چگونه صفحه خطای 404 خود را برای سئو و تبدیل بهینه کنیم؟

چگونه صفحه خطای 404 خود را برای سئو و تبدیل بهینه کنیم؟

در دنیای ایده آل سئو، شما هرگز به صفحه خطای 404 نیاز ندارید. پیوندها هرگز خراب نمی شوند، منابع در یک مکان باقی می مانند و بازدیدکنندگان با کلیک بر روی لینک ها به طور یکپارچه در وب سایت شما حرکت می کنند. با وجود تمام تلاش‌ها، 404 هنوز هم اتفاق می‌افتد.این خطا رایج ترین خطای است که بازدیدکنندگان سایت شما با آن مواجه می شوند. اساساً به این معنی است که صفحه ای که بازدیدکننده سعی می کرد به آن برسد پیدا نمی شود. این ممکن است به این دلیل باشد که صفحه به یک URL جدید منتقل شده است یا به این دلیل که از وب سایت حذف شده است.در حالی که باید هنگام یافتن این خطاها در سایت خود اقداماتی را برای تصحیح آنها انجام دهید، ایجاد یک صفحه خطای 404 نیز مهم است که به بازدیدکنندگان کمک می کند در صورت مواجهه با این خطا آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستند پیدا کنند. اگر درست انجام شود، 404 صفحه حتی می تواند برای افزایش سئو و افزایش تبدیل استفاده شود. در اینجا چگونه است.

مشتریان نمی‌خواهند صفحه‌های 404 را ببینند، و شرکت‌ها نمی‌خواهند لینک‌های شکسته شده باشند، زیرا هر دو مورد منجر به کاهش فرصت‌های فروش می‌شوند.

اما این همه خبر بد نیست. با رویکرد درست، کسب و کارها می توانند صفحات 404 خود را برای ارائه ارزش بهینه کنند. در اینجا 12 راه برای ایجاد صفحات خطای 404 بهتر وجود دارد.

بهینه سازی صفحات 404 چگونه است؟

1. محصولات خود را در جایگاه قرار دهید.

اول؟ از صفحه 404 خود به عنوان فرصتی برای جایگاه موثر محصولات خود استفاده کنید. به بازدیدکنندگان منتخبی از برخی از محبوب‌ترین پیشنهادات خود را به همراه پیوندهایی به هر محصول نشان دهید. در حالی که مشتریان بالقوه ممکن است به دنبال این موارد خاص نباشند، این رویکرد راهی برای جذب بازدیدکنندگان از صفحه 404 شما به صفحات سایت فعال ارائه می دهد.

نکته ای که توجه به آن ضروری است: همیشه تصاویر را درج کنید. در حالی که پیوند به محصولات بهتر از هیچ است، پیوندهای حاوی تصاویر در جلب مشتریان برای کلیک کردن بسیار مؤثرتر هستند.

2. ارائه نظرات کاربران.

شما همچنین می توانید صفحات 404 خود را با درج نظرات کاربران درباره محصولات یا خدمات خود بهبود بخشید. دلیل این امر این است: هنگامی که کاربران در 404 صفحه قرار می گیرند، طبیعتاً ناامید می شوند. آنها مطمئن نیستند که چه اشتباهی رخ داده است، اما می دانند که چیزی را که به دنبال آن بودند پیدا نکرده اند. در نتیجه، آنها قبلاً اذیت شده‌اند و احتمال خرید هر چیزی که شما می‌فروشید را کاهش می‌دهد.

با این حال، با افزودن چند نظر مشتری به خوبی انتخاب شده، می‌توانید از ضربه زدن به صفحه 404 بکاهید و مشتریان را به صفحه‌ای که می‌خواهند ببینند (و دوباره در مسیر تبدیل قرار دهید) برسانید.

3. جذب مشتریان جدید.

شروع کردن صفحه 404 با عذرخواهی یک تاکتیک قوی است، اما می توانید با ایجاد سرنخ های جدید، عملیات 404 را بهبود ببخشید. نحوه کار به این صورت است: همراه با پیام «متاسفیم این کار نمی کند»، راهی را برای مشتریان ارائه دهید تا با شما تماس بگیرند یا یک نسخه نمایشی رایگان از محصول یا خدمات شما ارائه دهند.

یک قلاب تک خطی ساده ایجاد کنید که از کاربران می‌خواهد آدرس ایمیل خود را ارسال کنند و شما در راه ایجاد ارتباطات جدید هستید،

4. تأثیر بگذارد.

اگر نمی توانید کاری کنید که بمانند، حداقل آنها را بخندانید. از یک شوخی با هزینه شخصی تا یک ویدیوی خنده دار که ممکن است (یا ممکن است) ربطی به برند شما نداشته باشد، طنز می تواند تأثیر مثبتی ایجاد کند و به مشتریان کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند.

بازدیدکننده ای را در نظر بگیرید که در صفحه 404 شما قرار می گیرد، کلیپ ویدیوی خنده دار شما را تماشا می کند و می خندد. دفعه بعد که تبلیغات برند شما را در رسانه های اجتماعی ببینند، به احتمال زیاد تاثیر مثبت 404 خنده دار شما را به جای ناامیدی از فرود در صفحه اشتباه به یاد خواهند آورد – و ممکن است دوباره برگردند و دوباره از شما دیدن کنند.

5. آنها را در جهت درست قرار دهید

در حالی که ممکن است ندانید مشتریان هنگام ورود به صفحه 404 شما دقیقاً به دنبال چه چیزی بودند، اما می توانید حدس های دقیقی بزنید. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و ابزارهای تجزیه و تحلیل، می‌توانید مجموعه‌ای از عبارات رایج جستجوی مشتری ایجاد کنید که می‌تواند به اطلاع‌رسانی طراحی 404 شما کمک کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک برند تجارت الکترونیک پوشاک بیرونی هستید و محبوب‌ترین جستجوهای شما برای «کت‌های زمستانی»، «کت‌های بارانی» و «چکمه‌های ضدآب» است، پیوندهای هر سه دسته از این دسته‌ها را در صفحه 404 خود قرار دهید تا به مشتریان کمک کنید

6. ارزش پیشنهادی.

اگر نمی توانید آنچه را که مشتریان می خواهند پیدا کنید، چیزی با ارزش به آنها پیشنهاد دهید. یک گزینه؟ پنجره های خروجی با قصد خروج.

اگرچه درست است که به عنوان یک قاعده کلی، مردم پنجره های بازشو را دوست ندارند، اما این رویکرد یک استثنا را ارائه می دهد: با ایجاد پنجره هایی که قبل از خروج کاربران از صفحه 404 شما ظاهر می شوند و تخفیف یا قیمت فروش را با کد ارائه می دهند، می توانید کاربران را متقاعد کنید که ارزش ساختن آن را دارد. یک سفر به صفحه اصلی شما برای یافتن آنچه در ابتدا به دنبال آن بودند – یا برای خرید چیز دیگری.

7. آن را ساده نگه دارید.

وقتی صحبت از 404 صفحه می شود، زیاد به آن فکر نکنید. مطمئناً، با عبارات اساسی توضیح دهید که چه چیزی اشتباه رخ داده است و یک مسیر بالقوه برای کمک به حل مشکل ارائه دهید، اما پاراگراف هایی از متن برای توضیح مشکل و درخواست حسن نیت مشتریان ننویسید.

چرا؟ چون آنها آن را نمی خوانند. در عوض، عذرخواهی خود را ساده کنید و سپس لیستی از پیوندهای رایج (که در واقع کار می کنند) را به سایت خود اضافه کنید، مانند صفحه اصلی، صفحه جستجو و صفحات راهنما.

8. ارائه تعامل

اگر می توانستید 404 صفحه را سرگرم کننده تر کنید چه؟ برخی از برندها ترجیح داده‌اند بازی‌های ویدئویی کوچکی بسازند که به مشتریان چند دقیقه سرگرمی می‌دهد و سپس به محتوای سایت دیگر پیوند می‌دهد. این یک راه عالی برای ایجاد یک چرخش مثبت در یک تجربه منفی است. با اجازه دادن به مشتریان برای منفجر کردن بیگانگان، می‌توانید از گزشی ناشی از فرود در صفحه 404 بکاهید.

9. از کلمات کلیدی استفاده کنید.

404 صفحه همچنین می تواند به افزایش بهینه سازی موتور جستجوی شما کمک کند. به این صورت است: به جای ارسال یک پیام کوتاه و عذرخواهی برای صفحه 404 خود، تعدادی از محبوب ترین کلمات کلیدی خود را به همراه پیوندهای مرتبط اضافه کنید. این به یک صفحه شکسته ارزش افزوده کمک می کند و آن را به چیزی تبدیل می کند که می تواند به کاربران کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

فرض کنید شما شرکتی هستید که مراقبت از حیوانات خانگی را ارائه می دهد. می توانید کلمات کلیدی مانند “مهد کودک سگ” یا “خدمات حیوانات خانگی” را در صفحه 404 خود همراه با پیوندها قرار دهید. در عمل، این به معنای افزودن چند خط متن بعد از پیام 404 است، مانند «در جستجوی صفحه مهد کودک ما هستید؟ اینجا را کلیک کنید» یا «به بهترین خدمات حیوان خانگی نیاز دارید؟ ببینید چه چیزی برای ارائه داریم.»

10. برنامه خود را در جلو و وسط قرار دهید.

گزینه دیگری که به افزایش تأثیر صفحه 404 شما کمک می کند، افزودن پیوندی برای دانلود برنامه تلفن همراه خود است. مطمئناً، این یک حرکت جسورانه است – بازدیدکنندگان ممکن است پس از ورود به صفحه 404 شما نخواهند کاری با برنامه شما انجام دهند، اما اگر آن را به روش درستی قرار دهید، ممکن است کار کند.

به عنوان مثال، می‌توانید مشخص کنید که چگونه برنامه تلفن همراه شما 404 صفحه را برنمی‌گرداند، یا مشخص کنید که پیدا کردن آنچه می‌خواهند با استفاده از برنامه برای مشتریان آسان‌تر است. حتی اگر حجم قابل توجهی دانلود ایجاد نکنید، نصب هر برنامه مشتری دیگری در مسیر خرید احتمالی است.

11. ایجاد اتصال

اگر بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، می توانید آنها را به بازگشت ادامه دهید. یکی از راه های انجام این کار این است که به ناامیدی آنها متمایل شوید. شرکتseoword  این کار را با ایجاد یک صفحه «انتخاب چه کسی مقصر است» انجام داد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌داد تصمیم بگیرند چه کسی باید مقصر صفحه 404 باشد که می‌بینید. در حالی که این فقط یک شوخی تعاملی خنده دار است، اما به ایجاد ارتباطی بین مشتری و شرکت کمک می کند که می تواند آنها را به بازگشت بازگرداند.

12. اجتماعی شوید.

آخرین موضوع ولی به همان اهمیت؟ در صفحه 404 خود پیوندهایی به تمام سایت های رسانه های اجتماعی خود ارائه دهید. در واقع، این در را برای مشتریان باز می کند تا نگرانی های خود را بیان کنند، اما همچنین زمینه را برای شرکت ها برای شروع یک رابطه فراهم می کند.

اگر بتوانید به‌سرعت به نظرات بازدیدکنندگان همانطور که ظاهر می‌شوند پاسخ دهید، می‌توانید ناامیدی اولیه 404 را پشت سر بگذارید و با ارائه پیوندهایی به صفحات محصول خاص، فرم‌هایی برای ارائه بازخورد، یا حتی تخفیف‌های ویژه، مشتریان را به سمت خود بازگردانید.

به دنبال افزایش تلاش های بازاریابی خود هستید؟ گزینه های جامد برای 404 صفحه عبارتند از:

نوار جستجو – یکی از ویژگی های عالی داشتن نوار جستجو است که به طور برجسته در صفحه نمایش داده می شود. بازدیدکننده شما به وضوح به دنبال چیزی بود، و اگرچه ممکن است در آخرین کلیک خود آن را پیدا نکرده باشد، یک جستجوی سریع باید آنها را در جهت درست ارسال کند.

منوی ناوبری – همچنین احتمالاً می خواهید یک بخش ناوبری سایت را نیز در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان بتوانند فوراً بدون نیاز به بازگشت به صفحه به مرور سایت شما ادامه دهند.

سرگرم کننده – برخی از وب سایت ها دوست دارند عذرخواهی های عجیب و غریب را در صفحات 404 خود قرار دهند. اینها از نقطه نظر قابلیت استفاده کاملاً ضروری نیستند، اما می توانند تا حد زیادی برای آرام کردن بازدیدکننده ای که در غیر این صورت ممکن است ناامید شوند، کمک کنند.

خط پایین؟ در حالی که اجتناب کامل از صفحه مخوف 404 غیرممکن است، می توان این تابع یافت نشده را به یک دارایی تبدیل کرد.

با در نظر گرفتن آنچه که مشتریان ممکن است به دنبال آن باشند، استفاده از داده های بازاریابی مرتبط، و اطمینان از اینکه صفحه 404 شما موقعیت برند شما را منعکس می کند، می توانید 404 صفحه را از متغیرهای ساده به سئو و عملکردهای بازاریابی تغییر دهید.

5/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما