فرمول بانس ریت

بانس ریت چیست؟ (و چرا گوگل اشتباه می کند)

بانس ریت و نرخ پرش (Bounce Rate) چیست؟

بانس ریت : شما محتوای وب جذاب و متقاعد کننده ای ایجاد کرده اید.وبلاگ شما به صورت هفتگی به روز می شود.در واقع، شما راه بیشتری را طی کردید و در بازاریابی PPC برای افزایش ترافیک وب و فروش سرمایه گذاری کردید با این حال، شما در تلاش برای حفظ مشتریان در وب سایت خود هستید. سرنخ ها عالی نیستند. و ثبت نام های ایمیل به حداقل می رسد.به احتمال زیاد، شما با نرخ پرش بالا یا همان بانس ریت Bunce Rate بالا سر و کار دارید.

چرا گوگل اشتباه می کند؟ توضیح ساده که خود گوگل از ارائه توضیح بیشتر از آن خوداری می کند اینست که یک سایتی که قیمت خودرو را ارائه می دهد طبیعتا با نرخ خروج زیادی روبرو است چرا که کاربر از لیست قیمت خودرو در جستجو یک یا چند قیمت هست و بلافاصله که به جواب خود رسید صفحه را ترک می کند و این با الگوریتم حداقل کور وب ویتال گوگل مغایرت دارد و بصورت کلی ماهیت سایتها و صفحات و لندینگ پیج ها متفاوت است.

بانس ریت چیست؟

اکنون، برای اکثر سئوکاران، نرخ پرش یک معما است.

به گفته گوگل نرخ پرش درصدی از تمام جلسات سایت شما است که در آن کاربران تنها یک صفحه را مشاهده کرده و تنها یک درخواست را به سرور Analytics ارسال کرده اند.

نرخ پرش بالا به این معنی است که وب سایت شما نتوانسته کاربر را برای انجام کاری متقاعد کند (این می تواند به معنای ثبت نام برای یک سرویس جدید، خرید محصول، رزرو قرار و غیره باشد). این می تواند همچنین یک تجربه کاربری ضعیف سایت شما را نشان دهد.کاهش نرخ پرش سایت شما  می تواند به شما کمک کند تا نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. بنابراین، چه کارهایی می توانید برای بهبود نرخ پرش و سئو سایت انجام دهید؟

چگونه بانس ریت را بهبود دهیم؟

1. وب سایت خود را تغییر دهید

جذابیت زیبایی شناسی اهمیت دارد . اگر طراحی وب شما از نظر بصری مهیج، جذاب و چشمگیر نباشد، کاربران وب تمایل به کلیک ندارند.بر اساس تحقیقات، انسان ها در حال حاضر به طور متوسط ​​حدود هشت ثانیه فاصله توجه دارند . شما تقریباً هشت ثانیه فرصت دارید تا در بین کاربران وب که تصادفاً یا با سئو به وب سایت شما می آیند تأثیری برنده داشته باشید.اگر بارگذاری سایت شما کمی طول می کشد، دارای ناوبری پیچیده است، یا طرح بندی نامناسبی دارد، ناگفته نماند که مشتریان بالقوه قبل از اینکه متوجه شوید از شما خداحافظی می کنند.بسته به صنعت و هویت برند خود، ممکن است از پالت رنگی پر جنب و جوش (یا خاموش) در طراحی سایت استفاده کنید.

محتوای بصری در بازاریابی رسانه های اجتماعی
محتوای بصری در بازاریابی رسانه های اجتماعی

همچنین می‌توانید با طرح‌بندی‌ها و گرافیک‌های مختلف مطابق با شخصیت برند خود آزمایش کنید. در حالی که این تغییرات قابل قبول هستند – و در بسیاری از موارد توصیه می شود – طراحی کلی وب باید بی تردید جذاب باشد.جای تعجب نیست که 73 درصد از کسب و کارها در خدمات طراحی و توسعه وب سرمایه گذاری می کنند تا از رقابت بی نظیر خارج نشوند! در نهایت، تغییر دادن وب‌سایت شما به بهبود نرخ پرش و افزایش تبدیل کمک زیادی می‌کند.

2. ناوبری را ساده کنید

بازدیدکنندگان سایت شما زمان و حوصله ای برای تاخیر ندارند. اگر آنها در 5 ثانیه اول ورود به سایت شما به خواسته خود نرسند، به وب سایت بعدی (که احتمالاً رقیب شما خواهد بود) می روند.بنابراین چگونه نرخ پرش را کاهش می دهید؟ وب سایت شما باید برای ناوبری بدون زحمت ساخته شود و کور وب ویتال را جدی بگیرید.

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ظاهر تمیزی دارد
  • مهمترین صفحات را در نوار پیمایش برجسته کنید
  • رفتارهای کاربران خود را پیش بینی کنید. نقاط داغ را شناسایی کنید و به آنها اجازه دهید چیزهایی را که به احتمال زیاد در جستجوی آنها هستند پیدا کنند.
کور وب ویتال (Core Web Vital) چیست و چطور بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

3 کال تو اکشن (CTA) های بیشتری را به صفحه اصلی و صفحات فرود اضافه کنید

تماس های تلفنی طولانی به طور کلی به عنوان پول سازهای بزرگ در صنعت فست فود در نظر گرفته می شود.هر چه مشتری بیشتر در تماس باشد، سفارش او گسترده تر است، درست است؟در بیشتر موارد، بله. با این حال، اغلب به مشتری عجیبی برخورد می کنید که زمان زیادی را صرف درخواست محصولات ویژه می کند اما در نهایت چیزی سفارش نمی دهد.اگر مشتریان را برای ثبت سفارش تشویق نکنید، از تعامل طولانی‌تر چیزی عایدتان نمی‌شود.همین قانون در مورد وبگردی نیز صدق می کند. اگر کاربران وب به طور فعال وب سایت شما را مرور می کنند اما در نهایت اقدام دلخواه خود را انجام نمی دهند، به نقطه اول بازگشته اید.اینجا جایی است که فراخوان ها برای اقدام (CTA) جادوی خود را انجام می دهند.

CTA عبارت کوتاهی است که بازدیدکنندگان را وادار به انجام یک عمل می کند، به عنوان مثال، از صفحات محصول/خدمات خود بازدید کنند، در خبرنامه خود ثبت نام کنند، صفحات رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنند، کالاهای تخفیف خورده را مرور کنند، و غیره. این یک روش هوشمندانه برای حفظ است. مخاطبان هدف شما در وب سایت شما و اقدام سریع.

4. سرعت وب سایت خود را برای کاهش نرخ پرش بهبود دهید

به گزارش Think With Google : 53 درصد از کاربران وب تلفن همراه از صفحات وبی خارج می شوند که بارگذاری آنها بیش از سه ثانیه طول می کشد.با افزایش زمان بارگذاری وب سایت از 1 ثانیه به 7 ثانیه، نرخ پرش 113 درصد افزایش می یابد .تأخیر 1 ثانیه ای در زمان بارگذاری می تواند تبدیل ها را تا 20٪ کاهش دهد.سرعت وب سایت شما نقش مهمی در کاهش نرخ پرش دارد.هرچه بازدیدکنندگان را بیشتر منتظر بمانید، کمتر احتمال دارد که در آنجا بمانند . اگر وب‌سایت شما در طول فرآیند انتظار دچار مشکل شود، تبدیل‌های شما ضربه بزرگ‌تری خواهند دید.بنابراین چگونه می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید و در نهایت نرخ پرش خود را کاهش دهید؟ از Google PageSpeed ​​Insights برای تعیین جایگاه وب سایت خود استفاده کنید. اگر اوضاع چندان خوب به نظر نمی رسد، اقدامات فوری برای افزایش سرعت صفحه و کاهش ریزش مشتری، یعنی از دست دادن مشتریان، انجام دهید.

در اینجا چند استراتژی برای بهبود سرعت وب سایت شما وجود دارد:

  • استفاده از CDN شبکه تحویل محتوا
  • تصاویر خود را بهینه کنید
  • درخواست های HTTP را کاهش دهید
  • افزودن صفحات ناهمزمان
  • فعال کردن کش مرورگر
  • فایل های HTML، جاوا اسکریپت و CSS را کوچک و ترکیب کنید

5. مطمئن شوید که محتوای شما “خوانا” است

پاراگراف بندی تکه ای که نرخ پرش را افزایش می دهدنگاهی سریع به محتوای خود بیاندازید – صفحات وب، وبلاگ ها، مقالات، پست های مهمان.

آیا آنها به درستی قالب بندی شده اند؟ یا اینکه محتوا به صورت انبوه ارائه شده است که یادآور فایل شرایط و ضوابط استاندارد است؟ مهم نیست که محتوای شما چقدر ارزش افزوده و جذاب است، قالب بندی نامناسب می تواند فوراً آن را به یک چشم درد تبدیل کند.

اگر محتوای شما به اندازه کافی پاراگراف بندی، مورب، جسورانه، و در صورت لزوم خط کشی نشده باشد، به جای فروش، خمیازه می کشید. قبل از اینکه متوجه شوید، خمیازه ها به کلیک های سریع روی دکمه “بستن” تبدیل می شوند.

  • مطالب قدیمی را دوباره مرور کنید.
  • برای افزایش خوانایی آن را به پاراگراف های کوتاه تقسیم کنید.
  • برای افزودن ساختار بیشتر و بهبود جریان، عناوین جدیدی را به فایل معرفی کنید.
کیفیت محتوا در مقابل کمیت محتوا
کیفیت محتوا در مقابل کمیت محتوا

6. از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت برای ایجاد تأثیری درخشان استفاده کنید

شاید محتوای بصری شما به اندازه رقبای شما قوی نباشد؟

اگر تصاویر و ویدیوهای باکیفیت فراوانی را در طراحی وب خود قرار نداده اید، ممکن است بخواهید تنظیمات سریعی را انجام دهید.برخلاف متن، تصاویر و ویدئوها بیشتر چشم نواز، جذاب و محرک هستند. هنگامی که به صورت پشت سر هم مورد استفاده قرار می گیرند، این اشکال محتوا نتایج قدرتمندی از جمله تعامل بیشتر با مخاطب و تبدیل بهبود یافته را به همراه دارد.در حالی که ممکن است از تصاویر استوک برای صفحه اصلی خود استفاده کنید، از تکیه بر آنها برای بخش عمده وب سایت خود اجتناب کنید.از محصولات/خدمات خود تصاویر و ویدیوهای باکیفیت بگیرید و از پشت صحنه فیلم های چشمگیر دریافت کنید.

7. از پنجره های بازشو پاک کنید

پنجره های بازشو می توانند به شدت حواس پرتی و آزاردهنده باشند. برخی از بازاریابان احساس می کنند که تجربه مثبت کاربر را مختل می کنند. دیگران احساس می کنند که در واقع می تواند نرخ پرش شما را افزایش دهد. اگر می خواهید رابطه ای مبتنی بر اعتماد و اعتبار ایجاد کنید، استراتژی خوبی نیست. خیلی تهاجمی است و بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است از آن متنفر باشند.پاپ آپ های وب که نرخ پرش را افزایش می دهد و تبدیل را کاهش می دهداز طرفی نمی توان کاملاً منکر اثربخشی آن شد. اگر می‌خواهید در این راه بروید، آن‌ها را تا حد امکان بدون اختلال در نظر بگیرید.از طرف دیگر، می توانید به جای آن یک دکمه یا بنر قدرتمند CTA را انتخاب کنید. به این ترتیب، بدون تحمیل اجبار به بازدیدکنندگان، اقدامی را با موفقیت انجام خواهید داد.نرخ پرش بالا می تواند فروش شما را در دراز مدت کاهش دهد. ما می توانیم کمک کنیم تا همه چیز را تغییر دهیم!

8. محتوای هدفمند ایجاد کنید

در بسیاری از موارد، برندها عبارت “محتوا پادشاه است” را می شنوند و با خوش بینانه بدون تحقیق به این موضوع می پردازند. این یکی از بزرگ‌ترین روش‌های تقلبی بازاریابی است که می‌تواند به نرخ پرش شما آسیب بزند.ایجاد محتوای عجولانه بدون تحقیق در مورد روندها، مرتبط بودن و علاقه مشتری در نهایت می تواند شما را با کاهش تعامل و حفظ مخاطب مواجه کند.در عوض، تمرکز لیزری بر ایجاد محتوای هدفمندی ایجاد کنید که مخاطب شما واقعاً می‌خواهد بخواند/ تماشا کند.اگر صفحه وبلاگ شما دارای وبلاگ های متفرقه است که خارج از محدوده مورد علاقه مشتریان است، در نهایت بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. این امر در بین مشاغلی که کمیت محتوا را بر کیفیت محتوا ترجیح می دهند، رایج تر است.با روتوش کردن استراتژی بازاریابی محتوای خود و اولویت دادن به تحقیقات گسترده، همه چیز را تغییر دهید.از Google Trends برای همگام شدن با علایق مخاطبان خاص صنعت و منطقه استفاده کنید و بر اساس آن محتوا ایجاد کنید. در نهایت، ارسال محتوای مرتبط، مخاطبان هدف شما را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد و در درازمدت، تبدیل‌ها را به حداکثر می‌رساند.جمعیت شناسی خود را محدود کنید و برنامه های محتوای آینده خود را بر اساس آن تنظیم کنید. این سوئیچ ساده و در عین حال موثر، نرخ پرش سایت شما را کاهش می دهد و نرخ تبدیل بازدیدکننده به سرب را افزایش می دهد.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل

9. کاربرپسندی و موبایل دوستی را در اولویت قرار دهید

وب سایت های واکنش گرا و سازگار با موبایل که نرخ پرش را کاهش می دهند.وقتی صحبت از طراحی وب به میان می آید، کاربر پسند بودن و موبایل دوستی بزرگترین متحدان شما هستند.

چرا؟

حیرت‌انگیز 62 درصد از مردم اگر تجربه‌ای منفی در موبایل داشته باشند، کمتر روی محصولات/خدمات یک برند سرمایه‌گذاری می‌کنند.اطمینان از عملکرد یکپارچه وب سایت شما بر روی تمام ابزارهای دیجیتال – به ویژه تلفن های هوشمند – یک راه عالی برای جلوگیری از کلیک کردن بازدیدکنندگان از سایت شما است.

ما همچنین اطمینان از کاربرپسندی در سراسر صفحه را توصیه می کنیم. دسترسی و ناوبری را بهبود بخشید تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان یک تجربه مرور یکپارچه دارند.

 10. کلمات کلیدی هدفمند

اغلب، وب‌سایت‌ها صرفاً روی انتشار محتوا تمرکز می‌کنند بدون اینکه وقت بگذارند تا

الف) بفهمند چه کسی را هدف قرار می‌دهند.

ب) ایجاد اعتبار. نتیجه سایت هایی با نرخ پرش بالا است.

قدرت کلمات کلیدی هدفمند و با ارزش را دست کم نگیرید. آنها کیفیت ترافیک را بهبود می بخشند (افرادی را دریافت می کنید که در واقع به دنبال خرید محصولات شما به وب سایت شما هستند.شما تعامل را افزایش می دهید. و شما اعتباری ایجاد می کنید که در نهایت، نرخ پرش را کاهش می دهد.اگرچه این ممکن است کمی مشکل باشد. شما باید مراقب باشید که کلمات کلیدی زیادی را پر نکنید – گوگل می تواند وب سایت شما را جریمه کند. شما همچنین باید بر روی کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) تمرکز کنید. اینها کلمات مرتبط با مفهومی هستند که موتورهای جستجو از آنها استفاده می کنند.

نرخ پرش خوب چیست؟ خوب، بد و زشت

هیچ دستورالعمل روشنی در اینجا وجود ندارد. قاعده کلی فرمول بانس ریت:

فرمول بانس ریت
فرمول بانس ریت
  • 80% + بسیار بد است
  • 70 تا 79 درصد ضعیف هستند
  • 50 تا 69 درصد متوسط ​​است
  • 30 تا 49 درصد عالی است

توجه: بعید است که نرخ پرش کمتر از 20٪ باشد، بنابراین ممکن است بخواهید کدهای تجزیه و تحلیل یا افزونه های خود را سه بار بررسی کنید.

سخن پایانی

در این وبلاگ، چندین نکته در مورد محتوا و طراحی وب را برای بهبود نرخ پرش شما مورد بحث قرار داده ایم. اگر بازدیدکنندگان ارزشمند خود را به دلیل نرخ پرش بالا از دست می دهید، تیم ما می تواند به شما کمک کند که شایسته آن هستید.

یادت باشه؛ شما نیاز به یک استراتژی کامل دارید . فرض کنید یکی از این فاکتورها را زیر پا گذاشته اید و موفق می شوید نرخ پرش خود را 20 درصد کاهش دهید. این یک برد عالی است. اما ممکن است دائمی نباشد. شما این خطر را دارید که دوباره نرخ پرش خود را بالا ببرید.

در https://seoword.org/ ، ما می‌دانیم که چگونه نرخ پرش وب‌سایت را بهبود بخشیم، و بازاریابی محتوای متخصص ، سئو و خدمات طراحی و توسعه وب را  برای انجام این کار ارائه می‌کنیم ! متخصصان وب ما از ابزارهای پیشرفته، نرم افزارهای پیشرفته و تخصص گسترده برای توسعه وب سایت های جذابی که به طور یکپارچه در همه پلتفرم ها اجرا می شوند، استفاده می کنند.

چه به دنبال راه‌هایی برای کاهش نرخ پرش وب‌سایت خود باشید یا به دنبال کاهش ریزش مشتریان باشید، ما یک استراتژی سفارشی‌سازی شده بر این اساس ایجاد خواهیم کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما