چگونه جستجوی صوتی گوگل در حال تغییر در بازاریابی دیجیتال و سئو سایت است؟

با توجه به اینکه نیمی از جستجوها بدون صفحه کلید انجام شده است ، بازاریاب های دیجیتال مجبور شده اند که روش جستجوی صوتی را در سئو جستجو کنند.

“سلام الکسا ، Target چقدر دیر باز است؟”

“خوب ، گوگل ، یک تایمر به مدت 30 دقیقه تنظیم کنید.”

“سیری ، ملکه الیزابت چند ساله است؟”

با داشتن 118 میلیون گوشی با میکروفون هوشمند در ایالات متحده و تقریباً 100 میلیون آمریکایی با استفاده از آیفون ، این دستورات احتمالاً برای شما آشنا به نظر می رسند.بلندگوهای هوشمند و دستیارهای مجازی در حال تغییر نحوه زندگی و نحوه جستجوی اطلاعات به صورت آنلاین هستند. در حقیقت پیش بینی می شود امسال بیش از نیمی از جستجوها گوگل از طریق گفتار انجام شود.برای کارب ، جستجو راحت تر از همیشه شده است. برای بازاریابان دیجیتال و سئو کار ، سیری ، الکسا و Google Home در حال تغییر رویکرد ما به سئو هستند .

بلندگوهای هوشمند چگونه جستجو می کنند؟

قبل از اینکه بفهمیم بلندگوهای هوشمند چگونه محتوای را رتبه بندی می کنند ، باید بدانیم که چگونه این بلندگوها اطلاعاتی را که شما می خواهید پیدا می کنند. بدیهی است که از Google برای انجام جستجوهای خود از Google Home  استفاده می کند. سیری هم همینطور. دستگاه های Amazon Echo از نوع Bing استفاده می کنند. (فقط یک دقیقه دیگر به این موضوع خواهیم رسید.)

با این حساب ، سیری ، الکسا و گوگل چگونه انتخاب می کنند که کدام پاسخ خوانده شود؟

در مورد Google و Siri ، آنها معمولاً قطعه ویژه یا “موقعیت صفر” را می خوانند. این نتیجه جستجوی ارگانیک است که در یک جعبه در بالای SERP نشان داده می شود.

دستگاه های اکو آمازون و الکسا

در مورد دستگاه های اکو ، پاسخ کمی پیچیده تر است. ما واقعاً نمی دانیم که الکسا چگونه پاسخ “درست” را انتخاب می کند. معاون آمازون ، بیل بارتون ، اظهار داشت که Echo فقط از Bing برای “موارد اضافی مانند پیوندهای جستجو در برنامه تلفن همراه الکسا” استفاده می کند.

در همان مصاحبه ، وی اظهار داشت که آمازون اطلاعات را از منابع مختلف مجوز می دهد ، اما جزئیات بیشتری را ارائه نداد. و در پاییز 2019 ، آمازون اولین پاسخ الکسا را ​​ارائه داد . این به کاربران آمازون اجازه می دهد تا به سوالاتی پاسخ دهند که الکسا قبلاً پاسخی برای آنها نداشته است. (ما در حال حاضر می دانیم که به چه چیزی فکر می کنید و آمازون می گوید که آنها اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از سو استفاده انجام می دهند.)

بنابراین آیا فاکتور SEO در تجربه الکسا اصلاً وجود دارد؟

صادقانه نمی دانیم. به نظر نمی رسد ، اما ما همچنین نمی دانیم آمازون اطلاعات خود را از کجا مجوز می دهد ، بنابراین می تواند تحت تأثیر رتبه بندی قرار گیرد.بنابراین حتی به نظر نمی رسد که آمازون ، بزرگترین بازیکن در بازی بلندگوهای هوشمند ، به SERP برای الکسا اعتماد کند ، اما گوگل و سیری هنوز رویکرد بازاریاب ها را به SEO تغییر می دهند.

قطعه ویژه و جستجوی صوتی

از زمانی که گوگل و سیری قطعه ویژه را خواندند ، بیشتر مورد پسند قرار گرفتند. اگرچه در اوایل سال 2020 ، گوگل بمبی را انداخت که باعث شد مردم در مورد استراتژی قطعه ویژه خود تجدید نظر کنند: اگر قطعه برجسته را داشته باشید ، دیگر در نتایج ارگانیک ظاهر نمی شوید. قبلاً این امکان وجود داشت که قطعه برجسته وجود داشته باشد و در نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده شود ، در اصل به شما امکان می دهد دو بار در صفحه یکی از SERP ها ظاهر شوید. اما این یک موضوع برای یک روز دیگر است!

به طور کلی ، اگر ترافیک و تبدیل مورد نیاز خود را دریافت می کنید ، نگران نبودن قطعه ویژه یا قرار گرفتن در “موقعیت صفر” نباشید.

اما برای کسانی که می خواهید در موقعیت صفر قرار بگیرند و امیدوارند مطالب آنها را توسط بلندگوی هوشمند خود بخوانند ، در اینجا سه ​​نکته برای بهینه سازی برای جستجوی صوتی آورده شده است.

سه نکته برتر جستجوی صوتی درباره SEO

این نکات بر اساس آنچه از نحوه رتبه بندی محتوای Google و انتخاب قطعه ویژه می دانیم ، برای Siri و Google Home اعمال می شوند. به طور کلی اینها بهترین روشهای سئو هستند ، اما به ویژه برای جستجوی صوتی بسیار مهم هستند.

1. از زبان طبیعی و طولانی دم + کلمات کلیدی استفاده کنید

باز هم ، این برای SEO به طور کلی مهم است ، اما حتی بیشتر از آن برای هر کسی که سعی در استفاده از جستجوی صوتی دارد مهم است.از آنجا که افراد در واقع جستجوهای خود را به جای تایپ کردن انجام می دهند ، الگوی گفتاری طبیعی تری را دنبال می کنند. جستجوی صوتی بیشتر مکالمه ای است زیرا خوب ، شما در حال مکالمه با الکسا ، سیری یا Google هستید.جستجوی صوتی نیز به احتمال زیاد سوال است. در حالی که ممکن است “دستور دنده کباب” را در Google تایپ کنید ، احتمالاً از الکسا یا سیری می پرسید ، “چگونه دنده کباب درست کنم؟”

این جایی است که کلمات کلیدی long-tail + پیدا می شوند. کلمات کلیدی long-tail عبارات مکالمه یا سوالات 3-5 کلمه ای هستند که افراد برای جستجو از آنها استفاده می کنند. استفاده از این کلمات کلیدی در محتوای شما بهتر به خوانندگان شما خدمت می کند و شانس شما را برای گرفتن قطعه برجسته و در نتیجه “نتیجه جستجوی صوتی” افزایش می دهد.

2. محلی نگه دارید

جستجوی صوتی تلفن همراه 3 برابر بیشتر ممکن است جستجوهای محلی باشد . احتمالاً شما بیرون از خانه بوده اید و از سیری سوال کرده اید که ناهار را کجا بخورد یا نزدیکترین عرشه پارک کجاست؟ حتی جستجوی صوتی که موبایل نیست (به معنای آن است که به جای تلفن هوشمند روی بلندگوی هوشمند انجام می شود) محلی است.و اگرچه ما داده هایی برای بررسی دقیق اعداد نداریم ، این تعداد زیادی جستجوی صوتی محلی است.اگر مشاغل محلی هستید ، می توانید محتوای خود را برای جستجوی صوتی محلی با پاسخ دادن به بیشترین تعداد از 5 Ws بهینه کنید:

5 Ws شامل: چه کسی ، چه چیزی ، کی ، کجا ، چرا. این اطلاعات را در جلو و مرکز قرار دهید.

مثال ها:

شما یک لوله کش در تهران هستید که خدمات اضطراری 24/7 را ارائه می دهید.

شما یک برق کار مسکونی در مشهد هستید که به تمام شهرستان خدمات ارائه می دهید.

شما یک رستوران ایتالیایی در کرج هستید که از ظهر تا 2 بامداد باز است.

شما یک غذاخوری 24 ساعته در شهر کیش دارید.

دسترسی به اطلاعات اولیه کسب و کار خود را تا حد ممکن آسان کنید. همچنین باید مطمئن شوید لیست Google My Business من کامل است زیرا ممکن است Google Home آن را بخواند.

3. پاسخ اجمالی بدهید

وقتی کسی از گوگل یا سیری سوالی می پرسد ، بدنبال پاسخ خاصی است.اگر کاربری بگوید ، “سلام گوگل ، سنگ ماه تولد اردیبهشت چیست؟” آنها انتظار دارند چیزی مانند “سنگ تولد اردیبهشت الماس است” را بشنوند. درج پاسخ فشرده ای از این قبیل در ابتدای محتوای خود پیدا کردن و خواندن Google را آسان می کند.

آیا این تغییرات و بهترین روش ها باعث چرخش سئو شما می شود؟ تیم بازاریابی اینترنتی و سئو در seoword می توانند به شما کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما