گوگل دنس چیست؟ Google Dance

گوگل دنس چیست؟ Google Dance

گوگل دنس یا رقص گوگل Google Dance | به الگوریتم گوگل اشاره دارد که سعی می کند رتبه سئو سایت شما را در SERP ها ارزیابی کند. معمولاً بعد از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل ، زمانی که رتبه‌بندی Google در نوسان است، نوسان بیشتری مشاهده می‌کنید.

دنس گوگل چیست؟

Google Dance  سطح بالایی از نوسانی است که یک وب سایت، صفحه وب یا سایر محتوای جدید در سایت شما تجربه می کند، در حالی که تعیین می شود در چه موقعیتی باید قرار گیرد تا رتبه موتور جستجوی مطلوبی داشته باشد.

این به این معنی است که صفحه جدید منتشر شده شما که در موتورهای جستجو بسیار پایین شروع می شود (موقعیت 100) به طور دوره ای به موقعیت بالاتری می رسد تا Google بتواند واکنش کاربران را ببیند.

اگر الگوریتم گوگل ببیند که افراد روی صفحه شما کلیک می کنند، وقت خود را صرف آن می کنند و از محتوا لذت می برند، به صفحه شما با رتبه های بالاتر پاداش می دهد.

رقص گوگل چه زمانی اتفاق می افتد؟

پتنت گوگل پشت رقص گوگل

برای توضیح بیشتر، گوگل رتبه صفحه شما را تغییر می دهد بدون اینکه هیچ عامل رتبه بندی دیگری تحت تاثیر قرار گیرد تا ببیند با استفاده از پتنت تابع انتقال رتبه چه اتفاقی می افتد.

تغییر رتبه یک سند با اعمال تابع انتقال رتبه

یک سیستم رتبه اول مرتبط با یک سند را تعیین می کند و رتبه دوم مرتبط با سند را تعیین می کند که در آن رتبه دوم با رتبه اول متفاوت است. این سیستم همچنین در طول یک دوره انتقال که در طول انتقال از رتبه اول به رتبه دوم رخ می دهد، تغییر می کند.

همانطور که می بینید، این پتنت از عوامل رتبه بندی تصادفی برای قرار دادن شما در صفحات نتایج استفاده نمی کند. صفحات را در یک محیط کنترل شده آزمایش می کند.

  • چرا گوگل می رقصد؟

Google Dance به پدیده پرش صفحات وب سایت در رتبه بندی اشاره دارد زیرا گوگل رتبه های خود را تنظیم می کند و صفحات را مجدداً ارزیابی می کند. رقص گوگل به عنوان ” عامل رتبه بندی تصادفی ” نیز شناخته می شود . وقتی یک وب سایت را ویرایش می کنید یا به آن اضافه می کنید، انتظار تغییرات در SERP های گوگل طبیعی است. با این حال، اغلب اوقات، دنس گوگل باعث نوسانات می شود، حتی زمانی که چیزی تغییر نکرده باشد.

فقط گوگل است که سعی می کند تصمیم بگیرد که آیا کاربران محتوا، وب سایت یا صفحه وب شما را دوست دارند یا خیر.

  • رقص گوگل چه زمانی اتفاق می افتد؟

رقص گوگل می تواند تحت تأثیر این عوامل قرار گیرد:

  1. سن : وب سایت ها و صفحات جدید تمایل بیشتری به رقصیدن دارند.
  2. رقابت پذیری : کلمات کلیدی رقابتی تر/صنایع/مکان ها بیشتر می رقصند.
  3. لینک سازی : لینک های جدید (بک لینک ها) و قدرت آن لینک ها (لینک های قدرتمند) روی رقص تاثیر می گذارد.
  4. تغییرات : صفحات جدید، یک وب سایت جدید، طراحی مجدد/بازسازی شدید وب سایت.
  5. الگوریتم جدید:  زمانی که گوگل به روز رسانی ایندکس را انجام می دهد
  • رقص گوگل چقدر طول می کشد؟

مدت زمان بستگی به عوامل مشابه دارد. به نظر می رسد شرایط رقابتی تر در SERP های Google بیشتر می رقصند و (نوسانات) شدیدتر دارند. این پرش معمولاً پس از تعیین مقدار صفحه توسط گوگل متوقف می شود، که ممکن است روزها یا حتی هفته ها طول بکشد.

  • کجا می توانم رقص گوگل را دنبال کنم؟

بهترین و دقیق ترین راه برای ردیابی رایگان نتایج موتورهای جستجو ، استفاده از کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ برای مشاهده رتبه وب سایت شما است. این دو ابزار داده‌های دقیقی را در مورد نمایش‌ها، کلیک‌ها ، CTR و میانگین موقعیت کلمات کلیدی و صفحات به شما می‌دهند. همچنین می‌توانید برای یک دوره آزمایشی ۷ روزه ۷ دلاری با Ahrefs ثبت‌نام کنید یا از یک ابزار ردیابی کلمات کلیدی ارزان مانند Keyword.com برای ردیابی رقص کلمات کلیدی استفاده کنید.

  • وقتی سایت من می رقصد چه کار کنم؟

منتظر رقص گوگل باشید. وقتی Google Dance اتفاق افتاد، به انجام همه کارهای معمولی که می‌خواهید مطابق با بهترین استراتژی‌های SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) و شیوه‌های بازاریابی دیجیتال ادامه دهید، و نترسید.

  • رقص گوگل چند وقت یکبار  و چه روزی اتفاق می افتد؟

در زمان الگوریتم قدیمی گوگل، رقص گوگل تقریباً هر ماه یک بار رتبه بندی را تغییر می داد. با الگوریتم فعلی گوگل، وب سایت همیشه در حال به روز رسانی و تجزیه و تحلیل محتوای وب است، بنابراین نوسانات نسبت به گذشته کمتر چشمگیر است. Google Dance همچنان رتبه‌بندی را تغییر می‌دهد، و هر زمان که وب‌سایت خود را تغییر می‌دهید، باید نوساناتی را پیش‌بینی کنید. برخی گزارش داده اند که بیشترین تغییرات در روزهای دوشنبه رخ می دهد، اما رتبه بندی گوگل می تواند هر روز تغییر کند.

  • چرا رقص گوگل مهم است

رقص Google مهم است زیرا می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد و در نتیجه از طریق جستجوهای ارگانیک در Google ترافیک بیشتری به صفحه شما وارد کند. نکته مهم در مورد گوگل دنس این است که اغلب تغییرات موقتی هستند : در حالی که گوگل صفحات را دوباره می خواند و رتبه بندی مجدد می کند، وب سایت شما ممکن است تغییرات کوچکی را در موقعیت های جستجوی گوگل تجربه کند.این نوسانات طبیعی است و نباید باعث وحشت شود. اگر به دلیل نوسانات جزئی Google Dance بلافاصله سعی کنید با وب سایت خود دستکاری کنید، ممکن است اوضاع را بدتر کرده و بر رتبه شما در گوگل تأثیر منفی بگذارد.

گوگل دنس و سئو

گوگل دنس و سئو

اگر وب‌سایت شما توسط متخصصان سئو بهینه‌سازی می‌شود، گوگل متوجه می‌شود که تغییراتی در حال ایجاد شدن است. گاهی اوقات وقتی گوگل روش های سئوکار را تشخیص می دهد، به طور موقت تاثیر منفی بر وب سایت شما می گذارد و رتبه آن را پایین تر می آورد.

در پتنت الگوریتم گوگل، به وضوح بیان می‌کند که « رتبه یک سند ممکن است در ابتدا در پاسخ به تغییر مثبت در اطلاعات مبتنی بر پیوند کاهش یابد. پس از مدتی، رتبه سند ممکن است به مقدار جدید حالت پایدار (هدف) خود برسد.

گوگل تشخیص می دهد که یک تغییر مثبت لزوماً منجر به افزایش سریع رتبه نمی شود و در واقع ممکن است برعکس عمل کند. نمودار ارائه شده نشان می دهد که چگونه لینک سازی مثبت می تواند باعث افت رتبه گوگل و به دنبال آن افزایش مداوم شود.

نکته کلیدی در اینجا صبر است: اگر به آن زمان بدهید، Google به آهستگی به اقدامات خوب سئو کلاه سفید پاداش می دهد. اگر نسبت به یک جهش منفی در نتایج موتور جستجوی Google خود بیش از حد واکنش نشان دهید، Google ممکن است فعالیت شما را علامت گذاری کند زیرا تشخیص می دهد که شما در حال فریب دادن سیستم برای رسیدن به صفحه یک هستید.

سئوی خوب زمان می برد . اجازه ندهید رقص گوگل استراتژی های سئوی شما را تضعیف کند: نوسانات را کم کم بگیرید و به اجرای شیوه های سئوی باکیفیت ادامه دهید و رتبه گوگل شما به آرامی بالا می رود.

4.9/5 - (12 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما