راه اندازی وب سایت جدید با محتوای وب سایت فعلی

چگونه بدون از دست دادن رتبه بندی در Google و سایر موتورهای جستجو ، با موفقیت یک وب سایت جدید راه اندازی کنیم؟

به شما تبریک می گوییم که در یک وب سایت جدید برای جایگزینی وب سایت قدیمی خود کار کرده اید و نیاز به راه اندازی به روزرسانی بدون رفرنس دادن نتایج موتور جستجوی فعلی خود دارید. بنابراین چه مراحلی را باید بردارید؟

فهرست مطالب

معیارهای عملکرد وب سایت را ایجاد کنید

برای اینکه بدانید طراحی وب سایت جدید عملکرد بهتر یا بدتری از وب سایت قدیمی شما دارد ، باید اطلاعات مشخصی در مورد عملکرد وب سایت فعلی خود داشته باشید.

معیارهای مهم برای درک و پیگیری آنها عبارتند از:

چه تعداد بازدید کننده از موتورهای جستجو وارد می شوند؟

وب سایت شما در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شده است؟

وب سایت شما چه تعداد تماس و تبدیل را هدایت می کند؟

میانگین صفحاتی که بازدیدکنندگان در هر بازدید مشاهده می کنند چقدر است؟

چه تعداد از صفحات شما در حال حاضر توسط موتورهای جستجو فهرست می شوند؟

داده های فوق به عنوان معیاری برای طراحی سایت جدید استفاده می شود.

پیگیری تغییرات در URL های صفحه

آیا آدرس اینترنتی صفحه موجود شما تغییر کرده است؟ آیا وب سایت شما از صفحات HTML به CMS مانند وردپرس تبدیل شده است؟ مهم است که در صورت تغییر هر URL ، مطمئن شوید که از URL قدیمی به URL جدید هدایت می شوید.

یک وب سایت خود را با افراد غریبه آزمایش کنید

می خواهم بازدید کنندگان هنگام ورود به وب سایت من چه کاری انجام دهند؟

  • آیا مطالب من خواندنی و واضح است؟
  • آیا وب سایت روی موبایل خوب کار می کند؟

اگر می توانید چندین نفر را وادار کنید که وب سایت شما را حتی بهتر آزمایش کنند. سعی کنید افراد مختلف را هنگام استفاده از وب سایت خود به استفاده از مرورگرهای مختلف ترغیب کنید. گاهی اوقات مرورگرهای مختلف وب سایت مشابهی را متفاوت ارائه می دهند و ممکن است مشکلی در یکی وجود داشته باشد اما در سایر موارد وجود ندارد.

سئو را فراموش نکنید

یک وب سایت جدید ممکن است به معنای صفحات و تصاویر جدید باشد. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وب سایت شما دارای توضیحات متای بهینه شده برای کلمات کلیدی و برچسب های عنوان برای سئو است .همچنین در تصاویر باید متن Alt به آنها اضافه شود. متن Alt روی تصاویر جایگزینی متن برای موتورهای جستجو فراهم می کند.متفکرانه از h1 ، h2 و h3 استفاده کنید. برچسب های سرصفحه به موتورهای جستجو کمک می کند ساختار محتوای صفحه و محتوای صفحه را بفهمند. همچنین با تقسیم مطالب به بخشهایی که خواندن و فهم آنها راحت تر است ، به بازدید کنندگان سایت کمک می کند.

راه اندازی وب سایت جدید

شما در وب سایت جدید خود احساس اطمینان می کنید و آن را راه اندازی کرده اید. اکنون وقت آن است که موارد زیر را انجام دهید:

تغییر مسیرهای 301 خود را پیاده سازی کنید.

اگر دامنه شما از HTTP به HTTPS تغییر یافت ، حتماً آدرس خود را در Google Search Console و Google Analytics به روز کنید.

وب سایت خود را به صورت دستی بررسی کنید. برای یافتن وب سایت خود از یک موتور جستجو استفاده کنید و بر روی نتایج کلیک کنید. آیا همه آنها به صفحه مناسب می روند و رفتار صحیحی دارند؟

سرعت سایت وب سایت خود را در ابزارهایی مانند GTMetrix یا PageSpeed Insights بررسی کنید. یک وب سایت کند به نتایج موتور جستجوی شما آسیب می رساند.

به روزرسانی وب سایت جدید خود را به جهانیان بگویید. به اشتراک گذاشتن اخبار در شبکه های اجتماعی و انتشار بیانیه مطبوعاتی روش های خوبی برای جلب توجه به وب سایت جدید شما و تشویق موتورهای جستجو برای جستجوی صفحات جدید به طور مکرر است.

نتیجه:

پس از سپری شدن روز راه اندازی ، مهم است که بر عملکرد وب سایت خود نظارت داشته باشید و آن را با معیارهای آخرین وب سایت مقایسه کنید. اگر از توصیه های بالا پیروی کنید ، موقعیت خوبی خواهید داشت که در موتور جستجوگر خود افتی مشاهده نکنید و در عوض نتایج بهتری نسبت به قبل تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما