محتوای مفید از Google: چگونه بر استراتژی محتوای شما تأثیر می گذارد؟

محتوای مفید از Google: چگونه بر استراتژی محتوای شما تأثیر می گذارد؟

موتور جستجو مسئول به‌روزرسانی پایه‌های کلیدهای موقعیت‌یابی خود است تا در نحوه قرار دادن مطالب دموکراتیک‌تر عمل کند. اما بیش از همه، هدف آن ارائه پاسخ های موثر و دقیق به درخواست های کاربران است.این تغییرات می تواند بر استراتژی محتوای اعمال شده در وب سایت های خود تأثیر بگذارد، اما همیشه فرصتی برای بهبود محتوا برای ورود به اولین نتایج و سئو سایت وجود دارد. کافی است بدانید گوگل در مورد به روز رسانی های خود چه می گوید.

 گوگل و محتوای مفید به روز رسانی

این غول اینترنتی چیزی را که اکنون به عنوان یک به روز رسانی محتوای مفید شناخته می شود، اعلام کرده است. اقدامات جدید در ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ اعلام شد و در حال حاضر اعمال می شود.

اولویت های گوگل تغییر کرده است و دوباره بر کیفیت محتوا تمرکز می کند و تمرکز بر روی مصرف کنندگان است نه ربات ها. این پیش‌فرض چند سالی بود که قوت گرفته بود، به همین دلیل است که استراتژی‌هایی مانند بهینه‌سازی بیش از حد جریمه می‌شدند.

آنها اعلام کردند که استراتژی جدید بخشی از یک تلاش بزرگتر برای اطمینان از نمایش محتوای اصلی و مفیدتر است. با تمرکز ویژه بر خلقت توسط مردم و برای مردم .

تجربه کاربری در اولویت است

با این حال، گوگل توضیح داده است که به دنبال پاداش بهتر به محتوایی است که تجربه رضایت بخشی را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، محتوای برنده محتوایی خواهد بود که به اندازه کافی به نیازهای کاربر پاسخ می دهد نه اینکه با کلمات کلیدی برای سئو نوشته شده باشد.

این به این معنی نیست که SEO On Page کار نخواهد کرد، بلکه باید تلاش بیشتری برای کیفیت محتوا و تمرکز روی کاربر انجام شود. تنها اولویت هرگز کلمات کلیدی نبوده است و گوگل آن را تکرار می کند.

گوگل می‌گوید: « سازندگان محتوای مردم‌محور تولید محتوای رضایت‌بخش را در اولویت قرار می‌دهند و در عین حال از بهترین شیوه‌های سئو برای افزودن ارزش به کاربرانی که در جستجوی محتوا هستند، استفاده می‌کنند.

ارزش محتوا، مثال

اگر می‌خواهید بدانید که آیا در حال حاضر به الزامات موتور جستجو برای قرار دادن محتوای خود در مکان‌های اول پاسخ می‌دهید، می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا محتوایی که تولید می کنید نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند و برای آنها مفید خواهد بود؟
  • آیا وب سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟
  • اگر کسی مطالب شما را بخواند، آیا در نهایت احساس می کند که به اندازه کافی در مورد موضوع یاد گرفته است؟
  • آیا افرادی که محتوای شما را می خوانند احساس خواهند کرد که تجربه رضایت بخشی داشته اند؟

اگر همه پاسخ ها مثبت باشد، پس شما در مسیر درستی هستید.

بازاریابی تجربه مشتری و سئو چیست؟

از محتوای موتور جستجوگر خودداری کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، روش های مفید به روز رسانی محتوای مغایر با استراتژی های SEO نیست.

گوگل می گوید که « سئو یک فعالیت مفید زمانی است که برای محتوایی که برای افراد ارسال می شود اعمال شود . با این حال، محتوایی که عمدتاً برای ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می‌شود، ارتباط نزدیکی با محتوایی دارد که کاربران آن را رضایت‌بخش نمی‌دانند.”

سوالاتی که نشان می دهد شما روی موتورهای جستجو تمرکز کرده اید

اگر به سؤالات زیر پاسخ مثبت می دهید، باید استراتژی خود را تجدید نظر کنید تا از جریمه کردن استراتژی شما توسط گوگل و خارج شدن از موقعیت ارگانیک جلوگیری کنید.

  • آیا تمرکز اصلی شما بر جذب افراد و عدم رضایت آنهاست؟
  • آیا هدف مشخصی ندارید و موضوعات مختلفی را ایجاد نمی کنید به این امید که یکی از آنها نتیجه خوبی داشته باشد؟
  • آیا از ابزارهای اتوماسیون برای تولید محتوا استفاده می کنید؟
  • آیا سایر سازندگان را بدون افزودن چیز جدیدی به وب سایت خود خلاصه می کنید؟
  • آیا به ایجاد محتوای پرطرفدار و پاسخ ندادن به خواسته های مخاطب توجه بیشتری می کنید؟
  • آیا اطلاعات شما کامل نیست و آیا مردم باید در جای دیگری جستجو کنند؟
  • آیا عناوین جذابی برای آنها ایجاد می کنید که وارد شوند و داخل اطلاعات مرتبط نیست؟

کیفیت محتوا نه کمیت کلمات

اگر شما یکی از کسانی هستید که فکر می‌کردید تعداد معینی از کلمات به نفع شما در شمارش گوگل است، پس همان شرکت منفعت این عمل را رد کرده است.

تعداد کلمات بر موقعیت یابی تأثیر نمی گذارد، بنابراین کیفیت آن چیزی است که غالب است. برای حسابداران گوگل بی تفاوت است که شما فقط از ۵۰۰ کلمه استفاده کنید، اگر محتوا با کیفیت باشد و به نیازهای کاربر پاسخ دهد.

بنابراین، یک مقاله بسیار طولانی که حداقل معیارها را برآورده نمی کند یا فقط تکرار آنچه قبلاً در وب است بی فایده است. افزودن ارزش به معنای داشتن کیفیت است.

کنترل به روز رسانی محتوای مفید

گوگل در به روز رسانی های خود به دنبال جنبه های جدیدی برای کنترل در محتوا است. چیزی که هنوز ضروری است این است که ۱۰۰٪ محتوای اصلی باشد ، اما روش های کنترل دیگری وجود دارد که کاربران باید از آنها آگاه باشند.

آنها توضیح دادند: «سیستم‌های ما به‌طور خودکار محتوایی را شناسایی می‌کنند که به نظر می‌رسد ارزش افزوده کمی دارد یا برای جستجوگران مفید نیست.

بنابراین رقابت در حال حاضر، فراتر از شرایط مرتبط، برای عملکرد است. هنگامی که روبات ها تشخیص می دهند که محتوا به خصوص مفید نیست، آن را با سایر محتوای مرتبط مقایسه می کنند و سپس تصمیم می گیرند که بهترین نتیجه را با توجه به عبارت جستجو شده نشان دهند.

به این ترتیب، آنچه توصیه می شود، حذف محتوایی است که با در نظر گرفتن توصیه های گوگل مفید تلقی نمی شود.

کیفیت محتوا (Content Quality) در مقابل کمیت محتوا (Content Quantity)

چگونه به‌روزرسانی محتوای مفید روی سئو تأثیر می‌گذارد

اگر محتوای شما در طبقه بندی محتوای غیر مفید قرار می گیرد، باید آن را حذف کنید. ایجاد نشریات جدید با پیروی از دستورالعمل‌های دیکته‌شده جذاب‌تر خواهد بود.

با این حال، کنترل وب سایت ها به صورت خودکار و نه دستی انجام می شود و همچنین از اسپم استفاده نمی کند. به عبارت دیگر، با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، محتوای موجود به تدریج مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

هنگام حذف محتوا، زمان تخمینی وجود دارد که در آن وب سایت دوباره عملکرد بهتری خواهد داشت. چیزی که گوگل برای اینکه تاثیر قابل توجهی روی سئو نداشته باشد این است که مدت زیادی است که محتوا نمایش داده نشده است، بنابراین بله، بهتر است آن را حذف کنید.

سعی نکنید آن را بهبود بخشید زیرا باید منتظر ارزیابی جدید باشید و زمان و تلاش بیشتری را تلف خواهید کرد. در حالت ایده آل، شما شروع به گفتن به موتور جستجو می کنید که به محتوای خود متعهد هستید و شروع به بهبود کیفیت محتوا و تجربه کاربری خواهید کرد.

جایی که به روز رسانی جدید اعمال خواهد شد

این شرکت شروع به اعمال به روز رسانی و نظارت بر جستجوهای انگلیسی کرده است. در حال حاضر هیچ تغییری برای محتوا به زبان اسپانیایی و سایر زبان ها وجود ندارد. با این حال، به‌روزرسانی محتوای مفید برای همه جستجوهای جهانی اعمال می‌شود.

مزیت در این مورد این است که سازندگان محتوا به زبان اسپانیایی زمان بیشتری برای انطباق خواهند داشت و آنها از قبل دستورالعمل ها را می دانند. در تئوری، این تغییر به میزان کمتری بر سئو در محتوای اسپانیایی تأثیر می گذارد. این در صورت رعایت برخی توصیه های ابتدایی.

برای قرار گرفتن در گوگل چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید

  • لینک های وب

جدا از توصیه‌های مرتبط با اقدامات جدید به‌روزرسانی محتوای مفید، باید عناصر سئو را نیز در نظر بگیرید که قبلاً ایجاد شده‌اند:

برای Google مهم است که شما در دسترس باشید، بنابراین ضروری است که پیوندهای شما به درستی ساخته شوند ، خراب نباشند و نگهداری دائمی داشته باشند. به همین ترتیب، باید ویژگی های ALT را به تصاویر اضافه کنید تا خود را قابل مشاهده کنید.

از پیوندها استفاده کنید، زیرا استراتژی ساخت لینک برای موقعیت یابی بهتر بسیار مفید است . در کل وب سایت باید یک سیستم منطقی از پیوندهای داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

به استفاده از کلمات کلیدی ادامه دهید. اگر به قصد جستجوی کاربران پاسخ دهید و علاوه بر این، محتوای ارزشمندی داشته باشید، موقعیت‌یابی راحت‌تر خواهد بود.

زمان بارگذاری را بهینه کنید، تجربه کاربری را بهبود بخشید، سایتی واکنش گرا داشته باشید و قانون طلایی را فراموش نکنید: برای کاربران بنویسید، نه موتورهای جستجو . تمرکز خود را بر روی افراد قرار دهید و روبات ها را “فراموش کنید”.

چگونه گوگل از این به بعد جریمه می کند

همانطور که می دانید، موتور جستجوی قدرتمند همیشه به طور خودکار موارد نقض را جستجو می کند. اما مجازات ها شخصی و دستی هستند.

وقتی گوگل نقض محتوا را پیدا می کند، بلافاصله تحریم های دستی را برای وب سایت شما اعمال می کند ، به همین دلیل است که حل مشکلاتی که بعداً ایجاد می شود بسیار دشوار است. این همان سیستمی است که آنها با به روز رسانی محتوای مفید به اعمال آن ادامه خواهند داد.

هنگامی که ربات ها شروع به جستجوی محتوای مفید می کنند، صفحاتی که آن را ارائه نمی دهند به صورت منفی و دستی رتبه بندی می شوند. این بدان معنی است که اگر اقدامات خاصی در رابطه با کیفیت آنچه در وب منتشر می کنید اعمال نشود، بازگشت به عملکرد بهینه دشوار خواهد بود.

اما، خوشبختانه برای بسیاری از صفحات وب، در حال حاضر محتوا به زبان فارسی دستخوش تغییرات اساسی نشده است. با این حال، باید شروع به بهبود استراتژی سئو کرد تا تاثیری بر عملکرد سایت نداشته باشد.

با استفاده از پلتفرم seoword می توانید استراتژی برندینگ، سئو و اینفلوئنسرهای خود را بهبود ببخشید. با بهبود با کوبیس، اقدامات گوگل را پیش بینی کنید.

محتوای ضعیف | thin content (هر آنچه که باید بدانید)

چگونه از وبلاگ نویسی مهمان برای فرصت های ایجاد لینک طبیعی استفاده کنیم؟

5/5 - (3 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما