اسکیما

آیا نشانه گذاری طرحواره | اسکیما یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟

اسکیما | schema چیست؟

اسکیما یا نشانه گذاری طرحواره (schema) در سئوی وب سایت گوگل شکلی از ریزداده است که توضیحات دقیق تری را برای نتایج جستجوی گوگل ارائه می دهد، مشابه آنچه که ریچ اسنیپت ها ارائه می دهند. به طور خلاصه، این یک واژگان رایج است که به موتورهای جستجو مانند Google، Yandex و Bing اجازه می دهد تا محتوای هر وب سایت خاصی را برای سئو بهتر درک کنند.

توانایی موتورهای جستجو برای تفسیر اطلاعات موجود در یک صفحه برای تطبیق آن با یک سوال مرتبط ضروری است.با در نظر گرفتن این موضوع، این سوال باقی می ماند: آیا گوگل از طرحواره به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند؟ در اینجا برخی از بینش ها در مورد این موضوع وجود دارد.در اوایل سال ۲۰۱۸، به‌روزرسانی «مقدمه‌ای بر داده‌های ساختاریافته» گوگل منتشر شد که بیان می‌کرد جستجوی گوگل سعی می‌کند تا زمینه محتوای یک صفحه را درک کند. با این حال، زمانی که صاحبان سایت از داده‌های صفحه ساختاریافته استفاده می‌کنند تا سرنخ‌های صریح در مورد محتوای صفحه را برای Google بگذارند تا بهتر درک کند، مزایایی را به همراه دارد.

اکنون، گوگل از صاحبان سایت دعوت می کند تا با استفاده از داده های ساخت یافته به آنها کمک کنند.خرد متعارف در بین کارشناسان سئو این بود که موتورهای جستجو از طرحواره به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کنند، اما در واقع در سئو مفید است.با این حال، به‌روزرسانی فوق سر و صدایی در جامعه سئو ایجاد کرد و بسیاری از افراد متعجب بودند که چه چیزی تغییر کرده است و پیامدهای آن در رتبه‌بندی صفحه چیست؟

آیا شواهدی برای طرحواره به عنوان یک عامل رتبه بندی وجود دارد؟

Schema.org توضیح داد که چرا موتورهای جستجو به طرح واره نیاز دارند. آنها گفتند که از آنجایی که مردم صفحات وب را می خوانند تا یک موضوع خاص را بهتر درک کنند، موتورهای جستجو با درک محدودی از اطلاعاتی که آن صفحات وب دارند، متفاوت عمل می کنند.

بنابراین، با افزودن برچسب‌های اضافی به HTML یک صفحه وب – برچسب‌هایی که اطلاعات صفحه را به موتورهای جستجو ارائه می‌دهند، خواه در مورد یک شخص خاص، مکان، ویدیو یا فیلم باشد – صاحبان سایت ممکن است به موتورهای جستجو و سایر سیستم‌ها کمک کنند تا درک بهتری داشته باشند. از مطالب موجود در صفحات خود و نمایش آن به شیوه ای مفیدتر و مرتبط تر در نتایج جستجو.

جالب توجه است، یک مطالعه موردی گوگل، Rakuten، یک شرکت تجارت الکترونیک ژاپنی را که کالاهای بسته بندی شده مصرفی را می فروشد، برجسته کرد. راکوتن پس از کار با جستجوی گوگل در سال 2017، ترافیک خود را از موتورهای جستجو 2.7 برابر افزایش داد تا استراتژی داده های ساختاریافته موفق تری داشته باشد.

گوگل همچنین خاطرنشان کرد که زمان ماندگاری 1.5 برابر افزایش یافته است.

مطالعه مشابهی در سال 2020 نشان داد که دو برابر تعداد سایت‌های دارای طرحواره در یک ماه بالاتر از سایت‌های بدون طرح قرار گرفته‌اند. آنها همچنین دریافتند که صفحاتی که محتوای غنی دارند بسیار بیشتر از صفحاتی که از طرحواره استفاده نمی کنند بهره می برند.

چرا طرحواره یک عامل رتبه بندی نیست؟

باید به چند نکته توجه داشت که گری ایلیز در Pubcon گفت، جایی که او گفت که افزودن ساختار به یک صفحه، گوگل را قادر می‌سازد تا درک بهتری از یک سایت داشته باشد.

علاوه بر این، او اضافه کرد که این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند و منجر به رتبه بندی بهتر شود، زیرا این روند را آسان تر می کند.در اینجا، Illyes روشن می کند که استفاده از طرحواره و رتبه بندی صفحه به طور غیرمستقیم مرتبط است.همچنین برای گوگل مفید است که درک بهتری از سازمان ها یا افرادی که در صفحه ظاهر می شوند داشته باشد تا رتبه بندی ساده تر شود.

جان مولر در توییتی در سال 2018 تأیید کرد که طرحواره عاملی در رتبه بندی سئوی گوگل برای وب سایت ها نیست. او اظهار داشت که هنگام استفاده از داده های ساخت یافته (SD) هیچ افزایش عمومی در رتبه بندی وجود ندارد. با این حال، SD می‌تواند به گوگل کمک کند تا بهتر بفهمد یک صفحه چیست، و تشخیص اینکه کجا برای هدف‌یابی بهبود یافته مرتبط است را آسان‌تر می‌کند.

چرا طرحواره یک عامل رتبه بندی نیست؟

با تمام این تاییدات، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که صرفاً استفاده از نشانه‌گذاری طرحواره، رتبه‌بندی صفحه را افزایش نمی‌دهد.

آیا طرحواره می تواند یک سایت را از نظر فنی قوی تر کند؟

در سال 2019، مولر در یک پاتوق ساعات کاری دفتر مرکزی Google Webmaster بحث کرد که استفاده از داده های ساختاریافته به گوگل کمک می کند تا بهتر بفهمد صفحه درباره چیست و بفهمد که صفحه کجا می تواند ارزشی را ارائه دهد. با این حال، فقط به این دلیل که صاحبان سایت از نقطه نظر فنی کارها را به درستی انجام می دهند به این معنی نیست که صفحات وب آنها به طور قابل توجهی بهتر می شود.

گوگل از طرحواره برای نشان دادن صفحات در نتایج جستجوی مرتبط تر استفاده می کند تا ترافیک بیشتری به صفحاتی که با موضوع جستجو مطابقت دارند ایجاد کند. با این حال، این بدان معنا نیست که گوگل صفحه را به کاربران بیشتری نشان می دهد یا آن را رتبه بندی می کند.

مولر مفهوم طرحواره را با HTML معتبری که به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود مقایسه کرد. هیچ یک از اینها به گوگل اطلاع نمی دهد که یک صفحه ارزش بیشتری را برای کاربران فراهم می کند.

نتیجه

Schema دقیقاً همانگونه عمل می کند که گوگل آن را در اعلامیه راه اندازی Schema.org در سال 2011 توصیف می کند – این باعث بهبود دید وب سایت های Google در سئو می شود.

در اینجا مزایای استفاده از طرحواره در صفحه وجود دارد:

  • ظاهر نتایج جستجو را با استفاده از ریچ اسنیپت ها بهبود دهید.

به سایت‌ها اجازه دهید برای درخواست‌های کاربر مرتبط نشان دهند که ممکن است گوگل ارتباط صفحه وب را درک نکرده باشد.زمانی که سایت برای جستجوهای مرتبط تر نشان داده می شود و کاربران محتوای جذاب تری پیدا می کنند، زمان اقامت را افزایش دهید.

  • مزایای نشانه گذاری طرحواره را برای سئو صفحه خود به حداکثر برسانید

نشانه گذاری طرحواره شکلی از داده های ساختار یافته است که می توانید آن را به صفحات وب خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای شما را درک کنند. هنگامی که به طور موثر استفاده می شود، می تواند دید سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود بخشد. ما در seoword در کمک به کسب‌وکارها در به حداکثر رساندن مزایای Schema Markup برای سئو سایت متخصص هستیم.

سئو ورد می تواند با اطمینان از پیاده سازی صحیح نشانه گذاری شما کمک کند و اطمینان حاصل کند که وب سایت شما به طور کامل برای خزیدن موتورهای جستجو بهینه شده است. تیم کارشناسان ما همچنین می‌توانند به شما در شناسایی انواع نشانه‌گذاری طرحواره مناسب برای محتوایتان کمک کنند و از طریق آزمایش و عیب‌یابی پشتیبانی ارائه دهند.

ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا رتبه‌بندی بهتری برای صفحات خود داشته باشید و دید وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش دهید. بهترین شیوه های سئو ما به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید و به شما مزیت بیشتری را می دهد که برای جلوتر از رقبای خود به آن نیاز دارید.

5/5 - (6 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما