سئو سایت نمرده بلکه در حال پیشرفت است.

SEO مرده است؟ اسناد رایج در بازاریابی دیجیتال این است که سئو مرده است. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم سئو سایت نمرده است ، بلکه فقط تغییر می کند.

بهینه سازی موتور جستجو طی چند سال گذشته بسیار پیشرفت کرده و برخی از تکنیک های قدیمی سئو از بین رفته است. اگر از این تاکتیک ها استفاده می کنید و تلاش های خود را برای جستجوگرها ارتقاء ندهید ممکن است بگوئید سئو مرده است.

اما مشکل سئو نیست ، شما هستید.

خوب ، این عبارت خشنی بود مشکل شما نیستید ، بلکه فقط رویکرد شما برای بهینه سازی موتور جستجو است.

بیایید در مورد چگونگی تغییر SEO و اینکه چرا قطعاً نمرده است صحبت کنیم.

تغییرات بزرگی در سئو

از سال 2015 تا 2019 ، Google حدود 25 به روزرسانی الگوریتم را ارائه داده است . هر به روزرسانی الگوریتم با هدف کاهش پتانسیل رتبه بندی سایت های هرزنامه و بهبود توانایی موتور جستجو برای مطابقت با هدف جستجوگر انجام می شود. ما به جزئیات هر یک از این به روزرسانی ها اشاره نخواهیم کرد اما برخی از آپدیت های مهم مانند Panda ، Penguin  و BERT برخی از تاکتیک های قدیمی SEO را منسوخ کرده اند.

5 تاکتیک متداول SEO برای از بین رفتن

برخی از تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو برای مدت طولانی که دیگر کارآمد نیستند در اینجا آنچه شما باید متوقف کنید و به جای آن چه باید انجام دهید:

1. پرهیز از  Backlink

بک لینک ها همیشه عاملی در سئو سایت بوده اند ، اما استراتژی پیرامون آنها به شدت تغییر کرده است. سالها همه چیز درمورد کمیت و کیفیت بود. داشتن 50 پیوند دایرکتوری مساوی یا بهتر از یک یا دو پیوند از سایت های دارای اعتبار دامنه بالا است.اکنون عکس این قضیه صادق است. ارسال سایت خود به ده ها دایرکتوری با کیقیت کم لینک و یا چند لینک با کیفیت بالا از سایت هایی که دارای دامنه بالایی هستند.

در عوض این کار را انجام دهید:

برای بک لینک از وب سایت های با کیفیت بالا تلاش کنید. با نوشتن پست های مهمان برای سایت هایی که دارای دامنه بالایی هستند ، آن لینک های با کیفیت بالا را که آرزو می کنید ، دریافت می کنید. فوربس ، هافینگتون پست و Outbrain مکان های بسیار پرطرفداری برای ارسال پست های مهمان هستند اما ، همانطور که حدس زده اید ، آنها دارای دستورالعمل های دقیق هستند ، بنابراین تأیید و انتشار پست شما دشوار است. اما اگر منتشر شوید ، پیوند زیادی خواهید داشت که به سایت خود بازمی گردد! پست های مهمان در Forbes با برچسب “Contributor” در کنار نام نویسنده مشخص می شوند:

لینک سازی با پست های مهمان در فوربس

روش دیگر برای بدست آوردن بک لینک عالی ، محتوایی است که از قبل دارید. این شامل برخی تحقیقات است اما می تواند زمان زیادی را به شما بدهد. با مراجعه به سایتهایی که در مورد موضوعات تکمیل کننده محتوای شما می نویسند ، شروع کنید. قطعه ای را پیدا کنید که فکر می کنید با افزودن پیوند به محتوای شما می تواند ارتقا یابد. ایمیل نویسنده یا ویراستار را بیابید و یک ایمیل دوستانه ارسال کنید و توضیح دهید که چرا خوانندگان آنها محتوای شما را دوست دارند. صبر شما با یک بک لینک خوب پاداش می گیرد!

2. نوشتن مطالب در اطراف کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یکی دیگر از فاکتورهای SEO است که به اندازه خود گوگل وجود داشته است. در گذشته ، یک مالک وب سایت ممکن است چند کلمه کلیدی مربوط به صنعت خود انتخاب کند و برای هر یک از آن کلمات کلیدی یک صفحه بنویسد. با برخی از بک لینک ها ، این صفحات رتبه بندی می شوند.مشکل این استراتژی این است که اغلب منجر به محتوای بی کیفیت می شود که به نظر رباتیک و غیر طبیعی می رسد. اطلاعات موجود در صفحه حتی ممکن است برای خوانندگان بشری مفید نباشد. با استفاده از این استراتژی ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (یا “پر کردن کلمات کلیدی”) یک مسئله مهم است. اگرچه قبلاً به رتبه بندی صفحه کمک می کرد ، اما استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اکنون به رتبه شما آسیب می رساند.

در عوض این کار را انجام دهید:

به خاطر داشته باشید که گوگل ابتدا به دنبال محتوایی است که برای انسان نوشته شده باشد. به جای نوشتن یک صفحه در اطراف یک کلمه کلیدی مانند “دستورالعمل اسپاگتی” و سعی کنید آن کلمه کلیدی را تا آنجا که ممکن است چندین بار در آن کار کنید ، سعی کنید محتوا را در مورد یک موضوع ایجاد کنید یا به سوالی پاسخ دهید که شخص واقعی می خواهد جستجو کند ، “چگونه شما سس اسپاگتی را از ابتدا درست کنید؟ ” شما بهتر به جستجوگران خدمات ارائه می دهید ، محتوای شما از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و در ازای آن ، ممکن است Google به شما پاداش دهد.

3. بیشتر بهتر است

بسیاری از افراد معتقد بودند که هرچه تعداد صفحات شما در یک وب سایت بیشتر باشد ، بهتر است. (این به استراتژی “ایجاد صفحه برای هر کلمه کلیدی” که در بالا بحث کردیم پیوند خورده است.) به عبارت دیگر مقدار بیش از کیفیت. یک تور بزرگ پهن کنید و حتماً طعمه هایی خواهید گرفت! این دیگر یک استراتژی محکم نیست. مقدار زیادی از محتوای بی کیفیت تجربه بدی را در کاربر ایجاد می کند و هیچ لطفی برای Google نخواهد داشت.

در عوض این کار را انجام دهید:

محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید ، حتی اگر این بدان معنی باشد که شما فقط یک یا دو صفحه / پست وبلاگ جدید در ماه منتشر می کنید. عمیقاً به موضوعاتی بروید که خوانندگان شما در جستجوی آن هستند و نوع محتوایی را ایجاد می کنند که افراد می خواهند به آن پیوند دهند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

اگر قبلاً مطالب زیادی در سایت خود دارید زیرا در گذشته از این استراتژی استفاده می کردید ، شروع به کم کردن صفحات نکنید! نگاهی به آنچه می تواند در صفحات موجود شما بهبود یابد ، انجام دهید. چگونه می توانستید بهتر به مخاطبان خود خدمت کنید؟ آیا می توانید صفحات موجود خود را با محتوای با کیفیت گسترش دهید؟ آیا می توانید موارد پر کردن کلمات کلیدی را در صفحات حذف کنید؟ همه اینها عملکرد بهتری نسبت به پایین آوردن محتوا و از دست دادن ترافیکی است که ممکن است این صفحات ایجاد کنند.

4. تعقیب نقطه # 1

برای مدت زمان طولانی ، هدف از جستجوگرها کسب # 1 جایگاه ارگانیک در رتبه بندی بود. اگر به شماره 1 رسیدید ، تبریک می گویم! شهرت و ثروت مال شماست!

چند مشکل در این مورد وجود دارد. اول ، رتبه بندی شماره 1 کلیک را تضمین نمی کند و قطعاً تبدیل یا فروش را تضمین نمی کند. شخصی کاملاً می تواند در زیر رتبه شما باشد اما کلیک و تبدیل بیشتری دریافت کند. ما در واقع این را زیاد می بینیم.

برچسب های عنوان و توضیحات متا شما بر SEO تأثیر می گذارد ، اما بر میزان کلیک شما نیز تأثیر می گذارد. نوشتن برچسب های عنوان جذاب و متا توضیحات به شما کمک می کند تا کلیک های بیشتری دریافت کنید ، حتی اگر در رتبه اول قرار نگیرید. در اینجا نمونه هایی از برچسب های عنوان و توضیحات متا آورده شده است. اگرچه اینها برچسب های عنوان واقعی یا توضیحات متا نیستند ، اما مورد دوم قطعاً خوانندگان را فریب می دهد:

نمونه هایی از برچسب های عنوان و توضیحات متا

مشکل دوم افزایش “موقعیت صفر” است که “قطعه ویژه” نیز نامیده می شود. این کادر اطلاعاتی است که در بالای نتایج جستجو نشان داده می شود. این بدان معنی است که حتی اگر شماره 1 باشید ، می توانید پیوند موجود در قطعه ویژه را تحت الشعاع قرار دهید:

نمونه قطعه ویژه در google

بخاطر داشته باشید که گرچه شماره 1 بودن حیاتی نیست ، اما شما باید در صفحه اول نتایج باشید. 75٪ از افراد هرگز به صفحه دو نتایج جستجو نمی روند بنابراین اگر در صفحه یک نباشید ، احتمالاً پیدا نخواهید شد.

در عوض این کار را انجام دهید:

کمتر به موقعیت خود در SERPS صفحات نتایج موتور جستجوو بیشتر به نتایج توجه کنید. اگر سایت شما عملکرد خوبی دارد و مشتری / مشتری جدیدی را به ارمغان می آورد ، خوب کار می کنید. نیازی نیست که از شماره 1 بودن استرس داشته باشید.

5. دقیق دامنه های مطابقت دار

روزگاری ، مردم فکر می کردند یک نام دامنه  طولانی که حاوی تمامی کلمات کلیدی یاشد مانند raleighmexicanrestaurant.com  موفقیت سئو را تضمین می کنند که کاملا اشتباه است.ممکن است فکر کنید دامنه ای از این قبیل اشکالی ندارد ، حتی اگر به معنای موفقیت در سئو نباشد. متأسفانه اشتباه می کنید انتخاب دامنه ای غنی از کلمات کلیدی به جای دامنه مارک دار باعث می شود Google سایت شما را به عنوان هرزنامه پرچم گذاری کند. و هرزنامه هرگز رتبه بندی نمی شود

در عوض این کار را انجام دهید:

دامنه ای را انتخاب کنید که برای انسان قابل خواندن و به یاد ماندنی باشد ، حتی اگر غنی از کلمات کلیدی نباشد. موفقیت شما در سئو به دامنه شما بستگی ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما