هزینه سئو چقدر است؟ بیا بحث کنیم!

وقتی تصمیم می گیرید که آیا بازاریابی دیجیتال برای تجارت شما مناسب است ، اولین سوالی که احتمالاً فکر می کنید این است: “هزینه بازاریابی دیجیتال چقدر است؟” در این مقاله ، ما اعداد سخت را حل خواهیم کرد تا به شما کمک کند بفهمید چه بودجه ای را برای هزینه سئو دنبال می کنید.

هزینه بازاریابی اینترنتی چقدر است؟

هزینه بازاریابی دیجیتال

متغیرهایی که قیمت بازاریابی دیجیتال را تعیین می کنند

یک شرکت چقدر باید صرف بازاریابی دیجیتال کند؟

هزینه بازاریابی دیجیتال

شما برای جواب آمده اید ، بنابراین بیایید با چند عدد سخت شروع کنیم و سپس به کار عقب برویم تا نحوه رسیدن به آنها را توضیح دهیم.

یک تجارت استاندارد در یک صنعت متوسط ​​باید حداقل 20 ساعت در ماه را به بازاریابی دیجیتال اختصاص دهد. اگر این شرکت در یک صنعت رقابتی مانند وکلا و دندانپزشکان،آژانس های مسافرتی، سایت های خبری،مجله های اینترنتی کالا و خدمات فعالیت می کند ، به احتمال زیاد آنها نیاز به سرمایه گذاری خیلی بیشتری برای بازاریابی دارند. اگر آنها در یک بازار جغرافیایی کاملاً رقابتی مانند تهران فعالیت می کنند ، احتمالاً باید بیشتر از شرکت های شهرهای کوچکتر وقت خود را صرف بازاریابی کنند. اگر می خواهید چندین مکان ، ایالت ، کشور یا حتی بین المللی رتبه بندی کنید ، باید به طور قابل توجهی زمان بیشتری را برای موفقیت اضافه کنید.

اگر وب سایت فعلی شما وضعیت نامناسبی دارد و یا یک شرکت تازه تاسیس هستید ، احتمالاً باید هزینه بیشتری نسبت به شخصی که قبلاً در صفحه دوم رتبه بندی بوده اما می خواهد در بالای صفحه اول باشد برای سئو هزینه کنید.

بیشتر آژانس ها هر ساعت بین 80 تا 200 دلار برای بازاریابی دیجیتال هزینه می گیرند. اگر ما به دنبال یک پروژه بازاریابی 20 ساعت در ماه با 100 دلار در ساعت هستیم ، شما برای یک سرویس متوسط ​​ماهانه حدود 2000 دلار پرداخت خواهید کرد.

به طور معمول می بینیم که شرکت ها ماهانه بین 500 تا 50،000 دلار برای بازاریابی دیجیتال اختصاص می دهند. ممکن است برخی از آژانس های بازاریابی ارائه دهند که خدمات زیر 500 دلار در ماه ارائه می دهند ، اما کسی در 5 ساعت در ماه چه کاری می تواند انجام دهد. احتمالاً برای انتقال وب سایت خود به صفحه اول کافی نیست مگر اینکه در یک صنعت رقابتی فعالیت نم کنید و در یک شهر بسیار کوچک فعالیت کنید.

بیشتر مشاغل کوچک تا متوسط ​​ماهیانه بین 2000 تا 6000 دلار پرداخت می کنند. در حالی که مشاغل بلند پروازانه بیشتر از 10 تا 20 هزار دلار در ماه برای تلاش های بازاریابی خود پرداخت می کنند.سازمانهای بزرگتر اغلب ماهیانه بیش از 100000 دلار بودجه برای بازاریابی آنلاین اختصاص می دهند.

متغیرهایی که قیمت بازاریابی دیجیتال را تعیین می کنند

دامنه وسیع قیمت گذاری برای بازاریابی دیجیتال به عوامل زیر برمی گردد.

صنعت / بازاری که در آن هستید.

موقعیت شما.

چقدر رقابتی است.

جدول زمانی شما برای گرفتن نتیجه

جایی که در حال حاضر در رتبه بندی موتور جستجو قرار دارید.

در حال حاضر وب سایت شما چقدر خوب نرخ تبدیل دارد.

چگونه صنعت در قیمت سئو تأثیر می گذارد:

صنعت / بازاری که دارید از قیمتی که شبکه تبلیغات از شما می گیرد و نرخ تبدیل آن تأثیر دارد.

به عنوان مثال ، یک شرکت خدمات چاپ معمولی به ازای هر کلیک به طور متوسط ​​58.48 دلار با Google Ads پرداخت خواهد کرد. در حالی که یک شرکت فروش کتاب به طور متوسط ​​38.84 دلار برای هر کلیک با Google Ads پرداخت می کند. برای دریافت 1000 کلیک در ماه از تبلیغات خود ، یک شرکت چاپ باید بیش از 50٪ بیشتر هزینه کند.

بازارهای مختلف نیز نرخ تبدیل متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، صفحه فرود معمول برای آموزش عالی 2.6٪ در حالی که صفحه فرود برای تحصیلات حرفه ای 6.1٪ تبدیل می شود.برای دستیابی به همان میزان تبدیل در ماه ، یک شرکت آموزش عالی مجبور است بیش از 134٪ بازدید بیشتر به وب سایت خود داشته باشد.

مکان شما چگونه تأثیر می گذارد:

موقعیت مکانی شما می تواند برای SEO ارگانیک و PPC قیمت تأثیرگذار باشد. به طور معمول یک شرکت حقوقی در شهر تهران با رقابت بیشتری نسبت به یک شرکت حقوقی در کرج مواجه خواهد شد. رقابت بیشتر می تواند قیمتی را که شرکت های تبلیغاتی برای ایجاد یک کلیک از آنها می گیرند ، افزایش دهد و افزایش شرکت های حقوقی که برای رتبه بندی شماره 1 در موتورهای جستجو تلاش می کنند ، دستیابی به هدف را با تلاش سخت تر می کند.رقابت پذیری بازار شما همچنین می تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. طبق تجربه ما ، برخی از بازارها به طور کلی همان تلاش های بازاریابی دیجیتال را با سایر بازارها انجام نمی دهند.اگر یک وب سایت بافندگی دارید که می خواهید به عنوان شماره 1 برای شهر خود ظاهر شوید ، احتمال این وجود ندارد که بسیاری از شرکت های بافندگی دیگر تلاش های قابل توجهی در بازاریابی داشته باشند.

چگونه جدول زمانی می تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد:

اگر باید سریع نتیجه بگیرید ، تبلیغات پولی ممکن است سریعترین راه برای رسیدن به نتیجه باشد. شما به معنای واقعی کلمه هزینه بازدیدکنندگان وب سایت را پرداخت خواهید کرد. هدایت بازدیدکنندگان وب سایت از طریق تبلیغات می تواند سریعتر از بهبود نتایج ارگانیک موتور جستجو اتفاق بیفتد.علاوه بر این ، اختصاص زمان بیشتر به یک تلاش منجر به نتایج سریعتر و افزایش قیمت مربوطه خواهد شد.

آیا در حال حاضر برای عباراتی که می خواهید برای آنها ظاهر شوید رتبه بندی می کنید؟ آیا در صفحه 1 هستید یا صفحه 10؟ جایگاه فعلی شما در موتورهای جستجو به عنوان یک نقطه شروع عمل می کند و میزان تلاش لازم برای رسیدن به شماره 1 را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر حتی برای عبارت جستجو رتبه بندی نمی کنید ، ایجاد محتوا و / یا بهبود وب سایت موجود ممکن است لازم باشد.

اینکه وب سایت شما در حال حاضر چقدر بازدیدکننده را تبدیل می کند ، بر قیمت تأثیر می گذارد:

آیا وب سایت شما بازدید کنندگان را به مشتریانی که هزینه پرداخت می کنند تبدیل می کند؟ هدایت بازدیدکنندگان اضافی به وب سایتی که آنها را به مشتری تبدیل نمی کند ، می تواند اتلاف هزینه تبلیغات و بودجه SEO باشد. ممکن است لازم باشد تلاش برای بهبود وب سایت موجود خود ، به عنوان مثال محتوا انجام شود ، به طوری که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کند قبل از اینکه تلاش برای بهبود بازدید وب سایت شما صرف شود.

یک شرکت چقدر باید صرف بازاریابی دیجیتال کند؟

سوالات زیر سوالاتی است که ما برای موفقیت در مورد ارزیابی بودجه بازاریابی اینترنتی آنها ، از همه مشتریان خود می پرسیم.

سوالات بازاریابی اینترنتی برای تجارت شما

اهداف شما چه هستند؟

اهداف شما باید به طور واضح آنچه شما نیاز دارید را بیان کند و این به یک بازاریاب کمک می کند تا ایده های لازم برای خدمات را شکل دهد. بازاریابی اینترنتی طیف گسترده ای از خدمات از سئو ، مدیریت PPC ، رسانه های اجتماعی و کمپین های ایمیل را شامل می شود .

چه چیزی باعث برجسته شدن تجارت شما می شود؟

برای بهینه سازی بهتر تجارت خود به صورت آنلاین ، یک بازاریاب باید از کسب و کار شما در داخل و خارج اطلاع داشته باشد ، شما نیز باید این کار را انجام دهید. دانستن اینکه چه چیزی باعث برجسته شدن تجارت یا موقعیت فروش منحصر به فرد شما (USP) می شود ، به شما کمک می کند تا بصورت آنلاین موفق باشید.

چه کاری بصورت آفلاین انجام می دهید؟

صاحبان مشاغل کوچک می دانند که شما باید بازاریابی آنلاین خود را با بازاریابی و تاکتیک های آفلاین و سنتی متعادل کنید. اگر با تلاش های سنتی بازاریابی شما هیچ اتفاقی نمی افتد ، می تواند بار و هزینه تلاش های بازاریابی اینترنتی شما را دو برابر کند تا همان اثر را بدست آورید.

رقبای شما کیست و آنها چه کار می کنند؟

هر استراتژی بازاریابی اینترنتی باید با نگاهی دقیق به رقبا همراه باشد. با تجزیه و تحلیل رقبا ، یک تیم بازاریابی اینترنتی ، می تواند ایده ای از آنچه که برای رقابت واقعی در زمینه شما مورد نیاز است ، به شما ارائه دهد. به عنوان مثال ، یک شرکت حقوقی در تهران بیش از آنچه یک وکیل در کرج باشد ، به رقابت و بازاریابی بسیار بیشتری نیاز دارد تا بتواند با سایر وکلای شهر رقابت کند.

مشتریان شما در چه پلتفرم هایی قرار دارند؟

سیستم عامل های مختلفی که برای بازاریابی استفاده می شوند ، هزینه های متنوعی را متحمل می شوند. اگر مشتریان شما فقط در جستجوی آن هستند ، عالی است ، اما ممکن است به تبلیغات PPC نیز نیاز باشد ، یا اگر به دنبال فیلم های متحرک برای تولید محتوا هستید ، هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود. مهم است که بدانید چه پلتفرم هایی در دسترس شما است و مخاطبان هدف شما از کدام یک استفاده می کنند.

چگونه می خواهید موفقیت را بسنجید؟

موفقیت در بازاریابی معمولاً با فروش کسب شده سنجیده می شود. شما باید به تیم بازاریابی خود اطلاع دهید که اهداف فروش شما چیست و آنها را با این داده ها در هر مرحله به روز نگه دارید. تفسیر داده ها بخش بزرگی از شغل یک بازاریاب است و ایجاد یک برنامه ممکن است ساعتها یا روزها طول بکشد. هرچه برای تجزیه و تحلیل داده ها وقت و تلاش بیشتری صرف شود ، هزینه های متحمل شده بیشتر است ، اما اینها نیز به درآمد فروش بالاتر شما مربوط می شود!

هزینه سئو چقدر است؟ بیا بحث کنیم!
هزینه سئو چقدر است؟ بیا بحث کنیم!

به عنوان یک دستورالعمل کلی ، پیشنهاد می شود 7٪ تا 8٪ درآمد ناخالص شما باید صرف بازاریابی شود.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما