عوامل رتبه بندی سئو سایت(SEO) چیست؟

شرکت های موتور جستجو هرگز فاکتورهای رتبه بندی را که در الگوریتم های خود قرار داده اند را نشان نخواهند داد. اما اگر می خواهید وب سایت شما در صفحات نتیجه جستجو رتبه بالاتری داشته باشید باید عوامل رتبه بندی سئو سایت اطلاعات داشته باشید.

الزامات جستجوگرها همچنان تغییر می کند و دانستن آخرین تغییرات در سئو بسیار مهم است. سیگنال های مختلف رتبه بندی که 2 سال پیش استفاده شده اند ، در الگوریتم های فعلی موتور جستجو قابل استفاده نخواهند بود.

درک سیگنال های رتبه بندی مورد استفاده موتور جستجو مرموزانه به نظر می رسد. از سالیان دراز ، مردم در تلاشند کد الگوریتم های موتور جستجو را شکسته و رمز و راز سیگنال های رتبه بندی موتور جستجو را کشف کنند.

لیست کامل 200 عامل رتبه بندی SEO در سال 2021

موتور جستجو از چندین الگوریتم برای رتبه بندی یک صفحه وب در SERP استفاده می کند و هر الگوریتم سیگنال رتبه بندی را که مسئول آن هستند ، ثبت می کند.در این مقاله ، سئو ورد آخرین سیگنال های رتبه بندی موتور جستجو را ذکر می کند. برخی از آنها اثبات شده اند ، برخی قابل بحث و برخی دیگر بدون ادله مستدل حدس زده می شود.

در اینجا من بیش از 200 عامل SEO را در 7 گروه دسته بندی کردم:

  1. سیگنال های رتبه بندی صفحه وب
  2. سیگنال های رتبه بندی مربوط به سایت
  3. سیگنال های رتبه بندی کلمات کلیدی
  4. علائم رتبه بندی پیوندهای ورودی
  5. سیگنال های رتبه بندی رفتار کاربر
  6. سیگنال های رتبه بندی هرزنامه
  7. سیگنال های رتبه بندی مرتبط با الگوریتم

سیگنال های رتبه بندی صفحه وب

1.طول محتوا: (Content-Length) همانطور که در راهنمای ON Page SEO خود گفتیم ، الگوریتم موتور جستجو به محتوای سایت متکی است. صفحات وب دارای محتوای طولانی و توصیفی ، نشانه واضحی را برای موتور جستجو ارسال می کنند که دارای مفهوم و اطلاعات بیشتری در رابطه با جستجوی جستجو شده است.

2. فهرست مطالب: (Table of Content) هم به موتور جستجو و هم به کاربر کمک می کند تا موضوعات توضیح داده شده در محتوای صفحه شما را به روشنی درک کند.

3. پوشش مبحث: (Topic Coverage) عناوین صفحه ای که توضیحات عمیقی در مورد موضوع داشته باشند از اقتدار صفحه بیشتری نسبت به سایت های دیگر که موضوع را برای بخشی مشابه عنوان می کنند ، می پردازند.

4. سرعت سایت(Site Speed) موتور جستجو زمان پاسخگویی سایت شما را اندازه می گیرد. سرعت بارگیری وب سایت شما از فاکتورهای مهم رتبه بندی SEO است که توسط Google و Bing مورد استفاده قرار می گیرد.

5. ترکیب کد امتیاز: (Score Code Composition) روشی است که در آن ساختار برنامه نویسی سایت سازمان یافته است و ربات های موتور جستجو چگونه روان می توانند سایت شما را بخزند. پیچیدگی در طرح کد منبع به رتبه بندی سایت آسیب می زند.

6. سازگاری مرورگر: (Browser Compatibility) موتور جستجو بررسی خواهد کرد که صفحه وب شما با یک مرورگر وب چگونه کار می کند. برای همان جستجو ، نتایج جستجو بر اساس مرورگری که توسط بازدید کنندگان استفاده می شود ، متفاوت خواهد بود.

7.ای ام پی صفحات AMP: بیشتر برای فاکتورهای رتبه بندی SEO موبایل قابل استفاده است و صفحاتی که دارای پیوند AMP هستند در نتایج جستجوی موبایل رتبه بالاتری دارند.

8. سرقت ادبی: (Self Plagiarism) استفاده از مطالب قبلی که قبلاً در سایت دیگری از سایت کار کرده است ، می تواند بر دید موتور جستجو تأثیر منفی بگذارد.

9.تگ کنونیکال:(Canonical Tag) با استفاده از برچسب های متعارف می توان از مجازات برای یک صفحه وب دارای محتوای تکراری یا مشابه جلوگیری کرد .

10. تصاویر بهینه شده: (Optimized Images) موتورهای جستجو از ویژگی های تصاویر که عنوان ، متن alt ، نام فایل ، عنوان و شرح به عنوان عوامل رتبه بندی SEO بهره برداری می کنند .

11. تاریخ اصلاح: (Modification Date) تازه بودن مطالب برای موتور جستجو مهم است ، بنابراین آخرین تاریخ اصلاح موجود در نقشه سایت به عنوان یکی از سیگنال های رتبه بندی استفاده می شود.

12. بزرگی مجدد عبارت محتوا : (Content Rephrase Magnitude) نسبت به روزرسانی در محتوای قبلی و محتوای جدید توسط الگوریتم موتور جستجو بررسی می شود. افزودن یا به روزرسانی کل بخش از بازنویسی چند کلمه یا تنظیم مجدد جملات بسیار مهم خواهد بود.

13.فرکانس بروزرسانی: (Update Frequency) عنکبوت های موتور جستجو تعداد دفعات بروزرسانی صفحه را بررسی می کنند . همچنین ، آنها مطابق رفتار به روزرسانی سایت ، مقدار فرکانس خزش صفحه را مستند و تغییر می دهند.

14. پیوندهای خروجی: (Outbound Links) برخی از متخصصان سئو معتقدند که کاشت پیوندهای سایت های خارجی دارای مجوز عالی با ویژگی “دنبال کنید” یکی دیگر از سیگنال های رتبه بندی ارتباط است که توسط موتور جستجو استفاده می شود.

15.گرامر و هجی(Grammar and Spelling) صفحاتی که دارای گرامر و هجی مناسب هستند در SERP دارای رتبه بهتری هستند و سیگنال کیفیت سایت نیز بهبود می یابد.

16. محتوای کپی: (Plagiarised Content)اگر مطالب از صفحه های نمایه شده در SERP کپی یا خراشیده شود ، بر سطح صفحه تأثیر منفی خواهد گذاشت .

17.محتوای پنهان: (Hidden Content)یکی از فاکتورهای اساسی رتبه بندی SEO این است که ممکن است صفحات وب دارای متن یا پیوندهای مخفی از کاربر در SERP نمایه نشوند.

18. محتوای تکمیلی (Complementary Content) اطلاعات اضافی یا تکمیلی که به طور غیرمستقیم با محتوای صفحه مرتبط هستند ، شاخص کیفیت و قابلیت استفاده صفحه است. مثال محتوای تکمیلی شامل بررسی ها ، گزینه فیلتر ، پست مرتبط ، نظرات کاربر است.

19.محتوا در زبانه های آکاردئون: (Content in Accordion Tabs) برخی از افراد جستجوگر سئو حدس می زنند که مجبور کردن بازدید کنندگان برای کلیک بر روی عنصر زبانه آکاردئون برای مشاهده محتوا ، قدرت سیگنال رتبه بندی را تضعیف می کند و به عنوان محتوای پنهان عمل می کند.

20.لینک خروجی زیاد:(Dofollow Outbound Links) نسبت پیوندهای ورودی و خروجی توسط موتور جستجو کنترل می شود. سایتی که پیوندهای خروجی زیادی دارد ممکن است به رتبه بندی صفحه آسیب برساند.

21. چندرسانه ای:( Multimedia) فیلم ها ، اینفوگرافی ، صوتی و سایر عناصر چندرسانه ای به عنوان سیگنال های کیفی در فاکتورهای رتبه بندی SEO عمل می کنند و کیفیت صفحه را که باعث بهبود رتبه بندی در SERP می شود ، غنی می کنند.

22.پیوند عمیق: (Deep Linking) تعداد پیوندهای داخلی در یک صفحه کیفیت صفحه را بهبود می بخشد و محتوای صفحه وب برای کاربر و موتور جستجو توصیفی و قابل درک خواهد بود.

23. تعداد صفحات پیوندی داخلی: (The number of Internal Linked pages) صفحاتی که بارها برای لینک دهی به صفحه های دیگر سایت شما بارها استفاده می شود نسبت به سایر صفحات با صفحات پیوند داخلی کمتر تأثیر زیادی خواهد داشت.

24. کیفیت صفحات پیوندی داخلی: (Quality of Internal Linked Pages) مرجعیت صفحه پیوندی برای عملکرد صفحه پیوند دهنده سودمند است. کاشتن پیوندها در صفحاتی که در SERP عملکرد خوبی دارند ، باعث افزایش رتبه صفحه پیوند داده شده در SERP می شود.

25.لینکهای شکسته(Broken Links) موتور جستجو از صفحه ای که پیوندهای شکسته آن زیاد است قدردانی نخواهد کرد. اگر ربات های موتور جستجو پیوندهای صفحه خطای “404” را بیش از حد پیدا کنند ، سایت را به عنوان نادیده گرفته یا رها شده برچسب گذاری می کنند.

26. امتیاز خوانایی(Readability Score) برخی می گویند سطح خواندن محتوای سایت (مقدماتی ، متوسط ​​، پیشرفته) توسط موتور جستجو برای رتبه بندی تجزیه و تحلیل می شود. محتوایی که خواندن و فهم آن آسان باشد ، کاربر را درگیر خود کرده و باعث می شود تا زمان حضور در سایت بهبود یابد.

27.پیوندهای وابسته(Affiliate Links) موتور جستجو سایتهایی با محتوای اصلی را ترجیح می دهد که برای کاربران ارزش افزوده دارد. سایتهایی که دارای محتوای کم مرتبط هستند و دارای اکثر محتوای صفحه از شبکه های وابسته هستند ، در رتبه بندی جستجو آسیب می بینند.

28. طول URL: URL بسیار طولانی دارای ضعف جزئی در قابلیت مشاهده موتور جستجو در صفحه است. در حقیقت ، چندین نظرسنجی از صنعت گزارش داده اند که URL های کوتاه حاشیه کمی در صفحه نتیجه موتور جستجو دارند.

29. مسیر صفحه وب:(Web Page Path) مسیر کامل صفحه در URL ممکن است در رتبه بندی ON Page SEO اندکی افزایش یابد . مسیر URL معماری سایت و موقعیت صفحه در سرور را تفسیر می کند.

30. امتیاز صفحه: (Page Authority) بیشتر صفحاتی که دارای امتیاز معیار پیوند بالاتر هستند ، از نتایج صفحات با نمره معیار پیوند کمتر در نتایج جستجو پیشی می گیرند.

31.طبقه بندی صفحه: (Page Taxonomy) طبقه بندی صفحات به دسته ها یک عامل رتبه بندی مرتبط بودن SEO است. دسته بندی صفحات ساختار سایت را بهبود می بخشد و ممکن است در مقایسه با صفحه ای که سازمان یافته نیست رتبه بندی کند.

32.برچسب ها(Tags) برچسب های وردپرس با ربط دادن یک محتوا به مطلب دیگر ، امتیاز SEO شما را بهبود می بخشند و به سرعت خزنده ها را در مورد صفحه توضیح می دهند.

33. رشته URL: URL های کاربر پسند تأثیر مثبتی در PageRank دارند. ساختار URL سازمان نیافته که حاوی نویسه ها و نویسه های خاص است ، بر روی SEO یک صفحه وب تأثیر می گذارد.

34. مرجع منبع:(Source Reference) ذکر منابع معتبر در محتوای صفحه ممکن است یک سیگنال رتبه بندی با کیفیت باشد. در دستورالعمل های کیفیت موتور جستجو ، اطلاعات دقیق و منابع معتبر خارجی قابل اعتماد معمولاً به عنوان وب سایت هایی با کیفیت بالا ارزیابی می شوند.

35.محتوای ویدئو(Video Content) قابل مشاهده بودن فیلم های YouTube تأثیر ترجیحی بر نتایج جستجو دارد. صفحاتی که دارای محتوای ویدئویی هستند ، برای طیف گسترده ای از کلمات کلیدی نمره قابل توجهی پیدا می کنند.

36. لیست های اچ تی ام ال: (HTML Lists) لیست های مرتب شده و غیر مرتب شده محتوای کاربر پسند را ایجاد می کنند و امتیاز خوانایی آنها را بهبود می بخشند. ربات های موتور جستجو به احتمال زیاد محتوای دارای لیست HTML را ترجیح می دهند.

37. نقشه سایت صفحه اولویت(Sitemap Page Priority) اولویت صفحه در نقشه سایت XML را به عمق خزیدن و رتبه بندی نتایج جستجو تأثیر می گذارد.

38.رتبه بندی کلمات کلیدی:( Keywords Ranking) اگر یک صفحه برای چندین کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی شده باشد ، سیگنال رتبه بندی کیفیت داخلی را تحریک می کند و ممکن است رتبه یک کلمه کلیدی اصلی را در نتایج جستجو افزایش دهد.

39. عمر صفحه(Page Age) اگرچه موتورهای جستجو محتوای تازه را به عنوان صفحه قدیمی تر که محتوای آن به طور مداوم به روز می شود ، تبلیغ می کنند ، ممکن است از یک صفحه جدید پیشی بگیرد.

40.طراحی چیدمان(Layout Design) طرح بندی صفحه یکی از عناصر وب سایت است. موتورهای جستجو به دنبال چیدمان کاربر پسند با کیفیت بالا هستند که استفاده از محتوای صفحه را آسان و قابل فهم می کند.

41. محتوای مفید: (Useful Content) موتور جستجو بین محتوای با کیفیت و محتوای مفید تفاوت قائل می شود. صفحاتی که دارای محتوای دقیق هستند و سوالات جستجو شده را توجیه می کنند ، در صفحات نتیجه موتور جستجو اولویت بیشتری دارند.

42 متن لنگر: (Hyperlink Anchor) پیوند داخلی یک سیگنال مربوط به محتوای صفحه است. متن لنگر لینک ها دارای وزن سیگنال رتبه بندی هستند و نقشی حیاتی در رتبه بندی SERP ها دارند.

43. داده های طرحواره: (Schema Data) صفحاتی که از Microformats پشتیبانی می کنندالگوی کوچکی از کد HTML که محتوایی مانند افراد ، رویداد ، مکان ، پیوندهای سایت ، رتبه بندی و بررسی ها و غیره را در نتایج جستجو منتشر می کند ، ممکن است یک افزایش کارآمد در رتبه بندی داشته باشد.

44. اعتبار دامنه(Domain Validity) حدس و گمان های گسترده ای وجود دارد مبنی بر اینکه موتور جستجو از تاریخ انقضا دامنه به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. هیچ مدرکی وجود ندارد که این پدیده ها را ثابت کند.

45. عمر دامنه : (Age of Domain) برای مدت زمانی که شما به طور مداوم در یک زمینه خاص خدمات ارائه می دهید توسط موتور جستجو در نظر گرفته می شود. سن دامنه یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل است اما خیلی مهم نیست.

46. ​​سابقه دامنه: (Domain History) موتور جستجو نحوه رفتار سایت (دامنه) شما در گذشته را تجزیه و تحلیل می کند. اگر دامنه ای را خریداری کرده اید که مجازات شده باشد ، مجازات مستند همراه آن را تحمل خواهید کرد.

47.اعتبار نامه وب سایت :(Website Whois Credentials) اطلاعات مربوط به Whois عمومی و خصوصی توسط موتور جستجو در نظر گرفته می شود. وقتی حریم خصوصی دامنه “whois” روشن باشد ، موتور جستجو ممکن است احساس کند شما چیزی را پنهان می کنید.

48. سایت دارای دامنه کد سطح بالا us : (ccTLD Extension) در SERP برای آن کشور خاص عملکرد خوبی دارد اما برای رتبه بندی در سطح جهانی مشکل دارند.

49. استانداردهای: W3C (W3C Standards) بسیاری از خطاهای HTML ممکن است سیگنال با کیفیت پایین وب سایت را به موتور جستجو ارسال کنند. برای دستیابی به نتایج بهتر در سئو وب سایت باید مطابق با اعتبارسنجی کنسرسیوم وب گسترده ساخته شود .

50.سایت با نمره اقتدار دامنه بالاتر: (Domain Authority) اقتدار دامنه بالاتر از SERP ها دارای رتبه بهتری نسبت به دامنه ای است که امتیاز اقتدار دامنه کمتری دارد.

51 .پارک وب سایت: (Parked Website) دامین که پارک شده از دید جستجو امتیاز نمی گیرد.

52.سایت های وابسته: (Affiliate Sites) موتور جستجو به ما توصیه می کند وب سایت هایی با محتوای اصلی ایجاد کنیم که برای مخاطبان آنلاین ارزش افزوده ایجاد کند. وب سایت هایی که بیشتر محتوای برنامه های وابسته را دارند از نظر رتبه بندی SERP آسیب می بینند.

53. اعتبار نامه تماس: (Contact Credential) برخی از متخصصان سئو معتقدند که رباتهای موتور جستجو سایتهایی را ترجیح می دهند که دارای اطلاعات مناسب برای تماس باشند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس سایت شما با مشخصات ثبت دامنه مطابقت دارد.

54. امتیاز اعتماد: (Trust Score) در رهنمودهای رتبه بندی نتایج جستجو آمده است که وب سایت TrustRank یک عامل رتبه بندی سئو بسیار مهم است. از عوامل اعتماد برای تولید نمره های بازیابی اطلاعات صفحه وب استفاده می شود و نتایج جستجو بر اساس امتیازات اعتماد بازیابی شده طبقه بندی می شوند.

55.معماری وب سایت: (Website Architecture)بهینه سازی طراحی وب سایت و ساختار آن برای سئو ضروری است. وب سایت ساخته شده به صورت ایده آل به وب SpiderBot کمک می کند تا به طور سیستماتیک تمام صفحات سایت را خزنده و فهرست کند.

56. طراوت سایت: (Site Freshness) برخی از متخصصان سئو معتقدند که تولید محتوای جدید به طور مداوم باعث بهبود فاکتور تازگی سایت می شود. اما تحلیلگر الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو اظهار می کند که انتشار صفحات جدید در روز بر رتبه بندی بر SERP تأثیر ندارد.

57. نقشه سایت: (XML Sitemap)موتور جستجو برای خواندن هوشمندانه وب سایت نقشه سایت را مطالعه می کند. یک نقشه سایت XML به عنکبوت وب می گوید که کدام صفحات مهم هستند ، چند بار صفحه تغییر می کند و آخرین صفحه به روز می شود.

58.خرابی سایت: (Site Downtime) وقفه های بسیار زیاد ناشی از تعمیر و نگهداری وب سایت یا خطای سرور به رتبه سئو آسیب می رساند و همچنین ممکن است منجر به حذف اطلاعات از صفحات نتیجه شود.

59. آی پی لوکیشن : (IP Location) مخصوصاً برای سوالات جستجو با هدف جغرافیایی ، مکان سرور میزبان بر رتبه بندی سایت در مناطق مختلف جغرافیایی تأثیر می گذارد.

60. رمزگذاری اچ تی پی اس (HTTPS Encryption):امنیت در فاکتورهای رتبه بندی SEO اولویت بالایی است. کاشت لایه Secure Sockets Layer – گواهی SSL در وب سایت قدرت رتبه بندی سایت را افزایش می دهد.

61. صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده(Privacy and Terms of Use Pages) برخی حدس می زنند که این دو صفحه تأکید زیادی بر اقتدار ، تخصص و قابلیت اطمینان یک وب سایت را افزایش می دهد.

62. عنوان و توضیحات تکراری: (Duplicate Title and Description) هر صفحه باید دارای عنوان مشخص باشد و توضیحات و کپی کردن اطلاعات متا باعث کاهش دید صفحات در نتایج جستجو می شود.

63. پیمایش: (breadcrumb) یک معماری سایت کاربر پسند است که مخاطبان سایت را راهنمایی می کند و ربات های موتور جستجو می دانند که در سلسله مراتب سایت کجا قرار دارند.

64. پاسخگو بودن: (Responsiveness)بیش از نیمی از جستجوها از طریق ابزارهای کوچک روی صفحه انجام می شود و وب سایت شما باید برای همه دستگاه ها سازگار باشد. اگر پاسخگویی صفحه وب بهینه نشده باشد ، ممکن است ایندکس از فهرست خارج شود.

65. قابلیت استفاده: (Usability) وب سایتی که کاربر پسند نیست و دسترسی به آن دشوار است ، به طور غیر مستقیم از طریق مدت زمان صرف شده توسط کاربر در سایت ، صفحات مشاهده شده ، عمق پیمایش ، میزان پرش و نرخ خروج به نمره SEO آسیب می رساند.

66. آنالیزور (Web Analytics and Webmaster Tool) : با نصب این دو ابزار در سایت شما می توانید رتبه بندی سایت و نمایه سازی صفحه را بهبود ببخشید. اگرچه تجزیه و تحلیل وب و ابزار کنسول جستجو اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت (به عنوان مثال مخاطبان سایت ، منبع ترافیک ، رفتار کاربر ، پوشش ، عملکرد ، پیوندهای سایت و غیره) جمع آوری می کند ، بنابراین ممکن است بر رتبه بندی در صفحات نتیجه موتور جستجو تأثیر بگذارد.

67. اعتبار آنلاین(Online Reputation) اعتبار سایت بخشی داخلی از سیگنال های رتبه بندی SEO است. بررسی کاربر و رتبه بندی مارک در دنیای دیجیتال توسط الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو استفاده می شود تا تجربه کاربری بهتری را در نتایج جستجو ارائه دهد.

68. جستجوی مارک(Brand Search) هنگامی که افراد نام وب سایت را جستجو می کنند ، موتورهای جستجو نشان می دهد که دامنه جستجو شده یک مارک واقعی است.

69. صفحه فیس بوک(Facebook Page) سایت دارای صفحه رسمی فیس بوک و تعداد پسندیده های صفحه در رتبه بندی SERP تأثیرگذار است.

70.نمایه توییتر: (Twitter Profile) وب سایت دارای نمایه های توییتر با تعداد زیادی فالوور از محبوبیت مارک تجاری خبر می دهد و ممکن است بر نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

71. لینکدین:(LinkedIn) صفحه رسمی شرکت در LinkedIn اصالت سایت را بهبود می بخشد.

72.سایت معتبر:( Authentic Site) در صفحات نتیجه موتور جستجو ، اطلاعات مرتبط با وب سایت های آنلاین تأیید شده بدون چنین تأیید ، بالاتر از وب سایت ها قرار می گیرند.

73. حسابهای اصیل رسانه های اجتماعی: (Genuine Social Media Accounts) موتورهای جستجو روشها و سیستمهای مختلفی را برای شناسایی حسابهای جعلی در شبکه های اجتماعی آنلاین پیاده سازی کردند . سایت های دارای مخاطب اصلی با تعاملات زیاد توسط الگوریتم های جستجو متفاوت تفسیر می شوند.

74. دامنه های خبری : (NEWS Domains) سایت هایی که خط مشی ها و دستورالعمل های ناشران خبر آنلاین را جمع آوری می کنند ، برای کلمات کلیدی پرطرفدار رتبه بندی می کنند و همچنین موقعیت خود را در صفحه نتایج برتر داستان حفظ می کنند.

75. مارک: (Unlinked Brand) نام دامنه در محتوا ذکر می شود بدون اینکه هیچ لینک پیوندی به آن اشاره کند همچنین به طور غیر مستقیم به عنوان یک سیگنال کیفیت نام تجاری عمل می کند.

76. مای بیزنس MyBusiness: محل کسب و کار به موتور جستجو کمک می کند تا اعتبار مارک سایت را تأیید کند. در کنار آن ، بررسی و رتبه بندی مشتری در نمایه کسب و کار نقش عمده ای در رتبه بندی کلی سایت SERP خواهد داشت.

77. کلمه کلیدی در URL :وقتی در URL یک کلمه کلیدی هدفمند / جستجو کنید ، به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مربوطه عمل می کند و محتوای یک صفحه وب را بیان می کند. داشتن کلمه کلیدی در URL باعث بهبود قابلیت جستجو در وب سایت می شود.

78. موقعیت کلمه کلیدی در URL صفحه ای که بلافاصله بعد از نام دامنه کلمه کلیدی را هدف قرار داده است نسبت به سایتهایی که کلمه کلیدی آنها در وسط یا انتهای URL قرار دارد یک مزیت خواهد داشت.

79.کلمه کلیدی در زیر دامنه: (Keyword in Subdomain) داشتن یک کلمه کلیدی اصلی به عنوان نام زیر دامنه می تواند باعث افزایش رتبه برای صفحات مربوطه منتشر شده در زیر آن شود. هنگامی که از نزدیک آنالیز می کنید ، یک دسته از مزایا و زیر مجموعه های زیر دامنه قابل شناسایی است.

80.دامنه کلمات کلیدی: داشتن کلمه کلیدی به عنوان نام دامنه [دامنه دقیق تطبیق] به شما اهمیت کمی در SERP می دهد. طبق آخرین به روزرسانی EMD ، Google “دامنه مطابقت دقیق” با کیفیت پایین را از نتیجه جستجو کاهش می دهد.

81.کلمه کلیدی در عنوان: عنوان صفحه دارای کلمه کلیدی مورد هدف نمره عوامل رتبه بندی SEO شما را بهبود می بخشد. داشتن کلمه کلیدی اصلی در برچسب عنوان CRT وب سایت را افزایش می دهد.

82. موقعیت کلمه کلیدی در برچسب عنوان:  داشتن کلمه کلیدی اصلی در ابتدای برچسب عنوان در SERP نسبت به صفحات وب که در انتها کلمه کلیدی در برچسب عنوان دارند ، عملکرد کمی بهتر در SERP دارد.

83.کلمه کلیدی در Meta Description: موتور جستجو می تواند توصیف صفحه را بر اساس پرسش جستجو شده و مرتبط بودن محتوا در صفحه وب تغییر دهد. اگرچه بهتر است برای افزایش CRT کلمه کلیدی مورد نظر را در توضیحات متای پیش فرض خود داشته باشید.

84. کلید واژه در برچسب H1 برچسب H1 عنوان اصلی محتوای صفحه وب را توصیف می کند. در صفحه فرود خود ، اولین چیزی که کاربر و موتور جستجو متوجه می شوند برچسب H1 است. داشتن کلمه کلیدی هدفمند در برچسب H1 باعث بهبود دید سایت در صفحات نتیجه جستجو می شود.

85. فرکانس  TF-IDF واژه معکوس سند یک آمار عددی است که توسط یک موتور جستجو برای تجزیه و تحلیل ارتباط وب سایت با یک پرسش کاربر استفاده می شود.

86.تراکم کلمه کلیدی: بررسی موتور جستجو “هر چند وقت یک بار کلمه خاصی در مقاله ظاهر می شود؟” برای تعیین موضوع صفحه وب . سایتی که دارای تراکم کلمات کلیدی بالایی است توسط الگوریتم جستجوگر هرزنامه موتور جستجو جریمه می شود.

87. کلمه کلیدی LSI کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی نهفته به کاربران سایت و عنکبوت های موتور جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه وب را به وضوح درک کنند. وجود کلمات کلیدی LSI نمره کیفیت محتوای صفحه وب را بهبود می بخشد.

88.کلمه کلیدی LSI در عنوان و توضیحات: وقتی محتوای کلمات کلیدی LSI را در عنوان و برچسب توضیحات قرار دهید ، ارتباط محتوای صفحه وب با کلمات کلیدی هدفمند افزایش می یابد.

89. برجستگی کلمه کلیدی: (Keyword Prominence) قابل توجه ساختن کلمه کلیدی با داشتن کلمه کلیدی مورد نظر در پاراگراف اول محتوای صفحه ، به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مرتبط در نظر گرفته می شود.

90.کلمات کلیدی در عنوان فرعی : (Keywords in Subheading) صفحه هایی که دارای کلمات کلیدی هدفمند در زیرعنوان با برچسب های H2، H3… H6 هستند به موتور جستجو کمک می کنند تا ساختار صفحه را درک کرده و به عنوان فاکتورهای مربوط به رتبه بندی SEO عمل می کنند.

91.مطابقت کلمه کلیدی نهاد:(Entity Keyword Match) محتوای صفحه ای که مطابق با سوال دقیق یا موجودی مرتبط با چندین سوال است که کاربر در جستجوی آن است ..؟ ممکن است رتبه بندی آن کلمه کلیدی خاص را افزایش دهد.

92. پیوند دادن دامنه قدیمی: (Linking Domain Age) بک لینک از وب سایت هایی که از مدتها قبل وجود دارد از وب سایت های جدید موثرتر خواهد بود.

93. دامنه های ارجاع: (Referring Domains) تعداد دامنه های لینک دهنده یکی از فاکتورهای محبوب در رتبه بندی در OFF SEO است . سایتهایی که از چندین دامنه ریشه دارای بک لینک هستند نسبت به سایتهایی که از دامنه های مشابه بک لینک می گیرند ، در رتبه بندی تأثیر زیادی دارند.

94. پیوند زیر شبکه C-Class: گزارش نظرسنجی جامعه SEO نشان می دهد که داشتن پیوندهایی از آدرس های IP مختلف C-Class قدرت پیوندهای ورودی شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

95. پیوند دادن صفحات: (Linking Pages) تعداد کل پیوندهای ورودی یک سایت از همان دامنه توسط موتور جستجو برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو مورد بررسی قرار می گیرد.

96.لنگر پیوند ورودی: Inbound Link Anchor  به طور کلی متن لنگر پیوند ورودی توضیح واقعی تری از صفحات وب سایت و نه خود صفحه را ارائه می دهد. متن لنگر غنی از کلمات کلیدی سیگنال ارتباطی قوی را به وب SpiderBot منتقل می کند ، اگرچه برچسب های لنگر بسیار بهینه شده باعث ایجاد سیگنال وب اسپم می شوند.

97.خزنده های وب برای درک ارتباط بین تصویر و صفحه پیوند از متن alt متن به عنوان لنگر متن سو استفاده می کنند.

98. بک لینک از دامنه .gov یا .edu: تعداد کمی فرض می کنند که پیوندهای ورودی از دامنه ای با پسوند TLD .edu یا .gov جایگاه ویژه ای در الگوریتم رتبه بندی دارند. فقط دانشگاه ها و سازمان های دولتی قادر به دستیابی به این TLD ها بودند ، بنابراین بک لینک گیری از این حوزه ها با ارزش تر ارزیابی می شد.

99. مرجع دامنه ارجاع: (Referring Domain Authority) مرجع دامنه صفحه پیوند دهنده یک سیگنال رتبه بندی بسیار مهم SEO است. لینک دهی به دامنه های اقتدار خوب به سود PageRank یک سایت خواهد بود.

100.لینک کردن صفحه خودگردان(Linking Page Authority) اقتدار صفحه اشاره است با نمره متریک های backlink از یک صفحه همراه است. پیوند ورودی از یک صفحه که عملکرد بسیار خوبی در SERP دارد ، برای سایر صفحات پیوند دهنده مفید است.

101. پیوند از طرف مقابل: پیوند ورودی از رتبه بندی صفحه رقیب در همان نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی مناسب مفیدتر خواهد بود.

102. بک لینک سایت تخصصی: موتورهای جستجو می توانند صنعت مربوط به وب سایت را متمایز کنند و گرفتن بک لینک از وب سایت هایی که در زمینه کاری شما تخصص دارند ارزش بیشتری خواهد داشت.

103. پیوند از سایتهای وحشیانه: پیوندهای ورودی از وب سایت که از استراتژی های اسپم یا کلاه سیاه برای رتبه بندی صفحات استفاده می کنند مضر خواهند بود.

104.پیوند نویسنده مهمان: پیوندهای ورودی از ارسال مهمان ارزش دارند اما به اندازه پیوندهای طبیعی قدرتمند نیستند. اگرچه ، تعداد زیادی از لینک های نویسنده مهمان ممکن است به رتبه بندی کلی وب سایت آسیب برساند.

105. پیوند تبلیغات: بک لینک های دنبال شده از تبلیغات آب پیوند را منتقل می کنند و احتمالاً به اندازه پیوندهای تحریریه واقعی قوی نیستند.

106. بک لینک از صفحه اصلی: پیوندها از یک صفحه اصلی دامنه ممکن است در ارزیابی الگوریتم رتبه بندی اولویت ویژه ای داشته باشند در حالی که وزن و اعتبار صفحه را ارزیابی می کنند.

107.نوفالو بک لینک (Nofollow Backlink) به طور کلی خزنده های وب ” پیوندهای عدم پیگیری ” را بررسی نمی کنند اما برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که این موارد را در موارد خاص انجام دهند. داشتن چند درصد بک لینک بدون دنباله باعث تعادل رویکرد ایجاد لینک در سایت می شود.

108. نوع پیوند ورودی: داشتن تعداد زیادی پیوند از یک منبع واحد (به عنوان مثال تالارهای وب ، فهرست ، نظرات) به رتبه بندی صفحه آسیب می رساند و ممکن است منجر به اسپم وب شود. در فاکتورهای رتبه بندی سئو ، تنوع در نوع پیوندهای ورودی باعث افزایش مشخصات بک لینک سایت می شود.

110.پیوند تبلیغاتی: پیوند ورودی از سایت های شریک یا پیوند حامیان مالی برای افزایش فروش و آگاهی ممکن است باعث کاهش امتیاز PageRank در صفحات پیوندی شود.

110.پیوند متنی: پیوندهای کاشته شده درون محتوای صفحه از قدرت بیشتری نسبت به پیوندهای تعبیه شده در بخشهای دیگر صفحه وب برخوردار هستند.

111.ریدایرکت لینک: مطابق دستورالعمل های رتبه بندی Google SEO ، بک لینک ها 301 وضعیت تغییر مسیر باعث کاهش ارزش مرجع پیوند می شوند.

112. ویژگی عنوان عنوان پیوند: ویژگی عنوان در یک برچسب لنگر (متنی که هنگام قرار گرفتن در بالای پیوند نشان داده می شود) ممکن است به عنوان یک سیگنال مربوط به نازک استفاده شود.

113. پیوند دامنه TLD: داشتن پیوندهای ورودی از پسوند TLD خاص (دامنه سطح بالا) مخصوص کشور (به عنوان مثال .us ، .in ، .uk ، و غیره) ممکن است به پیوند دادن صفحات برای رتبه بندی بهتر در آن کشورها کمک کند.

114. موقعیت پیوند در محتوا: دریافت پیوندهای ورودی در 100 کلمه اول محتوا ، نسبت به پیوندهایی که در انتهای محتوای صفحه ظاهر می شوند ، وزن رتبه بندی کمی بیشتری دارند.

115. موقعیت پیوند در صفحه: محل پیوند ظاهر شده در یک صفحه توسط رباتهای موتور جستجو تجزیه و تحلیل می شود. پیوندهای ورودی کاشته شده در ابزارک پاورقی و نوار کناری از پیوندهای تعبیه شده در محتوای صفحه قدرت کمتری دارند.

116. ارتباط دامنه ارجاع: بک لینک از یک وب سایت که شبیه به لینک دادن به صفحه است ، از پیوند سایت غیر مرتبط ارزش بیشتری دارد.

117. صفحه مربوطه مرجع :بازگشت از صفحه ای که مربوط به پیوند دادن موضوع صفحه است که وزن متریک پیوند و PageRank را بهبود می بخشد.

118. کلمه کلیدی در URL و عنوان: موتور جستجو از پیوندهای موجود در صفحات حاوی کلمه کلیدی با هدف لینک کردن صفحه در URL و برچسب عنوان قدردانی می کند.

119. سرعت رشد بک لینک: الگوریتم های رتبه بندی رشد پیوندهای ورودی سایت را ارزیابی می کنند. سرعت لینک دهی باعث افزایش خطر در رتبه بندی جامع صفحات وب سایت در SERP ها می شود.

120. کاهش در بک لینک ها: رکود شدید تعداد پیوندهای ورودی ممکن است به طور قابل توجهی بر رتبه کلی یک سایت تأثیر بگذارد.

121. صفحات غیر وابسته: پیوندهای خارجی صفحاتی که توسط افرادی از یک سازمان غیر وابسته تألیف شده اند ، در نتایج جستجو رتبه خوبی دارند. از لحاظ تئوری ، موتور جستجو منابع بالایی را پیدا می کند که معمولاً به عنوان یک کار حرفه ای در نظر گرفته می شوند و صفحاتی که دوست دارند شانس خوبی در SERP داشته باشند.

122. پیوند سایت حاکمیت: بک لینک گیری از سایت های معتبری که از محبوبیت بالایی در بین مخاطبان آنلاین برخوردار هستند ، بیشتر از پیوند به سایت غیرمخاطره لینک پیوند می زند.

123. پیوند از ویکی پدیا: برخی از گزارش های حسابرسی سئو حاکی از آن است که بک لینک گرفتن از منبع ویکی پدیا (حتی پیوندهای بدون پیگیری) به شدت برای درجه PageRank سود می برد و یک دارایی برای یک وب سایت خواهد بود.

124. کلمات همسایه: عبارات و متنی که پیوند ورودی را احاطه کرده اند ، به خزنده ها کمک می کند تا آن صفحه را مورد بررسی قرار دهند.

125. بک لینک های داخلی: بک لینک های جامدی که مدتی وجود داشته و در همان مکان می مانند ، دارای قابلیت رتبه بندی بیشتری نسبت به پیوندهای تازه ظاهر شده هستند.

126. پیوند از احراز هویت سایتها: موتور جستجو به راحتی می تواند بین “سایتهای واقعی” و “سایتهای هرزنامه وبلاگ” تفاوت بگذارد. به دلیل افزایش تکنیک های غیراخلاقی ایجاد لینک در شبکه های وبلاگ ، خزنده های وب ممکن است نسبت به وبلاگهای وابسته وزن بیشتری به پیوندهایی که از سایت های معتبر یا مارک دار نشان می دهند دهند.

127.بک لینک طبیعی: صفحه وب با پیوند ورودی طبیعی در SERP بالاتر از صفحاتی است که استراتژی های ایجاد بک لینک را ایجاد کرده اند ، بالاتر است .

128.تبادل لینک متقابل: خط مشی فاکتورهای رتبه بندی Google به نقل از وب سایت های “لینکهای مبادله بیش از حد ” که مبادله بین لینک را انجام می دهند (شما به من پیوند می دهید و من به شما پیوند می دهم) بر رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو تأثیر منفی خواهد گذاشت.

129. پیوند از UGC: عنکبوت های وب می توانند بین محتوای آنلاین تولید شده توسط کاربر و محتوای واقعاً منتشر شده توسط مالک وب سایت متمایز شوند . به عنوان مثال ، بک لینک از سایتی مشابه Quora ، StackExchange یا Jimbosite با بک لینک از پورتال قوانین موتور جستجو بسیار متفاوت است.

130. بک لینک ریدایرکت: لینکهای ورودی که باعث تغییر وضعیت 301 می شوند ممکن است در مقایسه با لینکهای مستقیم با کد 200 وضعیت ، کمی پیوند را از دست بدهند.

131. پیوند دادن سایت TrustRank: نمره ضریب اطمینان سایت ارجاع دهنده بر صفحات پیوند یافته در SERP تأثیر می گذارد.

132. پیوندهای خارجی در صفحه: صفحات وب حاوی پیوندهای خروجی بیشتر در مقایسه با صفحاتی که از تعداد انگشت شماری پیوند خارجی تشکیل شده اند به صفحه رنک کمک می کنند.

133. بک لینک غیر طبیعی: پیوندهای دستکاری شده در سایت های انجمن و بخش نظرات وبلاگ ممکن است منجر به نقض دستورالعمل های عامل رتبه بندی Google شود.

134. مراجعه به صفحه تعداد کلمات: پیوند ورودی از صفحه ای که دارای 1000 کلمه محتوا است از پیوندی که در یک صفحه دارای 200 کلمه محتوا است مثرتر است.

135. کیفیت محتوای صفحه پیوند: لینک دهی به محتوای ضعیف نوشته شده یا خراشیده شده ، ارزش زیادی از پیوندی که از محتوای خوب نوشته شده نشان می دهد ، نخواهد داشت.

136. بک لینک در سطح کشور: ربات های موتور جستجو پیوندهای سایت را فشرده می کنند و در نظر می گیرند که دارای یک لینک است.

137. پیوندهای مارک دار: پیوندهای ورودی که شامل نام تجاری در متن لنگر هستند ، از امتیاز اقتدار دامنه سایت بهره مند می شوند.

138. پیکر رنک مجسمه سازی: روشي كه آب پيوند وب سايت را به ساير صفحات پيوند دهنده كه شامل پيوندهاي بدون پيروي نيز هستند توزيع مي كند. موتور جستجو ممکن است مانع از دریافت PageRank پیوندهایی شود که مربوط به صفحه مراجعه کننده نیستند.

139. از طریق نرخ کلیک کنید: صفحاتی که کلیک های ارگانیک بیشتری به دست می آورند باعث افزایش SERP برای آن کلمه کلیدی خاص جستجو می شوند.

140. جستجوی مستقیم: وب سایت هایی که تعداد زیادی بازدید مستقیم دارند ، سیگنال کیفیت رتبه بندی آن را بهبود می بخشند و همچنین نتایج جستجو را افزایش می دهند.

141. کاربر برگشتی: صفحات وب که نسبت ترافیک تکراری بالاتری دارند ممکن است در SERP افزایش رتبه داشته باشند.

142. صفحات قوی: هنگامی که کاربر پیمایش می کند نتایج SERP در تلاش برای یافتن پاسخ مربوط به درخواست خود به عنوان Pago Sticking نامیده می شود. صفحاتی که توسط کاربر در نتایج جستجو رد می شوند ، ممکن است کاهش رتبه را مشاهده کنند.

143. وب سایت مسدود شده: مرورگر وب به کاربران این امکان را می دهد تا سایت را به لیست بلوک شخصی خود اضافه کنند و الگوریتم موتورهای جستجو این اطلاعات را برای بهبود تجربه کاربر و کمک به افراد در یافتن نتایج با کیفیت بالاتر جمع آوری می کند.

144. سایتهای ذخیره شده :نمره رتبه بندی SEO برای صفحاتی که توسط کاربران در مرورگر وب خود علامت گذاری شده اند ، افزایش می یابد و همچنین ممکن است رتبه بالایی کسب کنند.

145. ارسال نظرات: صفحه وب با نظرات بسیاری باعث ایجاد سیگنال تعامل کاربر می شود و به عملکرد بهتر صفحات دیگر در SERP کمک می کند.

146. حضور در سایت: موتور جستجو مدت زمان حضور کاربر در صفحه شما را کنترل خواهد کرد. از این به عنوان “زمان ساکن” نیز یاد می شود و هرچه مدت زمان بیشتری توسط کاربر صرف شود ، رتبه بندی بهتر خواهد بود.

147. اشتراک اجتماعی: هنگامی که افراد پست یا صفحه سایت را در نمایه اجتماعی خود به اشتراک می گذارند ، این امر به نفع رتبه بندی آن صفحات در نتایج جستجو خواهد بود.

148. نرخ گزاف گویی: همه متخصصان سئو موافق نیستند که نرخ گزاف گویی در رتبه بندی اهمیت دارد. اگرچه برخی از گزارش های حسابرسی سایت نشان می دهد صفحات با نرخ جستجوی بالاتر برای کلمه کلیدی خاص عملکرد چندانی ندارند.

149.نرخ خروج: کارآگاهان SEO حدس می زنند که وقتی افراد پس از بازدید از صفحه شما از طریق SERP بر روی دکمه خروج کلیک می کنند ، مشخص می کنند که کاربر آنچه را که به دنبال آن بوده است پیدا کرده است. صفحاتی که نرخ خروج بیشتری دارند ، دارای افزایش رتبه می شوند ، در حالی که صفحاتی که کاربر روی دکمه برگشت کلیک کرده و به نتایج جستجو برگشته است ، تأثیر منفی خواهد داشت .

150. مراجعه به سایت : مخاطبانی که از یک منبع خارج از موتور جستجو از سایت بازدید می کنند (مانند ایمیل ، اعلان ، پیام کوتاه و غیره) تأثیر خوبی بر روی سیگنال رتبه بندی SEO صفحه وب سایت خواهند داشت.

151. جستجوی مارک تجاری: وقتی افراد کلمه کلیدی خاصی را به همراه نام وب سایت (کلمه کلیدی + مارک) جستجو می کنند ، موتور جستجو را برای دسته بندی آن دامنه به عنوان مارک نشان می دهد. همچنین ممکن است به دستیابی به افزایش رتبه برای “نسخه بدون مارک” آن کلمه کلیدی کمک کند.

152. عمق پیمایش: برخی حدس می زنند که از عمق صفحه پیمایشی شده توسط کاربر برای تعیین رتبه در نتایج جستجو استفاده خواهد شد.

153. صاحب مجازات: تعداد اندکی از افراد جستجوگر SEO حدس می زنند که اگر موتور جستجو شخص یا سازمانی را به عنوان هرزنامه شناس شناسایی کند ، سایر سایتهای متعلق به آنها را به دلیل فعالیتهای ناخواسته مورد بررسی و جریمه قرار می دهد.

154. مزرعه لینک: سایتی که تعداد زیادی نویسنده مستقل را برای تولید مقدار زیادی محتوای متنی و تولید درآمد تبلیغاتی از طریق جذب خواننده استخدام می کند ، به عنوان محتوای هرزنامه در نظر گرفته می شود.

155. پیوندهای بد خروجی: مراجعه به صفحات وب هرزنامه و سایتهایی که دارای تأثیر منفی هستند ، به دید جستجوی شما آسیب می رساند.

156. پنهان کاری: ارائه محتوای مجزا یا پیوند به کاربران و ربات های جستجو ، نقض عوامل رتبه بندی Google است. به عنوان مثال ، ارائه یک صفحه از متن HTML به خزنده های وب ، در حالی که هدایت مجدد کاربران به یک صفحه از تصاویر یا فلش ممکن است باعث جریمه یک سایت شود .

157. پنجره های پرت کننده حواس پرتی: به صفحاتی که دارای تبلیغات ، پنجره های بازشو یا سایر ویژگی هایی هستند که باعث انحراف یا قطع ارتباط کاربران از استفاده از محتوای اصلی می شوند ، امتیاز کمی به آنها داده می شود.

158. تبلیغات بینابینی: وب سایتی که از تبلیغات تمام صفحه استفاده می کند و رابط کاربری تلفن همراه آنها را تحت فشار قرار می دهد و کاربر را تحت فشار قرار می دهد تا بر روی تبلیغات ضربه بزند ، از نمایه سازی نتایج جستجو خارج می شود.

159.بهینه سازی بیش از حد: سایتی که بیش از حد لازم صفحاتی را بهینه سازی می کند که شامل پر کردن کلمات کلیدی ، کاشت کلمه کلیدی هدفمند در پیوندها ، پر کردن برچسب های عنوان با کلمات کلیدی به رتبه بندی صفحه در SERP آسیب می رساند.

160.: موتور جستجو سایتها و صفحاتی را که برای رتبه بندی بالاتر برای درخواستهای جستجوی خاص ایجاد شده اند جریمه می کند. به عنوان مثال ، داشتن چندین دامنه یا صفحه با هدف قرار دادن شهرها یا مناطق خاص که بازدید کنندگان را بدون اطلاع آنها به صفحه هدف هدایت می کنند.

161. پیوندهای پنهان: صفحاتی که پیوندها را در زیر تصاویر پنهان می کنند ، یا پیوندها را تغییر می دهند تا مانند شکل متنی شامل مجازات می شوند.

162. محتوای وابسته: موتور جستجو محتوای اصلی را برای بازدید کنندگان و سایتهایی که بیشتر دارای محتوایی هستند که شبکه های وابسته را تبلیغ می کنند ممکن است در رتبه بندی جستجو ارزش بیشتری داشته باشد.

163. متن خودکار تولید شده: محتوای تولید شده توسط یک ابزار اتوماسیون یا از طریق فرایند خودکار رایانه ای ، جایی که متنی که برای خواننده منطقی نیست می تواند منجر به نمایه سازی شود.

164. آدرس IP هرزنامه: اگر آدرس IP سرور به عنوان هرزنامه پرچم گذاری شود ، کلیه وب سایت های میزبانی شده در سرور تحت تأثیر قرار می گیرند.

165. پر کردن متا تگ: سایت ها ی که پر کردن کلمات کلیدی در عنوان صفحه و برچسب های توضیحات در تلاش برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتیجه موتور جستجو باشند جریمه می شوند.

166. سایتهای مخرب: اگر وب سایت شما دارای صفحاتی باشد که کد مخربی دارند یا هک می شوند ، سایت کامل از نتایج جستجو جدا می شود. گرچه برچسب noopener و noreferrer برای دسترسی به سایت های مخرب از صفحه محافظت می کند.

167. پیوندهای تلفنی: هجوم گسترده بک لینک ها احتمال مجازات شدن سایت را افزایش می دهد.

168. مجازات پنگوئن: به روزرسانی الگوریتم جستجو با نام رمز “Google Penguin” برای کاهش رتبه بندی موتور جستجو در وب سایت هایی که دستورالعمل های مدیر وب را نقض می کنند با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه برای ایجاد لینک ایجاد شده است. ظاهراً با ارسال بک لینک بد در ابزار disavow می توان این مجازات را از بین برد.

169. پیوندهای منبع مشابه: تعداد بیشماری از لینکهای ورودی از یک منبع مشترک (مانند سایتهای انجمن و نظرات وبلاگ) ممکن است احتمال جریمه یک سایت را افزایش دهد.

170. لینکهای بی ربط: تعداد زیادی بک لینک از سایتهایی که مربوط به جایگاه سایت شما نیستند ممکن است احتمال مجازات دستی را افزایش دهد.

171.لینک های بد: اگر رتبه بندی سایت آنها تحت تأثیر لینک های ورودی بی کیفیت یا بالقوه خطرناک باشد ، صاحبان سایت با پیام های هشدار دهنده در ابزار مدیر وب سایت به آنها اطلاع داده می شود.

172. لیست مشاغل: لینک دهی از طریق نشانک ها یا دایرکتوری با کیفیت پایین می تواند منجر به مجازات کلی سایت شود.

173. پیوندهای فوتر: پیوندهای گسترده توزیع شده در الگوهای سایت یا پاورقی به عنوان نقض دستورالعمل های فاکتورهای رتبه بندی Google SEO در نظر گرفته می شود.

174. پیوندهای ویجیت:پیوندهایی که به صورت خودکار ایجاد می شوند (یعنی پیوندهای پیوندی که به طور طبیعی قرار داده نشده اند) که در قسمت ویجت های وب سایت تعبیه شده اند ، ممکن است به رتبه بندی وب سایت آسیب برساند.

175. پیوندهای کلاس یکسان IP: وجود تعداد زیادی بک لینک از وب سایت ها در همان آدرس IP سرور کلاس C ممکن است به موتور جستجو کمک کند تا پیوندها را خود تولید کند.

176.پوزیشن لینک: Poison Links پیوندهای که در کل وب سایت با متن لنگر یکسان کاشته می شوند می توانند نشانه هرزنامه باشند و به رتبه بندی سایت SERP آسیب می رسانند.

177.بک لینک اسپایک: الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو می توانند به راحتی تشخیص دهند که آیا افزایش پیوندهای ورودی به یک وب سایت یا صفحه قانونی است یا خیر و پیوندهایی که نشانگر انحراف هستند بی ارزش می شوند.

178. اقدام دستی: هنگامی که یک تأیید کننده رسمی انسانی تشخیص دهد که صفحات سایت از دستورالعمل های رتبه بندی وب مستر پیروی نمی کنند ، Google یک گزارش اقدام دستی در ابزار کنسول جستجو علیه وب سایت ها صادر می کند.

179. فروش پیوندها: نه تنها خرید بک لینک سایت را جریمه می کند ، بلکه فروش لینک نیز ممکن است به بازدید جستجوی وب سایت در SERP آسیب برساند.

180. اثر سند باکس Sandbox: رقابت کلمات کلیدی مورد استفاده در پیوندها و هجوم غیرمعمول پیوندهای ورودی می تواند باعث ایجاد اثر sandbox شود ، که به طور موقت دارای رتبه صفحات است تا مناسب بودن صفحه را به درستی تعیین کند و همچنین از طریق مکانیسم ضد هرزنامه فیلتر شود.

181. پیوندهای موقت: موتورهای جستجو فقط برای تغذیه الگوریتم های رتبه بندی و بلافاصله حذف آنها برای جلوگیری از مجازات ، سایت هایی را که به وب اسپم می کنند با لینک های ورودی می نوشند.

182. فرایند انحلال: صفحات وب که قربانی بک لینک منفی می شوند می توانند به صورت دستی جریمه الگوریتم را از طریق ابزارهای Disavow حذف کنند . اگرچه استفاده غیرضروری از این ویژگی می تواند در رتبه بندی سایت نیز تأثیر بگذارد.

183. درخواست تجدیدنظر : سایتهایی که جریمه می شوند می توانند بازیابی شوند و ممکن است پس از تأیید موفقیت درخواست تجدید نظر در نتایج جستجو ظاهر شوند.

184.موبایل گدون:این یک دوبله برای الگوریتم بروزرسانی موبایل پسند است. پاسخگویی و قابلیت اطمینان صفحه وب در دستگاه های تلفن همراه یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی Google است.

185. الگوریتم هیل تاپ Hilltop طاقچه صفحه پیوند دهنده خروجی و محتوای صفحه پیوند یافته به عنوان سیگنال رتبه بندی ارتباط عمل می کند. هنگامی که کاربر سوالی را در جعبه جستجو وارد می کند ، الگوریتم hilltop نتایج بیشتری در مورد کلمه کلیدی یا پرس و جو پیدا می کند.

186. هیومن کراول: هرچند هرگز اثبات نشده است اما برخی حدس می زنند که شرکت موتور جستجو ویراستاران انسانی را برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجو و رتبه بندی در SERP تعیین می کند.

187. رنک برین:الگوریتم رتبه بندی گوگل است. کارشناسان سئو متفق القول هستند که موتورهای جستجو چگونگی تعامل مخاطبان آنلاین با نتایج جستجو را کنترل می کنند. صفحات دارای پاسخ رضایت کاربر در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت.

188. تجزیه و تحلیل صفحه جدید: برای برخی از کلمات کلیدی ، موتور جستجو صفحات تازه فهرست شده را با تعداد انتخاب شده کاربران افزایش می دهد تا درک کند کاربر چگونه با صفحه وب ارتباط برقرار می کند و چگونه پاسخ می دهد.

189. تنوع کلمات کلیدی: وقتی پرس و جو معنی زیادی با آن داشته باشد ، SERP ها معمولاً نتایج متنوعی را برای کلمات کلیدی مبهم تجربه می کنند.

190.سابقه جستجو: سابقه مرور کاربر در مرورگر ثبت می شود و سایتهایی که قبلاً توسط آن کاربر بازدید شده است رتبه بالاتری کسب می کنند.

191. نتایج سفارشی: نتایج جستجوی شخصی ارائه خواهد شد که صفحات را بر اساس سوالات قبلی کاربر در اولویت قرار می دهد. به عنوان مثال ، اگر “امتحان” را جستجو می کنید ، سپس “گربه” را جستجو کنید و ممکن است صفحه ای مربوط به “آزمون پذیرش عمومی” داشته باشید.

192. قطعه ها: ساختار HTML ، صفحه ، محتوای و قالب بندی صفحه توسط موتورهای جستجو برای تولید نتایج قطعه برجسته مورد استفاده قرار می گیرد .

193. مکان جغرافیایی: تحقیقات نشان داد که همبستگی بین مکان سرور و موقعیت جغرافیایی کاربر بر نتایج در SERP تأثیر می گذارد.

194. نتایج ایمن: وقتی جستجوی ایمن روشن شود ، صفحاتی که دارای کلمات لعنتی یا محتوای 18+ هستند در نتایج جستجو ظاهر نمی شوند.

195. صفحات YMYL: سایتهایی که اطلاعات شخصی ، معاملات پولی ، اطلاعات پزشکی را درخواست می کنند و مشاوره اصلی تصمیم گیری در مورد زندگی را ارائه می دهند ، باید استانداردهای کیفیت بالاتری را برای رتبه بندی کلمات کلیدی YMYL (Your Money Your Life) حفظ کنند.

196. شکایات DMCA: وب سایتهایی که شکایت ثبت شده در زمینه حق چاپ هزاره دیجیتال (DMCA) را ثبت کرده اند ، کاهش می یابند.

197. بیگ فود: اصطلاحاً “بروزرسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل” که با هدف افزودن دامنه های متنوع به هر صفحه SERP متمرکز بود.

198.سوال معامله ای: صفحاتی با اطلاعاتی که نشان دهنده قصد انجام یک معامله است ، مانند خرید ، برای سوالات جستجوی معامله افزایش رتبه می یابد.

199. جستجوی محلی: برای کلمات کلیدی مربوط به مکان ، موتور جستجو اغلب نتایجی را ارائه می دهد که به افراد امکان می دهد چهره به چهره با یک تجارت فیزیکی ارتباط برقرار کنند.

200. موضوع پرطرفدار: برخی از کلمات کلیدی پرطرفدار آخرین صفحات مربوطه را در پانل نتایج جستجو “Top Stories” ارائه می دهند.

201: به روزرسانی وینس: وب مسترها پس از به روزرسانی الگوریتم فاکتورهای رتبه بندی گوگل که به مارک های بزرگ فشار عمده ای در نتایج جستجو می دهد ، تغییرات قابل توجهی در رتبه بندی را مشاهده کردند.

202. نتایج خرید: بعضی اوقات سایتهایی که کالای جستجو شده توسط مردم را به فروش می رسانند در صفحه نتایج خرید حمایت شده نمایش داده می شوند.

203.نتایج تصویر: سوالات کاربر خاص اجازه نمایش تصاویر در نتایج جستجوی ارگانیک را می دهد.

204. تخم مرغ عید پاک Googleویژگی ها یا پیام های پنهان را می توان در نتایج جستجو برای برخی از کلمات کلیدی یافت. به عنوان مثال ، اگر “tic tac toe” یا “Pacman” را در کادر جستجو جستجو کنید ، بازی قابل پخش را می توانید در Google پیدا کنید.

205. نتایج دامنه تنها: برندهای منفرد ممکن است بر نتایج جستجو (در جایی که کاربران می توانند تعداد زیادی از نتایج را از یک سایت واحد پیدا کنند) برای پرس و جوهایی که نشان دهنده علاقه زیاد کاربران به یک دامنه خاص است ، غالب باشند .

206.پی ددی: Payday Loan Update به روزرسانی ویژه در الگوریتم رتبه بندی که بطور خاص سوالات جستجوی هرزنامه را هدف قرار می دهد.

207. صفحات گیبریش : Gibberish محتوایی که درک آن دشوار است مانند نمودار جریان ، نمودار متنی یا زبان خارجی توسط یک موتور جستجو فیلتر می شود. با استفاده از نمره مدل زبان و نمره پرس و جو ، نمره مهم ایجاد می شود که رتبه بندی محتوای gibberish را تعیین یا اصلاح می کند.

208. الگوریتم چیدمان صفحه: سایتهایی که محتوای آنها ” بالای صفحه ” زیاد نیست و باعث می شود کاربران بتوانند صفحه را از طریق تعداد زیادی تبلیغات به پایین پیمایش کنند تا محتوا را ببینند ، ممکن است در نتایج جستجو رتبه خوبی نداشته باشند.

209. فرد: گزارش تجزیه و تحلیل سئو توسط کارشناسان ، یک بروزرسانی تأیید نشده Google را که با نام “فرد” شناخته می شود ، مستند می کند که سایت هایی را که دارای صفحات محتوای بی کیفیت هستند و فقط به درآمدزایی متمرکز هستند ، مجازات می کند.

210. رتبه رقص: سیستم رتبه بندی موتور جستجو می تواند رتبه بندی صفحه را برای مدت زمان محدودی نوسان دهد تا تعیین کند که آیا صفحه به درخواست جستجوی کاربر مرتبط است یا خیر.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما