چگونه نرخ پرش | بانس ریت سایت |Bounce Rate را کاهش دهیم: 12 نکته موثر

اگر می‌خواهید سایت خود را بازاریابی کنید و فروش بیشتری داشته باشید، مهم است که بدانید نرخ پرش وب یا بانس ریت سایت چیست.فقدان این دانش می تواند به سئو سایت شما آسیب بزند. در این آموزش سئو، معنای آن و چگونه می توانید آن را کاهش دهید، بحث خواهیم کرد.

نرخ پرش | بانس ریت | Bounce Rate چیست؟

نرخ پرش، که بر حسب درصد تعریف می شود، تعداد کاربران یا بازدیدکنندگانی است که بدون انجام اقدام خاصی مانند نهایی کردن خرید، دانلود فایل و غیره، صفحه ای را ترک می کنند.

قبل از حرکت به جلو، اجازه دهید روشن کنیم که داشتن نرخ پرش 0٪ غیرممکن است مگر اینکه بازدیدکنندگان بسیار کمی داشته باشید. همه کسانی که در صفحه وب یا وب سایت شما قرار می گیرند به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند نمی شوند. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توانید نرخ پرش را کاهش دهید، که در این پست برخی از آنها را به شما نشان می دهیم.

چرا کنترل نرخ پرش یا بانس ریت مهم است؟

اکنون که می دانید نرخ پرش به چه معناست، بیایید در مورد اهمیت آن صحبت کنیم.

به یاد داشته باشید که کاربرانی که در سایت شما قرار می گیرند احتمالاً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. اما، اگر آنها بلافاصله برگشتند، به این معنی است که شما نتوانستید آنها را درگیر نگه دارید. این ضرر است زیرا ممکن است کاربر به سراغ شخص دیگری رفته و از او پول دربیاورد.

بانس ریت یک فاکتور رتبه‌بندی است . صفحاتی که نرخ پرش پایینی دارند به احتمال زیاد در صفحه اول گوگل قرار می گیرند.

در نهایت، نرخ پرش بسیار بالا نشان می دهد که مشکلی در سایت شما وجود دارد. این می تواند هر چیزی از نقص طراحی گرفته تا محتوای ضعیف باشد.

نرخ پرش خوب چیست؟

ارائه یک عدد ممکن است سخت باشد زیرا به عوامل مختلفی از جمله جایگاه و سن سایت شما بستگی دارد که در زیر مشخص شده است:

  • سایت های خرده فروشی و تجارت الکترونیک: 20٪ – 45٪
  • سایت های  25٪ – 55% B2B
  • سایت مبتکر و نوآور – 30٪ – 55٪
  • سایت های غیر تجارت الکترونیک – 35% – 60%
  • صفحات فرود – 60٪ – 90٪
  • وبلاگ ها، سایت های خبری – 65% – 90%

وبلاگ ها معمولاً دارای نرخ پرش بسیار بالایی هستند – تا 90 درصد. سایت های تجارت الکترونیک می توانند تا 20 درصد نرخ داشته باشند. علاوه بر این، تا حد زیادی به این بستگی دارد که ترافیک شما از کجا می آید.

برای مثال، کاربرانی که از طریق ایمیل مارکتینگ به سایت شما می آیند، بیشتر از کاربرانی که از طریق جستجوی ارگانیک وارد سایت شما می شوند، در آن باقی می مانند. با این وجود، طبق گزارش  منابع رسمی سئو ، میانگین نرخ بین 41 تا 51 درصد است.

اگر در مورد اینکه نرخ پرش خوب چیست، سردرگم هستید، مطمئن شوید که نرخ پرش خود را با سایر مشاغل موجود در بازار خود مقایسه کنید. شما به راحتی می توانید نرخ پرش را از طریق ابزارهایی مانند Google Analytics پیدا کنید. این ابزار فقط می تواند به شما بگوید که نرخ پرش بالا یا بسیار پایین دارید، اما نمی تواند آن را برای شما کاهش دهد.

چرا نرخ پرش من اینقدر بالاست؟

اگر ندانید که چه چیزی باعث آن شده است، رفع مشکل می تواند دشوار باشد. بنابراین، اجازه دهید ابتدا در مورد آنچه که باعث پرش بازدیدکنندگان می شود صحبت کنیم.

  1. صفحه آن چیزی نیست که آنها انتظار داشتند

بنابراین کاربر «بهترین کفش» را جستجو می کند و در صفحه ای قرار می گیرد که در مورد کیفیت بهترین کفش صحبت می کند.با فرض اینکه کاربر به دنبال خرید بهترین کفش است، ممکن است به دلیل این که فرد علاقه ای به دانستن کفش ندارد، او فقط به خرید یک جفت علاقه مند است.

  1. طراحی ضعیف

هیچ کس وب سایتی را که زشت به نظر می رسد دوست ندارد. باور کنید یا نه، تعداد زیادی از افراد سایت شما را بر اساس ظاهر آن قضاوت می کنند.اکثر کاربران بلافاصله پس از فرود از سایت خارج می شوند زیرا سایت غیرحرفه ای به نظر می رسد.

  1. UX بد

این یک عامل مهم دیگر است.سایتی که استفاده یا پیمایش آن سخت است، کاربران را جذب نمی کند.هرچه راحت تر پیدا کردن چیزی که شخص نیاز دارد باشد، نرخ پرش کمتر خواهد بود.

  1. کاربران آنچه را که نیاز داشتند پیدا کردند

کاربری که به دنبال خواندن در مورد “ویژگی های بک لینک است ممکن است به وبلاگ آموزش سئو سایت سئو ورد | seoword شما بیاید، در چند ثانیه وبلاگ را مرور کند و صفحه را ببندد زیرا به چیز دیگری علاقه مند نیست.علاوه بر این، یک کاربر ممکن است چندین سایت را به طور همزمان باز کند – همه در مورد یک موضوع بحث می کنند – اگر آنچه را که از یک سایت دیگر نیاز دارند، سایت شما را ببندد.

کلید افزایش درآمد برای هر کسب و کاری در درک و به حداکثر رساندن میانگین ارزش سفارش نهفته است. فرقی نمی‌کند محصولات فیزیکی را بفروشید یا خدمات دیجیتالی، افزایش میانگین ارزش سفارش شما تنها تا 10 درصد می‌تواند به طور قابل توجهی سود شما را افزایش دهد.

نحوه بهبود بانس ریت چگونه است؟

  1. شماره 1 ویدیوها را به صفحه خود اضافه کنید

صفحاتی که حاوی ویدیو هستند، از نرخ پرش کمتری برخوردار هستند . شما با جاسازی ویدیوهای خود، میانگین زمان کاربر خود را در یک صفحه تقریبا دو برابر کنید. «مردم به طور متوسط ​​2.6 برابر بیشتر زمان خود را در صفحات دارای ویدیو نسبت به صفحات بدون ویدیو صرف می‌کنند.

مفهوم ساده است. کاربران عاشق ویدیوها هستند. بیشتر مردم ترجیح می دهند تماشا کنند و نخوانند. این از دیدگاه های دیگر نیز مهم است زیرا ما تمایل داریم آنچه را که تماشا می کنیم در مقایسه با آنچه می خوانیم بیشتر به خاطر بسپاریم.

دریافت که جاسازی ویدیوها در صفحات می تواند نرخ پرش را تا 11 درصد کاهش دهد.

با این حال، هنگام افزودن ویدیو باید چند نکته را به خاطر بسپارید. آنها باید مرتبط و با کیفیت بسیار بالا باشند. برای مثال، صفحه‌ای درباره «نحوه کاهش نرخ خروج کاربر» می‌تواند حاوی ویدیویی باشد که این فرآیند را توضیح می‌دهد.

می توانید ویدیوها را در سرور خود آپلود کنید یا آن را در آپارات به صورت رایگان میزبانی کنید. با این حال، مطمئن شوید که از پخش خودکار خودداری کنید زیرا ممکن است حواس‌تان را پرت کند.

در حالی که ویدیوها مفید هستند، هر کسی که در صفحه شما قرار می گیرد ممکن است علاقه مند به تماشای یک ویدیو نباشد.

آنها ممکن است در حال گوش دادن به یک آهنگ یا فایل باشند، که اگر ویدیو در صفحه شما به طور خودکار شروع به پخش کند، ممکن است مختل شود. اگر می خواهید ویدیو را به تنهایی پخش کنید، حداقل مطمئن شوید که بی صدا است.

  1. حتماً یک نوار جستجو اضافه کنید

نوار جستجو به کاربران کمک می کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. مطمئن شوید که دکمه جستجو را باز و به وضوح قابل مشاهده نگه دارید.

طبق گزارشی کادر جستجو باید حداقل 27 نویسه عرض داشته باشد. این بسیار مهم است زیرا نوار متوسط ​​فقط 18 کاراکتر عرض دارد.

افراد زیادی به این واقعیت توجه نمی کنند زیرا امکان تایپ پرس و جوهای طولانی تر حتی در کادرهای کوتاه نیز وجود دارد، اما مشکل اینجاست که کاربران به دلیل اندازه نوار نمی توانند کل پرس و جو را ببینند. این می تواند بررسی یا ویرایش پرس و جو را بسیار دشوار کند.

یک گزینه بسیار خوب برای حل این مشکل، معرفی یک نوار جستجوی پویا است که با شروع تایپ کردن در کادر، به طور خودکار بزرگتر می شود.

یکی دیگر از گزینه های خوب این است که نوار را چسبناک کنید و آن را در قسمت بالایی ثابت کنید تا کاربران بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. اگر کسی نتواند آن را ببیند، داشتن نوار جستجو فایده ای ندارد.

  1. از سرعت بارگذاری غافل نشوید

کاربران امروزی بی تاب هستند. آنها هرگز در صفحه وبی که بارگذاری آن خیلی طول می کشد، نمی مانند.

طبق گزارش ، صفحاتی که دیر بارگذاری می شوند، 72 درصد بالاتر از سایت هایی که بارگذاری سریع دارند، نرخ پرش بیشتری دارند. اما سوال اینجاست که سرعت یک وب سایت چقدر باید باشد ؟

اول از همه، وب سایتی که بارگذاری کامل آن بیش از 3 ثانیه طول می کشد، بسیار کند در نظر گرفته می شود. برای بهترین نتیجه، محتوای وب سایت شما باید در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود.

یک سایت با بارگذاری سریع به عنوان نرخ پرش پایین است و تمایل دارد در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) در رتبه بالایی قرار گیرد.

به همین دلیل منطقی است که همیشه سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید.

در اینجا آنچه می توانید برای بهبود زمان بارگذاری انجام دهید آورده شده است:

  • درخواست های HTTP را به حداقل برسانید
  • ترکیب و کوچک کردن فایل ها
  • به تعویق انداختن بارگیری جاوا اسکریپت
  • زمان را برای اولین بایت به حداقل برسانید
  • یک میزبان خوب پیدا کنید
  • از پخش خودکار خودداری کنید
  • سایت خود را فشرده کنید
  • فعال کردن کش
  1. پیشنهادهای ویژه را در صفحه خود نمایش دهید

نکته کلیدی در جذب کاربران و ماندن آنها در صفحه با ارائه چیزی هیجان انگیز در ازای آن نهفته است.

می توانید کدهای تخفیف ویژه ای را معرفی کنید تا افراد تمایل داشته باشند صفحات دیگر را بررسی کنند و در سایت شما بمانند. استفاده از تایمرهای شمارش معکوس را در نظر بگیرید. همانطور که در مقاله نحوه استفاده از تایمرهای شمارش معکوس برای افزایش تبدیل با مثال توضیح داده شد ، تایمرهای شمارش معکوس می توانند در افزایش تبدیل و بهبود نرخ پرش بسیار موثر باشند.

برای الهام گرفتن به eBay نگاه کنید. فروشگاه تجارت الکترونیک پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه‌ای را در بالای صفحه نمایش می‌دهد که به سختی از دست می‌دهید  eBay بنری ارائه می دهد که شما را به ماندن در وب سایت و خرید بیشتر وادار می کند

برای اینکه این ترفند کار کند، پیشنهاد نمایش داده شده باید بسیار مرتبط و شخصی باشد. به عنوان مثال، اگر صفحه شما در مورد حیوانات خانگی است، پس تبلیغ باید در مورد غذای گربه، دامپزشکان و غیره باشد.

  1. از قالب بندی هوشمند استفاده کنید

همانطور که قبلا توضیح داده شد، کاربران از سایت هایی که به نظر کثیف و زشت به نظر می رسند، لذت نمی برند.مهم نیست محتوای شما چقدر ارزشمند یا آموزنده باشد، اگر از نظر بصری غیرجذاب به نظر برسد، هیچ کس در صفحه باقی نمی ماند و آن را می خواند.

در اینجا نکاتی برای بهبود جذابیت بصری محتوای وب سایت شما وجود دارد:

  • از پاراگراف های کوچک استفاده کنید تا متن خیلی سنگین به نظر نرسد
  • از تصاویر بصری مانند تصاویر و ویدیوها استفاده کنید تا افراد را درگیر خود نگه دارید
  • برای اطمینان از اینکه صفحه خوب به نظر می رسد، از فاصله ها مراقبت کنید
  • از عناوین فرعی استفاده کنید تا کاربران بتوانند فوراً بدانند چه چیزی را ارائه می دهید
  • از لیست برای برجسته کردن پیام‌های مهم استفاده کنید (همانطور که من انجام دادم!)

این به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت مطالب شما را مرور کنند و نکاتی را که برای آنها ارزشمند است شناسایی کنند. با این حال، شما باید بدانید که کجا خط را بکشید.

این اشتباه را نکنید که از سرفصل های غیر ضروری یا معرفی تصاویر در هر پست استفاده کنید. این فقط ظاهر را خراب می کند و پیمایش صفحه را دشوار می کند.

  1. زمان صرف شده و نرخ پرش را مقایسه کنید

من تشخیص می دهم که آیا مشکل مربوط به یک صفحه وب است یا کل سایت.

زمان صرف شده در سایت شما معیار بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر زمان کلی صرف شده خوب باشد اما نرخ پرش بالا باشد، ممکن است مشکل از محتوای صفحات خاص باشد.به طور مشابه، اگر نرخ پرش بالا باشد و زمان صرف شده در سایت شما بسیار کم باشد، ممکن است محتوا گمراه کننده باشد یا ممکن است مشکلاتی در طراحی وجود داشته باشد.

مطمئن شوید که ارقام مختلف را با هم مقایسه کنید تا مشخص کنید چه چیزی باعث بالا رفتن نرخ پرش می شود.

  1. از عوامل حواس پرتی خلاص شوید

دادن انتخاب های زیاد به بازدیدکنندگان می تواند حواس را پرت کند. همچنین بارگذاری وب سایت شما با اطلاعات بیش از حد و استفاده از فونت های بد است.این می تواند منجر به سردرگمی و اختلال در عملکرد شود.طراحی را ساده کنید، شلوغی را کاهش دهید و از شر عوامل حواس پرتی خلاص شوید.این برای صفحات فرود بسیار مهم است. بنابراین، انتخاب طرح یا مضامین وردپرس مناسب – اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید – که بتواند این معیارها را برآورده کند، مهم است. آنها باید فقط یک عنصر را مورد بحث قرار دهند.

اگر مطمئن نیستید چه عناصری در یک صفحه باعث حواس پرتی کاربران می شوند، از تست A/B استفاده کنید. این ویژگی می تواند شناسایی عیوب را آسان تر کند.

  1. کمک مناسب را ارائه دهید

کاربران زمان کافی برای ماندن در تلفن و منتظر شدن برای اتصال به یک نماینده را ندارند.

آنها می خواهند بلافاصله پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند. بنابراین، مطمئن شوید که در هر صفحه یک بخش پرسش‌های متداول (در صورت امکان) گنجانده شده و منابع دقیق یا بخش دانشی در اختیار داشته باشید که به همه سؤالات کاربر در مورد تجارت، محصول یا خدمات شما پاسخ می‌دهد.

علاوه بر این، ویژگی چت زنده را نیز معرفی کنید. حدود 79 درصد از مشتریان چت زنده را ترجیح می دهند زیرا به صرفه جویی در زمان کمک می کند. به علاوه، این ابزار پشتیبانی با بالاترین میزان رضایت مشتری با 92 درصد است.

همه کسب‌وکارها چت زنده ارائه نمی‌دهند و بسیاری از آنها همچنان به گزینه‌های پشتیبانی تلفن و ایمیل سنتی که پرهزینه‌تر و زمان‌بر هستند، پایبند هستند.

اتصال کاربران به یک عامل را آسان کنید. این یکی از بهترین ترفندها برای کاهش نرخ پرش است.

دکمه های چت زنده شناور را در صفحه خود قرار دهید. این نه تنها نرخ پرش را کاهش می دهد، بلکه تبدیل را نیز بهبود می بخشد.

  1. محتوای خود را بهبود بخشید

بهبود محتوا چندین مزیت دارد. تبدیل را افزایش می دهد، بازدیدکنندگان را آموزش می دهد و نرخ پرش را بهبود می بخشد.

ما قبلاً در مورد استفاده از تصاویر، ویدیوها در محتوای شما و دنبال کردن قالب بندی هوشمند صحبت کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که صفحات شما به راحتی قابل مرور هستند. با این حال، این همه چیز مهم نیست.

مهمتر از همه، محتوای شما باید آموزنده و مرتبط باشد. به خاطر آن صفحاتی ایجاد نکنید. هر کلمه را حساب کنید و یک CTA در صفحه اضافه کنید. این ترفند ساده می تواند نرخ پرش را کاهش دهد و به فروش بیشتر شما کمک کند .

ارتباط یک مسئله مهم است زیرا ممکن است صفحه شما برای کلمات کلیدی رتبه بندی شود که خیلی خوب پاسخگو نیستند. بهترین راه برای حل این مشکل این است که ببینید صفحات شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و بر اساس آن تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید.

علاوه بر این، اضافه کردن یک فهرست محتویات قابل پرش را در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

این باعث کاهش نرخ پرش و چسباندن کاربران به صفحه شما می شود.

  1. از پیوندهای داخلی غافل نشوید

آیا می خواهید از نرخ پرش پایین لذت ببرید؟ مطمئن شوید که از یک استراتژی لینک سازی داخلی هوشمندانه استفاده می کنید.پیوندهای داخلی در نگه داشتن افراد در صفحه شما و تشویق آنها برای بررسی بیشتر محتوای شما موثر است. با این حال، با افزودن لینک به هر کلمه دیگر اشتباه نکنید.

فقط به صفحاتی پیوند دهید که به صفحه ارزش اضافه می کنند. در غیر این صورت، صفحه نامرتب و غیرحرفه ای به نظر می رسد.

بهترین استراتژی این است که به صفحات مرتبط با محتوای شما پیوند دهید. به عنوان مثال، یک مقاله در مورد سئو باید فقط به صفحاتی که در مورد سئو بحث می کنند یا توضیح می دهند و نه صفحاتی که موضوعات دیگر را توضیح می دهند پیوند دهد.

  1.  تبلیغاتی را که مزاحم هستند حذف کنید

ما تبلیغات را دوست داریم، آنها به وب سایت ها کمک می کنند تا درآمد کسب کنند و می توان از آنها برای تبلیغ محصولات و خدمات خاص استفاده کرد. اما، این واقعیت باقی می ماند که تبلیغات می توانند مزاحم باشند. به همین دلیل است که تعداد زیادی از کاربران اینترنت از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند.

بازدیدکنندگان می‌خواهند در سایتی باشند که تجربه‌ای غیر مزاحم ارائه می‌دهد. پیشنهاد می کنیم از تبلیغات بومی استفاده کنید زیرا بر تجربه مرور تأثیر نمی گذارند و همچنین کاملاً مؤثر هستند.

تبلیغات را در جایی قرار ندهید که بازدیدکنندگان احتمال بیشتری برای جستجوی اطلاعات دارند، به عنوان مثال: کادر جستجو، ناحیه محتوا و نوار منو.

  1. از پنجره های خروجی استفاده کنید

یک راه خوب برای افزایش تعامل، استفاده از پاپ آپ های خروجی است. آنها نه تنها برای هدف قرار دادن کاربران رها شده استفاده می شوند، بلکه ثابت شده اند که در افزایش تعامل موثر هستند.

مردم به طور فزاینده ای نسبت به پنجره های بازشو عدم تحمل می کنند. اگر از آنها استفاده می کنید، دو بار فکر کنید، سپس نرخ پرش خود را بررسی کنید و دوباره فکر کنید.

نکته کلیدی در ارائه پیشنهادی است که مقاومت در برابر آن سخت است.

از شخصی سازی استفاده کنید و بر اساس تجربه مشتری در سایت خود پیشنهاد بدهید.

به عنوان مثال، اگر او به یک محصول خاص نگاه کرد، مشخص کنید که تعداد بسیار کمی در فروشگاه باقی مانده است یا برای آن تخفیف ارائه دهید.

منبع: seoword

5/5 - (6 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما