ویدئوهای کوتاه و سئو

گوگل ویدئوهای کوتاه را در SERP نمایش می دهد؟

از زمان شروع همه‌گیری ، شاهد افزایش زیادی در تماشای ویدئوهای کوتاه Reels و TikTok بوده‌ایم. آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به این روندهای جدید (ویدیوهای فرم کوتاه گوگل) علاقه دارید؟

اگر هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید Google در حال کار بر روی روش هایی برای نمایش بیشتر ویدیوهای کوتاه در نتایج جستجو است و یک فرصت برای سئو سایت شما است.

این بیانیه را دانیل مارشاک، مدیر محصول گوگل در پادکستی با SEJ بیان کرد که در آن او به اشتراک گذاشت که شرکت در حال حاضر متوجه شده است که ویدیوها بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند، عمدتاً به این دلیل که این قالب می تواند اطلاعات بیشتری را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهد.

در واقع، او درست می گوید: داده ها نشان داده است که انتظار می رود ویدیوهای آنلاین بیش از 82 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده را در سال 2022 تشکیل دهند.

در یک ویدیو، ما می‌توانیم احساسات، حرکت و لحن صدا را ببینیم، عناصری که یک متن یا تصویر نمی‌تواند به وضوح ارائه کند.

همه ما می‌دانیم که با رونق TikTok، بسیاری از شرکت‌های دیگر شروع به کشف این قالب جدید کردند، مانند Instagram که منبع “Reels” را اضافه کرد و YouTube که شامل “Youtube Shorts” است.

هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند و تاکنون مفهوم استانداردی از ویدیوی کوتاه نداریم. با این حال، مارشاک ادعا می کند که ویدیوهای “کوتاه” آنهایی هستند که کمتر از پنج دقیقه طول دارند و در یک نسبت عمودی ضبط شده اند.

ویدئو از دیدگاه گوگل

همه ما می دانیم که گوگل مکانیزمی باورنکردنی و بسیار هوشمند برای خزیدن و سازماندهی تمام صفحات نتایج دارد. دیدن اینکه جستجوهای ما امروزه چقدر دقیق هستند بسیار عالی است: مهم نیست که چه موضوعی را جستجو می کنیم، همیشه می توانیم صفحاتی را پیدا کنیم که به سؤالات ما پاسخ می دهند.

با این حال، بیشتر پیشنهادات گوگل فقط محتوای نوشتاری است و دلیل آن این است که در خواندن و درک متن بسیار خوب است.

مطالعه ای توسط Stone Temple نشان داد که موتور جستجوی گوگل به 74.3 درصد از 5000 سؤال پاسخ داده است و از این پاسخ ها، 97.4 درصد دقت بالایی دارد. اما آیا سعی کرده اید ویدیوها را در گوگل پیدا کنید؟ اگر این کار را می‌کردید، فکر می‌کنم مانند من متوجه می‌شدید: Google برای خزیدن ویدیو ساخته نشده است و احتمالاً نتایج عجیبی از جستجوهای خود پیدا کرده‌اید، درست است؟

این به این دلیل است که ویدیوها بسیار پیچیده‌تر از متن هستند، و این در واقع دلیلی است که ویدیوها ممکن است از تصاویر و متون غنی‌تر باشند. در یک ویدیو، اطلاعات زیادی برای درک وجود دارد، مانند علائم صوتی، بصری، تصاویر، حرکات، عبارات و عناصر دیگر.

دانیل به اشتراک گذاشت که گوگل چند تیم دارد که در حال انجام تحقیقاتی هستند که چگونه خزنده ها می توانند متن/صوتی را از یک ویدیو استخراج کنند تا آن اطلاعات را با برخی عناصر دیگر، مانند تشخیص کاراکترها و علائم بصری ترکیب کنند. با انجام این کار، دسته بندی و نمایش آنها در نتیجه برای موتورهای جستجو آسان تر خواهد بود.

آنها هنوز در ابتدای آن پیشرفت ها هستند، اما من از قبل در مورد اینکه در پایان چگونه به نظر می رسد هیجان زده هستم. دوست دارید آن را ببینید؟

چرا ویدیوهای کوتاه؟

ما می توانیم قبول کنیم که هرگز به اندازه امروز محتوای موجود در اینترنت وجود نداشته است. ما می‌توانیم تمام اطلاعاتی را که می‌خواهیم در هر قالب ممکن پیدا کنیم، که واقعاً خوب است، زیرا به هر فرد اجازه می‌دهد روشی را که ترجیح می‌دهد برای مصرف آن اطلاعات انتخاب کند.

هنگامی که به طور خاص در مورد مارک ها و مشتریان آنها صحبت می شود، HubSpot، یکی از شرکای Content ، تحقیقی را در مورد ترجیحات مصرف کننده نسبت به تلاش های بازاریابی برند انجام داد . نگاهی به آنچه آنها دریافتند:

  • منبع : Hubspot

در اینجا می‌توانیم ببینیم که ویدیوها شماره یک در لیست هستند و واقعاً من را شگفت‌زده نمی‌کند زیرا 60 درصد از ترافیک اینترنت حول ویدیو می‌چرخد . به گفته همین منبع، مدت زمان ویدیوها در حال کوتاه شدن است. در اینجا نمودار دیگری از Tech Smiths آمده است که طول ویدیوها را نشان می دهد:

 گوگل ویدئوهای کوتاه را در SERP نمایش می دهد؟
  • منبع : TechSmith

دیدن این داده ها کاملا منطقی است که چرا گوگل به فکر استفاده از مکانیسم های موتور جستجو برای نمایش ویدیوهای کوتاه (حداکثر 5 دقیقه) در صفحه نتایج است. من صادقانه آن نوع دارایی ها را ترجیح می دهم زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که می توانیم بدون صرف زمان زیاد برای انجام این کار کشف و یاد بگیریم.

ویدیوهای کوتاه می توانند سرگرم کننده و روشنگر باشند. به آن ویدیوهای DIY یا نحوه انجام فکر کنید. آنها بسیار سرگرم کننده تر از متن ایستا هستند. مردم همچنین می‌توانند موسیقی و حرکت را شامل شوند، و آن را راهی برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مخاطب به شیوه‌ای جذاب‌تر می‌سازند، زیرا آنها واقعاً غوطه‌ور هستند.

چرا حالا گوگل اینقدر به ویدیو اهمیت می دهد؟

و با توجه به آنچه در اینجا می بینم، من تنها نیستم، زیرا “مصرف کنندگان تلفن همراه بیشتر احتمال دارد که یک قطعه 30 ثانیه ای را تماشا کنند تا در یک پست وبلاگ یا کپی بازاریابی” .

  • از دیدگاه بازاریابی

برای کسانی که هنوز فکر می کنند ویدیوهای کوتاه فقط برای نوجوانانی است که دوست دارند روندهای آنلاین ایجاد کنند، ممکن است با این حقایق شگفت زده شوید:

  1. 84 درصد از مردم متقاعد شدند که یک محصول یا خدمات را بر اساس ویدیوی برندها بخرند.
  2. 72 درصد از مردم ویدیو در مقابل متن را برای یادگیری یک محصول یا خدمات جدید ترجیح می دهند. ( رنگ شناسی )
  3. 68٪ از مردم با خوشحالی یک ویدیوی تجاری را اگر کمتر از یک دقیقه باشد تماشا می کنند.
  4. 93 درصد از بازاریابان از طریق ویدیوی رسانه های اجتماعی مشتری پیدا کرده اند .
  5. بیش از نیمی از بازاریابان (51٪) که از برنامه ویدیویی کوتاه برای افزایش سرمایه گذاری خود در سال 2022 استفاده می کنند.
  6. 63 درصد از بازاریابان می گویند محتوای ویدیویی بهترین بازگشت سرمایه را در رسانه های اجتماعی دارد.

زمان آن رسیده است که نگاهی گسترده تر به نحوه تولید محتوا بیندازیم. اما، البته، همیشه به یاد داشته باشید که درک کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند و در کدام کانال‌ها قرار دارند. همانطور که قبلاً در پست‌های دیگر اشاره کردیم، بهترین استراتژی‌های بازاریابی آنهایی هستند که مشتری محور هستند.

در صورتی که تصمیم دارید با آن استراتژی پیش بروید، مهم است که به یاد داشته باشید که مردم به فیلمنامه ها و تولیدات دقیق اهمیتی نمی دهند. آن‌ها می‌خواهند در عرض چند ثانیه با شما، برند و محصولتان آشنا شوند، پس خلاق باشید!

در اینجا چند ایده از ویدیوهای کوتاه برای بررسی وجود دارد:

  • ویدئوهای محصول
  • ویدئو سوالات متداول
  • جلسات پرسش و پاسخ با سوالات ارسال شده توسط مشتریان
  • یک روز با تیم
  • روندهای اجتماعی
  • آموزش های چگونه
  • نکات آسان

این فرصتی برای ویروسی شدن است. طبق گفته Wyzowl ، مردم ویدئوها را دو برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری به اشتراک می گذارند. همچنین، بینندگان می‌خواهند بیشتر از آن سبک‌های ویدیوی آموزشی را ببینند، زیرا در زندگی روزمره آنها بسیار مفید هستند.

بنابراین، اگر برندها شروع به قرار دادن آموزش و مشارکت به عنوان یکی از اولویت‌های خود کنند، ممکن است فرصت‌های ژنرال اصلی و آگاهی بیشتر از برند را به دست آورند.

من کنجکاو هستم که ببینم آن به‌روزرسانی‌های جدید Google ما را به کجا می‌برند، و چگونه تیم‌های بازاریابی از آن ویدیوهای خوراکی و آسان برای مصرف استفاده خواهند کرد. به هر حال، اگر کسی در مورد خرید محصول شما مطمئن نیست، به نظر شما کدام گزینه را انتخاب می کند؟ برندی که فقط پی‌دی‌اف و پست‌های وبلاگ دارد، یا برندی که علاوه بر محتوای نوشتاری، یک ویدیوی توضیح‌دهنده سرگرم‌کننده نیز دارد؟

چرا حالا گوگل اینقدر به ویدیو اهمیت می دهد؟

گوگل در حال حاضر کنترل همه چیز را دارد، چرا آنها به این نیاز دارند؟

این ویژگی به فردی که در جستجوی ویدیو است اجازه می‌دهد در پلتفرم گوگل بماند و برای مشاهده ویدیو به برنامه اصلی منتقل نشود. یک شخص می تواند به سادگی روی نتیجه جستجوی ویدیو کلیک کند و نسخه وب باز می شود. آنها باید روی دکمه برگشت کلیک کنند تا خارج شوند – بنابراین در Google باقی می مانند.

به عبارت دیگر “یک مکانیزم سرگرمی ویدئویی اجتماعی!” حداقل، این چیزی است که seoword حدس می زند.

seoword

این برای بازاریابان دیجیتال | سئوکار ها چه معنایی دارد؟

گوگل سال‌هاست که محتوای ویدئویی را فهرست‌بندی می‌کند و در سال ۲۰۱۵ با توییتر برای فهرست‌بندی نتایج جستجو همکاری می‌کند. آیا فیس بوک یا تیک تاک می تواند بعدی باشد؟ همانطور که گوگل محصول را مقیاس می کند، می تواند ابزار جالبی برای نمایه سازی و نمایش محتوای ویدیویی برتر از رسانه های اجتماعی باشد.

درست مانند زمانی که گوگل قطعه‌های Feature را منتشر کرد، ما به عنوان بازاریاب دیجیتال شروع به یادگیری نحوه بهینه‌سازی برای بهینه‌سازی آن‌ها در موقعیت بهتر یا حتی نشان دادن آن‌ها کردیم. این همان مسیر را دنبال خواهد کرد.

ما باید بدانیم که گوگل چگونه این ویدیوها را انتخاب می کند و دقیقاً از کجا. این به مشتریان (آینده و فعلی) کمک می کند تا در رتبه اول گوگل قرار گیرند . با درک چرایی و چیستی Google که این را از طریق جستجو منتشر می کند، در صورت امکان به رشد مشتریان ما (و شرکت خودمان) کمک می کند.

بدیهی است که این ممکن است برای همه کار نکند. هرچه بیشتر درک کنیم که آیا ویدیو ها خاص عملکرد بهتری دارند، بهتر می توانیم مشتریان خود را هدایت کنیم.

4.7/5 - (9 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما