاصی وجود دارد که مردم فکر می کنند می توانید پاسخ دهید؟ با بررسی دقیق آن سفرهای معمول مشتری شروع کنید ، با این درک که هیچ دو سفر کاملاً یکسان نیستند.

از آنجا ، ما به شما توصیه می کنیم:

محتوای مطابق با هدف مشتری هدف خود را بنویسید . این به معنای محتوایی است که با جملات روشن و مختصر و با استفاده از زبان طبیعی (نحوه صحبت مردم) نوشته شده است در مورد انواع مطالب کاربران برای یک هدف خاص تحقیق کنید . به عنوان مثال ، اگر می خواهید محتوا را برای افرادی که قصد خرید دارند رتبه بندی کنید ، ممکن است متوجه شوید که مرورهای کلی ویدیو در SERP هایی که دوست دارید محتوای شما در آنها نمایش داده شود ، دارای رتبه بالایی هستند. این می تواند صفحات فرود یا پست های وبلاگ باشد. اما SERP ها چیزهای زیادی را درباره نوع محتوای افراد براساس قصدشان نشان می دهد.

4- Google برای کسب و کار من برای سئو محلی ضروری است

جستجوی مبتنی بر مکان بر اساس یک فرضیه اساسی بنا شده است: وقتی شخصی واقع در تهران در Google Maps برای “خیابان شریعتی” جستجو می کند ، احتمالاً می خواهد نتایج محدود به منطقه جغرافیایی اطراف خود را ببیند.گرچه این تجربه جستجو از دید کاربر ساده به نظر می رسد ، اما محتوای زیادی از داده ها و بهینه سازی در موتور جستجو وجود دارد.اگر جستجوی محلی بخشی از ترکیب بازاریابی دیجیتال شما باشد (با فرض اینکه مکان های فیزیکی برای کسب و کار خود دارید) ، می خواهید مطمئن شوید که لیست Google My Business شما کامل ، غنی از جزئیات و به روز شده در به طور مداوم چرا؟ اول و مهمترین ، بهینه سازی Google برای کسب و کار من به شدت در تجربیات جستجوی محلی تأثیرگذار است. مشارکت و فعالیت در یک لیست GMB سیگنال های رتبه بندی قوی برای Google است ، بنابراین هرچه لیست شما کامل تر و بهینه تر شود ، احتمال اینکه تجارت شما در جستجوهای محلی نشان داده شود بیشتر است.در طول بیماری همه گیر ، مردم در حال جستجوی گزینه های محلی در اطراف خود هستند ، هم به دلیل محدودیت قفل و هم برای حمایت از مشاغل محلی در شرایط دشوار برای ادامه فعالیت. مردم در حال بررسی این هستند که آیا مشاغل هنوز باز هستند و آیا ساعت یا خدمات آنها (به ویژه رستوران ها) تغییر کرده است یا خیر. آنها در حال چک کردن منوها و سفارش خرید هستند. Google برای کسب و کار من روشی با دید بالا برای برقراری ارتباط این به روزرسانی ها به هر مشتری جدید یا موجود است که به دنبال شما است.

یک لیست بهینه سازی شده Google برای کسب و کار من می تواند جستجوگران را ترغیب کند تا کسب و کار شما را در نظر بگیرند. همچنین سیگنال های ارزشمندی را به Google ارسال می کند ، که می تواند رتبه بندی محلی SEO شما را افزایش دهد.اولین کاری که باید انجام دهید ثبت نام ، ادعای کسب و کار و تأیید آن از طریق سرویس Google My Business است ، روندی که ممکن است دو هفته طول بکشد (آنها مرحله تأیید نهایی را از طریق نامه الکترونیکی برای شما ارسال می کنند).پس از ایجاد و تأیید مکان ، از لیست Google My Business خود استفاده کنید و هر جنبه از لیست را که می توانید بهینه کنید. خوشبختانه ، Google این فرآیند را بسیار شهودی و سرراست می کند: هنگام ورود به سیستم ، به “کامل بودن” نمایه خود و همچنین طرحی برای تکمیل اطلاعات برجسته ای که هنوز باید اضافه کنید ، از جمله مکان ، ساعت ، شماره تلفن و موارد دیگر.

5. کیفیت محتوا هنوز سنگ بنای سئو خواهد بود

 

بسیاری از اتفاقات احتمالاً در سال 2021 اتفاق می افتد ، اما “محتوا سلطان است” در حقیقت ، برخی از خبرهای SEO معتقدند که به روزرسانی هسته ای ماه مه 2020 از طریق Google نوعی به روزرسانی EAT است – که گوگل به جهانیان نشان می دهد که بیش از اقتدار دامنه خاص ، به کیفیت محتوا بسیار اهمیت می دهد.

آنچه بازاریابان باید در مورد محتوای با کیفیت انجام دهند

این روشی است که می توانید در وب سایت خود داشته باشید. یعنی وقت آن است که ابتدا اطلاعاتی را که مردم بدنبال آن هستند و نیاز دارند را در نظر بگیریم. از آنجا که تأکید بر محتوای با کیفیت همچنان در حال رشد است ، اکنون زمان آن است که یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی برای سال 2021 در نظر بگیرید. در اینجا برخی از مکان های خوب برای شروع وجود دارد:

تحقیق قصد جستجو را انجام دهید . ما قبلاً به هدف جستجو اشاره کردیم ، اما در مورد برنامه ریزی محتوا باید مورد توجه قرار گیرد. به عباراتی که بازدیدکنندگان را به وب سایت شما می آورد نگاهی بیندازید – یا اصطلاحاتی که مایلید ترافیک را به وب سایت خود وارد کنید. آن افراد واقعاً دنبال چه کسانی هستند؟ پاسخ به این سوال راهی عالی برای ایجاد محتوایی است که با آنچه مردم واقعاً به دنبال آن هستند همسو باشد.

محتوا را در قالب هایی که کاربران واقعاً می خواهند بسازید . مطالب قوی و نویسندگان تبلیغات را استخدام کنید . مقدار و تراکم کلمات کلیدی دیگر آن را کاهش نمی دهد. الگوریتم جستجوی Google – و افرادی که از آن استفاده می کنند – بیش از آنچه که یک آسیاب محتوا یا نویسنده محتوای با نرخ پایین می تواند ارائه دهد ، می خواهند. نویسندگان باتجربه ای را استخدام کنید که می توانند موضوعات را عمیق (2500+ کلمه) بنویسند ، با سبک و برند شما سازگار شوند و شخصیت ها و کانال بازاریابی شما را درک کنند. در صورت امکان نویسندگانی را که در زمینه نوشتن برای فضای عمودی یا تجاری شما تخصص دارند استخدام کنید.

6. ویدئو ادامه سیل SERP را ادامه می دهد

 

این روزها تقریباً هر چیزی را در Google جستجو کنید و اولین چیزی که احتمالاً در SERP مشاهده خواهید کرد چرخ فلک ویدیویی است. گوگل چرخ و فلک های ویدیویی را به SERPs در سال 2018 معرفی کرد. از آن زمان ، ویدئو فقط برجسته شده است. وقتی این واقعیت را در نظر می گیرید که دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان YouTube است – همچنین یک نهاد Google است – این روش منطقی است.

85٪ مشاغل از ویدئو به عنوان ابزاری در بازاریابی استفاده می کنند و 92٪ از بازاریابان فیلم را بخشی مهم از استراتژی بازاریابی خود می دانند

87٪ از بازاریابان فیلم افزایش بازدید به وب سایت خود را در نتیجه فیلم های خود گزارش می دهند

96٪ مردم فیلم های توضیح دهنده درباره محصولات یا خدمات را تماشا کرده اند

84٪ مردم به عنوان بخشی از آنچه آنها را متقاعد به خرید چیزی می کند ، از ویدئو نام می برند

همانطور که این دو آمار گذشته نشان می دهد ، این تأکید بر ویدیو در واقع مربوط به تقاضای کاربر است. خوب یا بد ، بیشتر مردم ترجیح می دهند یک فیلم سریع ببینند تا یک مقاله طولانی. سریع است.ده یا بیست صفحه برتر را که منجر به جستجوی ارگانیک در سایت شما می شود ، در محتوای ویدیویی قرار دهید . برای محتوای با فرم طولانی تر ، قسمتهای اصلی را به فیلمهای جداگانه تقسیم کنید که می توانند به تنهایی برای استفاده در کانالهای دیگر استفاده کنند.

7با کلیک صفر نتایج جستجو ادامه خواهد یافت تا تکامل یابد

 

آیا در اینجا روندی را مشاهده می کنید؟ به روزرسانی برای الگوریتم های جستجو ، بازاریابی ویدئویی ، استراتژی های جستجوگرها – همه آنها در حول آنچه کاربر نهایی می خواهد متمرکز شده اند. همین مورد در نتایج جستجوی به اصطلاح “کلیک صفر” صدق می کند. همانطور که مانیتور آن پیشنهاد می کند ، یک نتیجه جستجو با کلیک صفر ، تمام اطلاعاتی را که شخص برای پاسخ دادن به سوالات خود نیاز دارد ، فراهم می کند – نیازی به صرف وقت بیشتر برای کلیک کردن روی یک وب سایت نیست.

سرانجام ، به یاد داشته باشید ، گرچه رتبه بندی برای نتایج جستجو با کلیک صفر به سئو سایت شما کمک می کند و به طور بالقوه ، به طور کلی عملکرد سئو شما کمک می کند ، اما این تجربه با طراحی ، به معنای غیرضروری بودن کلیک بر روی وب سایت شما است. این را بخاطر داشته باشید و بهینه سازی وب سایت و محتوای خود را برای کلمات کلیدی در نظر بگیرید که در حقیقت بازدید و تبدیل مناسب شما را به همراه دارد.

8 کرونا تاثیری ماندگار خواهد گذاشت

 

الگوریتم جستجوی گوگل همه چیز در مورد سیگنال ها است و این شرکت با شروع اوضاع COVID-19 در مارس 2020 موارد بسیار قوی را ارسال کرد. اگرچه مسلماً در آینده همه چیز تغییر می کند ، اما این تغییرات مانند دنیای سئو به عنوان یک تغییر پارادایم است. اگر هیچ چیز دیگری نیست ، آنها نشان می دهند که یک موتور جستجو گر مانند Google مایل است نتایج را در پاسخ به مسائل جهانی شکل دهد.آنچه این بحران انجام داده است ، آشکار ساختن نقاط کور و عدم آمادگی عمومی برای بسیاری از سازمان ها است ، برخی از آنها هنوز بهبود نیافته اند. در حال حرکت به جلو ، در اینجا چند توصیه مناسب برای بازاریابان و استراتژیست های SEO وجود دارد :

استراتژی ارتباطی بحران را با همکاری تیم ارتباطات شرکتی تدوین کنید. به یاد داشته باشید ، این “چگونگی رتبه بندی برای کلمات کلیدی در شرایط بحرانی” نیست ، بلکه بیشتر “چگونگی دستیابی به محتوای مفید ، به موقع و گاه فوری در مقابل مخاطبان نیازمند آن” نیست. اگر اطلاعاتی که مخاطبان شما به آن نیاز دارند این است که چگونه اتومبیل بعدی خود را هنگام شیوع ویروس کرونا بخرند ، همین امر نیز خواهد بود. اما برنامه ای برای انتقال جزئیات داشته باشیدبه این فکر کنید که چگونه می توانید کمک کنید . آیا می توانید خدمات یا محصولات رایگان را به اولین پاسخ دهندگان ارائه دهید؟ آیا مشتری شما می تواند از تخفیف مربوط به بحران بهره مند شود؟

برای سئو و رتبه بندی در صفحه ۱ گوگل در سال ۲۰۲۲ چکار کنیم؟ 

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما