آمار جدید سئو سال 2022 از زبان سئو ورد | seoword

فاکتور های سئو سال 2022 از زبان سئو ورد | seoword

به‌عنوان سئوکار، می‌دانیم که در صدر به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل و بهترین شیوه‌های سئو برای موقعیت‌یابی محتوای دیجیتال ما و افزایش نتایج جستجوی ارگانیک کلیدی است، اما گوگل تمایل دارد بدون هشدار تغییر کنند و واقعاً هیچ خط پایانی وجود ندارد.جستجوی ارگانیک 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت را هدایت می کند، به طوری که بزرگ یا کوچک، بهینه سازی موتورهای جستجو چیزی است که اگر می خواهید در مقابل مخاطبان جدید قرار بگیرید، نمی توانید از آن چشم بپوشید.

پیشنهاد شهرام طاهری از seoword

کلمات کلیدی، قطعه‌های برجسته، جستجوی صوتی، جستجوی تصویر – جنبه‌های مختلفی برای بررسی و تسلط وجود دارد.در این مقاله، من 37 آمار جدید سئو را برای کمک به شما به اشتراک می‌گذارم:

1. گوگل در حال حاضر بیش از 85 درصد از بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد:

برای برنده شدن در بهینه سازی موتورهای جستجو، باید طبق قوانین گوگل بازی کنید. رتبه بالا در یاهو یا بینگ بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد، اما شرکت هایی که در گوگل رتبه بندی می کنند به احتمال زیاد بیشترین کسب و کار را دارند.استفاده از کنسول جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا بفهمید که افراد در حال حاضر چگونه از طریق جستجوهای گوگل به شما دسترسی پیدا می کنند.

2. گوگل در سال جاری 943 میلیارد جستجو دریافت کرده است:

در واقع، مصرف کنندگان در حال حاضر 70 درصد از تحقیقات خرید خود را قبل از اینکه وارد گفتگوی فروش شوند، به صورت آنلاین انجام می دهند.رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو به خریداران شما این امکان را می دهد که به راحتی به تنهایی تحقیق کنند و در عین حال وقت خود را صرف یادگیری شرایط شما کنند.اولویت‌بندی بهینه‌سازی موتور جستجو به شما این قدرت را می‌دهد تا کاری را که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که کسب‌وکار شما در طول آن میلیاردها جستجو در ابتدا ظاهر می‌شود.

3. پنج نتیجه ارگانیک اول 67.6٪ از کل کلیک ها را تشکیل می دهند:

مطمئناً، ابزارهای تجزیه و تحلیل صفحه شما به شما نشان می دهد که در صفحات 2 تا 10 چه رتبه ای دارید، اما این آمار نشان می دهد که واقعاً خوب است که در صدر قرار بگیرید.با بیش از دو سوم کل کلیک‌ها بر روی پنج نتیجه اولیه ارگانیک، میدان رقابت سخت‌تر از همیشه است و بازاریابان باید برای به دست آوردن رتبه های برتر، زرنگ، خلاق و کمی خوش شانس باشند.

4. الگوریتم جستجوی گوگل از بیش از 210 عامل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند :

گوگل در مورد اینکه دقیقاً چگونه رتبه بندی می شود تا حدودی مرموز باقی مانده است، اما کارشناسان SEO در سراسر جهان لیست هایی را تهیه کرده اند (و بیش از دو بار آنها را بررسی می کنند) تا به جادوی رتبه بندی SERP اشاره کنند.قدرت گوگل را نمی توان در دسته بندی موتورهای جستجو انکار کرد. همگام بودن با تغییرات الگوریتم گوگل تضمین می کند که چابک خواهید ماند و می توانید در صورت نیاز تغییرات کلیدی ایجاد کنید.

5. دقیقا 16-20٪ از کل نتایج جستجوی سالانه گوگل جدید هستند :

رقابت در موتورهای جستجو همیشه در حال رشد است، بنابراین باید در تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو هوشیار باشید. فقط به این دلیل که امروز برای یک ترم رتبه 1 را کسب می کنید به این معنی نیست که ماه آینده در همان مکان خواهد بود، چه برسد به سال آینده.

6. حدود 49 درصد از بازاریابان گزارش می دهند که جستجوی ارگانیک بهترین بازگشت سرمایه را در بین هر کانال بازاریابی دارد:

موفقیت سئو ارگانیک به شدت به فعالیت های کم یا بدون هزینه در مورد کلمات کلیدی و طرحواره متکی است. هنگامی که به درستی انجام شود، در ارتباط با محتوای با کیفیت بالا، می تواند به درآمد زیادی و در نهایت بازدهی بالا منجر شود.

7. سئو می تواند هزینه جذب مشتری را به طور متوسط ​​87.41 درصد در مقایسه با تبلیغات دیجیتال کاهش دهد:

به دلیل موانع کم هزینه، سئو باعث می شود تا مشتریان جدید به طور قابل توجهی نسبت به سایر رسانه ها هزینه کمتری داشته باشند.

8. تقریبا 70 درصد از بازاریابان سئو را موثرتر از PPC می دانند:

با رشد بیشتر بازاریابی دیجیتال، جای تعجب نیست که شرکت ها به طور مداوم در سئو بهتر می شوند – و نتایج بیشتری از تلاش های سئو نسبت به PPC می بینند.بسیاری از پاسخ دهندگان گزارش دادند که نتایج بیشتری (از جمله ترافیک، سرنخ ها و فروش) از بهینه سازی موتورهای جستجو مشاهده می کنند. برخی دیگر از ROI به عنوان معیاری برای رتبه بندی SEO نسبت به PPC استفاده کردند.بازاریابان دریافتند که SEO یک استراتژی بلندمدت است، در حالی که PPC امکان انفجارهای کوتاه مدت را فراهم می کند.

 

9.تقریبا 75 درصد از بازاریابان احساس می‌کنند تاکتیک‌های سئوی آنها در کمک به دستیابی به اهداف بازاریابی خود «بسیار مؤثر» یا «بسیار مؤثر» است:

بازاریابان بیش از هر زمان دیگری در تلاش های سئو خود احساس اطمینان می کنند. اگر روی رقبای خود سرمایه گذاری نمی کنید، در خطر عقب ماندن از رقبا هستید.

10. میانگین طول محتوای مقاله رتبه برتر گوگل شامل 1447 کلمه است:

محتوای خوب چقدر باید باشد؟ برای پاسخ کامل به سوالات خریداران شما کافی است.اما اگر می‌خواهید آن محتوای خوب رتبه خوبی داشته باشد، بهتر است حدود 1500 کلمه را هدف قرار دهید.هرچه بیشتر بنویسید، خوانندگان شما آگاه تر خواهند بود، بیشتر می توانید شفافیت و صداقت خود را نشان دهید، فرصت بیشتری برای پیوند دادن به سایت های معتبر دیگر خواهید داشت و احتمالاً بک لینک های بیشتری دریافت خواهید کرد.

11.نتیجه شماره 1 در گوگل به طور متوسط ​​3.8 برابر بیشتر از موقعیت های شماره 2 تا 10 بک لینک دارد.

واضح است که بک لینک ها ارتباط نزدیکی با رتبه های بالا دارند.

12. بیش از 54 درصد از عبارت های جستجو حداقل 3 کلمه هستند

اکثر جستجوگران به دنبال عبارات یک و دو کلمه ای نیستند. آنها در حال جستجوی عباراتی هستند که سه کلمه یا بیشتر هستند. به این کلمات کلیدی دم بلند می گویند.مردم به دنبال جزئیات هستند.یعنی سؤالات خاصی مانند بهترین سئوکار کیست؟، و محتوای آموزش سئو شما باید این را منعکس کند.

13.جستجوهای کلیدواژه طولانی دارای نرخ کلیک 3-5٪ بیشتر از جستجوهای عمومی هستند :

کلمات کلیدی طولانی تفاوت بینسئووسئو سایتوسئو سایت وردپرسهستند.ببینید آخرین جستجوها چگونه متفاوت هستند؟ هدف منحصر به فردی با هر یک از این موارد وجود دارد، و کاربر با طولانی شدن کلمه کلیدی، انتظار محتوای متفاوت، خاص تر و به روزتر را دارد.برای مثال، اگر به دنبال رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی «استراتژی سئو» هستید، می‌توانید به کلیدواژه‌های دم بلند زیر توجه کنید:

  • چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم
  • استراتژی سئو چیست؟
  • مزایای استراتژی سئو چیست؟
  • چگونه ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشم؟
  • هزینه یک استراتژی سئو چقدر است؟

14. به روز رسانی و انتشار مجدد پست های وبلاگ قدیمی با محتوا و تصاویر جدید می تواند ترافیک ارگانیک را تا 106٪ افزایش دهد :

همانطور که قبلا ذکر کردیم، همیشه صفحات جدیدی در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. اگر محتوایی داشته‌اید که مدتی است در اطراف شما وجود داشته است، بهینه‌سازی تاریخی ممکن است بهترین دوست جدید شما شود.با به‌روزرسانی و به‌روزرسانی محتوای موجود، نه تنها از مزیت استفاده از مقالات قدیمی بیشتر بهره می‌برید، بلکه می‌توانید به رتبه‌بندی آن قدیمی‌ها و چیزهای خوب دوباره انرژی دهید.اگر خط پایه قوی دارید و زمانی برای کلمات کلیدی با مقالات قدیمی‌تر رتبه‌بندی خوبی داشتید، این تاکتیک عالی برای بازگشت به استراتژی 2022 شما است.

15. در سال 2021، 36٪ از کارشناسان سئو فکر می کردند که برچسب عنوان/عنوان مهمترین عنصر سئو است :

وسوسه انگیز است که بخش اعظم وقت خود را صرف ساختن نسخه ای عالی برای یک مقاله کنید و سپس بخواهید ادامه دهید. به همین دلیل، ما تمایل داریم که عنوان را به عنوان یک فکر بعدی در نظر بگیریم.طبق نظر اکثر کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو که اخیرا مورد بررسی قرار گرفتند، این یک اشتباه است.عنوان شما نه تنها به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که در مورد چه چیزی می نویسید، بلکه احتمال زیادی وجود دارد که در فیدهای رسانه های اجتماعی، در خبرنامه ها و در تمام بک لینک هایی که دریافت می کنید نشان داده شود.مخاطب شما تنها در صورتی روی آن تیتر کلیک می کند که به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه آنها را جلب کند.برای ایجاد چندین نسخه (حداقل سه) که حاوی عبارت کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی هستند، وقت بگذارید.زمانی که برای ایجاد تیتر عالی صرف می کنید در ترافیک و رتبه بندی نتیجه خواهد داد.

16.تقریبا 46 درصد از تمام جستجوهای گوگل برای یک کسب و کار محلی یا خدمات محلی است:

اگر کسب و کار شما در یک منطقه خاص خدمات رسانی می کند یا دارای چندین دفتر یا مکان است، باید وب سایت خود را برای یافتن توسط افراد در آن مناطق بهینه سازی کنید.انجام این کار می تواند به شما کمک کند مخاطبان واجد شرایط، فوری و آماده خرید بیشتری جذب کنید.

17. جستجوهای تلفن همراه “بهترین” + “در حال حاضر” بیش از 125٪ در دو سال گذشته افزایش یافته است:

وقتی موضوعات وبلاگ را در نظر می گیرید که مخاطبان شما می خواهند در مورد آنها بنویسید ، مطمئن شوید که فهرستی از “بهترین ها” را در نظر بگیرید.

نه تنها درخواست های تلفن همراه در حال افزایش هستند، بلکه درخواست ها برای بهترین لیست ها نیز افزایش می یابد. به این فکر کنید که چگونه جستجوهای مشابه را در استراتژی خود بگنجانید (به عنوان مثال، “بهترین گزینه های کفپوش تجاری در حال حاضر”، “بهترین تلفن در حال حاضر،” “بهترین سرمایه گذاری برای انجام در حال حاضر”، “بهترین استراتژی سئو در حال حاضر”).

18.جستجوهای تلفن همراه “از کجا بخرم” + “نزدیک من” بیش از 200٪ در دو سال گذشته افزایش یافته است :

اگر کسب و کاری هستید که به ترافیک محلی وابسته است یا منطقه خدماتی محدودی دارد، این مهم است.تاکتیک‌های سئوی محلی برای کسب‌وکارهای کوچک‌تری که ممکن است وبلاگ نویسی یا تولید محتوای زیادی نداشته باشند، مهم هستند. مطمئن شوید که سایت شما در رجیستری های مناسب قرار دارد و تمام اطلاعات شما به روز است.اگر سایت شما برای جستجوی تلفن همراه یا محلی بهینه نشده باشد، در نتایج جستجوی موبایل نشان داده نخواهد شد و آن مشتریان محلی از فروشگاه شما بازدید نخواهند کرد.

19. پس از جستجو در گوشی هوشمند برای چیزی در نزدیکی، 76٪ از مردم در نهایت در یک روز از کسب و کار بازدید می کنند:

20. تقریبا 53 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی می گویند که قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید، با استفاده از موتور جستجو در مورد محصولات تحقیق می کنند:

اگر در حال انجام بازاریابی درونگرا یا تمرین آنها می پرسند، شما پاسخ می دهید ، این نباید تعجب آور باشد. خریداران مدرن برای ارزیابی گزینه های خود در زمان خود به اینترنت مراجعه می کنند. هنگامی که محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو را ایجاد می کنید، آنها را در جستجوی خود ملاقات خواهید کرد.

21. تقریبا 23 درصد از سفارشات تجارت الکترونیک ایالات متحده از جستجوی ارگانیک سرچشمه می گیرد:

اگرچه آمازون و سایت‌های خرده‌فروشی مستقیم برند همچنان بیشترین فعالیت تجارت الکترونیک را به خود اختصاص می‌دهند، کسب‌وکار شما همچنان می‌تواند و باید برای یافتن در موتورهای جستجو بهینه شود و این مخاطبان متفاوت را جذب کند.

22. تلفن همراه 58 درصد از کل جستجوهای گوگل را به خود اختصاص می دهد:

این عدد بزرگی است، اما قبل از اینکه همه چیز را به موبایل تغییر دهید، مهم است که به تجزیه و تحلیل خاص سایت خود نگاه کنید. اینها آمارهای جهانی هستند و ممکن است نشان دهنده آنچه در جنگل سایبری شما می گذرد نباشد.گفته می شود، حتی اگر دسکتاپ ممکن است برتری برای سایت شما داشته باشد ، اگر می خواهید در سطح منطقه، ملی و جهانی رقابت کنید، همچنان باید سازگار با موبایل باشید.به این معنی است که وب‌سایت شما به جای داشتن یک اندازه ثابت برای موبایل، واکنش‌گرا (ریسپانسیو و موبایل فرندلی)باید باشد.

23.تا سال 2025، نزدیک به 73 درصد از کاربران اینترنت تنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی خواهند داشت:

در سال 2019، گوگل ایندکس اول موبایل را راه اندازی کرد، به این معنی که گوگل در درجه اول به نسخه موبایل یک وب سایت، در مقابل نسخه دسکتاپ سنتی نگاه می کند.با توجه به اینکه تا سال 2025 پیش بینی می شود که تقریباً سه چهارم کاربران از دستگاه تلفن همراه خود برای دسترسی به وب استفاده کنند، این تغییر منطقی است. این بدان معناست که اولویت دادن به تجربه موبایلی سایت شما از همیشه مهمتر است. از تست رایگان Google-Friendly Mobile-Friendly برای مشاهده عملکرد وب سایت خود در تلفن همراه استفاده کنید.

24. تنها 0.78 درصد از جستجوگران گوگل در صفحه دوم نتایج جستجو کلیک می کنند:

ممکن است بدیهی به نظر برسد که نرخ کلیک در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل کاهش می یابد، اما این کاهش چشمگیر است . کمتر از 1% از جستجوگران گوگل به صفحه دوم می روند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

25. تعداد 5 نتیجه ارگانیک اول در SERP ها 67.6٪ از کل کلیک ها را تشکیل می دهند:

26. نتایج شماره 1 نرخ کلیک معمولی 39.6٪ ایجاد می کند.

این امر انجام اقدامات کلیدی مورد نیاز برای بهینه سازی محتوای خود را برای رتبه بندی در صفحه اول مهم تر می کند.

27. تقریبا 57 درصد از خانوارها احتمالاً تا پایان سال 2022 صاحب یک بلندگوی هوشمند خواهند شد:

اگر قبلاً به بهینه‌سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی فکر نمی‌کردید، اکنون باید دستگاه‌های بلندگوی هوشمند مانند Amazon Echo و Google Home را در بسیاری از خانواده‌ها به‌عنوان لوازم اصلی تبدیل کنید.جستجوهای صوتی نیز با عبارات محاوره ای بیشتر عملکرد بهتری دارند. سعی کنید عبارات کلیدی را که در مکالمات معمولی استفاده می شود، در مقایسه با روشی که افراد ممکن است در گوگل تایپ می کنند، شناسایی کنید.

28. در سراسر جهان، 1.1 میلیارد کاربر تلفن هوشمند به صورت هفتگی از فناوری صوتی استفاده خواهند کرد:

29.جستجوی صوتی 20٪ سهم بازار از تمام جستجوهای Google در ایالات متحده را دارد:

این درصد زیادی برای جستجوی جهانی و فرصتی ارزشمند برای جذب مخاطبان جدید است.

30.میانگین صفحه نتایج جستجوی صوتی گوگل شامل 2312 کلمه است:

در مورد جستجوی صوتی نیز محتوای طولانی مدت بر قدرت حاکم است. این معیار نشان می‌دهد که گوگل همچنین تمایل دارد پاسخ‌های جستجوی صوتی را از مقالاتی که 2000 کلمه برتر را دارند، تهیه کند.

31. نتایج جستجوی صوتی به طور متوسط ​​شامل تنها 29 کلمه است .

در حالی که مقالات طولانی تر به شما کمک می کند تا توسط موتورهای جستجو برای تحویل در دستگاه های هوشمند پیدا و انتخاب شوید، پاسخ های ارائه شده معمولاً کاملاً مختصر هستند. با دانستن این موضوع، سعی کنید مفاهیم ساده مانند تعاریف را کوتاه و قابل درک نگه دارید.

32.تقریباً 75٪ از نتایج جستجوی صوتی مربوط به یکی از 3 صفحه برتر رتبه بندی دسکتاپ برای یک پرس و جو داده شده است .

33. تقریبا 31 درصد از تمام پاسخ‌های جستجوی صوتی از یک قطعه برجسته آمده است

قطعات ویژه از سال 2014 وجود داشته اند، اما تسلط آنها در جستجوی صوتی همچنان در حال افزایش است. همانطور که مقالاتی را برای جذب سئو سایت ایجاد می کنید، قطعه برجسته خود را نیز در نظر داشته باشید.ایجاد تکه‌های برجسته آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست و کاری که برای آن‌ها انجام می‌دهید مطمئناً نتیجه خواهد داد.

34. جستجوهای صوتی تلفن همراه 3 برابر بیشتر از جستجوهای متنی برای چیزی محلی هستند:

با توجه به اینکه اکثر جستجوهای صوتی احتمالاً از خانه یا ماشین یک فرد انجام می شود، بسیار منطقی است.

35. تصاویر برای 27.9٪ از جستجوهای جستجو در Google برگردانده می شوند

با اتکای فزاینده به پینترست، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های بصری، مشتریان به دنبال نتایج جستجویی هستند که می‌توانند به خوبی به آن نگاه کنند.

36. ویدئو 50 برابر بیشتر از نتایج متنی ساده به رتبه بندی ارگانیک می رسد

این تا حدودی می تواند به این واقعیت نسبت داده شود که بین ویدیوها رقابت کمتری نسبت به متن ساده وجود دارد، که باعث می شود رتبه بندی خوب با ویدیو آسان تر شود.در این مطالعه، محتوای ویدیویی به طور میانگین ۱۱.۰۰۰ به 1 شانس برای ورود به صفحه اول گوگل داشت. با در نظر گرفتن شانس 500.000 به 1 برای محتوای مبتنی بر متن، این شانس برای رتبه بندی با ویدیو بسیار خوب به نظر می رسد.

37. تقریبا 67 درصد از مصرف کنندگان Gen Z و Millennial بیش از هر فناوری جدید دیگری جستجوی بصری می خواهند:

آیا تصاویر تبدیل به کلمات کلیدی جدید می شوند؟ داده ها مطمئناً این را پشتیبانی می کنند.اگر قبلاً شروع نکرده اید، زمان آن رسیده است که برنامه ای برای گنجاندن جستجوی بصری در سایت خود بسازید، با اولویت بندی طرحواره نشانه گذاری و ابرداده شروع کنید.

چگونه این آمار سئو باید به شکل گیری استراتژی 2022 شما کمک کند؟

هنگام توسعه یک استراتژی سئو باید موارد زیادی را در نظر گرفت، به خصوص زمانی که سال به سال تغییرات زیادی در حال تغییر است. با این حال، بر اساس آمار SEO در بالا، در اینجا برخی از بزرگترین چیزهایی که باید برای بقیه سال 2022 در نظر داشته باشید آورده شده است:

  • روی بهینه سازی برای گوگل تمرکز کنید.
  • در صورت لزوم در وبلاگ خود محتوای طولانی را به شکل کوتاه ایجاد کنید.
  • اگر به مخاطبان محلی خدمات می دهید، سئوی محلی و جستجوی صوتی را آزمایش کنید.
  • برای دستیابی به مخاطبان جوان تر و افزایش رتبه جستجوی خود از تصاویر، ویدئو و سایر تصاویر استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید، مهم نیست که کدام تاکتیک را برای پیاده سازی انتخاب می کنید، در نهایت هدف شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال این است که شرکت یا برند خود را به عنوان معلم شماره 1 مورد اعتماد در فضای خود معرفی کنید.این بدان معناست که به فوری ترین سؤالات خریداران، صادقانه و صریح پاسخ دهید و مطمئن شوید که وقتی مشتریان بالقوه به جستجو می پردازند، می توانند در موتورهای جستجو پیدا شوند.

آمار جدید سئو سال 2022 از زبان سئو ورد | seoword

مهمترین فاکتور سئو در سال 2022 چیست؟

مهمترین فاکتور سئو در سال 2022 ایجاد پروفایل لینک پر قدرت است.

دومین فاکتور سئو در سال 2022 چیست؟

محتوا شامل محتوای بصری همراه با ویدیو و عکس فاکتور دوم رئه بندی گوگل است.مغز انسان یک عکس را 60.000 بار سریع تر درک و اسکن می کند.

آیا ویدیو برای سئو سایت خوب است؟

شانس دیده شدن ویدیو نسبت به متن 5 برابر است پس ارزش تولید ویدیو محصول و خدمات توجیه اقتثادی دارد.

ویژگی محتوای صفحه اول چیست؟

محتوای صفحه اول باید بیش از 1500 کلمه همراه با عکس و ویدیو و اسکیما باشد.تا راحتتر توسط کراول های گوگل درک شود.

5/5 - (15 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما