اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)

اِی اِم پِی : وقت آن است که سرعت صفحه های تلفن همراه خود را افزایش دهید.هنگامی که گوگل به روزرسانی دوستانه بودن تلفن همراه را راه اندازی کرد و سرانجام آن را به یکی از عوامل رتبه بندی موتور جستجوی موبایل تبدیل کرد ، صاحبان سایت منتظر تجربه سریعتر موبایل بودند.خوب است که صفحات خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید . با این حال ، اگر صفحات مرورگر تلفن همراه به سرعت بارگیری نمی شوند ، این یک وقفه است که می تواند کاربران را از لذت بردن از محتوای شما منصرف کند.

بنابراین ، راه حل چیست؟ صفحات سریع موبایل  یا AMP

سرعت بخشی جدایی ناپذیر در طراحی صفحات وب است. داده های KISSmetrics نشان می دهد که ” حدود 40٪ از افراد صفحه وب را که بارگیری آن بیش از 3 ثانیه طول می کشد رها می کنند .”

علاوه بر این ، اگر یک سایت خرید آنلاین ۱۰۰.۰۰۰ دلار در روز درآمد کسب کند ، یک تأخیر صفحه ۱ ثانیه ای می تواند هر ساله ۲.۵ میلیون دلار از دست دادن فروش شما را متحمل شود.

طبق گفته گوگل ،  پلاگین AMP در آزمایشات اولیه زمان بارگیری را بین 15 تا 85 درصد کاهش می دهد.در دسامبر سال 2015 ، گوگل گفت که صفحات همراه شتابده ممکن است به یک عامل رتبه بندی تبدیل شود .

همانطور که انتظار می رفت ، مدیران وب ، بازاریابان و تیم های سئوکار شروع به تجزیه و تحلیل کردند که چگونه می تواند بر صفحات وب تلفن همراه تأثیر بگذارد. آنها چندین مورد را یافتند که به این واقعیت اشاره دارند که AMP در واقع تأثیر بسزایی در رتبه بندی موتور جستجوی موبایل دارد.به طور خلاصه ، صفحاتی که بهینه سازی شده AMP هستند بهتر و سریعتر رتبه بندی می کنند و مطمئناً بازدیدکنندگان صفحه موبایل بیشتری را به مشتری تبدیل می کنند.

صفحات شتاب داده شده تلفن همراه (AMP) چیست؟

  • اِی اِم پی (AMP) باید بخشی از استراتژی محتوای تلفن همراه شما باشد .
  • پلاگین AMP در نتیجه همکاری گوگل و توییتر متولد شد.
اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)
اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)

به زبان ساده ، صفحات همراه شتابده یک پروژه ابتکاری منبع باز است که برای بهینه سازی  و سئو سریعتر صفحات تلفن همراه طراحی شده است. این کار مانند این است که صفحه ای را که از قبل برای تلفن همراه مناسب است بارگیری کرده و سریعتر بارگیری آن را انجام دهید ، آن را به صورت اولیه حذف کنید AMP گواه دیگری بر تمرکز Google بر کاربران است.هر زمان که Google به روزرسانی جدیدی از این دست ارائه می دهد ، ممکن است فکر کنید که آنها صرفاً به فکر تولید پول بیشتر هستند.این در نهایت درست است زیرا هرچه کاربرانش شادتر باشند ، بیشتر به گوگل بازمی گردند و این به معنای تبلیغات بیشتر است.

اما ، گوگل علاقه زیادی به کاربران موتور جستجوی موبایل دارد. و شما هم باید انجام بدی.

صفحات سریعتر تلفن همراه + محتوای قابل خواندن = تجربه کاربری بهتر

پلاگین AMP چگونه کار می کند؟

افزونه AMP با کاهش جنبه مدیریت برچسب کد HTML و ارائه تنها مواردی که برای کاربران تلفن همراه مناسب است ، صفحه تلفن همراه شما را با سرعت بیشتری ارائه می دهد. AMP صفحات شما را با استفاده از کد HTML بهینه شده ارائه می دهد. انتظار می رود صفحات سریعتر بارگیری شوند زیرا برخی جنبه های خاص مدیریت برچسب کد HTML که در غیر این صورت سرعت صفحه را کاهش می دهند حذف می شوند. اگر جاوا اسکریپت در صفحات تلفن همراه شما باشد ، اسکریپت برای صفحات شتاب داده شده تلفن همراه شما ارائه نمی شود.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید بدانید:

1-با AMP ، شما باید از یک نسخه ساده CSS استفاده کنید.

2-شما فقط مجاز به استفاده از کتابخانه JavaScript هستید که AMP ارائه می دهد – از آنجا که کنترل آن را ندارید ، ممکن است بارگذاری تنبلی را تجربه کنید. این ممکن است تنها نقطه ضعف AMP باشد.

3-برای اینکه سایت های AMP هر بار کار کنند ، باید به درستی تأیید شوند

4-هیچ فرم در صفحات پلاگین AMP مجاز نیست.

۵-برای یک تجربه بهتر ، فونت های سفارشی باید به طور خاص بارگیری شوند.

۶-برای جلوگیری از تصاویر دمدمی مزاج (غیر استاندارد) ، حتماً قد و عرض را اعلام کنید.

7-اگر می خواهید ویدیوهایی در صفحه خود داشته باشید از پسوندهای مورد تأیید AMP استفاده کنید.

بنابراین ، هنگامی که شما پلاگین AMP را ادغام می کنید و از آن برای بهبود صفحات تلفن همراه خود استفاده می کنید ، چیزی که برای شما اهمیت بیشتری دارد سرعت و خوانایی است ، نه قابلیت اشتراک گذاری. ممکن است دکمه های اشتراک اجتماعی شما حتی به درستی نمایش داده نشود زیرا اکثر آنها با استفاده از JavaScript ساخته شده اند.

مزایای صفحات شتاب داده شده تلفن همراه:

بین سرعت سایت ، بازدید از صفحه و رتبه بندی موتور جستجوی موبایل ارتباط معنی داری وجود دارد.نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که هر زمان که یک صفحه وب خاص به سرعت بارگیری می شود ، کاربران مرورگر موبایل صفحات بیشتری را در سایت مشاهده می کنند و در نتیجه نرخ پرش را کاهش می دهند .وقتی نرخ پرش کاهش یابد و تجربه در سایت افزایش یابد ، Google به صفحه پاداش می دهد. شما نباید تعجب کنید که صفحات افزونه AMP دارای رتبه بالاتر از غیر AMP هستند.

صفحات وب پر جنب و جوش بارگیری سریع که کاربران آنها را دوست دارند: سرعت خون حیات صفحه مرورگر تلفن همراه شما است. محتوای عالی مهم است ، اما ، مگر اینکه صفحات شما در دسترس باشد ، کاربران آنها را نخوانند.به همین دلیل شما باید صفحات مرورگر تلفن همراه خود را بسیار سریع تنظیم کنید. AMP در دستیابی به آن به شما کمک می کند.به یاد داشته باشید که نحوه مصرف محتوا توسط مردم (به عنوان مثال ، مقالات ، پست های وبلاگ ، فیلم ها و پادکست ها) به طور چشمگیری تغییر کرده است. میزان انتشار محتوا فوق العاده است.

اگر صفحات تلفن همراه شما به کندی حلزون باشد ، کاربران مرورگر تلفن همراه را به مشتری تبدیل نمی کنید . آماده شوید تا با AMP افزایش چشمگیر سرعت صفحه را تجربه کنید .

گوگل به طور مداوم در حال بهبود سیستم های خود است. ما فکر کردیم که دوستانه بودن مرورگر موبایل تاکنون بزرگترین به روزرسانی است ، اما پس از آن پروژه AMP ظاهر شد.و این فقط می تواند به معنای یک چیز باشد: Google هنوز تمام نشده است. به روزرسانی ها ، ویژگی های پیشرفته و ابزارهای جدید الگوریتم موتور جستجوی موبایل همچنان در حال توسعه هستند.بنابراین ، شروع کنید به AMPProject.org مراجعه کرده و سرعت بخشیدن به صفحات تلفن همراه خود را شروع کنید.افزایش قابلیت مشاهده مرورگر تلفن همراه برای بازاریابان محتوا: Google نمایش نتایج AMP را در لیست های ارگانیک آغاز کرده است. این نتایج را می توانید با نمادهای AMP و به رنگ سبز مشخص کنید.

اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)
اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)

بدیهی است که هرچه نتایج شما بیشتر جلب توجه کند ، کلیک های بیشتری نیز خواهید داشت.این نمادهای AMP سبز قطعاً منجر به بهبود نرخ کلیک می شوند زیرا این نتایج موتور جستجوی موبایل از بقیه برجسته است.سپس کاربران موتور جستجوی موبایل شروع به جستجوی اختصاصی صفحات پلاگین AMP می کنند زیرا این صفحات سریعتر از صفحات معمولی تلفن همراه بارگیری می شوند.رتبه بندی پیشرفته موتور جستجو برای موبایل: بین سرعت سایت و نرخ تبدیل رابطه قوی وجود دارد . اگر کاربران در یک سایت بارگیری سریع خوشحال باشند ، به احتمال زیاد در یک لیست مشترک می شوند یا یک محصول را خریداری می کنند.از آنجا که سایت هایی که سازگار با موبایل هستند دارای امتیاز بالاتری در نتایج جستجوی تلفن همراه ارگانیک هستند ، صفحات توسعه یافته با AMP به احتمال زیاد در صفحات نتایج تلفن همراه (MRP) بالاتر از صفحات غیر AMP قرار می گیرند.

مهم چرا گوگلAMP  را راه اندازی کرد؟

عوامل حواس پرتی سایت های اینترنتی ، مانند تصویر هدر ، منوی پیمایش ، نوار کناری ، دکمه های اشتراک اجتماعی ، فرم ها ، پنجره های بازشو و سایر عناصر غیرضروری ، می توانند نرخ تبدیل شما را کاهش دهند.اما با AMP می توانید از حواس پرتی در صفحات مرورگر تلفن همراه خود خلاص شوید. این به این دلیل است که همه برچسب های کد HTML اجرا نمی شوند ، شما از یک نسخه ساده CSS استفاده می کنید و جاوا اسکریپت مورد بحث نیست (بیشتر). همچنین کد آن 6 برابر سبک تر است .

محبوب ترین شبکه های تبلیغاتی که از قابلیت AMP استفاده می کنند ؟

  • Amazon A9
  • AdReactor
  • Google Doubleclick
  • Flite
  • Adform
  • Google AdSense
  • AOL AdTech
  • Taboola
  • plista
  • Smart AdServer
  • Yieldmo
  • DotAndAds

در AMP ردیابی کاربر ساده شد: ارسال ترافیک به صفحات مرورگر تلفن همراه کافی نیست. همچنین باید بدانید که آنها چگونه وارد سایت شما شده اند.ردیابی به شما کمک می کند تا تعیین کنید افراد از کجا آمده اند ، صفحاتی را که مشاهده کرده اند و غیره.رفتار کاربر فقط هنگامی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد که آن را ردیابی کنید. با AMP ، سئو کار می توانند از چنین تجزیه و تحلیل مدیر برچسب برای انتخاب دو برچسب استفاده کنند.این برچسب ها به ردیابی خودکار داده های ضروری ، مانند کلیک / تبدیل ، ردیابی ویدیو و پیوند ، تعداد بازدیدکنندگان ، بازدید کنندگان جدید در مقابل بازگشت و سایر موارد کمک می کند.

سایر شرکت های ارائه دهنده راه حل های فناوری مانند WordPress ، Parse.ly ، Chartbeat ، LinkedIn ، Adobe Analytics ، Pinterest و البته توییتر نیز قبلاً از AMP پشتیبانی می کنند.

صفحات موبایل خود را برای AMP بهینه کنید:

صفحات شتاب داده شده تلفن همراه هنوز در دست توسعه است. طبق گفته توسعه دهندگان پروژه AMP ، Github ، “ما هر هفته روز پنجشنبه نسخه جدید AMP را به همه صفحات AMP فشار می دهیم .”پیش بینی می کنم ویژگی های جدیدی به آن وارد شوند. به عنوان مثال ، انتظار دارم ویژگی ای باشد که کاربران را قادر می سازد کدام نسخه از صفحه را مشاهده کنند ، نسخه AMP یا صفحه استاندارد تلفن همراه را انتخاب کنند.در هر صورت ، شما هنوز هم باید صفحات وب خود را برای AMP آماده کنید. به این ترتیب ، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد ، در تیم برنده خواهید بود.وقتی می خواهید صفحات وب خود را برای AMP بهینه کنید ، چندین گزینه وجود دارد. اگر مبتدی هستید ، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید حفظ حداقل دو نسخه از صفحه محتوای خود است.صفحه محتوای اصلی شما نسخه دوستانه مرورگر تلفن همراه است که کاربران مشاهده می کنند ، اما نسخه AMP آن صفحه خاص را نیز خواهید داشت که قطعاً سرعت را افزایش می دهد.همچنین بخاطر داشته باشید که نسخه های AMP حاوی کد اولیه HTML هستند ، که به عناصر فرم و JavaScript شخص ثالث اجازه نمی دهد.

معایب AMP:

به عنوان یک بازاریاب ، همه ما می خواهیم لیست ایمیل خود را ایجاد کنیم. نکته منفی AMP این است که به شما اجازه نمی دهد به راحتی به آن دست پیدا کنید.

علاوه بر این ، ممکن است نظرات کاربران و سایر فعالیت هایی که کاربران هنگام مشاهده محتوای شما در صفحه تلفن همراه در آن شرکت می کنند ، با AMP امکان پذیر نباشد.

برای شروع کار با AMP در حال حاضر ، اگر کاربر وردپرس هستید ، فقط باید افزونه وردپرس را در GitHub بارگیری و نصب کنید.به سادگی بر روی دکمه “بارگیری zip” کلیک کنید.توجه داشته باشید که می توانید پلاگین AMP را از طریق داشبورد وردپرس خود نصب کنید ، دقیقاً مانند سایر افزونه ها. این بسیار ساده است.

وقتی پلاگین را با موفقیت نصب و فعال کردید ، تنها کاری که باید انجام دهید ضمیمه “/ amp /” به صفحات ارسال وبلاگ خود است. نحوه مشاهده آن در مرورگر تلفن همراه به شرح زیر است:

اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)
اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)

اگر پیوند همیشگی دوستانه ندارید ، می توانید در عوض این “؟ amp = 1” را ضمیمه کنید.اعتبار سنجی و نیشگون گرفتن (inspect) و کشیدن را در Google Search Console فراموش نکنید . به این ترتیب ، می توانید به Google کمک کنید نسخه های AMP شما را سریعتر انتخاب کند.

نتیجه:

AMP واقعاً قدرتمند است. به عنوان یک ارتقا به صفحات دوستانه برای تلفن همراه ، به شما کمک می کند انتظارات گوگل مبنی بر بهینه سازی سرعت سایت خود را برآورده کنید.در آینده ، صفحات شتاب داده شده تلفن همراه بر بسیاری از تعاملات تلفن همراه رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد. من مطمئن هستم.در حالی که هم اکنون تمرکز بر AMP است ، فراموش نکنید که از استراتژی های اثبات شده بازاریابی موبایل استفاده کنید . به این ترتیب مشتری های موبایل را در سایت خود ایجاد کرده و تجارت خود را توسعه می دهیم.

منبع: سئو ورد

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما