چگونه پردازش زبان طبیعی(NLP) باعث جذب مخاطب به سطح بعدی می شود؟

آیا به دنبال راه هایی برای به حداکثر رساندن تاثیر تلاش های بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود هستید که منجر به افزایش مشتریان ، سود و رشد و سئو می شود؟

بیشتر به پردازش (Natural Language Processing) یا زبان طبیعی (NLP) نگاه کنید.آن را به عنوان فناوری در نظر بگیرید که به رایانه ها اجازه می دهد زبان انسان را درک کنند. NLP چیزی است که به یک دستیار مجازی مانند Alexa امکان می دهد آهنگ مورد علاقه شما را به فرمان صوتی پخش کند یا چراغ های خانه خود را فقط با صدای خود خاموش کند دنیای امروز به راحتی استفاده از NLP را برای کارها سریعتر و لذت بخش تر برای کاربران یکپارچه کرده است.

پردازش زبان طبیعی (NLP) چیست؟

به زبان ساده ، پردازش زبان طبیعی فناوری ای است که به ماشین ها اجازه می دهد با انسان ارتباط برقرار کنند.این یک نوع هوش مصنوعی است که سیری را قادر می سازد سوالات شما را بفهمد و به Google قدرت می دهد تا نتایج جستجو را ارائه دهد – حتی اگر چند کلمه را اشتباه تایپ کنید .

NLP مفهوم جدیدی نیست در حقیقت ، مطالعات اولیه NLP در طول 1950 انجام شد.

در بیش از 70 سال از آغاز به کار ، زبان طبیعی بیش از یک روش جدید و هیجان انگیز برای وارد کردن اطلاعات به رایانه ها و سایر دستگاه های تکنولوژیکی تبدیل شده است.

پردازش زبان طبیعی به ابزاری بسیار ارزشمند تبدیل شده است که نه تنها باعث می شود ماشین ها زبان انسان را بفهمند بلکه اطلاعاتی را که دریافت می کنند ارزیابی کنند.

این پیشرفت ها NLP را به عنصری ارزشمند برای بازاریابان دیجیتال و طیف وسیعی از دیگر متخصصان بازاریابی تبدیل کرده است.

از این گذشته ، هرچه اطلاعات بیشتری در مورد ترجیحات ، علایق و عادات مخاطبان خود جمع آوری کنید ، فروش محصولات یا خدمات خود به آنها آسان تر است.

تفاوت بین NLP ، AI و یادگیری ماشین چیست؟

این اصطلاحات مفاهیم منحصر به فردی را در دنیای هوش مصنوعی نشان می دهند.

هوش مصنوعی | Artificial Intelligence

هوش مصنوعی طیف وسیعی از فناوری را در بر می گیرد که به رایانه ها اجازه می دهد هوش را معمولاً از طریق حل مشکلات نشان دهند.الگوریتم های هوش مصنوعی این قدرت را دارند که به ماشین ها در انجام وظایف تصمیم گیری کمک کنند.علاوه بر این ، هوش مصنوعی توانایی مرتب سازی و تجزیه و تحلیل داده های زمان واقعی برای آگاهی از تصمیمات را دارد.

یادگیری ماشین | Machine learning

این شاخه ای از هوش مصنوعی است که به ماشین ها اجازه می دهد تا به تدریج دقت خود را از طریق الگوریتم ها و داده های در حال توسعه بهبود بخشند. یادگیری ماشینی به رایانه اجازه می دهد تا شما را در شطرنج مغلوب کند یا خودرو تسلا برای رانندگی خودش مسیر یابی کند.این به معنای تقلید از فرایند یادگیری انسان ها ، سازگاری مداوم برای بهبود خود ، پیش بینی های هوشمندانه و کشف بینش است.

پردازش زبان طبیعی

NLP شاخه دیگری از هوش مصنوعی است که به رایانه ها در درک زبان انسان کمک می کند.یکی از وظایف اصلی NLP دریافت ورودی زبان گفتاری و تبدیل آن به قالب نوشتاری است.علاوه بر این ، NLP می تواند برای پردازش ورودی های زبان نوشتاری ، مانند جستجوی Google استفاده شود.حتی اگر کلمه ای غلط املایی داشته باشد ، به رایانه اجازه می دهد تا منظور شما را بفهمد و نتایج مرتبط را تولید کند.

پردازش زبان طبیعی چگونه کار می کند؟

NLP با تجزیه زبان ورودی به قطعات کوچک به دست می آید که می توانند با استفاده از بردارسازی متن پردازش ، تجزیه و تحلیل و معنی داده شوند. بردارسازی متن ورودی زبان را به چیزی تبدیل می کند که کامپیوتر می تواند آن را درک کند.سپس رایانه از الگوریتم هایی برای شناسایی و پردازش قواعد زبان استفاده می کند – به عنوان مثال ، تمایل یک صفت به یک اسم در زبان انگلیسی قبل از آن یا این واقعیت که یک کلمه می تواند چندین معنی مختلف داشته باشد.

برای اینکه یک رایانه از یک سوال یا فرمانی که به زبان انسان نوشته یا نوشته شده است استفاده کند ، باید از آنچه تحلیل های نحوی و معنایی نامیده می شود استفاده کند.

تجزیه و تحلیل نحوی | Syntactic analysis

این نوع تحلیل به ماشین ها کمک می کند تا قوانین گرامری کلاسیک را با ورودی های زبان کاربران مقایسه کنند.با تجزیه و تحلیل نحوی ، رایانه می تواند شروع به شناسایی الگوهایی کند که در زبان انسان قابل درک است و همچنین الگوهایی که منطقی نیستند.

تحلیل معنایی |  Semantic analysis

از سوی دیگر ، تحلیل معنایی شامل معنای واقعی مرتبط با ورودی های زبان است. از الگوریتم ها برای ردیابی تفسیر کلمات مختلف و همچنین ساختار جمله استفاده می کند.در نتیجه ، ماشین می تواند زبان را به همان روشی که انسان درک می کند درک کند.تجزیه و تحلیل معنایی زمینه ای را فراهم می کند تا رایانه شانس بیشتری برای ارائه پاسخ مناسب به کاربران بر اساس ورودی آنها داشته باشد.

آیا NLP در زندگی روزمره شما وجود دارد؟

آره!

در دنیای دیجیتالی امروزه ، NLP نقش مهمی در زندگی روزمره بسیاری از افراد ایفا می کند.راحتی کاملی که پردازش زبان طبیعی فراهم می کند ، آن را به یک نیروی دائمی در فناوری مدرن تبدیل می کند.چه بدانید و چه ندانید ، NLP به احتمال زیاد در خانه ، دفتر کار ، ماشین شما وجود دارد – و لیست همچنان ادامه دارد.

چند نمونه امروزی از NLP شامل ابزارهای ترجمه آنلاین ، عملکرد متن گفتگوی تلفن های هوشمند و توانایی گفتن “Hey، Siri” و پرسیدن هر سوالی که در ذهن شما ایجاد می شود. با این حال ، این تنها نوک کوه یخ است که در مورد NLP در زندگی روزمره مطرح می شود.آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه ایمیل های شما به طور خودکار در فیلترهای مختلف مرتب می شوند ، خواه “اجتماعی” باشد یا “تبلیغاتی”؟

➤ NLP قدرت تجزیه و تحلیل ایمیل های شما و تعیین محل تعلق آنها را دارد.

یک مثال دیگر ، متن پیشگویی است که ممکن است هنگام نوشتن یک ایمیل یا پیام متنی ظاهر شود.

توانایی رایانه یا تلفن شما برای پیش بینی آنچه شما بیشتر احتمالاً در آینده می گویید بر اساس ظرفیت آن در پردازش و تجزیه و تحلیل ورودی های زبان گذشته است.علاوه بر این ، NLP در هر عملکرد دیجیتالی که به ماشین برای پردازش یا درک زبان نیاز دارد ، وجود دارد.

➤ اگر می خواهید از عملکرد “پست صوتی بصری” در تلفن خود استفاده کنید ، که به کاربران اجازه می دهد پیام های پست صوتی را به جای گوش دادن به آنها بخوانند ، NLP در حال کار است.

چگونه از NLP در بازاریابی دیجیتال استفاده می شود؟

توانایی پردازش زبان طبیعی در تجزیه و تحلیل – و حتی پیش بینی – ورودی های زبان ، طیف وسیعی از اطلاعات را در مورد ویژگی ها ، علایق ، نیازها و ترجیحات کاربران نشان می دهد.برای بازاریابان دیجیتال ، این اطلاعات بسیار ارزشمندی است که همزمان مخاطبان هدف یک شرکت را شناسایی کرده و بهینه سازی شیوه های بازاریابی را برای تبدیل آنها به مشتریان پولی کمک می کند.به این ترتیب ، NLPبه بازاریابان دیجیتال کمک می کند تا به تعدادی از اهداف دست یابند ، خواه تولید محتوای موثرتر یا انتخاب بهترین کلمات کلیدی باشد.

راههای زیر را که از NLP برای تقویت تلاش های بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما استفاده می شود ، بررسی کنید .

به لطف چت بات ها ، NLP قدرت جذب سرنخ ها و در نهایت تبدیل آنها به مشتریان پولی را دارد.اگر وب سایت شرکت شما دارای روت چت با قابلیت های NLP نیست ، تعداد قابل توجهی از تبدیل ها و فروش های احتمالی را از دست می دهید. چت بات ها بسیار مفید هستند زیرا توجه شخصی را که مشتاق آنها هستند به مشتریان می دهند.

با این حال ، از آنجا که ربات های چت می توانند از NLP برای درک و پاسخگویی به سوالات مشتریان استفاده کنند ، نیازی به داشتن نمایندگان واقعی و زنده در خط مقدم وب سایت شما نیست.

NLP با توانایی اصلاح پاسخهای خودکار و آموزش دستگاه برای تشخیص نیازهای مختلف مشتریان ، می تواند در وقت ، پول و ناامیدی شما در وب سایت شما صرفه جویی کند.

واکنش های مخاطبان خود را بسنجید

شما به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال ، زمان قابل توجهی را برای ارزیابی واکنش های مخاطبان نسبت به محتوای خود صرف می کنید. محتوایی که عملکرد خوبی دارد ، در نتیجه مشارکت بالا و افزایش تبدیل ، نوار محتوا و اهداف آینده شرکت شما را تعیین می کند.از سوی دیگر ، محتوایی که ضعیف عمل می کند ، آنچه را که مخاطبان به آن پاسخ نمی دهند به شما نشان می دهد ، که دانستن آن نیز به همان اندازه مهم است. NLP با ردیابی و تجزیه و تحلیل زبانی که برای پاسخ دادن به آن یا توصیف آن استفاده می کند ، به شما کمک می کند تا احساسات مخاطبان خود را در مورد محتوای خود تعیین کنید .

چگونه می توانید تبدیلات آنلاین خود را افزایش دهید

کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید.هر بازاریاب باتجربه ای می داند که موفقیت در بازار دیجیتال امروز به توانایی شناسایی کلمات کلیدی که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند بستگی دارد.با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود ، احتمالاً رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو خواهید داشت و در نهایت منجر به تبدیل بیشتر ، سود و به رسمیت شناخته شدن نام تجاری می شوید. NLP یک ابزار غیر قابل تعویض در کمک به بازاریابان دیجیتال برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای جذب مخاطبان خود ثابت کرده است. این به این دلیل است که به آنها اجازه می دهد بررسی کنند که چه نوع نتایج با تغییرات کلمات کلیدی مرتبط ایجاد می شود.

به عنوان مثال ، صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) با جستجوی “تبلیغات” ، “دوره های تبلیغاتی” بسیار متفاوت خواهد بود.برای انتخاب ترکیبی از کلمات کلیدی که به بهترین شکل به هدف جستجو پاسخ می دهند ، باید این نوع ظرافت ها را بدانید .

محتوای هدفمند تولید کنید

همانطور که پردازش زبان طبیعی به بازاریابان اجازه می دهد تا بهترین کلمات کلیدی را برای مخاطبان خود ردیابی کنند ، این نیز یک دارایی ارزشمند برای ایجاد محتوا است.موفق ترین محتوا با ارجاع به رویدادهای جاری ، پاسخ به نیازهای مشتریان و به طور کلی در یک بازار آشفته توجه خود را به خود جلب می کند. NLP می تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا با مخاطبان خود در گفتگوی مداوم بمانند.این می تواند با ردیابی داغترین موضوعات یا انجام ممیزی بر روی محتوای شما انجام شود تا ببینید چه چیزی در زرادخانه شما کم است. با NLP ، می توانید مطمئن شوید که محتوای شما هرگز “اخبار قدیمی” نیست.

با دستیاران مجازی مخاطبان خود را افزایش دهید

دستیاران مجازی بخشی از زندگی بسیاری از مردم است.آنها به صورت دستیار خانگی مانند Alexa ، Siri یا تعدادی بلندگوی هوشمند دیگر ارائه می شوند.استفاده از NLP در شیوه های بازاریابی دیجیتال به معنای افزایش مخاطبان است – و دستیاران مجازی می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

آنها به شما امکان دسترسی به داده های بسیار شخصی مصرف کننده را می دهند که به شما کمک می کند محتوای شما را به سمت مناسب ترین مخاطب هدایت کنید.و درخواست های گفتاری به دستیاران مجازی می تواند طیف وسیعی از کلمات کلیدی مرتبط را ارائه دهد که به بازاریابان اجازه می دهد تا مخاطبان مورد نظر خود را تقویت کنند.

آیا NLP در زندگی روزمره شما وجود دارد؟

جمع بندی: استفاده از قدرت پردازش زبان طبیعی برای موفقیت حرفه ای

NLP به عنوان یکی از شاخه های متعدد هوش مصنوعی ، ابزاری تأثیرگذار است که به بازاریابان دیجیتالی اجازه می دهد تا بهتر به مخاطبان هدف خود خدمت کرده و دسترسی خود را گسترش دهند.

در واقع ، می توان از آن برای افزایش تبدیل مشتریان ، یافتن کلمات کلیدی مرتبط و انجام تجزیه و تحلیل احساسات در بین مشتریان و نام بردن چند برنامه استفاده کرد.

مطالب کاربردی:

سئو LCP، FCP، FID، CLS

محتوای خوب همیشه برای رقابت در سئو کافی نیست؟

رابطه بین سئو و سفر مشتری

افسانه های صفحه فرود را در مورد سئو سایت شنیده اید؟

داده های هدف و سئو سایت

چگونه می توانید لحن صدای برند خود را توسعه دهید؟

تفاوت سئوی ارگانیک و سئوی محلی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما