چگونه می توان از تکنیک های Big Data در سئو استفاده کرد؟

چگونه می توان از تکنیک های Big Data در سئو استفاده کرد؟

بیگ دیتا در سئو Big Data به حجم زیادی از داده ها، با ساختار یا بدون ساختار، اشاره دارد که اطلاعات تجاری را ارائه می دهد. برای تجزیه و تحلیل و به دست آوردن ایده ها، ارزش ها یا هر نوع اطلاعاتی که منجر به تصمیم گیری استراتژیک می شود استفاده می شود. به همین دلیل است که در واقع ابزارهای داده همانهایی هستند که مراجع دقیقی را برای پیاده سازی سئو ارائه می دهند.

برای اینکه یک مجموعه داده به عنوان Big Data در نظر گرفته شود، باید دارای یک سری ویژگی باشد: اندازه (حجم)، پیچیدگی (تغییرپذیری) و نرخ رشد (سرعت). اگر مکانیسم‌های بسیار تکنولوژیکی برای کمک به این کار دشوار اجرا نشود، اینها مطالعه، مدیریت، تقسیم‌بندی یا تجزیه و تحلیل آنها را دشوار می‌کند.

به طور کلی، یک روش ثابت وجود دارد که بدانید چه زمانی از آنچه می توان به عنوان کلان داده توصیف کرد جلوتر هستید: زمانی که حجم داده بین 30-50 ترابایت تا چندین پتابایت باشد.

Big-Data-SEO بیگ دیتا در سئو

سئو شامل ایجاد پیکربندی های خاص، در داخل و خارج از صفحه، برای دستیابی به موقعیت بهتر در بین مکان های اول در موتورهای جستجو است. اکنون، این امر عمدتاً با رقابت برای عبارات جستجو به دست می آید . این اصطلاحات کاملاً مشخص نشده اند، شما باید یک تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهید.

داده‌ها توسط شرکت‌های بزرگی که به کسب اطلاعات اختصاص داده شده‌اند، جمع‌آوری می‌شوند، اما این اطلاعات کل اینترنت را در بر می‌گیرد. از آنجایی که مدیریت این حجم به صورت دستی غیرممکن است، ابزارهای تکنولوژیکی برای خودکارسازی فرآیند ضروری هستند.

با شروع از این فرض، اینجاست که Big Data در سئو وارد عمل می شود. می‌توان آن را از طریق برنامه‌های مختلف در وب یافت که عبارت‌های جستجو، معیارهای ترافیک، تجزیه و تحلیل اعتبار دامنه و جنبه‌های بیشتر مرتبط با سئو را ذخیره و مدیریت می‌کنند.

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل با Google Analytics

Big Data در Google Analytics برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر وب سایت های مختلف که در اینترنت عمومی هستند استفاده می شود. این به نوبه خود با سایر خدمات پردازش مانند تبلیغات و کنسول جستجو ادغام می شود.با ردیابی رفتار کاربران در وب، حجم زیادی از داده ها تولید می شود که اگر به درستی پردازش نشود، برای هیچ هدفی غیرقابل استفاده خواهد بود. دقیقاً وظیفه Google Analytics ذخیره این داده ها و سازماندهی آنها به گونه ای است که کاربران بتوانند نتایج آماری را به صورت استراتژیک پیاده سازی کنند.معیارهای ارائه شده توسط Google Analytics به شما این امکان را می دهد که کمپین های بازاریابی بهینه ای را اجرا کنید که به درستی با اولویت های کاربر مرتبط هستند. به نوبه خود، در وب سایت می توانید محتوا را مطابق با ترجیحات بازدیدکنندگان طراحی کنید.یکی دیگر از عملکردهای این ابزار این است که بدانید ترافیکی را که به وب می‌رسد از کجا دریافت می‌کنید. معیارها به شما امکان می‌دهند پیوندها را ردیابی کنید و بدانید کاربران از چه نوع دستگاهی وارد می‌شوند، در کجا قرار دارند، رایج‌ترین یا غیرعادی‌ترین نقاط قوت هستند و آیا افراد به صورت ارگانیک یا از طریق تبلیغاتی که شما فعال هستید وارد می‌شوند.

  • کنسول جستجوی گوگل، ابزاری کلیدی برای کار با داده های بزرگ در سئو
  1. کنسول جستجوی گوگل یا google-search-console برای وب مسترها طراحی شده است و مزایای زیادی برای سئو صفحات وب دارد. اولین مزیت این است که بر اساس داده های جستجو، مشخص می کند که کدام کلمات کلیدی و ترکیب آنها با بالاترین هدف جستجو هستند. این داده ها بر اساس منطقه ایجاد می شوند. سایر مزایای کنسول جستجوی گوگل عبارتند از:
  2. برای حفظ و بهبود تجربه کاربری، زمان بارگذاری صفحه وب را بررسی کنید.
  3. ردیابی آدرس های اینترنتی صفحات وب را نشان دهید که کدامیک بهترین و بدترین عملکرد را دارند.
  4. داده هایی را در مورد نمایه سازی ارائه دهید تا تصمیم بگیرید که کدام یک را علاقه مند به نمایه سازی با وب سایت خود ندارید.
  5. قابلیت استفاده وب سایت و ویژگی های مرتبط با آن را بررسی کنید.
  6. بررسی کنید که لینک های شکسته در نمایه سازی که قبلا انجام شده اند کدامند.
  • سمراشSEMrush داده های موقعیت یابی مستقیم را ارائه می دهد

برای تعمیق موقعیت سئوی وب سایت خود، به بیش از یک ابزار نیاز دارید که در مدیریت داده با شما همکاری کند. برای مثال SEMrush این وظایف را برای شما ساده می کند.اساساً، این ابزاری است که به شما امکان می دهد مستقیماً رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید. ایده این است که از داده‌های به‌دست‌آمده از رفتار سایر صفحات وب ، می‌توانید به نتایجی در مورد خودتان برسید.با جستجوی دامنه، پلتفرم اطلاعاتی در مورد موقعیت ارگانیک و هزینه های تبلیغاتی شما برمی گرداند.به همین ترتیب، می توانید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد CPC، تعداد نتایج، حجم یا روند جستجو و غیره انجام دهید.

تفاوت اساسی بین Google Analytics و SEMrush در این است که دومی به شما امکان می دهد داده های سایر وب سایت ها را تجزیه و تحلیل کنید، در حالی که عملکرد Google Analytics این است که داده های مربوط به سایت خود را به شما ارائه دهد.

در هر صورت، هر دو ابزاری هستند که از Big Data در سئو برای ارتقای وب سایت های مختلف استفاده می کنند.

  • سایر مزایای استفاده از داده های بزرگ در سئو

علاوه بر این ابزارها، بسیاری از ابزارهای دیگر نیز وجود دارند که به کاربرد آن‌ها اجازه می‌دهند تا استراتژی‌های موقعیت‌یابی را به نفع خود ببرند. با این حال، همه چیز به استفاده از برنامه های تخصصی خلاصه نمی شود.

با Big Data در سئو می‌توانید عملکرد کلمات کلیدی را که قبلاً انتخاب شده‌اند، بهبود ببخشید، که می‌تواند اطلاعاتی در مورد فرصت‌های موقعیت‌یابی جدید در اختیار شما قرار دهد و اطلاعاتی درباره استراتژی‌هایی که صفحاتی که قبلاً ایجاد شده‌اند، به شما ارائه دهد.

علاوه بر این، می‌توانید تعداد کلیک‌ها را در هر جستجو رتبه‌بندی کنید تا یک ایده منطقی از هدف جستجو و عملکرد صفحات رتبه‌بندی‌شده، ویژگی‌های آنها، برداشت‌ها و موارد دیگر به دست آورید.

  • حدس و گمان را حذف کنید

برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک باید دانست که چگونه داده ها را به درستی تجزیه و تحلیل کرد، علاوه بر این، تجزیه و تحلیل باید منطقی باشد و از فرضیات پرهیز شود.

دقیقاً کارکرد ابزارهای عالی سازماندهی انبوه داده ها، طبقه بندی آنها با نظم منطقی و قابل هضم کردن آنهاست . با این حال، با وجود این، همه برای تجزیه و تحلیل صحیح داده ها آموزش ندیده اند.به همین دلیل است که اگرچه دو شرکت داده های یکسان یا اطلاعات یکسانی دارند، اما هر دو به نتایج متفاوتی می رسند، بنابراین استراتژی های آنها رویکرد مشابهی نخواهد داشت .

  • راه را برای تحلیل رقابتی باز کنید

اولین مکان‌ها در موتور جستجوی گوگل در نهایت رقابتی از اصطلاحات است، سپس ربات‌ها صفحاتی را انتخاب می‌کنند که بهترین محتوا را ارائه می‌دهند و به طور همزمان روی SEO On Page و Off Page کار می‌کنند.

تجزیه و تحلیل اساس موفقیت است، اما همه شرکت ها خود را در رقابت برای کسب رتبه برتر می بینند. به همین دلیل است که داده های بزرگ در سئو رقابت تحلیلی را تشویق می کند. در پایان، هر کسی که می داند چگونه بهترین تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهد و به طور مؤثر انبوه اطلاعات را مدیریت کند، برنده خواهد شد.

  • از Big Data نیز می توان در SEM استفاده کرد

همانطور که در دنیای موقعیت یابی، اطلاعات بزرگترین قدرت است، داده های بزرگ را می توان در استراتژی های SEM نیز پیاده سازی کرد.

بازاریابی پولی همچنین می‌تواند توسط داده‌های رفتار کاربر تقویت شود، و این اطلاعات برای بهبود نقاط ضعف و جلوگیری از اتلاف بودجه حیاتی است.

کمپین های SEM داده های زیادی تولید می کنند که باید از آنها برای بهبود عملکرد تبلیغات استفاده کنید.

هر کمپین تبلیغاتی باید قابل نظارت باشد. این یکی از اولین ویژگی های داشتن یک استراتژی واقعا بهینه است. با پیشرفت کمپین و رسیدن به مخاطبان بیشتر، داده ها به طور طبیعی تولید می شوند.

وقتی این داده‌های SEM با CRM، داده‌های فروش یا سابقه خرید ترکیب می‌شوند، داده‌ها را برای شتاب بیشتر تقویت می‌کند.

  • کلان داده در سئو و سایر عملکردهای آن

اگر از Big Data در سئو استفاده می کنید، استراتژی های بیشتری وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید، و آنها فقط برای موقعیت یابی نیستند، به شما در افزایش تبدیل، ایجاد وفاداری، جذب و خیلی بیشتر کمک می کنند. به طور کلی، بسیاری از جنبه های بازاریابی، اگر نه همه، می توانند از داده های بزرگ بهره مند شوند، آن را در اینجا ببینید:

  • بازاریابی مجدد: با داده های ارائه شده توسط GDN Google می توانید مستقیماً بر کاربری که قبلاً در وب سایت شما وارد شده است تأثیر بگذارید. به این ترتیب شما هزینه های کسب را کاهش می دهید، چه برای ایجاد سرنخ و چه برای خود مشتریان.
  • تقسیم بندی: امکان ردیابی داده های افرادی که در وب زندگی می کنند مانند موقعیت مکانی، سن، ترجیحات و غیره وجود دارد. اطلاعات به دست آمده توسط الگوریتم های مختلف برای پیکربندی صحیح کمپین ها استفاده می شود.
  • تجزیه و تحلیل هزینه: اطلاعات موجود در سایر کمپین ها می تواند روشن کند که بسته به نتایجی که انتظار دارید چقدر می توانید یا باید سرمایه گذاری کنید.
  • کلان داده با https://seoword.org

Big Data مدیریت داده‌ها را مانند قبل ممکن می‌سازد، بنابراین می‌توانید بینشی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند یا کار نمی‌کند، یا نقاط ضعف عملیاتی کجاست، به دست آورید. Big Data در موقعیت یابی سئو بسیار مفید است.

اکنون، اگر می‌خواهید استراتژی‌های سئوی خود را تقویت کنید ، پلتفرم seoword ایده‌آل شما برای بهبود استراتژی‌ها است. با ما تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر را دریافت کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما