در سال 2022 به بعد چگونه انکر تکست | Anchor Text را در وب سایت خود بهینه کنیم؟

انکر تکست | Anchor Text متن قابل مشاهده یک پیوند یا پیوند است که امکان دسترسی به یک صفحه داخلی یا خارجی را می دهد. این یک عنصر حیاتی در استراتژی ساخت لینک است و بهینه سازی متن لنگر یک عامل کلیدی برای موقعیت یابی خوب سئو است.

با بهینه سازی انکر تکست های خود، می توانید خوانندگان وب سایت خود را از منبعی به منبع دیگر راهنمایی کنید تا بتوانند در مورد موضوعی که می خوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند و علاوه بر این، به افزایش ترافیک ارگانیک صفحه شما کمک کنند.

در مقاله زیر بیاموزید که  AnchorText برای استراتژی سئوی شما چه اهمیتی دارد و چگونه آنها را برای استفاده از ارزش کامل آنها بهینه کنید.

  • AnchorText چیست؟

انکر تکست ، قسمت قابل مشاهده یک پیوند است: متنی است که اطلاعاتی در مورد محتوایی که با کلیک بر روی آن به آن دسترسی داریم به ما می دهد.

استفاده از متن های لنگر یک عامل مهم برای موقعیت یابی ارگانیک است، زیرا خزنده های گوگل از آنها برای شناسایی مضامین وب سایت ها استفاده می کنند. از طریق انکر تکست ها، صفحات دیگر می توانند به سایت شما لینک داده و دسترسی به آن را تسهیل کنند.

برای بهینه سازی متن لنگر و مفید ساختن آن، هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو، باید یک سری ویژگی را داشته باشد:

شما باید اطلاعات دقیق ارائه دهید. انکر تکست باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد محتوایی که به آن ریدایرکت می کند ارائه دهد تا کاربر با کلیک بر روی آن مشخص کند که به کجا می رود.

اطلاعات باید مرتبط باشد. بی معنی است که محتوایی در مورد لوازم آرایشی طبیعی با متنی در مورد آموزش سئو مرتبط کنید. افزودن لینک هایی که مرتبط نیستند می تواند توسط گوگل به شدت جریمه شود.

باید مختصر و جذاب باشد. متن های بسیار طولانی در انکر تکست ها به ندرت توسط گوگل مورد توجه قرار می گیرند و علاوه بر این، اغلب برای کاربران گیج کننده هستند.

باید طبیعی باشد. این متون باید ساده و متنوع باشند. سوء استفاده از کلمات کلیدی در انکر تکست ها توسط گوگل به خوبی دیده نمی شود.

مثلا ما در seoword که در حوزه سئو فعالیت میکنیم باید یک متن کوتاه را به سایتمان از منابع دیگر لینک دهیم که به سئو سایت و یهینه سازی آن مرتبط باشد.فرض کنیم در یک مقاله با این انکر تکست به خودمان لینک یا بک لینک داده ایم قیمت سئو سایت در سئو ورد برای پروژه های و وب سایت های شما به درستی تحلیل می شود

قبل از اینکه گوگل یکی از معروف‌ترین به‌روزرسانی‌های خود به نام پنگوئن را انجام دهد، از انکر تکست‌ها بیشتر برای تعیین اینکه آیا وب‌سایت‌ها به کاربران مرتبط هستند یا خیر استفاده می‌شد.پس از به روز رسانی، گوگل شروع به تجزیه و تحلیل انکر تکست ها کرد تا جریمه هایی را برای عدم بهینه سازی وب یا هرزنامه تعریف کند.

انواع انکر تکست به چه شکل باید نوشته شود تا جریمه نشویم؟

تنوع زیادی از متن های لنگر وجود دارد، بنابراین ایجاد یک طبقه بندی دقیق دشوار است. با این حال، معمولاً می توان آنها را بین دسته های زیر متمایز کرد:

  1. آدرس سایت: آنها با URL یا نسخه ساده شده آن یکسان هستند.
  2. مارک دار: آنها از دامنه یا نام تجاری استفاده می کنند. آنها برای پیوندهایی استفاده می شوند که دارای اعتبار دامنه پایین تری هستند.
  3. کلمه کلیدی دقیق: آنها از کلمه کلیدی تشکیل شده اند که می خواهید در صفحه فرود قرار دهید.
  4. مترادف ها: آنها کلمه کلیدی را که می خواهید با کلمات دیگری در موقعیت قرار دهید توضیح می دهند.
  5. دم دراز: آنها دارای تغییراتی از کلیدواژه اصلی هستند.
  6. ترکیب: آنها ترکیبی از کلمات کلیدی یا یک کلمه کلیدی و نام تجاری دارند.
  7. عنوان: صفحه. آنها با عنوان وب سایت مقصد مطابقت دارند.
  8. عمومی: یا بهینه نشده آنها اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه ارائه نمی دهند.
  9. تصویر: آنها متنی را حمل نمی کنند، بلکه تصویری را حمل می کنند که با کلیک کردن به صفحه مقصد هدایت می شود.

استفاده از متن لنگر یک عامل مهم برای موقعیت یابی ارگانیک است، زیرا خزنده های گوگل از آنها برای شناسایی مضامین وب سایت ها استفاده می کنند.

چگونه یک Anchor Text را به درستی بهینه کنیم؟

لینک ها تاثیر زیادی در موقعیت یک وب سایت دارند. لینک های خارجی که به صفحات معتبر متصل می شوند توسط خزنده های گوگل بهترین رتبه را دارند. پیوندهای داخلی به شما این امکان را می دهند که تجربه کاربر را بهبود ببخشید تا زمان بیشتری را صرف مرور صفحه وب خود کنید.انکر تکست خود را به بهترین شکل بهینه کنی :هنگامی که یک استراتژی ساخت لینک را در سایت خود اجرا می کنید، باید روی متن لنگر به عنوان یک عامل کلیدی کار کنید: این کلمات عناصری هستند که باید توجه کاربران را به خود جلب کنید و آنها را وادار به کلیک روی پیوند کنید.در زیر بهترین استراتژی ها را برای بهینه سازی انکر تکست ها، استفاده صحیح از آنها و دستیابی به یک استراتژی ساخت لینک موفق بیاموزید.

  • انکر تکست های مرتبط ایجاد کنید

اگر متن‌های لنگر با محتوایی که توسعه می‌دهید سازگار و مرتبط نیستند، نباید در مقالات خود قرار دهید: این برای کاربران طبیعی نیست و احتمالاً سایت شما توسط گوگل جریمه می‌شود.همانطور که محتوای شما باید برای مخاطبان شما مرتبط و با کیفیت باشد، متن‌های لنگر نیز باید مناسب باشند، زیرا به اطلاعاتی که در حال توسعه آن هستید، ارزش می‌افزایند.

  • انواع مختلف انکر تکست ها را توزیع کنید

شما باید از توزیع هوشمند انکر تکست های مختلف اطمینان حاصل کنید. اگر استراتژی لینک بیلدینگ بسیار توسعه یافته ای ندارید، به شما توصیه می کنیم بیشتر متن های لنگر برند و کلاس های دیگر را کمتر قرار دهید.

  • از پیوندها یا تکرار کلمات کلیدی سوء استفاده نکنید: همه چیز همیشه باید بسیار طبیعی به نظر برسد.
  • به سایت هایی با اعتبار دامنه کمتر لینک ندهید

در تلاش برای ایجاد لینک‌های زیاد، وب‌سایت‌ها اغلب اشتباه می‌کنند که به صفحاتی با اعتبار کم یا هرزنامه پیوند داده می‌شوند. این فقط عواقب منفی مانند جریمه و هدر رفتن عظیم تلاش را به همراه خواهد داشت.

  • بازاریابی محتوا برای شرکت های کوچک و متوسط

برای تصحیح لینک های شکسته، پیوندهای خود را به صورت دوره ای بررسی کنید و بتوانید لینک خود را از آن سایت هایی که به درد شما نمی خورد جدا کنید.

  • استفاده از وبلاگ مهمان

برای دستیابی به یک پروفایل لینک قوی، نویسندگی مهمان بسیار کارآمد است. به دنبال ارتباط با وب سایت هایی باشید که می توانند به وب سایت شما کمک کنند و بالعکس. برای افزایش ترافیک با کیفیت، مطالب مرتبط را با لنگرهای قوی به اشتراک بگذارید.

  • متن‌های Anchor خود را به صورت دوره‌ای تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که تعداد زیادی بک لینک تولید می کنید، ضروری است که لینک های شما به کجا می روند. به این ترتیب از لینک های شکسته ای که به مکان هایی منتهی می شوند که چیزی برای شما به ارمغان نمی آورند جلوگیری می کنید.

  • پیوندها را در مکان های مناسب دریافت کنید

به دنبال پیوندهایی با سایت هایی باشید که دارای اعتبار دامنه مشابه یا بالاتر از شما هستند. بنابراین به سایت هایی با اعتبار دامنه (DA) بیشتر از 30 و اتوریتی صفحه (PA) بیشتر از 35 توجه کنید.

  • هرگز یک Anchor Text را بیش از حد بهینه نکنید

در بسیاری از وب سایت ها یافتن پیوندهای بیش از حد بهینه شده در تلاش برای موقعیت یابی معمول است. با این حال، این معمولا به یک پنالتی ختم می شود.اغراق در استفاده از متن های لنگر با کلمات کلیدی توصیه نمی شود، زیرا گوگل می تواند آنها را به عنوان چیزی غیر طبیعی در نظر بگیرد. همانطور که محتوای شما باید برای مخاطبان شما مرتبط و با کیفیت باشد، متن‌های لنگر نیز باید مناسب باشند، زیرا به اطلاعاتی که در حال توسعه آن هستید، ارزش می‌افزایند.

چطور انکر تکست را بهینه سازی  کنیم؟ آپدیت 2022 به بعد:

  • بهینه‌سازی انکر تکست‌های وب‌سایت شما تنها به معنای حصول اطمینان از این نیست که آنها حاوی کلمه کلیدی هستند: به یاد داشته باشید که اگر بیش از حد از این روش استفاده کنید می‌توانید توسط گوگل جریمه شوید.
  • باید در نظر داشته باشید که انکر تکست ها متحدان شما هستند: باید به طور طبیعی از آنها استفاده کنید، اما با هماهنگی درست و لازم تا گوگل آنها را در نظر بگیرد.
  • بهترین استراتژی ترکیب انواع مختلف انکر تکست ها به گونه ای است که طبیعی باشند. این نکات را دنبال کنید و از پتانسیل انکر تکست های خود نهایت استفاده را ببرید:
  • به رقابت مستقیم خود نگاه کنید. بررسی کنید که از چه نوع متن های لنگر استفاده می کنید و سعی کنید الگوها یا روندها را شناسایی کنید.
  • در هر متن لنگر مقدار ایجاد کنید. کاربر هنگام دسترسی به لینک های شما باید دقیقا بداند که به کجا می رود.
  • متن های لنگر خود را به صفحات خاصی پیوند دهید. هیچ مسیری برای رسیدن به خانه وجود ندارد زیرا کاربر می تواند در مسیریابی گم شود و هیچ اقدامی انجام ندهد.
  • کلمات کلیدی خود را تغییر دهید اگر همیشه کلمات کلیدی مشابهی را تکرار کنید، ممکن است گوگل این عمل را به عنوان تبلیغات تهاجمی در نظر بگیرد.
  • از ابزارهای مدیریتی استفاده کنید. برای مدیریت و سازماندهی بهتر لینک ها در وب سایت خود می توانید از کنسول جستجو یا Ahrefs استفاده کنید.

نمونه های استفاده از متن لنگر

در اینجا چندین نمونه از انواع مختلف انکر تکست هایی که در بالا ذکر کردیم آورده شده است:

لنگرهای عمومی آنها در همه وب سایت ها فراوان هستند و رایج ترین آنها هستند: “اینجا را کلیک کنید”، “بیشتر ببینید” یا “برای بهینه سازی وب سایت کلیک کنید” یا “سئو چیست؟ و”چگونه سئوکار شویم؟ و “به خواندن ادامه دهید”.

  1. انکر تکست برند، آنها انکر تکست هایی هستند که از نام تجاری مرتبط با وب سایت استفاده می کنند.
  2. انکر تکست برهنه یا پیوندهای برهنه ،به پیوندهای URL سایت اشاره دارد که در یک متن به آنها ارجاع داده می شود.
  3. انکر تکست برند + کلمه کلیدی، اینها متن های لنگر هستند که یک کلمه کلیدی را با نام تجاری ترکیب می کنند. یک مثال می تواند « استراتژی های سئو seoword باشد. ابتدا کلمه کلیدی پیدا می شود. و سپس نام شرکت
  4. انکر تکست تصاویر، گوگل از تگ ALT به عنوان متن لنگر پشتیبانی می کند. همیشه توصیه می شود آن را پر کنید زیرا به این ترتیب، تصاویر شما می توانند موقعیت شما را در موتورهای جستجو و به عنوان وسیله ای برای دسترسی به وب سایت شما قرار دهند.
  5. انکر تکست LSI ، نمایه‌سازی معنایی پنهان» (LSI) مخفف «نمایه‌سازی معنایی پنهان» است. این به تغییراتی اشاره دارد که کلمات کلیدی مختلف شما می توانند داشته باشند. به عنوان مثال مترادف های آن.
  6. انکر تکست بازی جزئی، آنها کسانی هستند که حضور جزئی کلمات کلیدی را دارند. نمونه ای از این متن لنگر می تواند «روند در رسانه های اجتماعی برای بهبود حضور آنلاین شما» باشد.
  7. انکر تکست دم بلند ، آنها شبیه متن های انکر تکست های جزئی هستند، اما کلمه ای که استفاده می کنند دم بلند است.
  8. انکر تکست مطابقت کامل، آنها یکی از مهم ترین متن های لنگر هستند، زیرا می توانند رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشیده و بهینه کنند. شما می توانید به دلیل عدم استفاده از آنها یا استفاده زیاد از آنها جریمه شوید. همیشه به دنبال این باشید که آنها به طور طبیعی در متن نوشته شوند.

ابزارهایی برای ارزیابی Anchor Texts وب سایت شما

همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم، ابزارهای موثری برای شناخت و تجزیه و تحلیل انکر تکست های کل وب سایت شما وجود دارد. ما به شما می گوییم که کدامیک بیشتر توصیه می شوند و برای چه مواردی هستند:

  1. کنسول جستجوی گوگل علاوه بر این که یک پلتفرم جامع برای سئو است، از طریق آن می توانید تشخیص دهید که انکر تکست های اضافی وجود دارد تا از جریمه های گوگل جلوگیری کنید.
  2. اچرفس. این یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند SEO است که دارای چندین ابزار مفید است. در میان آنها، توانایی دانستن انکر تکست هایی که به صفحه شما اشاره می کنند.

نتیجه گیری

در پایان، باید مجدداً اشاره کنیم که اهمیت متن‌های لنگر در این واقعیت نهفته است که موتورهای جستجو آنها را به عنوان عامل اصلی برای شناسایی موضوع یک وب‌سایت در نظر می‌گیرند.گوگل از این عبارات استفاده می کند تا بفهمد صفحات پیوند داده شده در مورد چیست و ارتباط واقعی آنها را ارزیابی کند. از انکر تکست ها نباید سوء استفاده کرد زیرا این عمل می تواند جریمه شود.انکر تکست ها متحدان شما هستند: شما باید از آنها به طور طبیعی استفاده کنید، اما با هماهنگی صحیح و لازم به طوری که گوگل آنها را در نظر بگیرد.

این توصیه ها را برای بهینه سازی انکر تکست سایت خود در نظر بگیرید:

از 3 تا 6 کلمه استفاده کنید.

کلمات کلیدی را در تمام URL های صفحه خود قرار دهید.

از لنگرهای عمومی خودداری کنید و بیشتر از موارد توصیفی استفاده کنید.

لیست مفصلی از پیوندهای خارجی داشته باشید تا همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

کلمات کلیدی نباید بیش از 15 درصد از نمایه لنگر شما باشد.

در سایت هایی تحقیق کنید که می توانند مکمل سایت شما باشند و دارای اعتبار قابل توجهی باشند. استراتژی های ذکر شده در این مقاله را انجام دهید تا بتوانید انکر تکست خود را به بهترین شکل بهینه کنید و استراتژی ساخت لینک خود را ارتقا دهید.

5/5 - (9 امتیاز)
  • برچسب ها :

دیدگاه شما