صفحه فرود

صفحه فرود یا صفحه اصلی؟ احتمالاً شما این کار را اشتباه انجام می دهید

آیا می دانستید که برخی از کسب و کارها صفحات فرود خود را به عنوان صفحه اصلی خود در نظر می گیرند؟ آمار نشان می دهد که 77 درصد صفحات فرود که صفحات اصلی هستند

از نقطه نظر سئو یا بازاریابی وابسته عدم شفافیت در مورد تعریف صفحات فرود و صفحات اصلی و اهداف خاص آنها دستور العملی برای فاجعه و سقوط رتبه سئو سایت شما است.تصور اینکه صفحه اصلی شما جایی است که بیشتر تبدیل‌های شما در آن اتفاق می‌افتد، یک سوء تفاهم بزرگ از نحوه عملکرد هر یک از این موارد است.

قبلا در مورد ساخت صفحه فرود نوشته بودیم . اما من اینجا هستم تا تصویر واضح تری در مورد تفاوت های واقعی بین صفحات فرود و صفحات اصلی برای شما ترسیم کنم. بیایید ابتدا به هر یک از آنها نگاهی بیندازیم قبل از اینکه وارد شویم.

صفحات فرود (Landing Page) چیست؟

صفحات فرود مهمترین دارایی استراتژی سئو شما هستند، به ویژه برای اهداف بهینه سازی تبدیل.

آنها جایی هستند که شما پیشنهاد خود را قانع‌کننده و جذاب با گنجاندن فراخوان‌های اغواکننده که مخاطبان شما را به سمت خود می‌کشند، ارائه می‌کنید. تنها هدف یک صفحه فرود جذب بازدیدکنندگان و جذب آنهاست.

برای کسانی که در رسانه های اجتماعی حضور فعال دارند، ارائه لینک به صفحه فرود در حساب اینستاگرام یا فیس بوک خود قطعاً ترافیک شما را افزایش می دهد.

یکی از جنبه های کلیدی صفحات فرود این است که فاقد نوار ناوبری هستند و حاوی محتوایی هستند که یک محصول، برنامه یا خدمات منحصر به فرد را توصیف می کند.به طور خلاصه: چیزی که بازدیدکننده شما را از خرید فوری منحرف کند در این صفحات نباید باشد.

طراحی یک صفحه فرود درجه یک بلیط شما برای افزایش تبدیل و انتقال مخاطبان به پایین قیف فروش است.

در مورد صفحات اصلی چطور؟

اکنون، احتمالاً از چیستی صفحه اصلی آگاه هستید. اول از همه، این باید یک نگاه مقدماتی به وب سایت شما باشد. باید یک نوار ناوبری بصری داشته باشد که به بازدیدکنندگان شما امکان می دهد پیشنهادات و محصولات متعدد شما را کشف کنند.

ایجاد یک صفحه اصلی متقاعد کننده برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما (به ویژه بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند) ضروری است. شما باید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به صورت سازماندهی شده و مختصر درج کنید تا تضمین کنید که کاربران احساس ناراحتی نمی کنند و متوجه می شوند که وب سایت شما چیست.

یکی از جنبه های کلیدی صفحات فرود این است که فاقد نوار ناوبری هستند و حاوی محتوایی هستند که یک محصول، برنامه یا خدمات منحصر به فرد را توصیف می کند
یکی از جنبه های کلیدی صفحات فرود این است که فاقد نوار ناوبری هستند

تفاوت بین صفحات فرود و صفحات اصلی چیست؟

برای بسیاری، اگر با تفاوت‌های کلیدی و عناصری که آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کنند آشنا نباشند، مرز بین این دو می‌تواند مبهم شود.

برای سادگی، من 4 زمینه را انتخاب کرده ام که در آنها صفحات فرود و صفحات اصلی از نظر هدف و اهداف متفاوت هستند، بنابراین می توانید درست جلو بروید و صفحات خود را در حین مطالعه بهینه سازی کنید!

مخاطب هدف

افرادی که از صفحه اصلی شما بازدید می کنند لزوماً علاقه ای به خرید محصولات شما، به دست آوردن خدمات شما، خواندن وبلاگ شما یا هر پیشنهاد دیگری ندارند. آنها آنجا هستند زیرا در مورد کسب و کار شما کنجکاو هستند و به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند.

و اینجاست که تفاوت بزرگ نهفته است: صفحه فرود شما به عنوان یک فشار برای جمعیت هدف شما برای تبدیل فرم شما و ثبت نام یا انجام هر اقدامی که به آنها می گویید عمل می کند. برخلاف صفحه اصلی شما، صفحات فرود باید کاملاً حول یک مخاطب خاص طراحی شوند که از قبل به پیشنهاد شما علاقه مند هستند.

پیوندها و ناوبری

وقتی صحبت از پیوندها می شود، می توانیم بگوییم که صفحات اصلی برنده واضح هستند.صفحه اصلی معمولی شما به یک نوار پیمایش بصری جذاب و خوش ساخت نیاز دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا وب سایت شما را به راحتی و به طور موثر کشف کنند. صفحات اصلی مملو از پیوندهایی به صفحات داخلی شما، دسته های رسانه های اجتماعی یا هر پیوند مفید دیگری است که مخاطب شما ممکن است به آن علاقه مند باشد.

بدون یک سیستم ناوبری مدبرانه و سازماندهی شده در صفحه اصلی شما، بازدیدکنندگان شما احساس گم شدن می کنند و آن را ترک می کنند.

اکنون، صفحات فرود در سطح کاملاً متفاوتی کار می کنند.

قابل تکرار است: تنها هدف آنها تغییر دیدگاه یوزر است. به همین دلیل است که صفحه فرود شما نباید بیش از حد لازم لینک داشته باشد. در عوض، تنها پیوند شما باید مربوط به یک فراخوان برای اقدام واضح باشد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به سرنخ یا مشتریان احتمالی تبدیل شوند.

محتوا

در نبرد بین صفحات فرود و صفحات اصلی، من معتقدم محتوا جایی است که این دو واقعاً از هم جدا می شوند.

اگر متخصص سئو یا سئوکار حرفه ای شهرام طاهری هستید، می دانید که کپی وب سایت شما یکی از عوامل تعیین کننده ای است که مخاطبان شما را متقاعد می کند که آیا خدمات شما را بخرند یا نه.

صفحات اصلی معمولاً طیف وسیعی از موضوعات مانند فهرست پیشنهادات شما، سیاست های شما، چشم انداز شما و غیره را پوشش می دهند. نتیجه گیری؟ آنها فاقد ویژگی هستند .

صفحات فرود دارای نوع محتوای متمرکزتری هستند. تنها وجود آن حول محور تبدیل کاربران شماست!

به همین دلیل است که نمی توانم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنم: آنچه را که مخاطبان خود به دنبال آن هستند را به روشی خاص و قانع کننده ارائه دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید شرکتی را اداره می کنید که خدمات باغبانی ارائه می دهد. شما ممکن است در طراحی منظر، نگهداری چمن، شناسایی و ریشه کنی آفات، چمن زنی، وجین و سایر خدمات مرتبط تخصص داشته باشید.

فکر می کنید اگر تمام خدمات خود را در صفحه فرود خود نمایش دهید چه اتفاقی می افتد؟ من به شما یک اشاره می کنم: نرخ پرش نجومی.(بانس ریت)

بنابراین، به جای اینکه همه این محتوا را دقیقاً در جایی که تبدیل اتفاق می‌افتد جمع کنید، باید صفحات فرود را برای هر سرویس طراحی کنید و بگویید چرا بهترین هستند و چگونه می‌توانند به مخاطبان هدف شما کمک کنند.

از این گذشته، بازدیدکنندگان بر روی تبلیغ جستجوی پولی شما کلیک کرده و پس از تایپ یک پرس و جو بسیار خاص در SERP به صفحه فرود شما رسیده اند. آنها از قبل می دانند که به دنبال چه هستند و محتوای صفحه فرود شما باید منعکس کننده آن باشد. نه هیچ چیز دیگر.

فراخوانی برای اقدام

Call-to-Action (CTA) جایی است که صفحات فرود می درخشند.

به یاد داشته باشید که چگونه گفتم افرادی که از صفحه فرود شما بازدید می کنند در پایین تر از قیف فروش قرار دارند؟ خوب، یک فراخوان قانع کننده به این معنی است که چگونه این تبدیل را نادیده می گیرید.

بسته به اینکه چه خدماتی ارائه می دهید و چه اقدامی می خواهید مخاطبان خود انجام دهند، CTA ها می توانند متفاوت به نظر برسند. برخی از آنها عبارتند از:

  • فرم های ثبت نام
  • تماس با شماره تلفن
  • پیوندی به صفحه پرداخت

هدف اصلی شما هنگام ایجاد یک CTA که تبدیل می شود، واضح و سرراست کردن آن است. عبارات ساده ای مانند «اکنون با ما تماس بگیرید»، «امروز ثبت نام کنید» یا «تحریر رایگان خود را در اینجا دریافت کنید»، معجزه می کند تا مردم را به سمت خرید محصولات یا خدمات شما بکشاند.

تفاوت بین صفحات فرود و صفحات اصلی چیست؟

از نقطه نظر سئو، باید بدانید که یک CTA عالی، آن چیزی است که به مخاطب شما احساس دریافت فوری چیزی در ازای آن را منتقل می کند.

ما نمی‌توانستم بدون ارائه نکات ارزشمند برای بهینه‌سازی صفحه فرود و شروع به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر از قبل، شما را رها کنیم.

نکات سریع برای بهینه سازی صفحه فرود

بسیاری از طراحان وب و شرکت ها با استخدام سئوکار در مورد صفحات فرود شکست می خورند. برای موفقیت و به حداکثر رساندن تبدیل، باید صفحات فرود با کیفیتی داشته باشید، چه از نظر طراحی و چه از نظر محتوا. اگر این کار را نکنید، تمام تلاش‌های خود را برای بهینه‌سازی موتور جستجو از پنجره بیرون می‌اندازید.

حفظ تمرکز

اگر می‌خواهید نرخ پرش را به حداقل برسانید (نزدیک‌ترین حالت ممکن به صفر) و مخاطبان خود را مجبور به خرید محصولاتتان کنید، از بین بردن حواس‌پرتی‌ها در صفحات فرود راهی است که باید انجام دهید. علاوه بر حذف پیوندها به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود، یا اضافه کردن صفحات غیر ضروری، باید دید واضحی از ظاهر مخاطبان هدف خود داشته باشید.

بنابراین، اولین قدم این است که یک تصویر تعریف شده از شخصیت خریدار خود داشته باشید. به این ترتیب، ایجاد صفحه فرود عالی برای آنها هزاران بار آسان تر خواهد بود. با دانستن اینکه دقیقاً کدام مناطق را پوشش دهید، می توانید انتظار داشته باشید که نرخ تبدیل شما به شدت افزایش یابد.

مزایای خود را به وضوح بیان کنید

اگر بازدیدکنندگان سایت خود را جذب می کنید، می دانید که آنها برای یک چیز آنجا هستند: پیشنهاد شما. این بازدیدکنندگان خاص هرگز علاقه ای به خواندن مجموعه ای از متن های مملو از محتوای غیر مفید ندارند. به همین دلیل باید مطمئن شوید که کپی شما جذاب و مستقیماً سر اصل مطلب است.

چه کسب و کار شما در مورد باغبانی، پوشاک یا بیمه درمانی باشد، نشان دادن فواید پیشنهاد شما به مخاطبان برای افزایش نرخ تبدیل بسیار مهم است. بازدیدکنندگان بیشتر جذب صفحات فرود می شوند که به آنها می گویند هنگام انتخاب کسب و کار شما دقیقاً چه چیزی دریافت می کنند.

CTA های خود را تا آخرین قطره بهبود دهید

من فکر می‌کنم که تا به حال کاملاً متوجه شده‌اید که دعوت به اقدام چقدر مهم است.

صفحات فرود که دعوت به اقدام قوی و واضحی ندارند، به طرز بدی شکست خواهند خورد. این وظیفه شماست که به خوانندگان خود اطلاع دهید که دقیقاً چه کاری باید انجام دهند تا خدمات شما را به دست آورند. CTA خود را متمایز کنید و یک قدم به هدایت تعداد زیادی از سرنخ ها به سایت خود نزدیک می شوید. طرح‌ها و رنگ‌ها را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر کار می‌کند، اما مطمئن شوید که کپی شما کوتاه و مستقیم است.

به خوانندگان خود کمک کنید به پیشنهاد شما اعتماد کنند

برای یک لحظه راجع بهش فکر کن. اگر به مخاطبان خود حس اعتماد و اطمینان ندهید، چگونه انتظار دارید که کسب و کار شما را بر رقبای شما انتخاب کنند؟

برخی از روش‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، ترکیب نظرات یا توصیه‌های مشتریانی است که محصول شما را دوست داشتند و دوباره خدمات شما را می‌خرند. نظرات و نظرات مثبت مشتری راهی مطمئن برای ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با مخاطبان است. اگر می‌خواهید محصولاتتان به فروش برسند، ایجاد اعتماد به نفس ضروری است.

گنجاندن لوگوهای شرکت از مکان‌هایی که با آن‌ها کار کرده‌اید یا معرفی شده‌اید نیز می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد و مخاطبان شما را متقاعد کند که محصولات شما ارزش خرید دارند.

در نتیجه

در نظر گرفتن این عوامل هنگام طراحی یا انتشار صفحات فرود، تضمین می کند که با درگیر نگه داشتن مخاطبان خود و علاقه مند به محصولات خود، تبدیل ها را به حداکثر برسانید. دفعه بعد در مورد بلایای صفحه فرود و نحوه جلوگیری از آنها صحبت خواهیم کرد.

صفحه فرود در سئو چیست؟

صفحات فرود مهمترین دارایی استراتژی سئو شما هستند، به ویژه برای اهداف بهینه سازی تبدیل و جایی هستند که شما پیشنهاد خود را قانع‌کننده و جذاب با گنجاندن فراخوان‌های اغواکننده که مخاطبان شما را به سمت خود می‌کشند، ارائه می‌کنید.

مشخصات صفحات فرود در طراحی وب سایت چیست؟

صفحات فرود فاقد نوار ناوبری هستند و حاوی محتوایی هستند که یک محصول، برنامه یا خدمات منحصر به فرد را توصیف می کند.به عبارتی فاقد فاکتورهای حواس پرتی که باعث می شود مشتری سایت شما را ترک کند.

کمک صفحه فرود به قیف فروش و کاهش بانس ریت چیست؟

طراحی یک صفحه فرود درجه یک بلیط شما برای افزایش تبدیل و انتقال مخاطبان به پایین قیف فروش است. صفحه فرود باید یک تصویر تعریف شده از شخصیت خریدار داشته باشد. با دانستن اینکه دقیقاً کدام مناطق را پوشش دهید، می توانید انتظار داشته باشید که نرخ تبدیل شما به شدت افزایش یابد.

5/5 - (3 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما