لحن صدای برند

چگونه می توانید لحن صدای برند خود را توسعه دهید؟

برای شروع ، لحن صدای برند شما بر نحوه استقبال ، شناسایی و ارتباط برند شما با خوانندگان (به ویژه مشتریان بالقوه) تأثیر می گذارد. بنابراین ، لحن صدا باید شامل هویت ، ارزشها و شخصیت برند شما در سئو وب سایت باشد. این باید شخصیت کسب و کار شما را در محتوای شما دمیده باشد.

لحن صدای برند

همانطور که مخاطب روی لحن صدا تأثیر می گذارد ، لحن صدا نیز بر مخاطب هدف تأثیر می گذارد. نوع لحن تعیین می کند که آیا محتوا خواننده را جذب یا منصرف می کند یا خیر. اگر لحن شما جوان و تازه است و از زبان مدرن تشکیل شده است ، به احتمال زیاد مخاطبی را جذب می کند که برای این لحن بسیار قوی است و از آن استفاده می کند (مانند خوانندگان هزاره). در حالی که یک حرفه ای تجاری محافظه کارتر یا سنتی ممکن است با چنین لحنی خاموش شود. به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام تعیین نوع استفاده از مخاطب ، مخاطب مورد نظر را در نظر بگیریم ، زیرا این امر بر توانایی مطلوب محتوا برای خوانندگان تأثیر می گذارد.

درست همانطور که لحن نیروی محرک ارتباط و اعتماد ایجاد شده بین خواننده/مصرف کننده و یک نام تجاری است ، درک انواع مختلف لحن صدا و زمان مناسب برای استفاده از آنها نیز مهم است.


انواع تن صدا و زمان استفاده از آنها مناسب است

دسته بندی های مختلفی برای تن صدا وجود دارد: به عنوان مثال رسمی در مقابل غیر رسمی ، خوش بین در مقابل بدبین. همچنین لحن هایی وجود دارد که بیشتر در مورد شخصیت یک نام تجاری صحبت می کند ، مانند دوستانه ، گاه به گاه ، دعوت کننده ، طنز یا طعنه آمیز. دسته بندی لحن نیز می تواند به پیام یا ابتکار بستگی داشته باشد ، مانند آموزنده ، معتبر ، انتقادی ، متقاعد کننده و غیره.

جمع آوری راهنمای نام تجاری که ارزشها و رسالت برند شما را مشخص می کند ، ممکن است مفید باشد. شامل برخی از توصیف کننده های کلیدی ویژگی های برند شما ، مخاطبان هدف و اهداف در این راهنما همچنین به شما کمک می کند تا صدای برند خود را توسعه دهید. راهنمای برند برای محتوا اهمیت دارد ، زیرا این راهنما نه تنها شخصیت و ویژگی های نام تجاری شما را مشخص می کند ، بلکه باعث ایجاد لحن صدای نام تجاری شما برای نوشتن محتوا در وب سایت شما می شود.

لحن صدایی که به بهترین نحو برای نوشتن شما مناسب است تقریباً به سه عامل بستگی دارد: مخاطب هدف ، هویت نام تجاری شما و نقطه محرک محتوای شما.

در اینجا مثالی آورده شده است:

نام تجاری: سئو ورد | seoword.org

مخاطبان هدف: متخصصان تجاری با علاقه به صنعت سئو سایت،تولید محتوا

توضیحات: این وبلاگ (آموزش سئو) خوانندگان را در مورد استراتژی های سئو سایت آگاه و آموزش می دهد

برای این وبلاگ ، نویسنده ممکن است لحن رسمی ، آموزنده و حتی خشک را در نظر بگیرد.

چگونه می توانید لحن صدای مارک خود را دقیق مشخص کنید

برای مشخص کردن لحن خاص نام تجاری خود ، بهتر است ابتدا نحوه خواندن مطالب خود را در نظر بگیرید. اساساً اینکه چگونه محتوای نام تجاری شما با خواننده مخاطب ارتباط برقرار می کند و اولین عامل مهم در تعیین لحن شما است. به عنوان مثال ، آیا می خواهید محتوای شما به طور رسمی یا به طور غیر معمول ، آرام و غیررسمی مخاطبان (مشتریان احتمالی و یا مشتریان بازگشتی) را مخاطب قرار دهد؟ همه اینها ممکن است به نوع خواننده ای بستگی داشته باشد که محتوای شما با آن صحبت می کند. اینجاست که مخاطب هدف بازی می کند.

مخاطبان هدف شما تأثیر بسزایی در لحن برند شما خواهند داشت. برند شما در تلاش است به چه کسانی برسد؟ در نظر گرفتن مخاطب مورد نظر شما به شما امکان می دهد محتوای خود را به گونه ای توسعه دهید که نه تنها هویت نام تجاری شما را نشان دهد ، بلکه به طریقی جذاب و مرتبط با مخاطبان هدف شما نیز باشد.

درک ارزش (ها) و ابتکار (های) برند شما عوامل مهمی در تقویت لحن صدای شما هستند. تیم ، تولید محتوا خود را در نظر بگیرید. برند شما نشان دهنده چیست؟ اعضای تیم شما چه کسانی هستند؟ فرهنگ برند شما چگونه است؟ بیانیه ماموریت شما چیست؟ همه این موارد به هویت بیشتر نام تجاری شما کمک می کند ، و در نتیجه ، لحنی که باید در محتوای خود کار کنید.

به عنوان مثال ، اگر نام تجاری شما از یک تیم جوان و سرزنده با فرهنگ بزرگ به سبک خانواده و مأموریت همکاری نزدیک با مشتریان شما تشکیل شده باشد ، ممکن است لحن صدای شما معمولی ، دوستانه ، دعوت کننده ، جوان و هیجان زده باشد.

وقتی نوبت به تشخیص لحن شما می رسد ، تا آنجا که می توانید خاص باشید. دسته بندی های کلی و گسترده ای برای تن صدا وجود دارد ، اما منحصر به فرد بودن نام تجاری شما باید در ویژگی لحن شما مورد توجه قرار گرفته و از آن تقلید شود.

در حالی که درک نحوه استفاده از لحن صدا و کشف لحن خاص نام تجاری شما ممکن است یک فرآیند پیچیده و وقت گیر به نظر برسد ، شاید یکی از مهمترین گام هایی باشد که باید در توسعه محتوا برای نام تجاری خود بردارید. هنگامی که لحن روشن و مناسب را ایجاد کردید ، نوشتار به طور طبیعی تر جریان می یابد.

لحن صدای برند

ما تن  لحن مشتری را به عنوان یک سئوکار می شناسیم

در اینجا در بازاریابی سئو ورد ، استراتژیست های بازاریابی محتوا ما در شناسایی و تقلید صدای مشتری متخصص هستند. ما در درک مأموریت ، فرهنگ و ارزشهای مشتری خود برای توسعه لحن خوب آنها تخصص داریم ، زیرا ما می خواهیم صدای مشتری ما شنیده شود و از نیازهای آنها فراتر رود. همین امروز با seoword تماس بگیرید تا با ابتکارات بازاریابی محتوا شروع کنید!

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما