سئوی نسل بعدی منبعی حیاتی از هوش تجاری

سئوی نسل بعدی منبعی حیاتی از هوش تجاری

عبارت “بهینه سازی موتور جستجو” به نوعی دستکاری الگوریتم موتور جستجو برای تضمین مکان بالاتر از آنچه در غیر این صورت وجود داشت، دلالت دارد. امروزه انجام این کار دشوارتر است، زیرا گوگل، بینگ، یاندکس، بایدو و سایرین الگوریتم های خود را به حدی اصلاح کرده اند که ترفندهای ساده و واضح برای جعل جایگاه بالاتر در سئو، در بیشتر موارد، دیگر موثر نیستند

سئوی نسل بعدی منبعی حیاتی از هوش تجاری

درعوض، امروزه رتبه‌بندی بالا به طور فزاینده‌ای به درک بازار و مشتری مربوط می‌شود، به طوری که محتوای آنلاین شرکت شما بهتر از هر شخص دیگری به سؤالات جستجوی افراد پاسخ می‌دهد. این امر به دور از کاهش ارزش سئو، نشان می‌دهد که چگونه تمرکز آن در ارائه اطلاعات بازار گسترش می‌یابد – بینشی که در سراسر تجارت گسترده‌تر بسیار مفید است.

جستجو به عنوان بیان تقاضا

هنگامی که افراد جستجو می کنند، درخواستی را بیان می کنند، خواه در حال تحقیق یا تکمیل یک خرید آنلاین باشند، اطلاعاتی در مورد موضوعی که به آن علاقه دارند، جستجوی یک وب سایت خاص یا نیاز به راهنمایی برای یک فروشگاه فیزیکی می خواهند. تجزیه و تحلیل این تقاضا، سرنخ های مهمی را نه تنها برای ایجاد محتوای برتر، بلکه برای قدرت بخشیدن به تصمیمات تجاری مانند نحوه بهینه سازی پیشنهادات محصول، موجودی و تجارت ارائه می دهد.

صدها میلیون نفر روزانه میلیاردها عبارت جستجو را تایپ می کنند، نه فقط در موتورهای جستجو، بلکه در منابعی مانند آمازون، فیس بوک و یوتیوب جستجو می کنند. با تلفیق آن داده ها و تجزیه و تحلیل آنها در رابطه با بازار خود، می توانید بینش های زیادی را استخراج کنید.

در آغاز همه‌گیری، برای مثال، در بخش بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها، جستجو برای پازل‌های اره منبت کاری برای بزرگسالان به شدت بالا می‌رفت، زیرا مصرف‌کنندگان وب را برای کارهایی که باید انجام دهند جستجو می‌کردند. داده‌های داخلی ما نشان می‌دهد که پرس‌وجوها برای پازل‌های کودکانه بسیار زیاد بوده است، در حالی که درخواست‌های مربوط به پازل‌های 2000 تکه برای بزرگسالان دو برابر بیشتر از سال 2019 بوده است.

این فقط حجم جستجو نیست که در نوسان است. تقریباً  15 درصد از جستجوهای ماهانه امروزی جدید هستند  – قبلاً هرگز استفاده نشده بودند. به این دلیل که مردم از وارد کردن کلمات کلیدی منفرد به تایپ (یا صحبت کردن) جملات ظریف تر و پیچیده تر در موتورهای جستجو دور شده اند. برای کسب‌وکارها، این بدان معناست که می‌توانید خواسته‌ها و خواسته‌های خاصی را که افراد هنگام جستجو بیان می‌کنند، با دقت بیشتری بررسی کنید.

درک تقاضا در عمل

این کاملاً فنی به نظر می رسد، بنابراین در اینجا یک مثال در دنیای واقعی بر اساس یکی از علایق شخصی من وجود دارد: والیبال. اگر شرکت شما در کفش‌های والیبال تخصص دارد، کارشناسان جستجو می‌توانند طبقه‌بندی همه راه‌هایی را که مردم برای محصولات شما جستجو می‌کنند، از جمله انواع مختلف جستجوها و کلماتی که استفاده می‌کنند، ترسیم کنند.

این می تواند به شما کمک کند تا به یک پروکسی یا تخمینی برای سطح تقاضای بالقوه در بازار برسید، و بین جستجوهای تراکنشی (زمانی که افراد با قصد خرید در حال حاضر جستجو می کنند) و جستجوهایی که در آنها در حال تحقیق یا جستجوی اطلاعات هستند، تمایز قائل شوید. احتمالاً قبل از معامله آتی

می‌توانید مارک‌هایی را که مردم به دنبال آن هستند و میزان علاقه‌ای که ایجاد می‌کنند، تجزیه و تحلیل کنید، نه فقط «تفنگ‌های بزرگ» مانند نایک و آدیداس، بلکه همچنین تامین‌کنندگان تخصصی که ممکن است شرکت شما مستقیماً با آنها رقابت کند. پتانسیل درک فصلی بودن و تفاوت‌های جغرافیایی (زمانی که جستجوها در طول سال و در کجا افزایش می‌یابد) و همچنین سؤالاتی که افراد می‌پرسند و ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستند وجود دارد.

انبوهی از احتمالات

شما می توانید احتمالات را ببینید. بینش‌های حاصل از جستجو می‌تواند همه چیز را از تولید، توزیع و بازاریابی گرفته تا ماهیت و زمان راه‌اندازی‌های جدید را مطلع کند.

برای استفاده حداکثری از این داده ها، گام بعدی واضح این است که با تیم جستجوی داخلی خود درگیر شوید و از آنها در مورد تغییرات رفتاری یا تقاضای احتمالی در بازار خود بپرسید که توسط داده های جستجویی که آنها به آن نگاه می کنند نشان داده می شود. همچنین می توانید به دنبال ارائه دهندگان تخصصی داده های جستجویی که بازار شما را پوشش می دهند، از خارج بگردید.

برای مدت طولانی، هر چیزی که با سئو مرتبط باشد به عنوان یک رشته فنی تلقی می شد که مدیریت ارشد نیازی به درگیر شدن در آن نداشت. دیگر نه. همانطور که همه چیز تکامل یافته است، نسل بعدی SEO در حال تبدیل شدن به یک منبع حیاتی از هوش است که می توان از آن برای پیشبرد تجارت استفاده کرد.

الگوریتم BERT گوگل پاداش به محتوای مورد نیاز کاربر می دهد.
الگوریتم BERT گوگل

الگوریتم BERT گوگل پاداش به محتوای مورد نیاز کاربر می دهد.

الگوریتم BERT گوگل از یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک بهتر جستجوها و آنچه کاربران واقعاً به دنبال آن هستند، استفاده می کند. این برنامه به بیش از 70 زبان و تقریباً برای هر سؤال در Google English کار می کند.با به‌روزرسانی BERT گوگل، ربات‌های موتور جستجوی Google بسیار «مکالمه‌تر» شده‌اند، بنابراین اکنون، الگوریتم Google می‌تواند قصد جستجوگر را تفسیر کند. به عبارت ساده، Google Now می تواند چیزهایی مانند مغز انسان را درک کند.معنی این نیز این است که وب سایت هایی که دارای عدم تطابق محتوا با هدف هستند تأثیر منفی خواهند داشت. مهم نیست که محتوای طولانی چقدر دقیق یا با کیفیت باشد، اگر هدف کاربر راضی کننده نباشد، BERT شما را نادیده می گیرد و محتوای دیگری را ترجیح می دهد که هدف مورد نظر را برآورده کند.برای مثال ما یک شرکت سئو سایت هستیم یک وبلاگ آموزش سئو داریم که تمام زوایا سئو مانند:

  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • بازاریابی دیجیتال
  • بازاریابی محتوا
  • بک آپ
  • جستجوی بصری
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو
  • سرچ کنسول
  • شبکه های اجتماعی
  • صفحه فرود
  • طراحی وب سایت
  • کلمات کلیدی
  • کور وب وایتال
  • گوگل
  • محتوا
  • موبایل
  • هوش مصنوعی
  • وردپرس
  • ووکامرس

را پوش می دهیم.نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که Google BERT یک جریمه الگوریتمی نیست. این بخشی از موتور جستجوی Google است که به فیلتر کردن مرتبط‌ترین و مفیدترین محتوا برای کاربران با درک عبارت‌های جستجو و محتوا به عنوان انسان کمک می‌کند. بنابراین سایت ها را رتبه بندی یا جریمه نمی کند . این فقط به کسانی که بهترین نتایج را به کاربران نشان می دهند لطف می کند، چیزی که گوگل همیشه برای انجام آن تلاش کرده است.اگر محتوای شما آنچه کاربر به دنبال آن است را ارائه نمی دهد، پس محتوای شما BERT پسند نیست و در بلندمدت برای آن کلمه کلیدی رتبه نخواهید داشت . به همین دلیل است که انتشار محتوای ارزشمند که هدف کاربر را برآورده می کند می تواند به شما کمک کند.

چگونه برای BERT گوگل بهینه سازی کنیم؟

هدف جستجو دقیقاً همان چیزی است که کاربر وقتی کلمه کلیدی خاصی را در جستجوی گوگل تایپ می کند جستجو می کند. آیا آنها به دنبال پاسخ برای یک سوال هستند؟ لیستی از گزینه ها؟ یک آموزش چگونه؟ یا می خواهند محصولی بخرند و نظرات را بخوانند ؟ هدف زیادی وجود دارد که کاربران به نوار جستجوی گوگل می آورند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما و هدف کلمه کلیدی مطابقت دارند.به عنوان مثال، اگر شخصی در حال جستجوی ” سئو ” به عنوان یک کلمه کلیدی در گوگل باشد، به این معنی است که کاربر می خواهد در مورد سئو اطلاعات داشته باشد. اما اگر کاربر در حال جستجوی ” خدمات سئو ” به عنوان یک کلمه کلیدی است، به این معنی است که کاربر به دنبال شخصی برای ” آموزش سئو ” است. بنابراین کلمه کلیدی ” سئو ” یک کلمه کلیدی اطلاعاتی است در حالی که ” خدمات سئو ” یک کلمه کلیدی تجاری است. اما برخی از کلمات کلیدی می توانند کلمات کلیدی چند منظوره باشند مانند “سئوکار” ممکن است شخصی که آن را جستجو می کند به دنبال یک متخصص سئو برای استخدام باشد یا بخواهد یک متخصص سئو مانند تیم سئو ورد |  seoword باشد

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما