متا تگ ها برای سئو

چگونه متا تگ ها (Meta Tags) بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد

امروز می خواهیم به شما در کشف متا تگ ها کمک کنیم . ما یک راهنمای جامع برای پیمایش متا تگ ها به منظور افزایش رتبه سئو سایت شما ارائه خواهیم کرد .

بیایید با تعریف متا تگ شروع کنیم.

به هر حال متا تگ ها دقیقاً چیست؟

متا تگ ها در کد HTML سایت شما به موتورهای جستجو اطلاعات مربوط به سایت و صفحات آن را ارائه می دهند. آنها نامرئی هستند، شبیه به یک عروسک روسی بابوشکا. آنها داده های مربوط به داده ها را ارائه می دهند. این داده ها به نوبه خود به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا نه تنها سایت شما را به طور مناسب بر اساس استفاده از کلمه کلیدی و ارتباط جستجو رتبه بندی کنند، بلکه به نمایش قطعات در نتایج جستجو نیز کمک می کند.

برخی از نمونه‌های متا تگ شامل تگ‌های <title> و <description> است .

برخی از نمونه‌های متا تگ شامل تگ‌های <title> و <description> است .

پس چرا متا تگ ها برای رتبه بندی سایت شما مهم هستند؟

همانطور که در بالا گفته شد، متا تگ ها به رتبه سایت شما در SERP ها و نمایش قطعات در نتایج جستجو کمک می کنند، که هر دو عملکرد بسیار مهم سئو هستند. اما علاوه بر این توابع، متا تگ ها به عنوان “جلد” وب سایت شما عمل می کنند و می توانید شرط ببندید که خواننده با این جلد کتاب (خواندن: سایت) را قضاوت می کند .

بازاریاب های دیجیتال (سئوکار)ها حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند بدون متا تگ ها، به معنای واقعی کلمه نمی توانید به صورت ارگانیک رتبه بندی کنید . آنها به عنوان پایه سئو عمل می کنند و باید یکی از اولین مواردی باشند که هنگام راه اندازی سایت خود به آن توجه می کنید.

حقیقتاً، سرمایه گذاری اندک زمانی که برای ایجاد این تغییر در سایت شما صرف می شود، می تواند بازی را تغییر دهد، زیرا 93 درصد از تمام تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود. بنابراین به طور طبیعی شما می خواهید به زبان موتور جستجو صحبت و برقراری ارتباط با مخاطبان خود نمائید.

ثانیا، آنها نه تنها در موتورهای جستجو، بلکه در رسانه های اجتماعی و ایمیل نیز به عنوان یک پوشش وب سایت استعاری عمل می کنند. آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه وقتی پیوندی را در جایی در رسانه های اجتماعی یا در یک ایمیل قرار می دهید، ناگهان با عناوین بزرگ بسیار قابل ارائه به نظر می رسد و حتی یک تصویر ظاهر می شود؟

این قدرت متا تگ است.

متا تگ ها در نهایت بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارند زیرا می توانند به کاربر کمک کنند تا صفحات مرتبط را در سایت شما پیدا کند. بسیار مهم است که کلیدواژه یا کلیدواژه های اصلی خود را در متا تگ های خود اضافه کنید. به عنوان مثال، برچسب‌های عنوان باید شامل کلمات کلیدی مرتبطی باشد که مشتری هدف شما ممکن است به دنبال آن باشد.

برای تقویت نحوه تطبیق متا تگ ها در استراتژی بازاریابی کامل شما، یک اینفوگرافیک جامع مفید برای نشان دادن هر جنبه از برنامه شما، از جمله استفاده از متا تگ ها، اما نه محدود به آن، ایجاد کرده ایم .

بنابراین اکنون که قدرت‌های فوق‌العاده استفاده از متا تگ‌ها در صفحات وب خود را می‌دانید، ممکن است تعجب کنید که چه نوع متا تگ‌ها برای شما کلیدی هستند که باید به آنها توجه کنید.

عنوان متا در سئو چیست؟

برچسب‌های عنوان به شما یک نمای پرنده از آنچه صفحه شما درباره آن است ارائه می‌دهند و در <head> صفحه وب شما درج می‌شوند. یک هک برای نوشتن تگ عنوان شما این است که به سادگی از H1 خود استفاده کنید. در واقع، گوگل در واقع این عمل را توصیه می کند (با وجود تفاوت های جزئی) زیرا باعث ایجاد ثبات برای کاربر می شود.

شما می توانید تگ های عنوان متا HTML خود را برای سئو بهینه سازی کنید:

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در وب سایت شما دارای یک عنوان منحصر به فرد است که محتوای آن صفحه را به شیوه ای مختصر ارتباط می دهد.

از آنجایی که برچسب های عنوان طولانی تر توسط SERP قطع می شوند، مطمئن شوید که طول آنها بین 50 تا 60 کاراکتر است .

ابتدا مهمترین کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید و از آن ها در ابتدای تگ های عنوان خود استفاده کنید. هرچه به طور طبیعی در جمله یا عنوان درج شود ، بهتر است. استفاده غیرطبیعی یا پر کردن متا تگ می تواند هم برای سئو مضر باشد و هم برای خواننده مضر باشد.

می توانید تگ عنوان را مستقیماً در کد منبع سایت خود تغییر دهید یا اگر یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس دارید ، می تواند به سادگی تغییر عنوان صفحه وب شما باشد.

برچسب های توضیحات متا

آیا تگ های توضیحات متا اهمیت دارند و چقدر برای سئو مهم هستند؟ همانطور که از نام مشخص است، به شما امکان می دهد محتوای یک صفحه را توصیف کنید. آنها به عنوان یک نمای کلی مختصر از آنچه که خواننده در صورت کلیک بر روی صفحه وب شما در موتور جستجو می تواند انتظار داشته باشد عمل می کند. Meta Name Description در <head> یک صفحه وب قرار دارد و معمولاً زمانی که صفحه شما برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود، در قطعه نمایش داده می شود.

کد منبع HTML برای این تگ چیزی شبیه به این خواهد بود:

<head>

<meta name=”description” content=” توضیحات شما به این شکل خواهد بود. اگر کاربر آن را مرتبط با جستجوی خود بیابد، به صفحه شما کلیک می کند.”>

</head>

در حالی که درست است که یک برچسب توضیحات به طور مستقیم با سئو مرتبط نیست، اشتباه نکنید زیرا همچنان به سئو کمک می کند.یک توضیح خوب و مرتبط، تعداد کلیک‌ها را به صفحه سایت شما افزایش می‌دهد .

ثانیاً، اگر توضیحات با محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد، می تواند به میزان قابل توجهی نرخ پرش سایت شما را کاهش دهد. عنصر توضیحات بزرگترین بیت کلمه کلیدی است که در قطعه خود دریافت می کنید، بنابراین مطمئن شوید که از آن نهایت استفاده را ببرید.

واقعیت جالب: ممکن است متوجه شده باشید که وقتی کلمات کلیدی را در موتور جستجو جستجو می کنید، کلمات کلیدی مطابق با کلمات کلیدی جستجو شده در SERP پررنگ می شوند .

این می تواند به سایت شما کمک کند تا از نظر اطلاع دادن به کاربر آنچه را که می تواند در سایت شما پیدا کند، متمایز شود.

شما می‌توانید تگ‌های توضیحات متا خود را برای کلمات کلیدی در گوگل با استفاده از موارد زیر بهینه کنید:

برای هر صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید یک متا توضیحات منحصر به فرد بنویسید که به وضوح به خواننده اطلاع دهد که چه محتوایی در طرف دیگر کلیک او قرار دارد.آن را بین 150-160 کاراکتر نگه دارید .

به طور طبیعی کلمات کلیدی مهمی را که می خواهید رتبه بندی کنید در توضیحات وارد کنید. بدون چاشنی!

برچسب ها توضیحات تصویر

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا باید به تصاویر توضیحات اضافه کنیم؟ آیا قرار نیست تصاویر به جای توصیف، مشاهده شوند ؟ خوب، برای اولین بار، به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند تصویر چیست ، بنابراین می تواند مخاطبان مربوطه را به سمت آن راهنمایی کند.

ثانیاً، متن جایگزین در توضیحات برای کسانی که دارای اختلال بینایی هستند بسیار مهم است تا بتوانند بفهمند تصویر از چه چیزی است. باز هم، خود گوگل این روش را توصیه می کند تا به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند تصاویر پست شما در مورد چیست و چگونه با موضوع مورد نظر و کلمات کلیدی مورد نظر شما مرتبط هستند.

چگونه متا تگ ها (Meta Tags) بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد
متن Alt (متن جایگزین)

هیچ ویژگی دنبال کردنی وجود ندارد | No follow attributes

آیا تا به حال با تاکتیک های ساخت لینک کلاه سیاه مواجه شده اید، مانند پر کردن یک سری لینک های نامربوط در یک پست فقط به خاطر ایجاد لینک؟تصویر مفهومی بدون ویژگی های دنباله دار برای متا تگ های SEOگوگل به طور جدی و بی‌رحمانه چنین صفحات وب را سرکوب کرده است و باعث شده رتبه‌بندی سئو بسیار پایین‌تر داشته باشد.

هنگامی که پیوندهای مرتبط با زمینه را برای افزایش تجربه خواننده قرار می دهید، Google به این موضوع نگاه می کند که شما به آن پیوند رای اعتماد می دهید. به طور خودکار این را به عنوان یک پیوند انجام (follow)دنبال می کند .

برخی از لینک‌ها در وب‌سایت شما، مانند لینک‌هایی که در بخش نظرات شما هستند، می‌خواهید آنها را فالو نکنید(No follow) تا به اعتبار شما در چشم گوگل لطمه نزنند . بنابراین، مهم است که هم به جایی که به آن لینک می‌دهید و هم به نحوه‌ی آن توجه کنید.

پیوندهای اصلی با پرچم قرمز که می‌خواهید محدودیت‌های بدون دنبال کردن روی آن‌ها اعمال کنید عبارتند از:

هر پیوند پولی یا حمایت شده

لینک هایی که به آنها اعتماد ندارید یا هرزنامه به نظر می رسند

پیوندهای داخلی که محتوای کمی یا بدون محتوا دارند و بنابراین خزیدن آنها منطقی نیست، مانند صفحات ثبت نام و ورود به وب سایت شما.

متا تگ روبات ها | Robots Meta Tag

این وسیله دیگری برای گفتن به گوگل و سایر موتورهای جستجو برای خزیدن یا فهرست کردن یک صفحه است.تگ متا روبات ها Content=”no index” به موتورهای جستجو نشان می دهد که یک صفحه خاص را ایندکس نمی کنند و در نتیجه تمام لینک های موجود در همین صفحه به صورت خودکار به لینک های بدون فالو تبدیل می شوند.مانند بدون لینک فالو، ایندکس کردن صفحاتی که محتوای کمی دارند منطقی نیست . این متا تگ برای صفحاتی در سایت شما که در حال ساخت هستند نیز اعمال می شود.

اگر اینترنت یک شیرینی فروشی بود، یک کیک نیمه تمام را برای نمایش برای مشتریان خود نمی فرستادید، اینطور نیست ؟

متا تگ های رسانه های اجتماعی | Social Media Meta Tags

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا پست‌های رسانه‌های اجتماعی برخی از حساب‌ها کاملاً حرفه‌ای به نظر می‌رسند و در نحوه نمایش پیوندهایشان در هر پست رسانه‌های اجتماعی کاملاً ثابت هستند؟

” نرم افزار سس مخفی” که بسیاری از این شرکت ها و کاربران فردی به نام Open Graph شناخته می شوند .

Open Graph یک پروتکل برای نحوه نمایش صفحه وب سایت شما در یک پست رسانه اجتماعی است.

این به شما امکان می دهد زمانی که وب سایت شما به وب سایت های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک، لینکدین و توییتر پیوند داده می شود، کنترل کنید که چه محتوایی نمایش داده می شود.شما این کار را با اضافه کردن کدهای کوچک در کد منبع برای هر صفحه در سایت خود انجام می دهید.

4 کد یا قطعه پازل برای کنترل نحوه نمایش صفحه شما در رسانه های اجتماعی به شرح زیر است:

og:title: این عنوان صفحه شماست. به طور کلی این عنوان همان برچسب <title> صفحه وب شما خواهد بود، مگر اینکه به دلایلی بخواهید آن را به شکل دیگری نمایش دهید.

og:type: “نوع” وب سایتی که دارید. برای این کار به طور کلی می توانید فقط “وب سایت” بنویسید.

og:image: اینجا جایی است که URL تصویری را که می خواهید نشان دهنده محتوای شما باشد در صفحه وب سایت خود قرار دهید. این باید یک تصویر با کیفیت بالا باشد که بتواند توسط شبکه های اجتماعی برای ارائه در فیدهای خود استفاده شود.

og:url: این باید URL صفحه فعلی باشد.

با استفاده از این 4 قطعه پازل، فقط باید آنها را کنار هم بیاورید و عنوان صفحه، نوع وب سایت، URL تصویر و URL خود صفحه را وارد کنید. در اینجا یک نمونه الگو آورده شده است:

4 کد یا قطعه پازل برای کنترل نحوه نمایش صفحه شما در رسانه های اجتماعی به شرح زیر است:

ممکن است بخواهید از پیوند تصویر بالا صرفاً برای ارزش سرگرمی دیدن کنید.

کارت های توییتر پیشرفت های مشابهی را ارائه می دهند اما صرفاً برای توییتر هستند . همچنین ممکن است بخواهید URL های صفحه وب را آزمایش کنید تا ببینید آیا به روشی که شما می خواهید در رسانه های اجتماعی نمایش داده می شوند یا خیر.

بهترین ابزار برای بهینه سازی متا تگ

اکنون که درک اولیه ای از متا تگ ها و نحوه مفید بودن آن ها دارید، بیایید در مورد استفاده از دانش تازه به دست آمده خود برای بهینه سازی متا تگ صحبت کنیم .

افزونه Yoast Optimization

Yoast اساساً یکی از محبوب ترین افزونه های بهینه سازی موتور جستجو است. با استفاده از Yoast، دسترسی آسانی به کنترل‌های پشتیبان برای همه صفحات و وبلاگ‌هایی که قرار داده‌اید خواهید داشت. Yoast، به این ترتیب، بهینه سازی متا تگ، افزایش اشتراک گذاری اجتماعی، بهینه سازی سئو و سایر گزینه های ابرداده را تسهیل می کند.مطلقاً نیازی به کدنویسی نیست .

استخراج کننده متا تگ BuzzStream

این یک هک عالی برای جاسوسی از متا تگ هایی است که رقبای شما استفاده می کنند. شما اساساً به  استخراج کننده متا تگ BuzzStream می روید ، فهرستی از URL های رقابت خود را کپی-پیست می کنید و اطلاعات متا تگ آن ها را منتشر می کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما