اهمیت شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال

مردم دوست دارند که در بازاریابی دیجیتال شنیده شوند ، طوری احساس شوند که انگار مهم هستند. با کمک شخصی سازی ، بازاریابی توانسته است این کار را انجام دهد. این می تواند شامل ایمیل ها ، تبلیغات و موارد دیگر باشد ، همه چیز این روزها با توجه به مشتری طراحی شده است. برای درک اینکه شخصی سازی چگونه انقلابی در بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده است ، به مطالعه ادامه دهید.

شخصی سازی چیست؟

قبلاً زمانی بود که فقط گفتن نام ما در سطر موضوعی باعث هیجان ما می شد. در دنیای امروز ، شخصی سازی برای ارائه یک تجربه خوب به مشتریان و مشغول نگه داشتن آنها یک امر اساسی است. علاوه بر این ، مارک های مورد نیاز مارک ها را برای باقی ماندن در بازار فوق العاده رقابتی فراهم می کند.مردم به طور طبیعی به سمت مارک هایی تمایل دارند که احساس می کنند به آنها گوش می دهند و مسئله آنها را درک می کنند. آنها باید بدانند که ترجیحات و نیازهای آنها در نظر گرفته می شود. اینجاست که شخصی سازی وارد می شود و باعث می شود تا برندها به راحتی مشتریان خود را با ارزش بدانند.

اساساً ، هدف آن بهبود کارایی پیامی است که یک مارک می خواهد برای مخاطبانش پخش شود. با جمع آوری داده ها ، که سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد تا بتوان از آنها بهینه استفاده کرد ، محتوایی متناسب با نیازهای مختلف مشتریان مختلف ایجاد می شود.

چرا شخصی سازی در بازاریابی مهم است؟

بارها و بارها شخصی سازی یا حتی بازاریابی شخصی ثابت کرده است که واقعاً می تواند بر نحوه مشاهده مشتری از یک مارک تجاری تأثیر بگذارد و بازی بازاریابی خود را از بسیاری از رتبه ها و سئو بالا ببرد. بعلاوه ، با این عصر غالب دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم ، انتظارات مشتریان همیشه زیاد است. آنها می خواهند محتوای مربوط به آنها را ببینند و با راحت تر ساختن محتوای مناسب ، تجربه آنها را افزایش دهند. آنها آنچه را که می خواهند و بلافاصله جذب مارک هایی می شوند که مراحل مختلف سفر مشتری را ساده می کنند. اکنون این بازاریابان هستند که می توانند خواسته های خود را برآورده کنند و با کمک شخصی سازی کار بسیار خوبی انجام می دهند. همچنین ، با پیشرفت مداوم فناوری ، آنها فقط بهتر می شوند.

اثرات شخصی سازی

برخی از کانالهای عمده بازاریابی که تحت تأثیر شخصی سازی قرار گرفته اند در زیر آورده شده است: 

در بازاریابی PPC

هنگامی که افراد به صورت آنلاین جستجو می کنند ، آگهی های PPC 64.6٪ از کلیکهایی که انجام می دهند پاسخگو هستند. به همین دلیل است که هنگام ایجاد این کمپین ها ، نه تنها خلاقیت بلکه ارسال یک پیام شخصی تجربه مشتری را بالا می برد.دیدن تبلیغات مربوطه دسترسی به محصولی را که واقعاً می خواهند برای مشتریان تسهیل می کند. در حقیقت ، مردم معمولاً وقتی شرکت ها تبلیغات مربوط به خود را نشان نمی دهند ، اذیت و ناامید می شوند.

در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. شخصی سازی فقط اثربخشی آن را افزایش می دهد. این ارتباط ایمیل را برای خوانندگان افزایش می دهد ، باعث می شود آنها بیشتر شنیده شوند و احتمال باز شدن ایمیل ها را بسیار افزایش می دهد.روند کار با نام مشتری شروع می شود ، و پس از آن موضوع موضوع ایمیل ارسال می شود. این را می توان با در نظر گرفتن تاریخچه مشتری بهینه سازی کرد.

در بازاریابی تجارت الکترونیکی

شخصی سازی در تجارت الکترونیکی نه تنها به جذب مشتری جدید بلکه به ماندن در مشتری کمک می کند. این به افزایش تعداد خریدهای مکرر ، فروش بیشتر و در نهایت افزایش تبدیل و سپس فروش کمک می کند.درست از کنار هم قرار دادن توصیه های محصول ، ایمیل های مربوط به کنار گذاشتن سبد خرید ، آزمونهای در حال انجام و غیره ، شخصی سازی کمک زیادی به فروش بیشتر می کند. سرمایه گذاری مشتریان در نام تجاری یکی از اصلی ترین مواردی است که این فناوری به کار می برد

مزایای شخصی سازی در بازاریابی

برخی از مزایای اصلی شخصی سازی برای بازاریابی در زیر ذکر شده است:

1. تبدیل بیشتر

شخصی سازی با افزایش تضمینی در تبدیل و متعاقباً فروش همراه است. تحقیقی انجام شده است که نشان می دهد با اجرای شخصی سازی در یک وب سایت خاص ، 95٪ افزایش تعداد بازدیدکنندگان داشته است.

2. روابط طولانی مدت با مشتریان

پس از خرید ، مشاهده شده است که شرکتهایی که از تکنیک های بازاریابی موثرتر و شخصی سازی استفاده می کنند ، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند بهتر عمل می کنند. این به این دلیل است که به ایجاد ارتباطات پایدار با مشتریان هیجان انگیز کمک می کند.با کمک داده های مشتری و همچنین یادگیری ماشینی و محتوای بعدی و بهینه سازی محصول ، مارک ها می توانند تجربه غنی تری را به مشتریان ارائه دهند. این همان چیزی است که باعث می شود آنها برای کارهای بیشتر بازگردند.

3. افزایش تعامل

شخصی سازی فقط به فروش کمک نمی کند بلکه به ایجاد آگاهی از برند نیز کمک می کند. بسیاری از افراد خارج از آن ، مشتریان بالقوه شما که هنوز در مرحله تحقیق خود هستند ، می توانند اطلاعات مناسبی را بدست آورند و سپس آنها را به سمت شما سوق دهند. به این ترتیب ، شما همچنین منجر به دریافت بسیاری می شوید.

4. محتوای بهبود یافته

شخصی سازی نه تنها تجربه کاربر را بهبود می بخشد بلکه به مارک ها نیز کمک می کند تا به طور موثر روی محتوای خود کار کنند. به آنها در ایجاد محتوایی کمک می کند که باعث برجسته شدن و جلب توجه مشتریانی می شود که برای آن رقابت می کنند. در بسیاری از مواقع ، ما محتوایی ایجاد می کنیم که برای مخاطبانی که در نظر داریم مناسب می دانیم اما اینطور نیست. حتی پس از آن همه ساعت طولانی و توجه به جزئیات ، ممکن است هنوز نشانه را از دست بدهید. شخصی سازی اطمینان می دهد که این مورد برای شما اتفاق نمی افتد.

5شخصیت یک برند را می سازد

در حالی که بسیاری شخصی سازی را فقط به برخی از فن آوری ها محدود می کنند که همه چیز را خودکار می کند و “عنصر انسانی” را از دست می دهد ، اما لازم نیست که این مورد باشد. به عنوان مثال ، بازاریابان به راحتی می توانند گزینه پاسخ به آدرس را در برنامه ایمیل خودکار تنظیم کنند.

پس از این ، مشتریان فقط باید به سادگی بازخورد دهند و حتی هرگونه سوالی که ممکن است داشته باشند را رها کنند. این نوع سهولت در برقراری ارتباط به ایجاد هویت یک برند و ایجاد اعتبار آن کمک می کند.

نتیجه

همدلی و توجه می تواند شما را در امر بازاریابی مسیری طولانی کند. این دو با کمک شخصی سازی به طور موثر اهرم می شوند. بنابراین ، شما باید امروز با استفاده از شخصی سازی ، استراتژی بازاریابی خود را بالا ببرید و تجربه کاربر را بهبود ببخشید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما