گوگل سیگنال

گوگل سیگنال | Google Signals ویژگی جدید آنالیتیکس

گوگل سیگنال چیست؟ Google Signals

شرط کلیدی ویژگی جدید برای جمع‌آوری و بازگرداندن داده‌ها این است که کاربران تنظیمات شخصی‌سازی آگهی‌ها را روشن کرده باشند، بنابراین به گوگل اجازه می‌دهد از اطلاعات آنها برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده کند.

گوگل سیگنال یک گزارش جدید Google Analytics Cross Device است، مشابه گزارش User-ID.

در این مورد، گوگل آنالیتیکس جلسات و نوع دستگاه را برای همه کاربرانی که وارد حساب‌های گوگل خود شده‌اند و تبدیل شده‌اند، ردیابی می‌کند. پس از فعال شدن این ویژگی، گوگل آنالیتیکس قادر است دستگاهی را که اولین کلیک از آن انجام شده است، دستگاه های دیگری که کلیک های مختلف در مسیر سفر مشتری از آن ها انجام می شود و در انتها دستگاهی که منجر به تبدیل می شود را تشخیص دهد.

بیایید مثالی را ببینیم: کاربر اولین تبلیغ را در تلفن هوشمند کلیک می کند، سپس روی تبلیغ دوم روی تبلت کلیک می کند و در نهایت تبدیل را روی دسکتاپ کامل می کند (موبایل > تبلت > دسکتاپ). اکنون می توانید یک نمای کلی (تجمعی) از تعاملات بین دستگاهی کاربران و نحوه رسیدن آنها به تبدیل نهایی ایجاد کنید. این ویژگی کمک بزرگی به بهبود بازاریابی مجدد و گزارش دهی می کند.

چگونه Google Signals را فعال کنیم؟

برای فعال کردن گوگل سیگنال باید یک بنر آبی رنگ بالای نام حساب کاربری خود مشاهده کنید که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

پس از کلیک بر روی “شروع به کار” در صفحه جدیدی در گوگل آنالیتیکس قرار می گیرید که در آن از شما سوال می شود که آیا می خواهید Google Signals را برای تمام ویژگی های حساب، برای آن ویژگی یا برای ویژگی های خاص فعال کنید.با کلیک بر روی “فعال سازی” به بخش “مجموعه داده ها” گوگل آنالیتیکس هدایت می شوید، جایی که می توانید بررسی کنید که آیا گزینه “مجموعه داده برای سیگنال های گوگل” تیک خورده است یا خیر.

چگونه Google Signals را فعال کنیم؟
چگونه Google Signals را فعال کنیم؟

گوگل سیگنال چه گزارش هایی ارائه می دهد؟

در سمت چپ، در زیر برچسب مخاطب، گزارش جدیدی به نام دستگاه متقاطع پیدا خواهید کرد. بیایید ببینیم چه نوع گزارشی گنجانده شده است.

همپوشانی دستگاه

مشابه گزارش متقاطع دستگاه از طریق نمای User-ID، از طریق این گزارش جدید می‌توانید درک بهتری از همپوشانی دستگاه‌هایی که کاربران برای تعامل با سایت و تبدیل آن‌ها به کار گرفته‌اند به دست آورید.

مسیر دستگاه

این گزارش توالی دستگاه هایی را که کاربران در مسیر تبدیل به کار گرفته اند نشان می دهد.

برای مثال، [Desktop] > [Mobile] نشان می‌دهد که کاربران ابتدا از یک دستگاه رومیزی و سپس از یک دستگاه تلفن همراه با محتوای شما درگیر شده‌اند.

یک فیلتر برای مسیریابی موجود است. از طریق فیلتر می توانید کل مسیر تبدیل (همه مراحل در مسیر)، قبل (مراحل قبل) و/یا بعد (پس از تبدیل) را مشاهده کنید.

مسیریابی به درک سفر کاربر قبل، حین و بعد از شروع یک هدف، رویداد یا مشاهده صفحه کمک می کند.این ویژگی اجازه می دهد تا رفتار کاربر را در تمام تعاملات با سایت ارزیابی کنید، به عنوان مثال دستگاه های مسیریابی قبل از اجرا شدن رویداد Exit Intent.

کانال ها

داده‌های گزارش بر اساس مدل انتساب آخرین کلیک غیر مستقیم است. این گزارش کانال‌هایی را نشان می‌دهد که بر اساس معیارهای معمول کسب، رفتار و تبدیل منجر به تبدیل می‌شوند.

دستگاه جذب

این گزارش دستگاه های کلیدی استفاده شده توسط کاربران را برای تعامل با سایت یا تبدیل نشان می دهد. این بسیار جالب است زیرا می‌توانید مشاهده کنید که حجم درآمد بر اساس دستگاه اکتساب در مقایسه با سایر دستگاه‌ها تجزیه می‌شود، که نوعی مدل انتساب است.

گوگل سیگنال چه گزارش هایی ارائه می دهد؟
گوگل سیگنال چه گزارش هایی ارائه می دهد؟

محدودیت ها

در حال حاضر به عنوان گوگل سیگنال در نسخه بتا است

نمی‌توانید بخش‌ها را برای گزارش‌های بین دستگاهی اعمال کنید

محدودیت 250 هزار جلسه (برای محدوده داده انتخابی) قبل از انجام نمونه گیری

Google Data Studio، Big Query، i Custom Report/Tables و User-ID views پشتیبانی نمی شوند و بنابراین نمی توانند از داده های جمع آوری شده توسط گوگل سیگنال استفاده کنند.

چنین داده هایی برای چه مواردی مفید هستند؟

بهینه سازی سفر مشتری بسته به دستگاهی که توسط کاربران استفاده می شود

تقویت بازاریابی مجدد با هدف قرار دادن دسته‌های خاص کاربران/دستگاه

افزایش ارتباط تبلیغات متقابل دستگاه

در نهایت رشد سئو سایت

5/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما