مزایا و معایب کلیک بایتینگ برای سئو

مزایا و معایب کلیک بایتینگ برای سئو

در زمینه بازاریابی دیجیتال ، استفاده از سرفصل های برای (طعمه کلیک) همیشه یک واقعیت بوده و گاهی اوقات خوب و گاهی اوقات فقط برای فریب دادن افراد ناآگاهاز این روش استفاده می شده است. همانطور که قلاب طعمه‌دار ماهی‌گیر برای صید ماهی طراحی شده است، سرفصل‌های طعمه کلیک نیز برای برانگیختن علاقه خواننده (و تعامل یک طرفه) تنظیم می‌شوند

شبیه یک تیتر خبر ده مرگبارترین عنکبوت روی زمین را بدهد و یا یک تیتر چه سبزیجاتی که می توانند به شما کمک کنند تا صد سال زندگی کنید.

عکس‌ها اغلب با سرفصل‌ها همراه می‌شوند تا آنچه را که طراحان امیدوارند تولید کنند، تقویت کنند.

صاحبان سایت باید به طور مداوم مبارزه کنند یا تعادلی را در طعمه زدن کلیک پیدا کنند، به خصوص اگر اهداف بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باید محقق شوند. جای تعجب نیست که برخی از متخصصان اثربخشی و آینده کلیک ها را زیر سوال برده اند.

بنابراین آیا طعمه کلیکی باید در استراتژی سئو در نظر گرفته شود و آیا موثر است؟ بیایید ببینیم طعمه زدن کلیک چیست، برخی از مزایا و معایب آن، و چگونه می‌توانید برای یافتن تعادل آن را دور بزنید.

 کلیک بایتینگ | Click-Baiting چیست؟

کلیک بایتینگ | Click-Baiting چیست؟

همانطور که از نام آن پیداستclickbait  محتوایی است که به طور خاص برای جذب بیشترین کلیک ممکن طراحی شده است. برخی از خصوصیات عمده عبارتند از:

  • تیتری جذاب و به ظاهر غیرقابل مقاومت
  • به راحتی کلیک می شود
  • ایجاد شده برای تشویق به اشتراک گذاری اجتماعی
  • خاطره انگیز یا خنده دار
  • در نظر گرفته شده برای جذب یک یا چند احساس

در حالی که همه کلیک‌ها این ویژگی‌ها را ندارند، دو یا بیشتر را از دست نمی‌دهند.

جوانب مثبت  Click-Baiting

برای اکثر مردم، طعمه کلیک کردن ممکن است کاملاً منفی به نظر برسد. با این حال، زمانی که به خوبی انجام شود می تواند مزایایی داشته باشد.

1-جرقه کنجکاوی که منجر به کلیک های بیشتر و رتبه بالاتر می شود

سرفصل ها قدرتمند هستند، و گاهی اوقات، کاملاً واضح است که به عنوان طعمه کلیک نوشته شده است – اما ما نمی توانیم از کلیک کردن برای دیدن محتوا جلوگیری کنیم. در این کنجکاوی، افراد به خواندن مطالب دست می یابند و اگر انتظارات آنها را برآورده کند، می توانند بیشتر تعامل کنند یا حتی خرید کنند.  

وقتی سایتی به طور مداوم تعداد کلیک های بیشتری داشته باشد و مردم با محتوا درگیر شوند، موتورهای جستجو آن را مرتبط تفسیر می کنند و منجر به رتبه بندی بهتر برای سئو سایت می شود.

2– افزایش سهم اجتماعی

Clickbait، طبیعتاً برای برانگیختن برخی از احساسات – نفرت، شوک، هیجان، انزجار، تعجب و غیره طراحی شده است. هنگامی که افراد روی آن لینک کلیک می کنند و محتوایی را پیدا می کنند که با شخصیت آنها همخوانی دارد، آن را با حلقه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. آنها ممکن است در فیدهای رسانه های اجتماعی خود پست کنند یا حتی به یک دوست ایمیل بزنند.

اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی برای سئو خوب هستند – به این معنی که محتوای شما برای مخاطبان هدف شما جذاب است و آن‌ها آن را به اندازه کافی خوب می‌دانند که با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

3-افزایش آگاهی از برند

تا به حال نام Buzzfeed را شنیده اید؟ این برند به طعمه زدن کلیک معروف است. به همین ترتیب، اگر در هنر استفاده از کلیک طعمه به نفع خود تسلط داشته باشید، برند شما بیشتر در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت. این آگاهی از برند می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد زیرا می توانید با محتوای بیشتر به مخاطبان هدف خود برسید.

4-تبدیل بهتر

مهم نیست محتوای شما چقدر خوب باشد، اگر کسی روی آن کلیک نکند، به اهداف بازاریابی محتوایی خود نخواهید رسید. با این حال، اگر از سرفصل های جذاب استفاده کنید و مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید، به تعامل و تبدیل بهتری خواهید رسید.تعامل بهتر و افزایش تبدیل به شما اطمینان می دهد که به اهداف سئوی خود می رسید و ترافیکی که دریافت می کنید از افراد مناسب است

معایب کلیک-بایتینگ در سئو

خطر استفاده از سرفصل‌های کلیک طعمه این است که عبارتی پر از قولی که عمل نمی‌کند، خوانندگان را عصبانی می‌کند.کلیک‌کننده‌های که خواسته آنها برآورده شده مرتباً برمی‌گردند، در حالی که خوانندگان ناکام وب‌سایت‌ها را ناامید ترک می‌کنند و کمتر روی تبلیغاتی که در وب‌سایت‌های فریبنده پیدا می‌کنند کلیک می‌کنند.به علاوه، تمایل این است که بینندگان ناراضی علاقه خود را از دست داده و پول کمتری را برای محصولات در سایت‌های بی‌وجدان خرج کنند. در حالی که کلیک طعمه می تواند مزایای باورنکردنی برای تلاش های سئوی شما داشته باشد، می تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد. در اینجا برخی از

1-از دست دادن اعتبار برند

تمایل به داشتن کلیک‌های بیشتر، برندها را مجبور به استفاده از طعمه‌های کلیکی فقط برای دریافت کلیک‌های بیشتر کرده است. وقتی مردم انتظارات زیادی از محتوا دارند، اما ناامید می شوند، اعتمادشان را به برند از دست می دهند، به این معنی که هیچ تعاملی در آینده وجود ندارد.حتی اگر مشتریان دائمی داشتید، ممکن است آنها نخواهند با برندی مرتبط شوند که صادق نیست. ممکن است منجر به رتبه‌بندی و بررسی‌های بد در Google شود، رتبه شما را کاهش دهد و بر کسب‌وکارتان تأثیر منفی بگذارد.

2-از دست دادن کلمات کلیدی مهم

ایجاد تعادل بین استفاده از کلمه کلیدی با عملکرد بالا و طعمه کلیک روی عنوان ممکن است بسیار چالش برانگیز به نظر برسد، به خصوص برای کلمات کلیدی دم بلند . نتیجه این است که کلمه کلیدی برای عنوانی جذاب تر از دست می رود.این به این معنی است که کلیک‌های کوتاه‌مدت نسبت به رشد مداوم و ترافیک طولانی‌مدت بازدیدکنندگان مناسب مورد توجه قرار می‌گیرد. این به سئو آسیب می رساند و افزایش رتبه در طول زمان ممکن است از بین برود

3-کلیک ها می توانند یک متریک بیهوده باشند

اهداف مختلفی برای سئو وجود دارد که می‌خواهید با افزایش ترافیک به آنها برسید – تبدیل بیشتر، آگاهی از نام تجاری، آموزش خوانندگان، مشترکین ایمیل، یا به دست آوردن فالوور. برای رسیدن به هر یک از این اهداف، به کلیک افراد مناسب نیاز دارید. در غیر این صورت، آنها قابل اندازه گیری نخواهند بود زیرا هیچ ارزشی به هزاران نفری که از سایت شما بازدید می کنند اضافه یا داده نمی شود.

ترافیک اشتباه به این معنی است که مردم زیاد با محتوای شما درگیر نمی شوند. این به Google نشان می دهد که شما به هدف جستجوگر نمی رسید و نتیجه آن باعث کاهش رتبه در موتورهای جستجو می شود .

4. نرخ پرش بالا

بیشتر کلیک‌ها برای کلیک‌های بیشتر بدون توجه به برآورده شدن یا عدم برآورده شدن انتظارات خواننده طراحی شده‌اند. هنگامی که خوانندگان نمی توانند آنچه را که در عنوان وعده داده شده است دریافت کنند، ناامید می شوند، سایت را ترک می کنند و به سایت های دیگری می روند که با انتظارات آنها مطابقت دارد.

وقتی گوگل نرخ پرش بالایی را انتخاب می کند، بی ربط خوانده می شود و شانس ظاهر شدن در صفحه اول را کاهش می دهد.

5-احساس گرایی اگر محو شود

Clickbait یک ترفند قدیمی است که جذابیت خود را از دست می دهد. هیچ کس نمی خواهد احساس فریب یا گمراهی کند. خوانندگان تیترهای صادقانه می خواهند و هیچ چیزی که فریاد بزند “مرا کلیک کن”. برای جلوگیری از اتلاف وقت برای عناوین بی ربط، سرفصل ها باید جذاب و مطابق با محتوا باشند

. بنابراین، اگر می خواهید از بازاریابی محتوا برای رشد سایت و کسب و کار خود استفاده کنید، طعمه کلیک کردن ممکن است بهترین استراتژی نباشد

بعد چه است:

Clickbait همه چیز اشتباه نیست. با این حال، باید با اهداف سئوی شما مرتبط باشد و نباید نیروی محرکه اهداف بازاریابی محتوای شما باشد. بله، باید از سرفصل های جذاب استفاده کنید، اما مهم است که صادق باشید و اگر اعتبار برندتان برایتان مهم است، اغراق نکنید. در غیر این صورت، کلیک‌ها می‌توانند یک معیار بیهوده باشند و در درازمدت هیچ معنایی برای کسب و کار شما نداشته باشند.

به کمک سئوکار نیاز دارید تا بفهمید که آیا بازی کلیک را درست انجام می دهید؟

به کمک سئوکار نیاز دارید تا بفهمید که آیا بازی کلیک را درست انجام می دهید؟ تیم ما در اینجاست تا به شما کمک کند. امروز با ما تماس بگیرید تا یاد بگیرید چگونه!

رسانه‌های خبری دریافته‌اند که ذکر یک نیاز سیاسی یا ترس در یک تیتر باعث ایجاد کلیک می‌شود.فراتر از سایت های خبری، سایر صاحبان وب سایت ها نیز آموخته اند که القای فوریت به خوانندگان از طریق یک تیتر نتیجه می دهد.

چند نمونه طعمه کلیک کلاسیک را بررسی کنید:

“تو هرگز باور نخواهی کرد

این یک سرفصل است که اغلب دیده می شود. شروع معمولاً با آنچه اتفاق افتاده، اتفاقی که در آن رخ داده است، چگونه “X” ثروتمند شد (یا شکسته شد)، یا “X” امروز چگونه به نظر می رسد دنبال می شود.

این سرفصل ها خوانندگان را به پیش بینی روزهای خوب و بدی که بر چهره های ورزشی، ستارگان هالیوود و سیاستمداران گذشته است، سوق می دهد.

در دنیای بازاریابی، می توان از آن برای ایجاد پیش بینی در یک خواننده استفاده کرد (” شما هرگز این روش ساده را برای رتبه بالا در گوگل باور نخواهید کرد

“Xچیزهایی که باید بدانید

فهرست‌های دسته‌بندی‌های برتر مانند رکوردهای ورزشی، نمودارهای موسیقی، فروش، پول به دست آمده، میوه‌هایی برای خوردن، راه‌های طولانی‌تر زندگی کردن، و نحوه صرفه‌جویی در هزینه خرید (که ممکن است سخت باشد یا نباشد) بسیار گسترده است – و مقاومت در برابر آن سخت است.

“این ترفند عجیب

این به عنوان یک رشد زندگی عالی ارائه می شود که نیاز ما به ورزش منظم یا کاهش وزن بدون رژیم را جایگزین می کند.ما معمولاً از توصیه های صفحه بعدی یا صفحات بی پایانی که به امید دریافت آنچه ارائه شده تحمل می کنیم ناامید می شویم.همچنین در وبلاگ های بازاریابی ظاهر می شود (به عنوان مثال، ” این ترفند عجیب نرخ تبدیل صفحه فرود ما را 110٪ افزایش داد

“این چیزی است که اتفاق می افتد اگر شما

این یک متقاعد کننده بزرگ دیگر است. ما را نگران می کند، “اگر چیزی را ندانیم چه؟

شرط می‌بندیم که دوست دارید روی این پست وبلاگ کلیک کنید: ” اگر سئو  را متوقف کنید این اتفاق می‌افتد “.

“پیشنهاد یک موضوع یا محصول و خدمات

همه عاشق یک لیست هستند، درست است؟

مردم می خواهند بهترین چیزها را از نظر نویسنده بدانند و آنها را با مواردی که قبلاً دوست دارند یا از آنها متنفرند مقایسه می کنند.

چرا اینقدر Clickbait محبوب است؟

عناوین کلیک‌بایت برای مقالات خبری و «فهرست‌های» تبلیغاتی ویروسی و موفق هستند و بخش قابل توجهی از کلیک‌های اینترنتی را هدایت می‌کنند و توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. اما

چرا؟

از آنجایی که تیترها با حس ماجراجویی و تمایل کلی ما برای لذت فوری بازی می کنند، برای سرگرم شدن به کتاب های 400 صفحه ای یا فیلم های سه ساعته نیاز نداریم.

یک کلیک ساده و چند داستان و عکس خنده دار یا تحریک آمیز این کار را تنها در چند دقیقه انجام می دهد.

اساساً امروزه اکثر رسانه های اجتماعی اینگونه عمل می کنند. ما در حال پیمایش بی‌نهایت هستیم و نمی‌توانیم از به‌روزرسانی صفحه‌هایمان برای پست جدید بعدی خودداری کنیم.

گاهی برنده می‌شویم و چیزهای هیجان‌انگیزی می‌بینیم، گاهی می‌بازیم. اما ما همیشه کلیک می کنیم.

آیا Clickbait همیشه کار می کند؟

با بررسی های تحلیلی و بازاریابی ثابت شده است، کلیک طعمه در صورتی کار می کند که تنها معیار توجه به جایزه و جذب بینندگان باشد.دریافت تعامل با کیفیت و بازدیدهای مکرر با همه کلیک‌ها کار نمی‌کند ، و اینجاست که این اصطلاح مفهوم منفی خود را پیدا می‌کند.

بنابراین، در حالی که ممکن است قبول کنیم که طعمه کلیک آزاردهنده است، نویسنده تیتر به مخاطبان خود می گوید: “ما چیزی را می دانیم که شما نمی دانید” و ما کنجکاو هستیم.

اما صبر کن  آیا کلیک بایت  می تواند با مخاطبان شما صادق باشد؟

اما صبر کن آیا کلیک بایت می تواند با مخاطبان شما صادق باشد؟

همه ما یک قطب‌نمای اخلاقی داریم، و جایی در هر یک از ما صدای کوچکی است که می‌گوید: “هی، از خط عبور نکن.”

اگر به نظر شما نمی رسد، حداقل از خود بپرسید که آیا خوشحال می شوید که روی پیوندی کلیک کنید و مقاله کمی طعمه و تغییری دریافت کنید که ربطی به عنوان ندارد.

برای راضی نگه داشتن مخاطبان خود، کلیک کردن و خرید محصولات از وب سایت یا تبلیغ کنندگان خود، آنچه را که سرفصل های شما ارائه می دهند ارائه دهید.

اعتمادی که ایجاد می‌کنید با اجرای بازاریابی تأثیرگذار عالی و استفاده از منابع با کیفیت بالا افزایش می‌یابد، خواه با یک نماد شناخته‌شده متحد باشید یا یک داستان یا مصاحبه موجود را خلاصه کنید.

جمع بندی: فقط با استفاده از نمونه های Top Clickbait

نوشتن نمونه های کلیک و ارائه مقالات دقیق از طریق کلیک، شروعی عالی برای ارائه اطلاعات پرحادثه به خوانندگان شماست.

نادیده گرفتن مطالب ضعیف و جذب خوانندگان با داستان های باکیفیت یکی دیگر از موارد است.

جذب خوانندگان به سایت خود و راضی نگه داشتن آنها به همان اندازه یک هنر است که یک علم است.

چیزی بیش از نوشتن خوب می طلبد. خوشبختانه، ما تکنیک‌های بسیار خوبی برای کمک به افزایش ترافیک وبلاگ آموزش سئو خود داریم .

نکات ما را دنبال کنید، تا مخاطبان خود را افزایش دهید و خوانندگان را برای دراز مدت جذب کنید!

منبع: seoword

5/5 - (2 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما