سئو سایت فروشگاهی در سال 2022 چگونه است؟

سئو سایت فروشگاهی در سال 2022 چگونه است؟

برای سئو سایت فروشگاهی تجربه برگرفته از سئو سایت شهرام طاهری که در آموزش سئو رایگان برای شما به اشتراک گذاشته شده است را تا مطالعه نمائید:

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی شما شلوار جین راسته است، ممکن است خود را در رقابت مستقیم با برخی از رهبران صنعت قرار دهید. تحقیقات کلیدواژه اصلی نشان می دهد که کلمات کلیدی رقابتی بالا تحت سلطه نام های تجاری معتبر هستند.

رتبه بندی کلمات کلیدی

بیایید نگاهی به شرکت هایی بیندازیم که برای کلمه کلیدی “شلوار جین فوق العاده راسته ” رقابت می کنند و رتبه بندی می کنند.

بنابراین، اگر شما یکی از آن دسته از صاحبان تجارت الکترونیک هستید که خود را در اقیانوس اطلاعات گم کرده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این راهنما برای شما طراحی شده است.

از اجرای تحقیقات دقیق کلمات کلیدی گرفته تا رفع مشکلات فنی سئو، ما به شما کمک می کنیم تا همه چیزهایی را که برای بردن پلت فرم تجارت الکترونیک خود به صفحه برتر Google لازم است را درک کرده و به کار ببرید.

در دام کل رتبه بندی نیفتید! در حالی که رتبه بندی در واقع هدف نهایی اجرای سئو است، شما باید مسیر درستی را برای رسیدن به اهداف خود طی کنید. بنابراین، بیایید شیرجه بزنیم.

فصل 1: تحقیق کلمات کلیدی برای سایت های تجارت الکترونیک

اگر می‌خواهید در دنیای تجارت الکترونیک شانسی برای بزرگ‌تر شدن داشته باشید، باید یک استراتژی قوی برای تحقیق کلمات کلیدی داشته باشید. هنگامی که به طور موثر انجام شود، می دانید که چه چیزی و چگونه باید بهینه شود. در عین حال، اگر استراتژی خود را به شیوه ای ناکارآمد اجرا کنید، می تواند بیش از آنکه سودی داشته باشد به فروشگاه تجارت الکترونیک شما آسیب برساند.

ما توصیه می کنیم که تحقیقات کلیدواژه خود را با فرآیند اثبات شده ما شروع کنید.

ابتدا تحقیق را از ابتدا با تکنیک های آزموده شده شروع کنید.

در مرحله دوم، مانند یک حرفه ای واقعی از رقبای خود جاسوسی کنید. بله، بعداً در مورد این موضوع جالب بیشتر توضیح خواهیم داد. حال بیایید به برخی از عوامل کلیدی که باید در هنگام انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید، نگاهی بیاندازیم.

تحقیق در مورد حجم جستجو

حجم جستجو بدون شک مهمترین معیاری است که باید در حین انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود ارزیابی کنید. درک حجم جستجوی یک کلمه کلیدی خاص به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش بهینه سازی برای یک کلمه کلیدی را دارد یا خیر. اگر حجم جستجوی بالایی برای یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد، به سادگی به این معنی است که افراد زیادی آن را جستجو می کنند. با این حال، حجم جستجوی بالا همچنین می تواند به این معنی باشد که بسیاری از مشاغل احتمالاً برای آن رقابت می کنند. بنابراین ناگفته نماند که شما در مقابل هر یک از آنها قرار خواهید گرفت. اینجاست که باید کمی واقع بین باشید و شانس خود را از نظر اعتبار دامنه سایت خود بسنجید، در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

اکنون، بیایید با ارزیابی حجم یک عبارت جستجو و رتبه‌بندی آن شروع کنیم.

عمدتاً، حجم جستجو یک مورد خاص صنعت است که در آن حجمی مانند 100 ممکن است در یک صنعت مهم باشد، اما در صنعت دیگر چندان زیاد نیست. اگر جستجوی کلمات کلیدی را در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل انجام دهید، کلمات کلیدی با حجم بالا و کم حجم را پیدا خواهید کرد. درک این دو نوع حجم به شما امکان می دهد کلمه کلیدی مناسب را برای سایت تجارت الکترونیک خود نهایی کنید.

مجموعه ای از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می تواند کار را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار را در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل جستجو کنید، و حجم جستجو را در ستون «میانگین ماهانه» دریافت خواهید کرد. در ستون سمت راست می توانید سطح رقابت را برای کلمه کلیدی مربوطه پیدا کنید.

نکته برتر: اگر می خواهید کلمه کلیدی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که حداقل 20 جستجو در ماه داشته باشد.

ارزیابی حجم یک عبارت جستجو و رتبه‌بندی آن شروع کنیم

با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی آمازون

مسلماً بزرگترین پلت فرم تجارت الکترونیک در جهان، آمازون روزانه میلیون ها جستجو در وب سایت خود دریافت می کند. مهمتر از آن، اکثریت قریب به اتفاق جستجوها با قصد خرید بالا انجام می شود. بنابراین منطقی است که این پلتفرم جایی است که می توانید تغییرات کلیدی با تبدیل بالا را برای پلت فرم تجارت الکترونیک خود پیدا کنید.ما در ایران دیجی کالا داریم

خوب، اکنون به دیجی کالا بروید و کلمه کلیدی seed خود را شماره گیری کنید. به عنوان مثال، فرض کنید به دنبال “کت و شلوار عروسی” هستید.اکنون این کلمه کلیدی بیشترین جستجو را در جایگاه خاص دارد، احتمالاً باید برای آن بهینه سازی کنید.

می توانید ببینید که چگونه دیجی کالا مجموعه ای از کلمات کلیدی نزدیک به هم را پیشنهاد می کند. آنها را در یک اکسل یادداشت کنید. البته، ، بسته به تعداد محصولاتی که روی پلتفرم خود دارید، ممکن است کمی طول بکشد. هدف این است که تا آنجایی که ممکن است کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا پیدا کنید تا بتوانید بعداً آنها را به مواردی که بیشتر مرتبط با تجارت شما هستند کاهش دهید.

اکنون این بدان معنا نیست که شما باید این کلمات کلیدی را بدون هیچ فکر دومی ذخیره کنید. شما هنوز باید تحقیق در مورد حجم جستجو در اطراف آنها انجام دهید تا ببینید رتبه بندی برای آنها چقدر برای شما دشوار است. ما به چند روش دیگر برای تقویت استراتژی تحقیق کلمات کلیدی شما نگاه خواهیم کرد.

ردیابی پیشرفت کلمه کلیدی برای بهینه سازی

بنابراین، شما تحقیقات گسترده ای در مورد کلمات کلیدی انجام داده اید و اکنون آماده هستید که آنها را در استراتژی سئو وب سایت تجارت الکترونیک خود بگنجانید. اما آیا چیزی را فراموش نمی کنید؟ آیا به این فکر کرده اید که چگونه می توانید پیشرفت کلمات کلیدی خود را پس از پیاده سازی آنها پیگیری کنید؟ آیا نمی خواهید بدانید که آنها چقدر برای کاربران در صفحات نتایج موتور جستجو مرتبط هستند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید روش ردیابی کلمات کلیدی را برای ردیابی پیشرفت سئوی تجارت الکترونیک خود بکار ببرید.

خوب، نگران نباشید، برای انجام این کار لازم نیست یک ریال خرج کنید.

به سادگی وب سایت تجارت الکترونیک خود را به کنسول جستجوی گوگل پیوند دهید و شروع به ارزیابی داده های جستجوی رایگان کنید تا بدانید کلمات کلیدی شما در گوگل چگونه کار می کنند.

گزارش عملکرد در کنسول جستجو نشان می دهد که کلمات کلیدی شما چقدر خوب ظاهر می شوند و جستجوگران با آنها تعامل دارند. بدانید کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و میانگین جایگاه آنها در نتایج جستجو.

Google Search Console Analytics

نگه داشتن زبانه ها در موقعیت های رتبه بندی شما را هر بار که عملکرد افت می کند مطلع می کند. بعلاوه، به شما این فرصت را می دهد که بفهمید کدام کلمات کلیدی به توجه شما نیاز دارند.

گزارش عملکرد در کنسول جستجو نشان می دهد که کلمات کلیدی شما چقدر خوب ظاهر می شوند

جاسوسی از رقبا برای کلمات کلیدی

همانطور که قبلا در راهنما قول داده شده بود، ما راه های عملی برای جاسوسی از رقبا را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید استراتژی کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید. فهمیدن اینکه رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و چگونه رتبه بندی می کنند، به نوبه خود این شانس طلایی را به شما می دهد تا در نتایج جستجو از آنها پیشی بگیرید.

رتبه بندی به معنای همه چیز در تجارت الکترونیک است، اگر رقیب شما برای یک کلمه کلیدی خاص بالاتر از شما قرار گیرد، فرصت های تجاری بزرگ را از دست می دهید.

اکنون، اگر رقبای شما بالاتر از شما رتبه بندی می کنند، باید وب سایت های آنها را جستجو کنید تا درک بهتری از کلمات کلیدی رتبه بندی آنها داشته باشید.

کلمات کلیدی خود را در گوگل تایپ کنید…

صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل

یک رقیب را انتخاب کنید

تحقیقات رقبا

برای جستجوی کلمات کلیدی احتمالی، مطمئن شوید که در منو و زیر شاخه‌های آن‌ها پیمایش کرده‌اید.

زیرمجموعه وب سایت تحقیقات رقبا

اکنون، این اشتباه را مرتکب نشوید که همه کلمات کلیدی آنها را فقط به این دلیل که رتبه شما را در گوگل بالاتر می برند، وارد کنید. شاید آنها کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نکرده باشند اما با این وجود به دلیل اعتبار دامنه بالای وب سایت خود در رتبه بندی قرار دارند.

جاسوسی از رقبا برای کلمات کلیدی

فصل 2: ​​مسائل فنی سئو تجارت الکترونیک برای رفع

ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک یک چیز است اما یک بازی توپ کاملاً متفاوت برای آوردن بازدیدکنندگان به فروشگاه آنلاین شما.

مدتها پیش در اینترنت بسیار دور، یک وب سایت تجارت الکترونیک وجود داشت و همه چیز آسان بود. اما امروز دیگر اینطور نیست. ما در عصر خرید آنلاین هستیم و اینترنت مملو از هزاران وب سایت تجارت الکترونیک است. بنابراین، ساخت یک وب سایت به تنهایی موفقیت کسب و کار شما را تضمین نمی کند.

به یاد داشته باشید، حتی جذاب‌ترین وب‌سایت‌ها نیز در صورتی که دارای مشکلات فنی باشند، هیچ ارزشی ندارند. ایجاد یک پلتفرم از لحاظ فنی کاربردی، پیش نیازی برای ایندکس شدن مناسب آن در گوگل است. در حالی که از نظر معماری، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک متوسط ​​بسیار پیچیده‌تر از وب‌سایت‌های سفارشی معمولی شما هستند، اما هر دوی آنها اصول سئو یکسانی دارند. البته، هنگامی که با تجارت الکترونیک سر و کار دارید، به جنبه های فنی نیز توجه می کنید که به راحتی می تواند خارج از حوزه تخصصی شما باشد. و یافتن راه حل برای این مسائل چندان هم ساده نیست. از پیاده‌سازی تگ‌های عنوان تا رفع تغییر مسیرهای 301، در این فصل، این مشکلات فنی رایج را بیان می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم آن‌ها را خودتان برطرف کنید.

امنیت HTTP به خطر افتاده است

ایمن سازی وب سایت شما با HTTPS بیش از همیشه مهم شده است. این امر به ویژه در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیک که تراکنش های مبتنی بر پول نقد انجام می شود، صادق است. اگر سایت شما ایمن نباشد، شما را در معرض خطر هک شدن قرار می دهد.

امروزه، گوگل برای وب‌سایت‌هایی که HTTPS نصب نکرده‌اند، هشدارهای «ناامن» نشان می‌دهد. این می تواند بازدیدکنندگان را مجبور کند که وب سایت شما را ترک کنند و در نتیجه سیگنال بدی از کاربر به Google ارسال شود. برای بررسی وضعیت امنیتی سایت خود کافی است URL خود را وارد کنید

وب سایت ایمن با HTTPS

در تصویر بالا، نماد قفل در URL نشان می دهد که وب سایت ایمن است.

خوشبختانه، رفع مشکل امنیتی بسیار آسان است. شما فقط باید یک گواهی SSL را از یک مرجع گواهی خریداری کنید و سپس آن را در وب سایت خود نصب کنید.

صفحات سایت شما به درستی ایندکس نشده اند

آخرین باری که نام برند خود را در گوگل جستجو کردید چه زمانی بود؟ آیا تمام صفحات کلیدی را پیدا کردید؟ خوب، اگر لیست صفحات را آنطور که انتظار داشتید ندیدید، ممکن است به مشکل نمایه سازی نگاه کنید. اگر صفحات شما در گوگل ایندکس نشده باشند، به خوبی مرده هستند. صفحات غیر ایندکس شده هرگز توسط ربات های جستجوگر گوگل پیدا نمی شوند، به این معنی که هرگز در گوگل رتبه ای نخواهند داشت.

آزمایش اینکه آیا وب سایت شما به درستی ایندکس شده است یا خیر:

دستور site:yoursitename.com را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و تمام صفحات فهرست شده وب سایت خود را بررسی کنید.

دستور site:yoursitename.com

اگر سایت شما اصلا ایندکس نشده است، می توانید با افزودن URL خود به گوگل شروع کنید.

اگر متوجه شدید که سایت شما ایندکس نشده است، باید URL سایت خود را به گوگل اضافه کنید. حال اگر سایت شما واقعاً ایندکس شده است اما در نتایج آنچنان که انتظار دارید نمایش داده نمی شود، باید بررسی کنید که آیا نسخه قدیمی سایت شما ایندکس شده است یا خیر. اگر واقعاً چنین است، مطمئن شوید که آن را به پلتفرم کاملاً جدید خود هدایت کنید.

اگر همه این کارها را به درستی انجام داده‌اید و محتوای شما ایندکس نمی‌شود، دستورالعمل‌های وبمستر Google را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه قوانین را رعایت می‌کنید.

همچنین، مطمئن شوید که متا تگ NOINDEX را به اشتباه به هیچ صفحه ای اختصاص نداده اید.

محتوای تکراری در سایت:

محتوای تکراری در همه جا آسیب دائمی پلتفرم های تجارت الکترونیک بوده است. هیچ وب سایتی وجود ندارد که درجاتی از محتوای تکراری نداشته باشد. اما چه زمانی به یک بافت اصلی تبدیل می شود و شروع به تأثیر نامطلوب بر قابلیت های رتبه بندی سایت شما می کند؟ مشکلات محتوای تکراری به دلایل مختلفی سرچشمه می‌گیرد، اما وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می‌شود، بیشتر در سایت‌هایی با تغییرات متعدد از صفحات محصول مشابه یافت می‌شود.

گوگل توصیه می کند که URL های منحصر به فرد برای صفحات مختلف ایجاد کنید، اما زمانی که تعداد صفحات بسیار زیاد است، افراد تمایل دارند از محتوای یکسانی برای تغییرات نزدیک صفحات استفاده کنند که در نتیجه محتوای تکراری ایجاد می شود.

این سناریو را در نظر بگیرید، به عنوان مثال، فرض کنید یک محافظ صفحه موبایل را در دو دسته مختلف می فروشید، یعنی مجموعه و تازه وارد. این اغلب منجر به ایجاد دو URL با محتوای یکسان می شود. گوگل آن را به عنوان دو صفحه متفاوت حاوی محتوای یکسان فهرست می کند.

به طور مشابه، برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک نیز معمول است که حاوی صفحات مشابه باشند که می‌تواند توسط Google نیز به عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته شود. حالا اجازه ندهید این روند شما را از استفاده از محتوا به طرق مختلف منصرف کند. اگر بتوانید طول محتوا را کمتر از 50 کلمه نگه دارید، به خوبی انجام خواهید داد.

رفع مشکلات محتوای تکراری

قبل از اینکه چندین صفحه یکسان را با URL های جداگانه در وب سایت خود قرار دهید، از خود بپرسید که با این صفحات می خواهید به چه چیزی برسید. مگر اینکه دلیل محکمی برای گنجاندن این صفحات داشته باشید، احتمالاً باید آنها را حذف کنید.

اکنون اگر به هر قیمتی نیاز دارید آنها را در وب سایت خود داشته باشید، فقط برچسب “rele=canonical” را به صفحه ای که می خواهید گوگل ایندکس کند اختصاص دهید. این تگ به گوگل این امکان را می دهد که بداند ربات های خزنده باید یک صفحه خاص را به عنوان نسخه اصلی سایت شما در نظر بگیرند.

نکته برتر: برچسب های ربات Noindex را به صفحاتی که نمی خواهید توسط گوگل ایندکس شوند اضافه کنید. همچنین، توصیه می شود که تگ های متا ربات را در صفحاتی که به صورت پویا ایجاد می شوند اضافه کنید.

ساختار ضعیف معماری سایت

هنگام تنظیم معماری سایت تجارت الکترونیک خود، خوب است که یک یا دو چیز را در مورد نقش مرجع لینک و توزیع آن در رتبه بندی سایت بدانید. به عنوان مثال، صفحات محصول و دسته بیشترین میزان اعتبار لینک را در سایت شما دارند. این سطح از اقتدار است که به صفحات شما نمایان شدن بسیار مورد نیاز در نتایج جستجو را می دهد. ناگفته نماند که به گوگل کمک می کند صفحات شما را به طور موثرتری ایندکس کند.

معماری ساده و ناوبری سایت باعث می شود بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت شما بمانند. این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا محصولات را تنها با چند کلیک پیدا کنند. بیایید ببینیم که در حالت ایده آل می خواهید معماری شما چگونه باشد:

یک بازدیدکننده به وب‌سایت شما می‌رسد و بخش «مرد» را در منو می‌بیند:

با یک کلیک روی تب Men، منو جمع می‌شود تا بخش‌های مختلف و نقاط بازدیدکننده، نایک، در بخش برند نمایان شود:

با کلیک بر روی “Nike” بازدیدکننده را به یک صفحه دسته بندی دقیق می برد همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود:

تنها با دو کلیک، بازدید کننده به جایی که می خواست رسید.

چنین ساختار سایت مسطح و به هم پیوسته ای باعث می شود که محتوای شما بیشتر قابل کشف و نمایه سازی باشد.

صفحات یتیم در وب سایت تجارت الکترونیک شما

همانطور که در بخش معماری سایت در بالا به آن اشاره کردیم، بسیار مهم است که صفحات کلیدی در وب سایت شما فقط چند صفحه با هم فاصله داشته باشند. در دسترس قرار دادن محصولات تنها با چند کلیک دورتر مطمئنا تجربه کاربری بهتری را به همراه خواهد داشت. با این حال، وقتی یک پلت فرم تجارت الکترونیک بزرگتر دارید، همه چیز کاملاً یکسان نیست.

در وب سایت های بزرگتر، یافتن صفحات عمیقی که دور از صفحه اصلی قرار دارند، امری عادی است. شما باید این صفحات را شناسایی کنید و راه هایی را بیابید که آنها را در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید. Ahref Data Explorer یک راه آسان برای کشف صفحات عمیق در سایت شما ارائه می دهد.

هدف شما این است که این صفحات محصول را پیدا کنید و URL آنها را به گونه ای تغییر دهید که به صفحات اصلی نزدیکتر شوند.

از طرف دیگر، صفحات یتیم به هیچ صفحه ای در وب سایت شما متصل نیستند. اگر فکر می کنید این صفحات به وب سایت شما ارزش افزوده می کنند، می توانید اصلاح کنید. اگر فکر می کنید صفحات مرده هستند، می توانید به سادگی آنها را حذف کنید. Screaming Frog ابزاری است که می توانید از آن برای خزیدن و کشف صفحات یتیم رایگان استفاده کنید.

فصل 3: نحوه تنظیم CTAهای مناسب برای وب سایت تجارت الکترونیک خود

بنابراین، در نهایت، شما همه چیز فنی را تعمیر کرده اید و به طراحی نهایی می پردازید. شما حتی زمان زیادی را صرف راه اندازی معماری سایت به روش صحیح کرده اید. این همه کار سخت اما خیلی کم به نام نتایج واقعی نشان داده می شود. کاربران از پلتفرم تجارت الکترونیک شما بازدید می کنند اما به سادگی اقدام مورد نظر را در وب سایت شما انجام نمی دهند.

بنابراین چه چیزی بازدیدکنندگان شما را از افزودن آن محصولات به سبد خرید باز می دارد؟ خوب، آیا به کیفیت Call To Action (CTA) که در صفحات خود قرار داده اید توجه کرده اید؟ شاید مشکل در همین جاست. جذابیت CTA شما می‌تواند تلاش‌های سئوی تجارت الکترونیک شما را شکست دهد. شما تا اینجای کار آمده اید تا کارها را انجام دهید، بنابراین می توانید آن مایل بیشتر را طی کنید تا چند CTA چشم نواز برای سایت خود ایجاد کنید.

قبل از اینکه انواع مختلف را یاد بگیریم، بیایید یک چیز را از سر راه برداریم، دکمه های استاندارد CTA مانند هم اکنون بخرید،خرید نهایی و خرید دیگر آن را قطع نمی کنند. ما ثابت‌شده‌ترین نکاتی را که فروشگاه‌های آنلاین برای بهبود نرخ تبدیل استفاده می‌کنند، نشان خواهیم داد.

نمایش دینامیک رنگ متضاد

نمی توان به اندازه کافی بر نقش حیاتی رنگ در تأثیرگذاری بر تصمیم خریدار در هنگام فرود تأکید کرد. هنگامی که به خوبی با طرح های رنگی متضاد پیاده سازی شود، بلافاصله شاهد بهبود در نرخ تبدیل خود خواهید بود. ایده این است که CTA خود را با رنگ های متضاد بپوشانید تا واقعاً در برابر هر چیز دیگری در پس زمینه متمایز شود.

البته، ما نمی‌توانیم هیچ توصیه‌ای در مورد اینکه چه رنگی برای وب‌سایت تجارت الکترونیک شما مناسب است، ارائه کنیم. آنچه مهم است این است که به آزمایش ادامه دهید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که کارآمد باشد. بر اساس تم طراحی و طرح‌های رنگی استفاده شده در وب‌سایت شما، باید ترکیب‌های رنگی متضادی را انتخاب کنید که با مخاطبان طنین انداز شود.

نمایش دینامیک رنگ متضاد

ترکیب رنگ متضاد به روانشناسی رنگ ها کمک می کند و عناصر طراحی را در صفحه فرود تکمیل می کند. نکته را گرفتی، درسته. طرح های رنگی مورد استفاده برای CTA ارزش های برند را نشان می دهد و ارتباط فوری با کاربران برقرار می کند.

استفاده از اندازه و شکل صحیح

هر بار که یک CTA ایجاد می کنید، همیشه بازدیدکنندگان را در ذهن داشته باشید. هدف یک CTA باید جلب توجه بازدیدکنندگان و هدایت آنها به سمت یک اقدام خاص باشد. در نهایت، یک بازدیدکننده باید به راحتی CTA را تشخیص دهد. اکنون، ثابت نگه داشتن شکل دکمه و قابل مشاهده بودن، CTA های شما را برای تبدیل بهینه می کند. دکمه را حداقل و ساده نگه دارید. چیزی در امتداد خطوط شکل مستطیلی یا گرد مانند یک طلسم عمل می کند. این اشکال بسته به طراحی وب سایت شما ممکن است متفاوت عمل کنند. به عنوان یک قاعده کلی، تعداد زیادی اشکال مستطیلی تجارت الکترونیک در CTA وجود دارد و شما نمی توانید با آنها اشتباه کنید.

ایجاد حس فوریت

این در واقع قدیمی ترین ترفند موجود در جعبه برای بازاریابان در همه جا صرف نظر از آنچه می فروشند است. اگر بتوانید پیام مهلت یا معامله محدود را در صفحه فرود خود نشان دهید، می تواند تأثیر زیادی بر تصمیم خرید بازدیدکنندگان داشته باشد. این یک جنبه ساده اما اغلب نادیده گرفته شده از تبلیغات است. استفاده از کلمات قدرتمند مانند “اکنون”، “محدود” و “عجله” به دلیل ایجاد پاسخ از بازدیدکنندگان شناخته شده است.

این فرمول طلایی را به خاطر داشته باشید: کمبود تقریباً همیشه با احساس فوریت همراه است.

اگر یک بازدیدکننده ببیند که یک محصول خاص فقط برای مدت محدودی در دسترس است، احتمالاً فوراً به آن دست خواهد یافت. و نکته بعدی که می دانید، افزایش نرخ تبدیل را خواهید دید.

نکته برتر: در اینجا چند هک پیام رسانی اثبات شده که به شما کمک می کند تبدیل کنید:

  • فروش در نیمه شب بسته می شود
  • فقط 2 مورد در انبار باقی مانده است
  • اکنون صندلی خود را رزرو کنید
  • تخفیف به زودی به پایان می رسد

مقداری ارزش پیشنهادی را در CTA خود بگنجانید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک پیشنهاد ارزش به دکمه تماس به اقدام خود اضافه کنید؟ این تکنیک قدرتمند دیگری است که برای تحریک واکنش عاطفی بازدیدکنندگان طراحی شده است. این پیام برای بهبود نرخ تبدیل و تعامل در سیستم عامل های تجارت الکترونیک شناخته شده است. در ابتدا، باید به بازدیدکنندگان بگویید که در ازای ثبت نام چه چیزی دریافت خواهند کرد. گنجاندن پیشنهادی مانند 50% تخفیف یا راهنمای رایگان در دکمه تماس به اقدام، به بازدیدکنندگان فوراً اجازه می‌دهد تا بدانند چرا باید اقدامی انجام دهند.

مقداری ارزش پیشنهادی را در CTA خود بگنجانید

وب سایت های تجارت الکترونیک معمولاً در بیان ارزش های پیشنهادی در صفحات فرود کاملاً صریح عمل می کنند. خوب، مطمئناً می توانید همین رویکرد را نیز در پیش بگیرید.

اضافه کردن متن دکمه اضافی به CTA

اطلاعات بیش از حد می تواند به راحتی بازدیدکنندگان را گیج کند و آنها را از صفحه شما دور کند. ارائه اطلاعات مناسب در زمان مناسب بسیار حیاتی است. افزودن یک متن جایزه درست در کنار دکمه CTA می تواند پیشنهاد شما را تایید کند و اعتماد ایجاد کند. ممکن است بخواهید به دلایل مختلف یک متن جایزه اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید به کاربران اطمینان دهید که هنگام ثبت نام هیچ ایمیل اسپم دریافت نخواهند کرد، می توانید به سادگی آن را در کنار CTA خود ذکر کنید. در حالت ایده آل، شما می خواهید این پیام را درست زیر CTA خود قرار دهید. همچنین، باید از مقداری رنگ متضاد استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی متن جایزه را تشخیص دهند.

پیروی از نکات ذکر شده در استراتژی تجارت الکترونیک به شما کمک می کند تا تبدیل های بیشتری را افزایش دهید.

فصل 4: راه اندازی سئوی وب سایت تجارت الکترونیک

بنابراین شما معماری سایت را به خوبی بهینه کرده اید، اما در مورد صفحات دسته بندی و محصولات در سایت شما چطور؟ تا جایی که به ترافیک و فروش مربوط می شود، این دو نوع صفحه در وب سایت بسیار مهم هستند.

فرض کنید فروشگاه تجارت الکترونیک شما به دلیل کلمه کلیدی اصلی کفش دویدن در رتبه بندی قرار می گیرد. با این حال، فردی که به دنبال کلمه کلیدی دم بلند مانند کفش دویدن سایز 9 می‌گردد، نسبت به کسی که کلمه کلیدی اصلی کفش دویدن را جستجو می‌کند، به احتمال بیشتری تبدیل می‌شود. نکته را گرفتی، درسته؟ به همین ترتیب، عناصر داخلی وب سایت شما وجود دارد که می توانید آنها را برای بهبود ترافیک و فروش ارگانیک بهینه سازی کنید.

بیایید با نشان دادن چند تکنیک بهینه سازی کلمات کلیدی شروع کنیم

یک صفحه فرود تجارت الکترونیک به خوبی بهینه شده از این سه عنصر تشکیل شده است:

  • برچسب عنوان شامل کلمات مغناطیسی کلیک برای افزایش CTR | نرخ کلیک است.
  • برچسب توضیحات شامل عباراتی مانند “ارسال رایگان” برای افزایش ترافیک است.

خوب، حالا بیایید به جزئیات اینکه چه چیزی باعث کلیک روی صفحه تجارت الکترونیک می شود، بپردازیم

استفاده از کلمات کلیدی Long Tail

کلمات کلیدی Seed، کلمات کلیدی LSI، کلمات کلیدی دم بلند، ای عزیز، لیست انواع کلمات کلیدی همچنان ادامه دارد. اما کدام یک برای وب سایت شما مناسب است؟ مهم نیست که چه نوع را انتخاب می کنید، باید یکی را در برچسب عنوان صفحه تجارت الکترونیک خود قرار دهید. با این حال، در بخش تجارت الکترونیک ، صرف استفاده از یک کلمه کلیدی کافی نخواهد بود. شما باید تگ عنوان خود را تغییر دهید تا آن را به پرس و جوهای خاصی اختصاص دهید. اینجاست که کلمات کلیدی دم بلند می توانند مفید باشند.

فرض کنید در حال فروش “میکروفون های خازنی” هستید. به‌جای قرار دادن «میکروفون‌های خازنی»، به کلمات بالقوه‌ای فکر کنید که افراد ممکن است هنگام جستجوی آنلاین میکروفون‌های خازنی استفاده کنند. در اینجا چند عبارت جستجوی متداول که همراه با محصولات مشابه هستند آورده شده است.

  • ارزان
  • بهترین
  • ارسال رایگان
  • دارای رتبه برتر

شاید بتوانید برچسب عنوان خود را به “بهترین میکروفون خازنی” تغییر دهید.

استفاده از کلمات کلیدی Long Tail

استفاده از کلمات Magnet Click برای بهبود CTR

اگر سایت شما سطح ثابتی از نرخ کلیک ارگانیک داشته باشد، مطمئناً می توانید به صفحات خوب گوگل دسترسی پیدا کنید. CTR یک سیگنال رتبه بندی اصلی در نظر گرفته می شود. بنابراین، این باید دلیل بیشتری برای بهینه سازی تگ عنوان خود برای CTR بهبود یافته به شما بدهد.

خوشبختانه، ما می‌توانیم از میان مجموعه‌ای از کلمات انتخاب کنیم که می‌توانند نرخ کلیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. ایده این است که به اصطلاح “کلمات آهنربایی کلیک” را برای مطابقت با اهداف تبلیغاتی خود شناسایی کنید. ما لیستی از کلمات پرکاربرد را برای افزایش CTR در صفحات محصول و دسته به شما ارائه می دهیم.

  • 30% تخفیف
  • نتایج تضمین شده
  • پایین ترین قیمت
  • حمل و نقل سریع
  • ارسال رایگان

در اینجا نمونه ای از کلمات مغناطیسی در عمل آورده شده است:

استفاده از کلمات Magnet Click برای بهبود CTR

نوشتن توضیحات متا بهینه شده

توضیحات متا فرصت دیگری را به شما می دهد تا پیشنهاد خود را برای مخاطبان هدف خود خاص و منحصر به فرد جلوه دهید. مجدداً، به شدت توصیه می‌شود که از عبارات «ارسال رایگان» و «همه موارد در فروش» در توضیحات متا استفاده کنید تا شانس CTR را افزایش دهید.

اکنون، سال‌ها پیش، توضیحات متا یک عامل مهم رتبه‌بندی در سئو بودند. در حالی که دیگر اینطور نیست، توضیحات متا همچنان کلید بهبود CTR را دارند. کلمات آهنربای کلیکی ذکر شده مانند یک جذابیت برای توضیحات متا عمل می کنند. با متا، فضای بیشتری برای آزمایش خواهید داشت به این معنی که می توانید طیف وسیع تری از عبارات را در کنار هم قرار دهید.

پس بیایید به عباراتی با ارزش کلیک که می توانید در توضیحات متا خود استفاده کنید نگاهی بیندازیم:

  • امروز بهترین قیمت را در XXXX بگیرید
  • 30٪ در xxxx دریافت کنید
  • همه محصولات در حال حاضر در فروش هستند
  • امروز سفارش خود را ارسال رایگان دریافت کنید
  • برای دیدن معاملات انحصاری امروز در XXXX کلیک کنید

اجرای طرح بازبینی برای مشاهده جستجو

اگر می‌خواهید راهی آسان برای متمایز شدن در صفحه اول Google داشته باشید، به دنبال قطعه‌های غنی نباشید .

و سایت‌های تجارت الکترونیک این فرصت را دارند که یکی از چشم‌نوازترین بخش‌های غنی را دریافت کنند: بررسی‌ها.

اگر می‌خواهید مورد توجه افراد در Google قرار بگیرید، ریچ اسنیپت‌ها ساده‌ترین و مؤثرترین راه را برای رسیدن به آن به شما پیشنهاد می‌کنند. با تکه‌های غنی، می‌توانید جذاب‌ترین بررسی‌های محصول را ایجاد کنید. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

تنظیم این قطعات در صفحات محصول تجارت الکترونیکی شما ساده است. نشانه گذاری طرحواره در اصل کدی است که مهم ترین اطلاعات صفحه محصول شما را به گوگل و کاربران جمع آوری و ارائه می کند. این قطعه‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا به ربات‌های Google و مهم‌تر از آن کاربران، درک عمیق‌تری از صفحه محصول شما داشته باشند.

در اینجا انواع مختلفی از نشانه‌گذاری مورد استفاده برای ایجاد بررسی‌های rich snippet وجود دارد

اجرای صحیح علامت طرحواره تضمین می کند که ریچ اسنیپت های شما در گوگل نمایش داده می شوند. در حالی که پیاده‌سازی به خودی خود دشوار نیست، به شما توصیه می‌شود از یک کمک‌کننده نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته استفاده

در اینجا انواع مختلفی از نشانه‌گذاری مورد استفاده برای ایجاد بررسی‌های rich snippet وجود دارد

ساختار پیوند داخلی مناسب بسازید

پیوند داخلی فرآیند پیوند دادن از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت شما است. برای پلتفرم های تجارت الکترونیک، پیوند داخلی نقش مهمی ایفا می کند زیرا تمام صفحات مهم وب سایت شما را به هم متصل می کند و تجربه مرور معنی دار را برای کاربران تضمین می کند. پیوند داخلی مؤثر همچنین قدرت پیوند را در صفحات کلیدی به گردش در می آورد. ما راه های اثبات شده ای را برای پیاده سازی استراتژی لینک داخلی به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را افزایش دهید.

به مهمترین صفحات خود در منو پیوند دهید

به طور متوسط، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک شامل محصولات و دسته‌های زیادی هستند. از این رو مهم است که اقتدار داخلی بین صفحات دسته بندی محصولات ارزشمند را با پیوند دادن به آنها از منوی سایت خود حفظ کنید. مهمتر از آن، این تکنیک به گوگل تصویر واضحی از سلسله مراتب سایت می دهد. هنگامی که از منوی کل سایت به صفحه ای پیوند می دهید، به هر صفحه مهم در سایت پیوند داده می شود. البته، این تکنیک دستاوردهای عمده سئو را برای سایت شما به ارمغان می آورد، با این حال، نباید سایت خود را با لینک های بیش از حد شلوغ کنید زیرا تجربه کاربری بدی را ارائه می دهد. در واقع، مطالعات نشان می دهد که هر چیزی بیش از 6 کرکره در منوی سایت می تواند برای حافظه کوتاه مدت یک فرد عادی بیش از حد باشد. اسکرین شات زیر:

ساختار پیوند وب سایت تجارت الکترونیک

برای صفحات محصول و دسته بندی، خرده های نان (برد کرامپ) مربوطه را مستقر کنید

Breadcrumbs پیوندهای ناوبری هستند که به کاربران و ربات‌ها اجازه می‌دهند تا سفر کاربر خود را در صفحات یک وب‌سایت تجارت الکترونیک نقشه‌برداری کنند. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

پیمایش تنها هدف خرده نان نیست، بلکه به عنوان پل ارتباطی بین طیف وسیعی از صفحات وب سایت شما عمل می کند. بعلاوه، خرده‌های سوخاری خزیدن صفحات شما را برای ربات‌ها آسان‌تر می‌کند.

Breadcrumbs پیوندهای ناوبری هستند که به کاربران و ربات‌ها اجازه می‌دهند تا سفر کاربر خود را در صفحات یک وب‌سایت تجارت الکترونیک نقشه‌برداری کنند. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

پیوند از وبلاگ ها به صفحات محصول

اگر وبلاگ یا راهنماهایی در وب سایت تجارت الکترونیک خود داشته باشید، همیشه یک مزیت اضافی است. اکنون کاملاً ضروری است که با پیوند دادن آنها به صفحات محصول، از دارایی های محتوای خود حداکثر استفاده را ببرید. شما فقط باید مطمئن شوید که هر بار که پیوند می‌دهید با زمینه مرتبط است. به همین ترتیب، خوب است که وبلاگ های معتبر سایت خود، به خصوص آنهایی که بیشترین تعداد لینک ورودی را دارند، شناسایی کرده و این صفحات را به محصول مربوطه پیوند دهید. به این ترتیب می توانید از اعتبار پیوند به صفحات محصول عبور کنید.

از URL های کوتاه غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید

مطالعات بعد از مطالعات نشان داده است که URL های کوتاه غنی از کلمات کلیدی بیشتر از URL های طولانی در رتبه بندی گوگل قرار می گیرند.

اکنون این کاملا طبیعی است که صفحات وب سایت تجارت الکترونیک دارای URL های فوق العاده طولانی باشند. از دسته‌ها، زیرمجموعه‌ها و محصولات، می‌توانید طول متوسط ​​صفحه تجارت الکترونیک را زمانی تصور کنید که تمام جزئیات را درج کرده باشید.

علاوه بر کوتاه نگه داشتن URL های خود، باید آنها را با کلمات کلیدی غنی کنید.

از نقطه نظر سئو، این کاملاً حیاتی است. به عنوان مثال، هنگام ایجاد URL صفحه دسته، باید 1-2 کلمه را برای توصیف دسته اضافه کنید.

https://mysite.co /bathroomdesigns

به طور مشابه، مطمئن شوید که از همان الگوی برای URL های زیرمجموعه پیروی می کنید.

https://mysite.co /bathroomdesigns/showerenclosures

در مرحله بعد، شما می خواهید کلمه کلیدی محصول را در URL قرار دهید:

https://mysite.co /bathroomdesigns/showerenclosures/Quadrant-Sliding-Shower-Enclosure

نکته برتر: بسیاری از پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی وجود دارند که به عمد دسته و زیرمجموعه را از URL خود حذف می‌کنند. به عنوان مثال، به جای استفاده از:

https://mysite.co /bathroomdesigns/showerenclosures/Quadrant-Sliding-Shower-Enclosure

URL فقط خواهد بود: https://mysite.co /Quadrant-Sliding-Shower-Enclosure

آنها به این الگو پایبند هستند تا حدی به این دلیل که URL ها را کوتاه نگه می دارد و به این دلیل که برای آنها کار کرده است. خوب. اگر URL های شما تنظیم شده باشد، واقعاً نباید شانس شما را برای رتبه بندی تضعیف کند.

از URL های کوتاه غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید

فصل 5: توضیحات محصول بهینه شده برای وب سایت تجارت الکترونیک

مهم نیست که در کجا هستید و پلتفرم تجارت الکترونیک خود را بهینه می کنید، نوشتن توضیحات قدرتمند محصول می تواند دید و اعتبار بسیار مورد نیاز را برای محصولات شما ایجاد کند. اکثر مردم این بخش را جدی نمی گیرند، به این معنی که شانس تبدیل بازدیدکنندگان را به خریدار از دست می دهند. اگر می‌خواهید توضیحات محصولی با تبدیل بالا بنویسید، باید مقداری زمان و انرژی روی آن صرف کنید.

ما نکات عملی را برای نوشتن توضیحات محصول به شما ارائه خواهیم داد که با مخاطبان شما طنین انداز شود.

نوشتن توضیحات محصول قاتل

درک محصول شما و انجام تحقیقات دقیق کلمه کلیدی پیش نیاز نوشتن توضیحات موثر محصول است.

قبل از شروع به یاد داشته باشید که باید توضیحاتی را با تجربه کاربر بنویسید. البته، قوانین سئو زیر برای کمک به شما در هدف گیری و ارتباط با خریداران آنلاین بسیار مهم است.

بنابراین ابتدا به جنبه سئو کار خواهیم پرداخت. اگر از فصل قبل به خاطر بیاورید، تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما آموزش دهد که چه کسی، چه زمانی و چگونه باید هدف قرار گیرد. شما متوجه خواهید شد که مردم چگونه محصولات شما را جستجو می کنند.

به عنوان مثال، آیا آنها به دنبال “رابط صوتی” یا “کارت صدا” هستند؟

اگر مشخص شد که رابط صوتی کلمه کلیدی حجم جستجوی بهتری دارد، آن را در توضیحات محصول خود قرار دهید.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل یک ابزار رایگان عالی است که می توانید از آن برای کشف کلمه کلیدی مناسب برای صفحه محصول خود استفاده کنید.

در مرحله بعد، باید یافته های کلمه کلیدی خود را در سه بخش، یعنی تگ عنوان، توضیحات متا و تگ Alt بگنجانید.

هنگام گنجاندن کلمات کلیدی، مطمئن شوید که آنها طبیعی و متنی به نظر می رسند. این ایده خوبی است که کلمات کلیدی نزدیک به هم را درج کنید. توجه داشته باشید که در مورد پر کردن کلمات کلیدی زیاده روی نکنید زیرا ممکن است برای صفحه شما اسپم به نظر برسد.

وب سایت تجارت الکترونیک بهینه سازی توضیحات محصول

آیا می بینید که چگونه این صفحه محصول از اصلاح کننده های کلمات کلیدی استفاده کامل کرده است؟ بیایید نگاهی عمیق تر به آنها بیندازیم.

  • هدفون گیتار
  • پلاگین تاشو
  • جک ورودی Aux
  • عملکرد خاموش شدن خودکار
  • کارکرد باتری
  • قابل حمل

همانطور که در بالا می بینید، اینها اساساً کلمات کلیدی اصلاح کننده هستند که با تقویت کننده های هدفون گیتار به خوبی هماهنگ می شوند. شما این ایده را در اینجا دریافت می کنید؟ البته، ممکن است بخواهید به راحتی از این قبیل اصلاح کننده ها در صفحه محصول خود استفاده کنید.

یک شخصیت خریدار برای هدف گیری موثر بسازید

هیچ صدای واحدی وجود ندارد که برای همه انواع توضیحات محصولات مناسب باشد. همه چیز در مورد درک مخاطبان هدف شما و ایجاد پیام هایی برای پرداختن مستقیم به نکات آنها است. بنابراین در اصل لحن توصیف شما واقعاً به میزان درک مخاطبان خود بستگی دارد. به همین دلیل است که باید یک شخصیت مشتری بر اساس چالش ها، مشکلات و خواسته های مشترک خریدار ایده آل خود ایجاد کنید.

وب سایت تجارت الکترونیک بهینه سازی توضیحات محصول

به عنوان مثال، فرض کنید تی شرت های سفید ساده می فروشید. تی شرت های سفید ساده تقریباً یکسان هستند، آیا نباید تمام توضیحات محصول برای تی شرت های سفید ساده یکسان باشد؟

احتمالاً قبلاً حدس زده اید که پاسخ به این سؤال یک “نه” قاطع است.

بیایید به دو فروشگاه فروش تشک های ورزشی مشکی فکر کنیم:

یکی از فروشگاه ها تشک ورزشی مشکی را برای افرادی که از بیماری های شدید آرتریت رنج می برند می فروشد. این محصول برای کمک به بیماران برای ورزش ایمن‌تر بدون آسیب به استخوان‌هایشان طراحی شده است

هر دوی این مخاطبان هدف نمی‌توانند متفاوت‌تر از یکدیگر باشند. از این رو، شما باید نقاط درد جداگانه آنها را درک کنید و آنها را به طور منحصر به فرد در توضیحات محصول مورد بررسی قرار دهید.

نکته مهم این مثال این است که این محصول نیست که توصیف شما را شکل می دهد، بلکه مخاطب هدف است.

بنابراین، به عنوان خودتان، این سؤالات اساسی برای تعریف بهتر شخصیت خریدار:

  • آنها چه کسانی هستند؟
  • چه کار می کنند؟
  • برای چه چیزی ارزش قائل هستند؟
  • عادات خرید آنها چیست؟

هنگامی که شخصیت مشتری ایده‌آل خود را مشخص کردید، برای نوشتن توضیحات کامل محصول آماده هستید.

در مورد آنچه برای مخاطب شما مهم است بنویسید

خوب، شما یک شخصیت خریدار به وضوح تعریف کرده اید، بنابراین پیچیده ترین بخش به پایان رسیده است. اکنون زمان آن رسیده است که موارد خاصی را که برای مخاطبان شما مهم است، در نظر بگیرید.

شما محصول و مخاطبان خود را می شناسید، درست است؟

در مرحله بعد از خود بپرسید کدام بخش از محصول شما ارتباط عاطفی بیشتری با مخاطب خواهد داشت.

بیایید نمونه تشک تمرینی مشکی را که قبلاً در این فصل در مورد آن صحبت کردیم، گسترش دهیم.

فردی که از بیماری آرتریت رنج می برد به جزئیاتی مانند:

  • سهولت استفاده
  • تاییدیه دکتر
  • سطح حمایت
  • تاب آوری

از سوی دیگر، فردی که به تمرینات هاردکور یوگا علاقه دارد به جزئیاتی مانند:

  • دوام
  • مصرف روزانه
  • قابل حمل بودن
  • کیفیت ضد پارگی
  • مسافرت رفتن
  • در فضای باز

هنگامی که علایق خریدار ایده‌آل و نقاط دردسر خود را به دست آوردید، به گنجاندن قانع‌کننده‌ترین ویژگی‌های محصول شما در توضیحات خلاصه می‌شود.

اجازه دهید کوله پشتی های مسافرتی را به افرادی بفروشید که دوست دارند به گردش های ماجراجویانه در طبیعت بروند. باید در توضیحات محصول خود به این جزئیات ادویه‌ای ضربه بزنید. توضیحات محصول زیر را بررسی کنید:

  • بهینه سازی توضیحات محصول
  • در مورد مزایا صحبت کنید، نه فقط ویژگی ها

محصول شما ممکن است 50 ویژگی منحصر به فرد داشته باشد. در حالی که ممکن است مهم باشند، نوشتن در مورد آنها به تنهایی تأثیر زیادی بر تصمیم خرید کسی نخواهد گذاشت. ویژگی های شما باید با مزایای عملی تکمیل شود.

اکثر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک اشتباه مشابهی را انجام می‌دهند که ویژگی‌های محصول را تا حدی غیرضروری برجسته می‌کنند در حالی که اجازه می‌دهند مزایای محصول در جایگاه دوم قرار گیرد. به عبارت ساده، مشتریان شما خیلی به ویژگی های محصول شما اهمیت نمی دهند. آنها می خواهند بدانند که چگونه یک محصول می تواند تغییری در زندگی آنها ایجاد کند.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

ماسک صورت مراقبت از پوست در مورد مواد مغذی پوست و فرمول برنده جایزه صحبت می کند.

یکی دیگر از محصولات مراقبت از پوست در مورد مزایای خاص نتایج آن مانند تصویر زیر صحبت می کند:

بهینه سازی توضیحات محصول برای وب سایت تجارت الکترونیک

هیچ ستایشی برای حدس زدن اینکه کدام توضیحات محصول توجه مردم را به خود جلب کرده است، وجود ندارد. مزایای یک محصول چیزی است که آن را کلیک می کند. اگر تا به حال به برندهای بزرگ توجه کرده باشید، خواهید دید که چگونه از ترکیب ویژگی ها/نتایج برای ایجاد حداکثر تعامل استفاده می کنند.

مردم، به طور کلی، دامنه توجه کوتاهی دارند و هر آنچه را که در توضیحات محصول می نویسید، نمی خوانند. آنها ترجیح می دهند فقط کل متن را اسکن کنند. به همین دلیل است که باید محتوا را طوری تنظیم کنید که برای بازدیدکنندگان قابل اسکن‌تر و خواننده‌پسندتر باشد. همیشه ویژگی ها/مزایای محصول را برجسته کنید.

فصل 6: سئوی محلی وب سایت تجارت الکترونیک

در عصر اطلاعات، همه چیز در حال دیجیتالی شدن است. حتی محلی در حال حاضر دیجیتال است. به حدی که حتی برندهای تجارت الکترونیک جهانی شروع به سرمایه گذاری در استراتژی سئوی محلی کرده اند تا بقای خود را در بازار محلی تقویت کنند. اگر سئوی محلی را جدی می گیرند، می توان تصور کرد که چه معنایی برای افراد کوچک تجارت الکترونیک دارد. اگر حضور محلی ایجاد نکنید، اساساً تجارت شما وجود ندارد. هنگامی که سئوی محلی به طور موثر پیاده سازی شود، مقرون به صرفه ترین راه برای ارتباط با مخاطبان هدف شما را ارائه می دهد.

ما بهترین راه‌ها را برای بهینه‌سازی تجارت الکترونیک به صورت محلی و ایجاد دید در نتایج جستجوی محلی به شما نشان خواهیم داد.

فهرست‌های کسب و کار من در Google را تنظیم کنید

ابتدا مراحل گام به گام درخواست فهرست‌های کسب و کار من در Google را بررسی می‌کنیم. اگر قبلاً این کار را به تنهایی مدیریت کرده‌اید، به بخش بعدی بروید، جایی که در مورد ایجاد نقل قول‌های محلی برای سایت تجارت الکترونیک شما صحبت می‌کنیم.

مطالعات نشان می دهد که 80 درصد از مردم در صورت یافتن اطلاعات تماس نادرست آنلاین، اعتماد خود را به مشاغل محلی از دست می دهند. آمار باید به شما در مورد اهمیت ثابت نگه داشتن اطلاعات تماس شما در تمام انواع لیست های آنلاین بگوید.

حالا بیایید کسب و کار شما را در گوگل معرفی کنیم

به Google برای کسب و کار من بروید و روی دکمه مدیریت اکنون کلیک کنید.

اکنون نام کسب و کار خود را وارد کنید. اگر مشخص شد که نام یک کسب‌وکار متفاوت در محل دارید، می‌توانید از تکرار نام پیشنهادی از طریق عملکرد تکمیل خودکار اجتناب کنید.

اکنون جزئیات مکان کسب و کار خود را وارد کنید

اگر شرکت شما یک کسب و کار منطقه خدماتی (SAB) است به این معنی که کالاها و خدمات را به مشتریان تحویل می دهید، مطمئن شوید که جعبه را در پایین قرار دهید. شما همچنین دو گزینه دارید:

اگر شرکت شما آدرس کسب و کار دارد که می توانید با مشتریان ملاقات کنید، باید کادر را علامت بزنید.

اگر آدرس فیزیکی ندارید که در آن بتوانید مشتریان خود را دریافت کنید، این قسمت را خالی بگذارید، کادر را علامت بزنید و کادر “مخفی کردن آدرس من” را علامت بزنید.

Nex up، مناطق خدماتی خود را فهرست کنید.

قبل از انتخاب دسته بندی کسب و کار خاص خود، باید مناطقی را که خدمات خود را در آن ارائه می کنید فهرست کنید. این به Google اجازه می دهد کسب و کار شما را برای آن جستجوهای مبتنی بر منطقه نمایش دهد

اکنون دسته بندی کسب و کار خود را انتخاب کنید.

این یکی دیگر از زمینه‌هایی است که به بیشترین توجه شما نیاز دارد زیرا مستقیماً بر نحوه نمایش عبارت جستجوی کسب و کار شما در Google تأثیر می‌گذارد. شما همچنین این گزینه را دارید که کل لیست دسته های موجود را جستجو کرده و مرتبط ترین آنها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

مرحله 2 راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک Google برای کسب و کار من

یک شماره تماس و آدرس وب سایت اضافه کنید.

این برای انجام ردیابی تماس و هدایت ترافیک ارگانیک به پلتفرم تجارت الکترونیک شما کاملاً ضروری است.

راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک Google برای کسب و کار من مرحله 3

اکنون تأیید نمایه کسب و کار خود را تکمیل کنید

بدیهی است که گوگل باید بتواند ثابت کند که کسب و کار شما همان جایی است که شما می گویید، و برای نمایه های کاملا جدید GMB، شما سه گزینه دارید:

قبل از فعال شدن نمایه شما، گوگل باید مکان کسب و کار شما را تایید کند. شما سه گزینه برای انجام مراحل تأیید دارید:

  • تأیید کارت پستال
  • تأیید تلفن
  • تایید ایمیل

راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک Google برای کسب و کار من مرحله 4

هنگامی که نمایه شما به طور رسمی تأیید شد، می توانید بهینه سازی آن را شروع کنید.

مطمئن شوید که عکس ها و ویدیوهای مربوط به کسب و کار را اضافه کنید.

شرح کسب و کار به خوبی بهینه شده بنویسید.

برای نمایش آخرین پیشنهادات خود، پست‌های کسب و کار من در Google را به طور منظم منتشر کنید.

شروع به دعوت از افراد برای بررسی کسب و کار شما در Google کنید.

برای آشنایی با نحوه تعامل افراد آنلاین با کسب و کار شما، روی ویژگی اطلاعات آماری کسب و کار Google ضربه بزنید.

ایجاد و مدیریت نمایه «Google برای کسب‌وکار من»، پایه‌ای را برای ایجاد حضور آنلاین برند شما ایجاد می‌کند.

فهرست‌های کسب و کار من در Google را تنظیم کنید

ایجاد نقل قول های محلی برای تجارت الکترونیک

ایجاد یک سبد بک لینک متنوع برای قرار دادن وب سایت تجارت الکترونیک شما در صفحه اول گوگل بسیار مهم است. ما در فصل بعدی شما را با جزئیات کامل این موضوع آشنا خواهیم کرد، اما بیایید اکنون روی چیزی تمرکز کنیم که به همان اندازه برای رتبه بندی مهم است. ساختن نقل قول های محلی برای وب سایت شما! با انجام یک جستجوی اولیه، می توانید تعداد زیادی دایرکتوری را پیدا کنید که می توانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را در آنها فهرست کنید.

هنگامی که شروع به کار می کنید، بسیار مهم است که فهرست هایی را در فهرست راهنمای کسب و کار محلی به دست آورید. Yellow Pages یک دایرکتوری محبوب است که نمی توانید با آن اشتباه کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام جستجوی نقل قول های آنلاین به خاطر داشته باشید:

به منظور جلوگیری از خطر اسپم، مطمئن شوید که با استفاده از یک حساب ایمیل اختصاصی، نقل قول ایجاد کنید

جزئیات نقل قول شما باید با جزئیاتی که در فهرست Google برای کسب و کار من و سایر منابع آنلاین معتبر ارائه کرده اید مطابقت داشته باشد.

دومین عامل این است که بدانید چه تعداد استناد برای کسب و کار شما وجود دارد. دایرکتوری های آنلاین مختلفی وجود دارد که می توان آنها را پیدا کرد. یکی از آنها صفحات زرد است. آنها اطلاعات و آدرس کسب و کار شما را دارند. با این حال، باید بدانید که آنها لزوماً شامل بک لینک نیستند. به عنوان یک مبتدی، باید بر روی استناد در فهرست راهنمای کسب و کار محلی تمرکز کنید. چیزهایی که باید بدانید و انجام دهید عبارتند از:

شروع به ایجاد نظرات محلی برای تجارت الکترونیک کنید

نکته قابل توجهی در مورد بررسی های آنلاین وجود دارد که مردم همیشه به آن توجه می کنند. چه یک بررسی مثبت و چه منفی، مردم معمولاً آنها را به عنوان یک توصیه شخصی در نظر می گیرند. در اینترنت، اولین برداشت همه چیز است. از این رو، بسیار مهم است که برای جلب توجه مناسب از مشتریان، نظرات مثبت ایجاد کنید. به علاوه بررسی ها نقش مستقیمی در بهبود نرخ کلیک وب سایت شما و دید کلی در صفحات جستجو دارند.

برای دریافت نظرات گوگل، باید افراد را متقاعد کنید که نظرات خود را بنویسند. چیز بزرگ بعدی مدیریت شهرت آنلاین است. شما باید یاد بگیرید که یک رویکرد دیپلماتیک برای بررسی مدیریت و پاسخگویی موثر به بررسی های منفی اتخاذ کنید. درک مشتریان خود و ارتباط با مشکلات آنها بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که تنوع نظرات به اندازه کیفیت آنها مهم است.

فصل 7: ایجاد پیوند برای وب سایت های تجارت الکترونیک

ایجاد لینک بدون شک چالش‌برانگیزترین بخش سئو است، اما مطمئناً خسته‌کننده‌ترین بخش نیست، به خصوص اگر بدانید در حال انجام چه کاری هستید. ناگفته نماند، زمانی که لینک بیلدینگ بالاخره کار می کند، می تواند لذت بخش ترین تجربه را به شما بدهد. بنابراین اجازه دهید شما را از طریق تکنیک‌های اثبات شده لینک‌سازی و هک‌های توسعه‌ای آشنا کنیم که می‌تواند لینک‌های معتبری را برای وب‌سایت تجارت الکترونیک شما به ارمغان آورد.

تحقیق و تکرار نمونه کارها بک لینک رقبا

در طول سال ها، گوگل به تدریج نحوه برخورد با بک لینک ها را تغییر داده است. به جرات می توان گفت که گوگل از صاحبان وب سایت می خواهد تا سطح خوبی از تبعیض را ایجاد کنند. منظور ما این است که دفعه بعد که اقدام به ساخت لینک کردید، گوگل از شما می خواهد که اعتبار لینک و دامنه را به دقت ارزیابی کنید. به این ترتیب شما هیچ لینکی را که می توانید در دستان خود داشته باشید ایجاد نمی کنید، بلکه لینک های باکیفیتی ایجاد نمی کنید که در رتبه بندی سایت شما تفاوت ایجاد می کنند.

بنابراین شما می‌خواهید فوق‌العاده گزینشی شوید، وگرنه خشم گوگل را به خطر می‌اندازید. به همین سادگی. صرف نظر از رویکرد شما، تحقیقات پورتفولیوی بک لینک رقبا باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شما باشد.

در حین انجام ممیزی پورتفولیوی بک لینک خود، یک مطالعه مقایسه ای با رقبای خود انجام دهید تا موقعیت خود را بهتر درک کنید. مهمتر از آن، این به شما کمک می کند شکاف بین خود و رقبا را ببینید، بنابراین به شما اجازه می دهد اقدامات لازم را برای پر کردن آن انجام دهید.

در حالی که ابزارهای زیادی برای اجرای تحقیقات شما وجود دارد، توصیه می شود که تحقیق خود را با استفاده از ابزار جستجوگر بک لینک Ahrefs شروع کنید.

اکثر این وب سایت ها ممکن است در ظاهر بسیار معتبر و بی عیب به نظر برسند، با این وجود، یک بررسی دقیق می تواند دقیقاً خلاف آن را آشکار کند.

کیفیت بک لینک های به دست آمده توسط رقبای خود را بررسی کنید. انکر تکست چه می گوید؟ این وب سایت ها به کجا لینک می دهند؟ انواع مختلف شیوه های لینک سازی که توسط آنها دنبال می شود چیست؟ حالا وقت آن است که با خودتان واقعی شوید. این سوال را از خود بپرسید: آیا می توانید آنچه را که رقبای خود به دست آورده اند تقلید کنید؟ همچنین به یاد داشته باشید که بیشتر این پیوندهایی که مشاهده می کنید باید نتیجه تلاش ها و مذاکرات طولانی مدت بوده باشد. نیازی نیست که از حجم بک لینک ها ناامید شوید. برای خود چند هدف کوچک تعیین کنید و شروع کنید.

برای ساخت لینک شکسته تماس بگیرید

بیلدینگ لینک شکسته احتمالاً قدیمی ترین ترفند در آستین هر سئو سایت است. این فرآیند جستجوی دارایی‌های محتوای آنلاین است که دیگر کار نمی‌کنند و با سازندگان اصلی تماس می‌گیریم تا ببینند که آیا می‌خواهند به یک نسخه جدید ایجاد شده در وب‌سایت شما پیوند دهند. همه چیز با یافتن وب سایت هایی شروع می شود که به صفحات شکسته پیوند می دهند. با استفاده از ابزار Screaming Frog می توانید به راحتی لینک های شکسته را در وب سایت ها پیدا کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:

اکنون باید محتوایی را که وب سایت ها سعی در پیوند دادن به آن دارند دوباره ایجاد کنید.

اینجا جایی است که شما تحقیقات موضوعی انجام می دهید تا به درک کاملی از محتوای یک صفحه شکسته دست پیدا کنید. می‌توانید این اطلاعات را در Wayback Machine ، ابزار قدرتمندی که در آن میلیاردها صفحه وب برای مرجع آرشیو می‌شوند، دریافت کنید. به سادگی پیوند شکسته را در نوار جستجو وارد کنید و نسخه ای از صفحه نمایش داده می شود.

قبل از شروع کار، ممکن است بخواهید ببینید که آیا سایت شما دارای محتوایی است که قبلاً در مورد این موضوع صحبت می کند یا خیر. می توانید آن را به تفصیل توضیح دهید یا قطعه خود را ایجاد کنید تا ارزش بیشتری به موضوع اصلی در صفحه مرده بیافزایید.

ایجاد لینک شکسته به معنای متقاعد کردن کسی در مورد کیفیت محتوایی است که به عنوان جایگزینی برای محتوای گمشده ارائه می‌دهید. به‌علاوه، همیشه می‌توانید از Wayback Machine برای دریافت تصویری از محتوای قبلی آن استفاده کنید. اکنون وظیفه شما این است که چیزی حتی بهتر بسازید تا کسی نتواند آن را رد کند.

هنگامی که محتوا را ایجاد کردید و آن را در سایت خود منتشر کردید، می توانید شروع به دسترسی به آن کنید.

احتمالاً تا کنون لیستی از جزئیات تماس وب سایت و افرادی را که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، دریافت کرده اید.

این کاملاً حیاتی است که مانند کسی که می‌خواهد یک مکالمه سالم را شروع کند و به رشد کسب و کار خود کمک کند، ارتباط برقرار کنید. لحن شما نباید پرخاشگرانه باشد، بلکه باید یک دعوت به همکاری ثمربخش باشد. نحوه ارتباط شما با صاحبان وب سایت می تواند شانس شما را برای استفاده از ایجاد پیوندهای شکسته ایجاد کند یا از بین ببرد.

پس چگونه باید دست دراز کنید؟ و پیام رسیدن پیوند شکسته ایده آل شما چگونه است؟

نکته برتر: هنگام جستجوی پیوندها، نباید اینطور به نظر برسد که دارید به صاحبان وب سایت دیکته می کنید. بلکه باید طوری رفتار کنید که انگار می خواهید توجه آنها را به چیزی جلب کنید. به ما اعتماد کنید، روش دوم بهتر عمل می کند.

برای تصاویر منتشر شده در سایت های دیگر اعتبار کسب کنید

وقتی وب‌سایت‌های دیگر از تصاویر وب‌سایت شما بدون اجازه شما استفاده می‌کنند، عادلانه است که با یک پیوند به شما اعتبار می‌دهند.

شما همیشه داستان هایی در مورد نقض حق چاپ می شنوید. آیا تا به حال در پایان دریافت آن بوده اید؟ خوب، اگر هرگز به خود زحمت نداده اید که آن را بفهمید، چگونه دوست دارید؟ اگر شخصی بدون رضایت رسمی از شما از تصویر وب سایت شما در وب سایت خود استفاده می کند، حق درخواست اعتبار تصویر را دارید. به عنوان یک صاحب وب سایت، باید به این به عنوان یک فرصت طلایی برای به دست آوردن برخی لینک ها فکر کنید. پس باید چکار کنید؟

ابتدا باید وب سایت هایی را پیدا کنید که بدون اجازه از تصاویر شما استفاده می کنند. برای شروع می توانید از ویژگی جستجوی عکس های معکوس گوگل استفاده کنید.:

https://www.google.com/imghp?hl=en

هنگامی که وب سایت ها را شناسایی کردید، با هر یک از آنها تماس بگیرید و اعتبار پیوند را بخواهید. از دیدن پاسخ های مثبتی که برای پیام های ارتباطی خود دریافت می کنید شگفت زده خواهید شد. اکثر صاحبان این وب سایت ها از دادن اعتبار تصاویر به شما خوشحال خواهند شد.

اکنون ممکن است مواردی وجود داشته باشد که صاحبان وب سایت منبع را بدون پیوند به شما می دهند. به هر حال، از آنها بخواهید که یک پیوند به وب سایت شما قرار دهند. از این گذشته، آنچه شما واقعاً به آن نیاز دارید پیوند است، نه فقط ذکر نام تجاری.

شما همیشه می توانید به دنبال نام تجاری در گوگل بگردید این فرمول جستجو است:

“نام تجاری شما” – inurl:domainname.com

در مورد ما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود:

بهینه سازی تصویر سئوی تجارت الکترونیک

تمام نام های تجاری که دریافت کرده اید را بررسی کنید. ببینید آیا قبلاً به آن پیوند داده شده‌اید یا خیر، و اگر نه، از آنها بخواهید پیوندی قرار دهند.

یک بخش منبع در وب سایت تجارت الکترونیک خود ایجاد کنید

مردم در اینترنت همیشه در جستجوی آن ذره دانش اضافی هستند. حتی زمانی که آنها در حالت خرید هستند، می‌خواهند با کمک این اطلاعات اضافی تصمیمی آگاهانه بگیرند. در عصر اطلاعات که همه یک محقق هستند، منطقی است که یک بخش منبع را در سایت تجارت الکترونیک خود قرار دهید.

از اینفلوئنسرها برای ساخت لینک استفاده کنید

مطالعات نشان می دهد که مردم امروز بیش از هر زمان دیگری نسبت به تبلیغات برند و پیام های پولی بدبین هستند. با این حال، آنها مشتاق شنیدن حرف های چهره های برجسته در صنایع در مورد محصولات یا خدمات مختلف هستند. این باعث می شود بازاریابی تأثیرگذار به ابزار قدرتمندی در دستان وب سایت های تجارت الکترونیک تبدیل شود. اینفلوئنسرها معمولاً افرادی پویا هستند که طرفداران زیادی در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند. همچنین، اکثر آنها از طریق وب سایت های دارای اعتبار دامنه بالا کار می کنند.

ایده بزرگ در اینجا یافتن تأثیرگذاران مناسبی است که محصول یا خدمات شما را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. در اسکرین شات زیر می توانید ببینید که چگونه یک برند ماسک مراقبت از پوست توانسته است یک اینفلوئنسر را وادار کند تا محصول خود را در صفحه رسمی اینستاگرام خود تبلیغ کند:

پیش بینی های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۲

بک لینک های تأثیرگذار تجارت الکترونیک

عکس‌ها یا ویدیوهای تبلیغاتی شامل پیوندهایی هستند که افراد را متقاعد می‌کنند تا فروشگاه آنلاین شما را بررسی کنند. البته، این لینک‌ها از کانال‌های اجتماعی ارگانیک ممکن است برای وب‌سایت شما در طرح بزرگ چیزها اهمیت زیادی نداشته باشند. اما آنچه مهم است این است که دید ارگانیک سایت خود را بهبود بخشیده و توجه وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها را در این صنعت جلب کنید.

اجرای یک کمپین اینفلوئنسر نمی‌تواند پیام برند قدرتمندی را ارائه دهد، اما بینش عمیقی در مورد آنچه محصولات یا خدمات شما را منحصر به فرد می‌کند، ارائه می‌کند. هنگامی که به طور موثر انجام شود، می تواند مقرون به صرفه ترین و بسیار هدفمندترین کمپین باشد.

ما واقعا امیدواریم که توانسته باشید اطلاعات ارزشمندی را از راهنمای SEO تجارت الکترونیک ما بیاموزید. در واقع، ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا بفهمیم چگونه از آن برای شکل دادن به استراتژی سئوی خود استفاده می‌کنید.

منبع: سئوکار | https://seoword.org

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما