لینک جویس |Link Juice

لینک جویس | Link Juice  چیست و چطور با بهبود رتبه صفحه ارتباط دارد؟

Link Juice یک اصطلاح محاوره ای است که به قدرتی اطلاق می شود که یک صفحه وب از طریق بک لینکهای خود منتقل می کند. در این مقاله می آموزید که چطور با لینک جویس استفاده حداکثری از انتقال قدرت بک لینک های سایت انجام دهید و چگونه می تواند بر سئو وب سایت شما تأثیر مثبت بگذارد.

لینک جویس | Link Juice مهمترین عامل تاثیر گدار سئوی سایت شما می باشد.برای درک ماهیت لینک جویس، باید واضح باشد که یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی در گوگل، قدرتی است که موتور جستجو به هر صفحه اعطا می کند.

لینک جویس | Link Juice  قسمت بهینه سازی “Page Rank” را نشان می دهد که هر بک لینک به صفحه مقصد ارسال می کند. به این معنا که: اگر یک پست وبلاگ با بک لینکهایی به صفحات مختلف وب داشته باشید، این سایت ها بخشی از موقعیت بالقوه شما را به دست خواهند آورد.

برخی از عوامل مهم لینک جویس، توزیع و تاثیر ایجاد شده از اجرای آن است که در این آموزش سئو سایت سئو ورد به آن اشاره می کنیم.

ایجاد Link Juice برای بهبود رتبه صفحه

بازگشت به توضیح ساده، بک لینک هایی که ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کنند، به نفع شما رای می دهند( Link juice یک کلمه عامیانه که برای PageRank استفاده می شود) تعداد ارجاعات به سایت شما را افزایش می دهد و آنها برای پیوندهای داخلی یا خارجی کار می کنند. تعداد لینک ها و اعتبار این لینک ها برای دادن امتیاز PageRank محاسبه می شود. پیوندهای داخلی Link Juice را در صفحات وب سایت شما توزیع می کنند.

فاکتورهای رتبه بندی که بر اعتبار پیوند که بر امتیاز و رتبه صفحه شما تأثیر می گذارد، شامل کیفیت و کمیت بک لینک می شود. ایجاد محتوای با کیفیت بالا شانس ایجاد لینک های خروجی به صفحه وب شما توسط مدیران سایت را افزایش می دهد. با این حال، از آنجایی که PageRank در مقیاس لگاریتمی کار می کند، تنها تعداد محدودی از پیوندها ارزش افزوده را به خود اختصاص می دهند. بنابراین، زمانی که سایت شما به صفحات خارجی لینک می‌دهد، هر یک از آن‌ها سهم مساوی از آرا یا امتیاز دریافت می‌کنند.

  • بک لینک توزیع آب میوه

درک این نکته بسیار مهم است که هر بک لینک مورد استفاده در یک نشریه بخشی از موقعیت یابی را منتقل می کند. این بدیهی است که بر صفحه فرود تأثیر می گذارد و به همین دلیل است که پروفایل بک لینک باید با دقت کار شود تا توزیع کنترل شده ای حاصل شود.

برای کنترل انتقال قدرت، می توانید از ویژگی “nofollow” مرتبط با هر بک لینکی که نمی خواهید رتبه صفحه را از طریق آن منتقل کنید، استفاده کنید.

این احتمال وجود دارد که یک سایت برجسته بتواند رتبه صفحه (PR) جالبی را به بک لینکهای خود بدهد. با این حال، اگر تعداد لینک‌های زیادی داشته باشید، روابط عمومی تقسیم می‌شود: هر چه تعداد لینک‌ها کمتر باشد، بخش بهتری از روابط عمومی منتقل می‌شود.

  • تاثیر توزیع بر سئو

ویژگی “nofollow” برای محدود کردن توزیع Link Juice و بهینه سازی استراتژیک SEO بسیار مهم است.

رتبه بندی سئو زمانی موثرتر و اهرمی است که پروفایل های بک لینک برای ارائه قدرت به صفحات مرتبط در یک سایت کار می کنند.

اشتباهات رایج هنگام تجزیه و تحلیل سئوی لینک یک وب سایت

برخی از اشتباهات رایج هنگام ارزیابی Link Juice یک صفحه وب وجود دارد. در زیر بیاموزید که از چه اقداماتی باید اجتناب کنید تا بر سئوی وب سایت خود تأثیر نگذارد و آن را بهبود بخشد.

  • عدم توجه به لینک سازی داخلی

هنگام صحبت در مورد لینک بیلدینگ، اکثر مردم به وبلاگ نویسی مهمان، خرید لینک، شبکه و غیره فکر می کنند.اگرچه همه این روش‌ها می‌توانند به نفع موقعیت‌یابی باشند، اما باید در نظر داشت که Link Juice بین صفحات داخلی نیز منتقل می‌شود. پروفایل لینک داخلی می تواند به طور قابل توجهی سئوی کل دامنه را بهبود بخشد.از معتبرترین صفحات سایت خود برای ارائه روابط عمومی به سایر صفحات وب سایت خود که نیاز به کمی فشار دارند، استفاده کنید.

  • تقسیم عادلانه آب بک لینک

یکی دیگر از اشتباهات نسبتا رایج ، تقسیم قدرت به طور مساوی است: این همیشه موجه نیست. صفحاتی وجود دارند که اهمیت بیشتری نسبت به سایرین دارند و می توانند قدرت بسیار بیشتری را منتقل کنند.با استفاده از منبع “nofollow”، می توانید اشتراک گذاری اختیارات را به روشی استراتژیک برای صفحات وب خود پیکربندی کنید.

  • ویژگی “Nofollow” از لینک Juice تخفیف نمی گیرد

اشتباه! مدتی پیش، گوگل روش ارسال و توزیع اقتدار را با لینک های “nofollow” تغییر داد. امروزه حتی اگر هیچ انتقال مؤثری از اختیارات به صفحه فرود وجود نداشته باشد، به آنها توجه می شود. لینک های Nofollow مقدار Link Juice را که می توان از طریق بک لینکهای dofollow در کل وب سایت اعطا کرد، کاهش می دهد.

  • بک لینکهای خروجی اعتبار صفحه منبع را از دست می دهند

این یک خطای دیگر است، زیرا بک لینکهای خروجی اعتبار صفحه مبدا را کاهش نمی‌دهند : فقط مقدار عددی مربوط به بک لینک بدون تأثیر بر سایت اصلی به هیچ وجه منتقل می‌شود.

اعتبار صفحه منبع به طور کامل منتقل می شود

این درست نیست به عنوان راهی برای جلوگیری از سوء استفاده یا سوء استفاده در نمایه های بک لینک، تقریباً 15٪ از قدرت یک صفحه در توزیع روابط عمومی دخالت ندارد.

عوامل سئو موثر بر آب لینک یک لینک

ارزش نهایی Link Juice که از طریق یک لینک منتقل می شود بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می شود. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چه عواملی کلیدی هستند که باید در هنگام کار بر روی پروفایل بک لینک در نظر گرفته شوند:

پروفایل بک لینک چیست؟

تعداد لینک های موجود در صفحه اگر اعتبار یک صفحه بین بک لینکهای خروجی آن تقسیم شود، هرچه تعداد بک لینکهای آن بیشتر باشد، آب بک لینک کمتری برای هر بک لینک موجود است.

محل بک لینکها بک لینکی که در داخل محتوا قرار می گیرد به اندازه بک لینکی که در قسمت سر، پاورقی یا نوار کناری قرار دارد ارزش ندارد. بک لینکهای محتوا مرتبط ترند، زیرا به موضوع اشاره می کنند.

ارتباط زمینه بک لینک با صفحه مقصد. بک لینکها در محتوا گنجانده شده اند تا کاربران بتوانند ارزش بیشتری در مورد یک موضوع یا مفهوم کسب کنند. اگر بک لینکی به سایتی منتهی شود که محتوای آن با صفحه منبع نامرتبط باشد، همان اعتبار را منتقل نمی کند.

رابطه موضوع سایت مبدا و مقصد. مانند نکته قبل اما در سطح وب سایت. اگر صفحه منبع مربوط به دستور العمل های طراحی سایت باشد و بک لینکها به یک شرکت سئو هدایت شوند، اعتباری را منتقل نمی کنند.

تکنیک‌هایی برای بهینه‌سازی جریان آب بک لینک چگونه است؟

شما می دانید لینک جویس در مورد چیست. حال… چه کاری می توان انجام داد تا لینک ها تاثیر مثبتی بر موقعیت سئو داشته باشند؟

ممکن است ارتباط زیادی با بک لینکهای خارجی وجود نداشته باشد: آنها توسط شما ایجاد نشده اند و نمی توانید آنها را تغییر دهید مگر اینکه با مدیران وب سایت منبع تماس بگیرید.

با این حال، در مورد بک لینکهای داخلی این اتفاق نمی افتد: شما کنترل کامل آنها را دارید.

قبل از پرداختن به شیوه‌های خوب بهینه‌سازی Link Juice، لازم است دو مفهوم اساسی را که تأثیر بسزایی در بهینه‌سازی پروفایل لینک داخلی یک وب‌سایت دارند، مرور کنیم: معماری محتوا و متن لنگر.

معماری محتوا این به ساختار و سازماندهی صفحات وب سایتی که بک لینکها در آن قرار می گیرند، کمک می کند. سایت باید دارای سازماندهی ثابت و سلسله مراتب مناسب باشد. بدون یک معماری محتوای خوب، سود کمی از انتقال قدرت به دست خواهید آورد.

لنگر متن در لینک های داخلی. یک استراتژی متن لنگر نیز باید برای پروفایل لینک داخلی وب سایت شما ایجاد شود. استفاده از انکر تکست های مشابه یک روش بسیار رایج است، اما توصیه می شود از تغییرات کلیدواژه های اصلی استفاده کنید.

با اهمیت دادن به این دو مفهوم، اکنون تکنیک‌ها و شیوه‌های مؤثری را برای بهبود لینک جویس داخلی به اشتراک می‌گذاریم.

  • نیرو را از معتبرترین صفحه منتقل کنید

بک لینک دادن محتوای جدید به معتبرترین صفحات وب سایت یک روش معمول است. با این حال، می توان این تکنیک را در جهت مخالف اعمال کرد و به محتوای جدید رونق داد.

معمولاً یکی از معتبرترین صفحات معمولاً صفحه اول سایت است: صفحه ای است که تعداد زیادی لینک خارجی و داخلی دریافت می کند.افزودن یک لینک داخلی از روی جلد یا از صفحات معتبر، بخشی از روابط عمومی را به محتوای جدید منتقل می کند و موقعیت آن را ارتقا می دهد

  • بک لینکهای “nofollow” را ماسک کنید

اگر بک لینکهایی به صفحات کم علاقه دارید (مانند اطلاعیه قانونی، سیاست های حفظ حریم خصوصی و غیره)، ممکن است از طریق این بک لینکها لینک Juice را از دست بدهید.پوشاندن بک لینک باعث می‌شود که خزنده‌های Google نتوانند آنها را شناسایی کنند و بنابراین آنها را در توزیع اعتبار به حساب نمی‌آورند.

  • حل لینک های شکسته در وب سایت

اگرچه لینک های شکسته به هیچ صفحه وب منتهی نمی شوند، اما همچنان توسط گوگل در محاسبه Link Juice حساب می شوند و بخشی از اعتبار بقیه لینک های یک صفحه را از بین می برند.به همین دلیل است که بررسی دوره‌ای نمایه بک لینک و اصلاح یا حذف مواردی که عملیاتی نیستند بسیار مهم است.

  • تغییر مسیرها از بک لینکهای ورودی خارجی

تمام صفحات شما نیز توسط مرجعی که از لینک های خارجی به آنها می رسد تغذیه می شوند. هنگامی که این بک لینکها با صفحه ای مطابقت دارند که دیگر فعال نیست، خطای 404 در وردپرس رخ می دهد. بنابراین، شما آن جریان را از بیرون از دست می دهید.

راه حل این است که برای آن بک لینکهایی که به سایت های دیگر وجود دارند، تغییر مسیرها را در سرور خود ایجاد کنید تا همچنان آنها را دریافت کنند. برای جلوگیری از خطای 404، بک لینکهای خارجی را به طور مرتب بررسی کنید.

ابزارهایی که به شما کمک می کنند تا لینک Juice را در وردپرس خود بهینه کنید

ابزارهایی را که مدیر محتوای وردپرس برای تسهیل کار بهینه سازی پروفایل لینک سایت شما ارائه می دهد، در زیر بیابید.

  • پلاگین 404 تا 301 | plugin 404 to 301

با افزونه 404 تا 301 می توانید لینک های خراب را به این روش ها رفع کنید:

به صفحه اول آن لینک ریدایرکت کنید.

به صفحه‌ای هدایت کنید که به موضوعات مشابه می‌پردازد یا می‌تواند جایگزین بک لینک قبلی شود تا به کاربر پاسخ دهد.

  • یواست سئو | Yoast SEO

یواست سئو یک افزونه بسیار محبوب است که به شما امکان می دهد سئوی محتوای خود را از چند طریق بررسی کنید:

بررسی کنید که مهم ترین صفحات جریان کافی بک لینک را دریافت کنند.

بدانید صفحاتی که جریان داخلی کمی دریافت می کنند و می توانند از طریق شبکه ای از بک لینکهای داخلی بهبود یابند.

  • پست های مرتبط | Related Posts

این افزونه به شما امکان می دهد محتوای خود را با بک لینکهای داخلی بک لینک دهید که به صفحاتی در دامنه منتهی می شوند که اطلاعات مربوط به موضوعی را که در بخش خاصی از وب مورد بحث قرار می گیرد گسترش می دهد.فهرستی از نشریات دیگر را در مورد موضوعات مشابه نشان می دهد و دسته یا برچسب ها را به عنوان مرجع در نظر می گیرد.

  • جستجوگر لینک شکسته | Broken Link Checker

افزونه Broken Link Checker بک لینکهای موجود در صفحات شما را به صورت دوره ای تجزیه و تحلیل می کند: بررسی کنید که آنها به صفحات موجود – چه داخلی و چه خارجی – اشاره می کنند و لیستی از بک لینکهای شکسته و مکان آنها را به منظور اصلاح آنها نمایش می دهد.جستجوگر لینک شکسته همچنین بک لینکهایی را که باعث تغییر مسیر می شوند شناسایی می کند و امکان ویرایش سریع آنها را فراهم می کند.

  • WP No External Links

بهترین افزونه وردپرس برای پوشاندن موثر بک لینکهای nofollow، WP No Links خارجی است. این یک راه حل سریع است که لینک های خروجی را به لینک های داخلی تبدیل می کند.

نتیجه گیری:

درک نحوه عملکرد Link Juice در بهینه سازی سئو برای استفاده حداکثری از انتقال قدرت از صفحات مرتبط به سایرین با روابط عمومی کمتر کلیدی است.

اگرچه این یک مفهوم ساده است، اما به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق در مورد انتقال قدرت بین لینک ها، اشتباهات هنگام کار با پروفایل های بک لینک بسیار رایج است.

معماری وب و متن های لنگر، ساختار پایه کل استراتژی پروفایل لینک شما هستند. با یک بررسی دوره ای با استفاده از ابزارهایی که در این مقاله در مورد آنها صحبت می کنیم، به علاوه اجرای تکنیک های ذکر شده، متوجه تغییر قابل توجهی در موقعیت سئوی وب سایت خود خواهید شد.

5/5 - (5 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما