آموزش ویدیویی ریدایرکت 301 صفحات پاک شده

اگر به هر دلیلی یکی از صفحات خود را اشتباها در سایت های که از سیستم مدیریت ورد پرس استفاده می کنند پاک کردید و آن صفحه توسط گوگل ایندکس شده بود اصلا با ریدایرکت ۳۰۱ نگران نباشید.

طبیعتا برای سئو سایت خود افزونه رنک مث  پرو (rank math pro) را ابتدای نصب قالب ورد پرس خود نصب و فعال نمودید. خوب اگر این کار را انجام داده اید دیگه جای نگرانی ندارید چون جدا از پنل گوگل وبمستر که صفحات 404 سایت خود را مشاهده می کنید با روشن کردن صفحات 404 افزونه رنک مث براحتی از طریق داشبورد مدیریت رنک مث متوجه 404 شدن بعضی از صفحات می شوید کافیست با رنک مث این مشکل را برطرف کنید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

1-وارد پنل رنک مث شده و به منو تغییر مسیرها وارد شوید.

2-در پنجره باز شده از بالای صفحه دکمه افزودن جدید را بزنید.

3- در پنجره باز شده جدید در قسمت url مبدا آدرس url  پاک شده را وارد کنید و گزینه روبروی این باکس روی کلمه دقیقا باشد.

4-در باکس پائین تر  url مقصد را آدرس فعال سایت یعنی صفحه جدید را وارد کنید.

توضیح ریدایرکت ۳۰۱:

یا صفحه جدید داخل سایت وجود دارد یا کلا پاک شده اگر کلا پاک شده یک صفحه جدید دقیقا با عنوان صفحه جدید بسازید یا اینکه از کش گوگل محتویات صفحه پاک شده را بازیابی کنید و از آن در صفحه جدید که می خواهید بسازید استفاده کنید(اینجا منظور این است که صفحه جدید عنوان و محتویاتش مانند صفحه پاک شده باشد

در مثال ویدیو سایت سئو ورد ما آدرس صفحه را تغییر دادیم و 404 خوردیم پس صفحه تو سایت هست فقط آدرسش عوض شده و تو گوگل صفحه قبلی ما ایندکس شده است و چون آدرسش تغییر کرده 404 میخورد پس ما باید یک تغییر مسیر از نوع 301 بزنیم که مورد قبول الگوریتم های گوگل است و به گوگل بگوئیم که آدرس صفحه جدید چیست.

5- در باکس پایین تر نوع تغییر مسیر را 301 انتخاب میکنیم.(تغییر مسیر دائمی)

6-سپس دکمه تغییر مسیر را میزنیم.(تمام)

در ادامه ویدیو تغییر مسیر آدرس صفحات پاک شده با ریدایرکت ۳۰۱ را ببینید:

4.4/5 - (7 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما