طراحی وب سایت موبایل در سال 2022

طراحی وب سایت موبایل در سال 2022: هر آنچه که باید بدانید

طراحی وب سایت موبایل ضروری است.چرا؟ زیرا دستگاه های تلفن همراه در نحوه اتصال ما و در نتیجه نحوه عملکرد کسب و کارها متحول می شوند. در واقع، اکثر ترافیک در محیط وب با سئوی سایت در حال حاضر از دستگاه های تلفن همراه می آید .

توماس هوسون ، معاون رئیس و تحلیلگر اصلی موسسه تحقیقاتی Forrester ، گفت: «موبایل نه تنها به هاب دیجیتال جدید، بلکه پلی به دنیای فیزیکی تبدیل شده است. “به همین دلیل است که تلفن همراه بیش از عملیات دیجیتالی شما تأثیر خواهد گذاشت – کل تجارت شما را متحول خواهد کرد.”

به عبارت دیگر، شما به یک وب سایت واکنش گرا برای موبایل نیاز دارید.

وب سایت سازگار با موبایل چیست؟

در این مقاله، همه چیز را در مورد وب سایت های سازگار با موبایل یاد خواهید گرفت و 9 نمونه از بهترین نمونه های طراحی وب سایت موبایل را مشاهده خواهید کرد. به علاوه، شما یاد خواهید گرفت که چگونه بفهمید وب سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر.

بیایید به آن برسیم.

وب سایت موبایل فرندلی چیست؟

به زبان ساده، وب سایت سازگار با موبایل، سایتی است که برای دستگاه های دستی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها طراحی و بهینه شده است.و طراحی ریسپانسیو موبایل فرآیند ایجاد یک وب‌سایت است که با اندازه صفحه نمایشی که در آن مشاهده می‌شود مطابقت دارد.برای وب سایت ما، ما یک طراحی وب سایت سازگار با موبایل داریم. بیایید نحوه ظاهر آن را در دسکتاپ و موبایل مقایسه کنیم.

در تصویر زیر می بینید که وب سایت دسکتاپ دارای فضای زیادی است، عناصر صفحه در جاهایی کنار هم چیده شده اند و متن نسبتاً کوچک در مقایسه با اندازه صفحه نمایش است.

از طرف دیگر، وقتی وب سایت را در موبایل مشاهده می کنید، عناصر صفحه در یک ستون طولانی روی هم قرار می گیرند و فضای کمتری در اطراف هر عنصر وجود دارد. همچنین، دکمه‌ها بزرگ‌تر هستند تا ضربه زدن روی آن‌ها آسان شود و متن نسبت به اندازه صفحه بزرگ‌تر است تا خواندن آن آسان‌تر شود.

راج آگاروال ، مدیر عامل شرکت بازاریابی موبایلی Localytics ، گفت: “تجارب غنی و تعاملی که ما در برنامه های تلفن همراه انتظار داریم، استانداردها و انتظارات جدیدی را برای همه رسانه های دیجیتال از جمله وب ایجاد کرده است .” “نتیجه این است که وب سایت ها در حال تکامل هستند تا از نظر عملکرد غنی خود بیشتر شبیه برنامه ها شوند.”

اهمیت طراحی وب سایت موبایل

بیایید به تعقیب آن بپردازیم: در سه ماهه آخر سال 2019، گوشی های هوشمند مسئول 52.6 درصد از ترافیک وب سایت جهانی بودند.این بدان معناست که استفاده از دستگاه های تلفن همراه اکنون بر رایانه های رومیزی غالب است.به علاوه، انتظار می رود تعداد کاربران موبایل در سراسر جهان تا سال 2022 به 4.8 میلیارد افزایش یابد.

همانطور که Cyndie Shaffstall ، بنیانگذار شرکت بازاریابی Spider Trainers، گفت: “موبایل آینده نیست، اکنون است. مشتریان خود را در محیطی که آنها انتخاب می کنند ملاقات کنید، نه در جایی که برای شما مناسب است.

دستگاه های تلفن همراه نیز عادات خرید را تغییر می دهند.

به گفته گوگل، 59 درصد از خریداران می گویند که خرید از طریق دستگاه های تلفن همراه خود هنگام تصمیم گیری برای خرید از کدام خرده فروش یا برند مهم است.

به علاوه، 70 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند که در فروشگاه خرید کرده‌اند، به دستگاه‌های تلفن همراه خود مراجعه کرده‌اند تا از قبل درباره خرید تحقیق کنند.

اگر این کافی نیست، الگوریتم گوگل وب سایت های سازگار با موبایل را در نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد.

در مارس 2020، گوگل گفت: «برای ساده‌تر کردن، ما برای همه وب‌سایت‌ها به نمایه‌سازی اول از طریق موبایل روی می‌آوریم.

اگر تعجب می کنید که این به چه معناست، جان مولر مدافع توسعه دهنده گوگل توضیح می دهد

در حال حاضر، گوگل به نسخه دسکتاپ یک سایت نگاه می کند و سپس بر اساس آن اطلاعات، سایت تلفن همراه را رتبه بندی می کند. هنگامی که این به روز رسانی منتشر شود، برعکس آن اتفاق خواهد افتاد. گوگل شروع به بررسی سایت تلفن همراه شما می کند و از آنجا، سایت دسکتاپ را رتبه بندی می کند.

این به‌روزرسانی به‌طور رسمی در سپتامبر 2020 وارد عمل می‌شود، اما 70 درصد از وب‌سایت‌های نمایش داده‌شده در نتایج جستجو در حال حاضر بر اساس این الگوریتم نمایه‌سازی موبایل اول رتبه‌بندی شده‌اند.

آمار گوگل

در نهایت، بسیاری از کاربران وب سایت های تلفن همراه را با استفاده از اتصالات تلفنی کند و ضعیف بارگذاری می کنند. در نتیجه، برندها باید یک طراحی وب سایت موبایلی ایجاد کنند که به سرعت بارگذاری شود.در مجموع، اکنون جهان اول از همه تلفن همراه است – و به همین دلیل است که شما به یک وب سایت پاسخگو برای موبایل نیاز دارید.

8 نکته طراحی از بهترین وب سایت های موبایل

در این بخش، هشت نکته طراحی وب سایت موبایلی را که می توانید از آنها استفاده کنید، بررسی خواهیم کرد. به‌علاوه، نمونه‌های واقعی را از برخی از بهترین وب‌سایت‌های تلفن همراه در وب خواهید دید.

1.از دکمه های بزرگ استفاده کنید

وب‌سایت‌های سازگار با موبایل باید دکمه‌هایی به اندازه کافی بزرگ داشته باشند تا کاربران بتوانند بدون بزرگ‌نمایی روی آن‌ها ضربه بزنند.علاوه بر این، باید بین لینک ها فاصله وجود داشته باشد. اگر پیوندها خیلی نزدیک به هم قرار گیرند، کاربران ممکن است سعی کنند روی یک پیوند کلیک کنند و به طور تصادفی روی پیوند دیگری کلیک کنند.

سئو ورد از دکمه های بزرگ استفاده می کند و فضای زیادی بین لینک ها در طراحی وب سایت موبایل خود قرار می دهد.

بنابراین، زمانی که وب‌سایت واکنش‌گرای تلفن همراه خود را طراحی می‌کنید، فاصله را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که روی هر لینک به راحتی قابل کلیک است.

2. متن را به اندازه کافی بزرگ کنید تا خوانده شود

این یکی ممکن است کمی واضح به نظر برسد، اما برای طراحی وب سایت سازگار با موبایل نیز بسیار مهم است.کاربران هرگز نباید برای خواندن چیزی زوم کنند – یا به چپ یا راست پیمایش کنند. متن باید همیشه به اندازه کافی بزرگ باشد تا راحت خوانده شود.در مثال زیر از ، می توانید ببینید که تمام متن نمایش داده شده کاملاً متناسب با اندازه صفحه نمایش است.متن خود را به اندازه کافی در صفحات نمایش در هر اندازه بزرگ کنید تا کاربران بتوانند به راحتی آنچه شما برای گفتن دارید بخوانند.

3.منوها را ساده کنید

منوهای وب سایت دسکتاپ فضای زیادی دارند. آنها می توانند یک نوار کامل در بالای صفحه را اشغال کنند و گزینه های کشویی گسترده ای داشته باشند، بدون اینکه مانع تجربه کاربر شوند.

این مورد در دستگاه های تلفن همراه صدق نمی کند – فضای کافی وجود ندارد.

وب سایت های سازگار با موبایل باید از منوهای ساده ای استفاده کنند که نمای کلی وب سایت را ارائه می دهد. سپس کاربران می‌توانند از دسته‌ها، فیلترها یا ویژگی جستجو استفاده کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند، مشخص کنند.اکثر وب سایت های سازگار با موبایل از نماد همبرگر – متشکل از دو یا سه خط افقی – برای نشان دادن یک منو استفاده می کنند.بیایید یک مثال خوب از یکی از بهترین وب سایت های تلفن همراه، سئو ورد را بررسی کنیم. هنگامی که کاربران روی منوی 3 خطی در سمت چپ بالای صفحه ضربه می زنند، یک منوی تمام صفحه با دکمه های بزرگ و متن نشان داده می شود.

هنگام ایجاد یک وب سایت واکنش گرا برای موبایل، منوهای خود را ساده نگه دارید تا کاربران به راحتی بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

4.یک ویژگی جستجوی ساده و شهودی ارائه دهید

ویژگی جستجوی وب سایت شما به ویژه برای کاربران تلفن همراه مهم است.

همانطور که در بالا ذکر شد، منوهای ساده شده می توانند مرور تلفن همراه را آسان تر کنند. با این حال، آنها همچنین می توانند یافتن یک مورد خاص را برای کاربران دشوارتر کنند.برای اینکه کاربران نتوانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند، ویژگی جستجو را در جلو و مرکز قرار دهید.ما عملکرد جستجو را در نوار بالای صفحه قرار می دهد. همچنین یک عملکرد فیلتر بصری وجود دارد تا کاربران بتوانند انواع خاصی از محصولات را آسان تر پیدا کنند.

یک ویژگی جستجوی ساده و موثر را بخشی از طراحی وب سایت موبایل خود کنید.

5. ارتباط را آسان کنید

اگر مشتری به دنبال جزئیات تماس شما باشد، ممکن است با مشکل مواجه شده باشد – به این معنی که احتمالاً قبلاً کمی ناامید شده است. با ایجاد مشکل در تماس با شما، توهین به آسیب اضافه نکنید.به خصوص زمانی که 84 درصد از مصرف کنندگان خدمات مشتری را عاملی کلیدی در تصمیم گیری برای خرید می دانند .در اینجا یک نمونه عالی دیگر از طراحی وب سایت تلفن همراه از کاربر است. این برند ساعت لوکس یک نماد چت را در سمت راست پایین صفحه قرار می دهد که تماس با نماینده را برای بازدیدکنندگان وب سایت سریع و آسان می کند.

اگر نمی‌توانید چت زنده شبانه‌روزی ارائه دهید، پیوند دادن به یک ربات چت فیس‌بوک را در نظر بگیرید ، یا به سادگی یک فرم تماس ارائه دهید که کاربران بتوانند از طریق پیوند «تماس» در منوی خود به آن دسترسی داشته باشند.

6. فرم های ساده ایجاد کنید

کاربران ممکن است تمایل بیشتری به پر کردن فرم طولانی در رایانه داشته باشند زیرا صفحه نمایش بزرگتر است و تایپ کردن با صفحه کلید آسان تر است.در دستگاه‌های تلفن همراه، فرم‌ها باید کوتاه‌تر با فیلدها و دکمه‌های متنی بزرگ باشند.به عنوان مثال، اگر از کاربران می خواهید در لیست پستی خود ثبت نام کنند، نباید بیش از نام و آدرس ایمیل درخواست کنید.اگر نیاز دارید سؤالات بیشتری اضافه کنید، سریع و آسان به آنها پاسخ دهید.در این نمونه طراحی وب سایت موبایل از کاربر ، می توانید فیلدهای بزرگ با الزامات فرم ساده را مشاهده کنید. حتی یک منوی کشویی برای کمک به کاربران در ارائه اطلاعات مربوط به درخواست خود وجود دارد.

به طور خلاصه، مطمئن شوید که فرم های شما کوتاه و شیرین هستند.

7. فراخوانی برای اقدام چشم نواز ایجاد کنید

یک فراخوان برای اقدام – همچنین به عنوان CTA شناخته می شود – یک تصویر، بنر یا قطعه متنی است که به معنای واقعی کلمه کاربران را به انجام نوعی اقدام فرا می خواند.به عنوان مثال، ممکن است از کاربران بخواهید که در لیست پستی شما ثبت نام کنند ، درباره یک پیشنهاد بیشتر بیاموزند یا محصولی را خریداری کنند.

این تاکتیک بازاریابی نقش اساسی در طراحی وب سایت موبایل دارد.

با این حال، ایجاد تماس برای اقدام قانع کننده با چنین فضای محدود صفحه نمایش برای بازی می تواند چالش برانگیز باشد.در این نمونه وب‌سایت تلفن همراه از کاربر ، می‌توانید دو بنر را مشاهده کنید که شامل فراخوانی برای اقدام است. اولی محصول جدیدی را تبلیغ می‌کند که همراه با یک هدیه رایگان است، و دومی کاربران را ترغیب می‌کند که درباره حمل و نقل رایگان برند و سیاست‌های مبادله 90 روزه بیشتر بدانند.هنگام ایجاد CTA برای وب سایت سازگار با تلفن همراه خود، با قرار دادن آنها در بالای صفحه که کاربران می توانند آنها را بدون نیاز به اسکرول کردن به پایین ببینند، آنها را برجسته کنید.

8. از پاپ آپ ها اجتناب کنید

بیایید با آن روبرو شویم: اکثر مردم از پاپ آپ متنفرند. در واقع، اگر «من از تبلیغات پاپ آپ متنفرم» را در گوگل جستجو کنید، تقریباً 48 میلیون نتیجه خواهید دید.

جای تعجب نیست که گوگل در سال 2017 تغییری در الگوریتم ایجاد کرد که وب سایت هایی را که انواع خاصی از پنجره های پاپ آپ را در دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهند جریمه می کند.

این روزها، رتبه بندی جستجوی شما احتمالاً آسیب می بیند اگر:

  • نمایش یک پاپ آپ که محتوای اصلی را پوشش می دهد
  • نمایش یک بینابینی مستقل که کاربر باید قبل از دسترسی به محتوای اصلی آن را رد کند.
  • بالای صفحه را شبیه یک بینابینی مستقل کنید و محتوای اصلی را زیر آن قرار دهید.
  • پاپ آپ هایی که مکش می کنند
  • با این حال، برخی از انواع پاپ آپ ها نباید بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارند، مانند
  • موارد بینابینی برای انجام تعهدات قانونی مانند تأیید سن، رضایت کوکی یا GDPR استفاده می‌شوند .
  • برای دسترسی به محتوای خصوصی، مانند ایمیل یا محتوایی که پشت دیوار است، وارد سایت شوید.
  • بنرهای کوچکی که به راحتی قابل حذف هستند و «از فضای صفحه نمایش معقولی استفاده می کنند»، مانند بنرهای نصب برنامه مورد استفاده کروم و سافاری.
  • پاپ آپ هایی که مشکلی ندارند

در پایان، پنجره‌های بازشوی موبایل کاربران را ناامید می‌کنند و می‌توانند به رتبه‌بندی جستجوی شما آسیب بزنند ، بنابراین فقط در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

چگونه بفهمیم که آیا یک وب سایت مناسب برای موبایل دارید؟

اگر نمی‌دانید که آیا وب‌سایت شما موبایل‌پسند است، فقط یک لحظه طول می‌کشد تا با ابزار تست موبایل‌پسند Google متوجه شوید – فقط یک پیوند به وب‌سایت خود وارد کنید و روی «آزمون URL» کلیک کنید. این ابزار میزان سازگاری وب‌سایت شما با موبایل را ارزیابی می‌کند و به شما جزئیاتی از کارهایی که می‌توانید برای بهبود آن انجام دهید، ارائه می‌دهد.

https://search.google.com/test/mobile-friendly

خلاصه: طراحی وب سایت موبایل در سال 2022

یک وب‌سایت سازگار با موبایل، وب‌سایتی است که به‌خوبی روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کار می‌کند. و اکنون که دنیا در درجه اول موبایل است، وب سایت شما نیز باید باشد.

به طور خلاصه، در اینجا هشت نکته طراحی وب سایت تلفن همراه آورده شده است:

  • دکمه ها را به اندازه ای بزرگ کنید که افراد بتوانند روی آنها ضربه بزنند.
  • اطمینان حاصل کنید که متن به اندازه کافی بزرگ باشد تا کاربران نیازی به بزرگنمایی نداشته باشند.
  • منوی خود را ساده کنید تا به راحتی در یک صفحه نمایش کوچک پیمایش کنید.
  • ویژگی جستجو را در جلو و مرکز قرار دهید و به کاربران اجازه دهید نتایج جستجو را فیلتر کنند.
  • ارتباط کاربران با شما را بدون دردسر کنید.
  • فرم هایی ایجاد کنید که استفاده از آنها ساده و سریع باشد.
  • فراخوانی برای اقدام را در بالای قسمت قرار دهید تا برجسته باشند.
  • از ناامید کردن کاربران با پنجره‌های بازشو اجتناب کنید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشند.

نظر شما در مورد طراحی سایت موبایل چیست؟ آیا بهترین شیوه های طراحی وب موبایل را از دست داده ایم؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

این مقاله را از دست ندهید: اشتباهات طراحی وب: ۴ عنصری که باید با احتیاط استفاده کنید

5/5 - (4 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما