محتوای بصری واقعا مهم است؟

محتوای بصری در بازاریابی رسانه های اجتماعی

زمانی که ارسال یک به روزرسانی متنی در شبکه های اجتماعی برای جلب توجه شما کافی بود گذشته است در حال حاضر ، شما باید تصاویر خیره کننده یا گرافیک جالب (محتوای بصری) را وارد کنید تا سطح بالایی از مشارکت مخاطبان را به دست آورید.

این بدان معناست که توسعه یک برنامه بازاریابی بصری بیش از هر زمان دیگری مرتبط است.

برای ساده سازی فرایند برای تیم شما ، ما این راهنما را با اهمیت محتوای بصری در رسانه های اجتماعی گردآوری کرده ایم.

ما آنچه را که بسیار موثرتر است ، و بهترین نکات خود را برای یافتن و استفاده از انواع محتوای بصری مناسب برای سئو سایت توضیح می دهیم.

آیا محتوای بصری واقعا مهم است؟

هنگام بحث در مورد اهمیت ابزارهای بصری در فرایند بازاریابی محتوا ، بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا واقعا اهمیت دارد یا خیر.

واقعیت؟ بله صد در صد.

دانشمندان ثابت کرده اند که تصاویر و محتوا بصری شگفت انگیز 60.000 بار سریعتر از متن به مغز می رسد.در حالی که ما دقیقاً نمی دانیم چرا اینطور است ، به احتمال زیاد به نحوه پردازش ذهن ما به صورت نوشتاری ارتباط دارد.

پس از این توضیح ، شما فقط می توانید یک تصویر را ببینید و معنی آن را درک کنید ، در مقابل مجبورید متن را بخوانید و آن را به یک فکر در ذهن خود تبدیل کنید.

به همین دلیل است که ترکیب عناصر بصری در تبلیغات دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی برای موفقیت بسیار مهم است.

وقتی مخاطبان شما می توانند عکس همراه با محتوای شما را ببینند ، به احتمال زیاد قبل از اینکه به کار دیگری بپردازید ، سریع پاسخ می دهند یا اقدامی انجام می دهند.اگر به دنبال مشارکت و پاسخ کلی بهتر هستید ، افزودن تصاویر به پست های رسانه های اجتماعی ضروری است.

چرا محتوای بصری موثر است؟

ما قبلاً دلیل بیولوژیکی موثر بودن محتوای بصری در رسانه های اجتماعی را مورد بحث قرار داده ایم ، اما بیایید به چند دلیل عملی دیگر بپردازیم – که در نهایت به یک بازار اشباع می رسد.

فالوورها و مخاطبان مورد نظر شما روزانه سر و صدای دیجیتالی دارند.هر بار که آنها به سیستم عامل های مورد علاقه خود وارد می شوند ، میلیون ها قطعه محتوا برای بررسی در عرض چند ثانیه در اختیار دارند.

این رقابت زیادی برای پست های شما است ، درست است؟

اما اگر همه چیزهایی که ارسال می کنید فقط یک متن بدون نوعی عنصر بصری باشد ، مطمئناً به نفع یک ویدیو یا تصویر جالب نادیده گرفته می شوید.و رقبای شما این را می دانند. به همین دلیل برای رقابت با رقبا خود و رشد برند خود به یک استراتژی بصری عالی نیاز دارید.

با این حال ، این تنها دلیل برای اتخاذ این نوع رویکرد بازاریابی محتوا نیست.

تصاویر به افزایش اثربخشی تجسم داده ها کمک می کند.

الگوهای رفتاری و کاریکاتورها رویکردی سبک به موضوعی جدی ارائه می دهند. عکس های محصول تصمیم گیری برای خرید محصول را آسان تر می کند.

و اینها فقط نمونه های کوتاهی هستند از اینکه چگونه انواع مختلف رسانه ها می توانند پاسخ مثبتی از مشتریان هدف شما ایجاد کنند.

به زبان ساده ، محتوای بصری توجه مشتری را به خود جلب می کند و به احتمال زیاد آنها خریدی انجام می دهند یا اطلاعات را با دیگران به اشتراک می گذارند.

رسانه های اجتماعی در دو دهه گذشته چگونه تغییر کرده است؟

مانند عناصر مختلف جامعه ، رسانه های اجتماعی دائما در حال پیشرفت هستند.

با ارتقاء سیستم عامل ها به فرمت های جدید و بهبود یافته ، تغییر الگوریتم ها و کار مداوم برای دستیابی به تجربه بهتر برای کاربران ، نحوه استفاده همه ما از اطلاعات دیجیتالی در این وب سایت ها و برنامه ها نیز تغییر می کند.

به عنوان مثال ، درست در کمتر از بیست سال پیش ، سایت ما در MySpace یا یک وبلاگ داشت اما فیس بوک و توییتر را اضافه کردیم که تعامل در این نوع قالب بهتر بود و در نهایت ، Pinterest ، Instagram و YouTube را اضافه کردیم – همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی بسیار بصری که وابسته به عکس و فیلم هستند.

اکنون؟ روند پخش زنده از طریق برنامه هایی مانند TikTok و Twitch محبوبیت بیشتری پیدا می کند. این بدان معناست که سیستم عامل های اصلی مانند فیس بوک ، اینستاگرام و حتی پینترست در حال یافتن راه هایی هستند که به مردم کمک می کند از عکس به فیلم جهش کنند.همانطور که می توانید بگویید ، کل صنعت در حال تغییر به مکانی است که این نوع محتوا برای شرکت هایی که می خواهند حضور دیجیتالی داشته باشند حیاتی است.

چرا این اتفاق می افتد؟

برای شروع ، فناوری در دو دهه گذشته به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.

دوربین های گوشی های هوشمند به اندازه برخی از فرمت های دیجیتالی در اندازه کامل خوب هستند و ایجاد فیلم و ویرایش تصاویر دیجیتالی را در حین حرکت سریع و آسان می کنند.

چیزی که بسیار جذاب تر است این است که برخی از این وب سایت های رسانه های اجتماعی با افزودن واقعیت مجازی ، مانند Oculus فیس بوک یا VR YouTube ، به دنبال پیشرفت بیشتر در فناوری های خود هستند.

آیا می توانید زمانی را در آینده تصور کنید که ایجاد محتوا برای مخاطبان مورد نظر شما به معنای واقعی کلمه به معنای ساخت جهانی برای لذت بردن تعاملی است؟

ما فقط ممکن است بر اساس روندهای گذشته به آن سمت برویم ، به همین دلیل اتخاذ یک استراتژی بصری در حال حاضر برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است.

این روزها چه نوع محتوای بصری پرطرفدار است؟

اکنون که محتوای بصری مطمئناً در مورد ایجاد مخاطب در رسانه های اجتماعی یک هنجار است ، بیایید چند مورد از محبوب ترین آنها را بررسی کنیم.

  • ویدیو

وقتی نوبت به محتوای بصری می رسد ، ویدئوها در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از تعامل مخاطبان با نام تجاری شما هستند.اما احساس نکنید که این نیز باید جلا داده شود. گاهی اوقات فقط یک نگاه اجمالی به عملیات یا اتفاقات اطراف دفتر شما برای جلب توجه در رسانه های اجتماعی کافی است.

  • پخش زنده

تماشای ویدئوی زنده چیزی دارد که تماشاگران را به وجد می آورد.گذشته از این ، کانال های خبری تلویزیونی و نمایش های واقعی سالها روی این قالب شرط بندی کرده اند.استفاده از فیس بوک ، اینستاگرام یا حتی Twitch برای پخش مستقیم یک راه عالی است تا بتوانید پیروان خود را در مورد آنچه شرکت شما انجام می دهد مشاهده کنید.همچنین می تواند برای جلسات سوالات آموزشی ، نمایش محصولات جدید در هنگام راه اندازی و موارد دیگر مفید باشد.

  • آزمونها

محتوای تعاملی که بیننده را ملزم به تصمیم گیری یا اقدام می کند ، همیشه راهی عالی برای افزایش تعامل است.آزمونها حتی در محیط تجارت الکترونیک بسیار محبوب هستند. به عنوان مثال ، می توانید مشتری را تشویق کنید تا به سوالات پاسخ دهد تا به آنها کمک کند طعم ، رنگ یا طرح دلخواه خود را از لیست موجودی شما پیدا کنند.

  • فیلم های کوتاه

ویدیوهای اندازه بایت به این لیست از انواع محتوای بصری محبوب اضافه می شود.منظور ما از این مطلب تصاویری است که کمتر از یک دقیقه طول می کشند و نوعی سرگرمی یا ارزش آموزشی ارائه می دهند. TikTok و Instagram Stories نمونه های خوبی از نحوه استفاده از آنها برای ایجاد محتوایی هستند که مخاطبان شما با آن مطابقت دارند.

  • نقشه ها و نمودارها

گاهی اوقات خود محتوا نسبتاً خشک است – مخصوصاً در تنظیمات B2B

با این حال ، این بدان معنا نیست که شما باید از استفاده از محتوای بصری به عنوان راهی برای بهبود صفحات رسانه های اجتماعی خود صرف نظر کنید.حتی LinkedIn مکان خوبی برای به اشتراک گذاشتن نقشه ها ، نمودارها یا سایر تصاویر مشابه است تا به شما کمک کند تا نقطه خاصی را که با پست خود یا اطلاعاتی که توضیح می دهید به دست آورید.

  • ایموجی ها و GIF ها

البته ، جهان همیشه می تواند از یک خنده خوب استفاده کند. آنها می گویند طنز چیزی است که همه ما را متحد می کند ، به همین دلیل ایموجی ها و GIF ها در رسانه های اجتماعی بسیار محبوب شده اند. این تصاویر متحرک کوچک یا کلیپ های ثابت یک راه عالی برای افزودن شخصی سازی ، بیان و حتی مقدار کمی طنز است.

چگونه محتوای بصری خود را به طور م موثرتر انتخاب کنیم

البته انتخاب محتوای بصری مناسب برای استفاده برای صفحات رسانه های اجتماعی نیز مهم است.شما نمی خواهید فقط یک تصویر قدیمی قرار دهید و آن را به عنوان تصویر خود ادعا کنید.به همین ترتیب ، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما با صدا ، طرح رنگ و سبک منحصر به فرد مارک شما مطابقت دارد .

در اینجا چند نکته اضافی است که باید در نظر بگیرید:

  • تنوع را به خاطر بسپارید

هنگام انتخاب محتوای بصری برای صفحات رسانه های اجتماعی ، تنوع را فراموش نکنید .این بدان معناست که تصاویر متنوعی از افراد با همه زمینه های نژادی ، قومی ، جنسیتی و اجتماعی متفاوت دریافت کنید.بسیاری از مارک های بزرگ در چند سال گذشته اهمیت این امر را به سختی دریافته اند ، به همین دلیل است که شرکت شما می خواهد در انتخاب مجموعه ای متنوع از افراد برای عکس های مختلف دقت ویژه ای داشته باشد.

  • به چیزی که ارسال می کنید فکر کنید

آیا تا به حال پست شرکتی را در رسانه های اجتماعی مشاهده کرده اید و فکر می کنید تیم بازاریابی آنها قبل از به اشتراک گذاری فکر نکرده است؟ در عوض ، طوفان فکری همه راه های مختلف بازار هدف شما می تواند به آنچه شما قصد دارید به صفحات رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید واکنش نشان دهد.دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که اشتباهات واقعی انجام نمی دهید یا هر چیزی را که می تواند بسیار بحث برانگیز باشد اضافه نمی کنید.

  • به برند خود زیبایی شناس باشید

اگر نمی دانستید ، زیبایی برند شما رنگ ها ، فونت ها و سبک رسانه های دیجیتالی است که شرکت شما منتشر می کند.این بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود مشتریان در لحظه ای که محتوای شما را در هر کانالی می بینند دقیقاً چه کسی هستند.برای سهولت این کار ، یک راهنمای نام تجاری در داخل پرونده های داخلی شرکت خود داشته باشید که به همه اعضای تیم اجازه می دهد هنگام ایجاد محتوای تصویری از گزینه های یکسان استفاده کنند.

  • برنامه ریزی برای رویدادهای آینده

هنگام انتخاب محتوای بصری برای افزودن به رسانه های اجتماعی ، مطمئن شوید که برای رویدادهای آینده برنامه ریزی کرده اید. تعطیلات ، معرفی محصولات ، اتفاقات بزرگ و موارد دیگر دلایل خوبی برای انتشار محتوای بصری اضافی در نمایه رسانه های اجتماعی شرکت شما هستند.

محتوای بصری در بازاریابی رسانه های اجتماعی

دقیقاً کجا باید محتوای بصری را جستجو کنید؟

بنابراین ، اکنون که اهمیت محتوای بصری و انواع مختلف آن را می دانید ، بیایید نحوه یافتن آن را بررسی کنیم.البته ، شما نمی خواهید وب سایت های دیگر را با استفاده از تصاویر و/یا گرافیک آنها کپی کنید. این به سادگی یک عمل بد است و حتی می تواند منجر به شکایت پرهزینه حق چاپ در آینده شود. در عوض ، همیشه به دنبال مواردی باشید که حق اشتراک گذاری را ارائه می دهند یا از مالک اجازه می گیرند.همچنین می توانید این فرآیند را به یک طراح گرافیک مستقل یا نمایندگی دیگر استخدام کنید.در واقع ، محتوای راک بصری می تواند به شما کمک کند محتوای تعاملی خیره کننده ای ایجاد کنید که واقعاً مورد توجه برند شما قرار گیرد.اگر به یک تصویر سریع نیاز دارید چه؟ حتی متن روی پس زمینه زیبا که در برنامه Canva ساخته شده است مناسب است. باز هم ، شما می خواهید حداقل یک عنصر بصری با پیام شما همراه باشد تا مطمئن شوید توجه مخاطبان را به خود جلب می کنید.

در نهایت ، خودتان عکس و فیلم بگیرید.

این روزها اکثر تلفن های هوشمند دارای دوربین های عالی هستند و تعداد زیادی برنامه رایگان وجود دارد که می توانند در چند دقیقه ویرایش بصری کمی انجام دهند. اگر در هدف خاصی هستید که یافتن تصاویر سخت است ، این ایده بسیار خوبی است.

جمع بندی: اهمیت محتوای بصری در رسانه های اجتماعی

این روزها ، شرکت ها به سادگی نمی توانند به پست های متنی تکیه کنند تا کاربران زیادی را در رسانه های اجتماعی دریافت کنند. داشتن تصاویری مانند فیلم ، نقشه ، نمودار یا عکس تنها راهی است که می توانید مردم را در مورد اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید صحبت کرده و آنها را تشویق به اقدام کنند.البته ، اگر به دنبال راهنمایی های بیشتری در مورد چگونگی انجام این کار هستید ، راهنمای بازاریابی تعاملی محتوای راک مکان خوبی برای شروع است. نکات ، ترفندها و بهترین راه ها را برای جلب توجه پست های خود در رسانه های اجتماعی و سراسر اینترنت خواهید آموخت.

Rate this post
  • برچسب ها :

دیدگاه شما